1. leht 1-st

kaitsme arvutamine

Postitatud: 25 Juul 2015, 21:52
Postitas Ants-Tants
kuidas arvutada kaitsme ja kaabli suurust nii 1-e kui 3-e faasi korral? näiteks mootor 5kW mõlemal juhul. aitäh!
(ei oota sargasmi ja irooniat vaid reaalset nõu)

Re: kaitsme arvutamine

Postitatud: 25 Juul 2015, 21:56
Postitas A.S.
5kW ühefaasiline mootor? Päriselt ka?
Ja mida see kaitse kaitsma peab? Mootorit mahapõlemise eest või kaablit?

Mingi koolitöö vä?
 

Re: kaitsme arvutamine

Postitatud: 26 Juul 2015, 11:18
Postitas Ants-Tants
ok, midagi sellist kartsingi. kui 5kW aju segi keerab, paneme siis 2,5kW. ei ole vahet, tähtis on arvutuskäik. ei, ei ole koolitöö. tuli ühe tuttavaga jutuks, et kas 1f ja 3f on erinevad arvutused. lootsin siit abi saada kuna pidid profid osalema. näib, et siiski mitte.

Re: kaitsme arvutamine

Postitatud: 26 Juul 2015, 11:19
Postitas Ants-Tants
kaablikaitse.

Re: kaitsme arvutamine

Postitatud: 26 Juul 2015, 14:40
Postitas dumbuser
Kui peab kaablit kaitsma siis mis tähtsus sel koormusel on ? Kaabli andmeid on vaja. Seejärel saad teada suurima lubatud voolu. Siis leiad liinipikkuse põhjal lühisvoolu. Ja selle põhjal vastava kaitsme, et ta suudaks elektrikaare ära kustutada ja rakenduks õigel ajal. Arvutamiseks on Ohmi seadus väga sobiv. Või misasi segaseks jääb ?

Re: kaitsme arvutamine

Postitatud: 26 Juul 2015, 16:43
Postitas Ants-Tants
mina olen kuulnud, et kaabel ja kaitse pannakse ikka vastavalt seadme koormusele. kui on võimas tarbija, siis ei pane ju sinna mingit 1,5mm2 kaablit ja ei hakka sellele lühist arvutama? ok, ma rohkem teie akadeemilist kogukonda ei häiri, läheb teil äkki tuju halvaks.

Re: kaitsme arvutamine

Postitatud: 26 Juul 2015, 17:19
Postitas A.S.
Elektriseadmete, eriti mootorite, korral pead arvestama tõesti kaablil tekkivat pingelangu. Kui on ikka piisavalt pikk ja peenike kaabel, siis näiteks ei pruugi mootor üldse tööle hakata, kuna käivitusvool on ju mootoril üsna suur ja pinge langeb ülemäära.

Aga arvutused on veidikene erinevad tõesti, näiteks ühe faasi korral läheb vool ka läbi neutraaljuhi (tekitades seal täiendava pingelangu) kolme faasi korral (sümmeetrilisel koormusel) mitte.

Ei ole see arvutamine ikka päris kolmanda klassi tasemel matemaatika midagi, ei ole, vähemalt mitte elektrimootorite korra. Pole olemas lihtsat nunnut valemit. Ja kuna mootorite vool nagunii teada pole ja võimsuse järgi arvutada saab seda üsna ebatäpselt, siis vaevalt keegi siin konkreetseid näiteid tooma hakkab. Kardetavasti ei aita sind siinkohal ka profid mitte. Aga keegi ei keela kannatlikult oodata.

Aga iseenesest on hea teada, et mida ühele inimesele on vaja koolis pikalt-pikalt selgitada, see on teisele inimesele võimalik foorumi kaudu paari lihtsa lausega selgeks teha.