1. leht 1-st
pistikupesa tumm
Postitatud: 17 Mär 2014, 15:43
Postitas O-maandus
Suure toa pistikupesast kadus vool, talvel sai suurema külmaga ööpäevad läbi 2kW radikaga juurde köetud, kuid see ju ei ületa 16A. Pistikupesas kõik OK, edasi uurides selgus harukarbis WAGO klemm täielikult põlenud, ka ühes teises oli Wago-l kärssamise jälgi. Kaitset pole välja löönud, sõber ütles,et vago ei sobigi muuks kui valgustite ahelasse, samas TPI haridusega elektrik soovitas mul just neid kasutada . Kaabli (3G2,5PPJ) sooned korralikult tangidega puhastatud ja õiges pikkuses, mis ma sain siin valesti teha?
Re: pistikupesa tumm
Postitatud: 17 Mär 2014, 17:21
Postitas vtl
Kuigi paljud siinkommenteerijad ütlevad, et WAGO peaks igati töökindel ja sertifitseeritud ühendusviis olema, oli ka minul kümmekond aastat tagasi kogemus, kus 16A WAGO klemm 2kW/9A koormuse juures ohtlikult soojaks läks. Sellest ajast peale olen neid kasutanud ainult ajutistes ühendustes.
Põhjus tundub olevat selles, et WAGO sisemine vedru töötab hästi sellisel juhul, kui juhe siseneb klemmi otse ja ei ole (mehhaanilise) pinge all. Kui juhet pärast ühendamist liigutada, siis võib soon seal klemmi sees logiseda ja ilmselt sellest ka halb kontakt.
Need klemmid, milles tuleb enne soone ühendamist vedru käsitsi vabastada või alla suruda, tunduvad olevat töökindlamad.
Re: pistikupesa tumm
Postitatud: 20 Mär 2014, 00:30
Postitas Imelik
Logiseda ei saa, sest vedru avaldab pidevat survet. Pigem võib probleem olla kõverdunud juhtmeotsas või liigses välises surves juhtmeotsale (tulemuseks vastusurve vedru survele).
Re: pistikupesa tumm
Postitatud: 20 Mär 2014, 13:18
Postitas vtl
Imelik, just seda juhtmeotsa kõverdumist ja vastassurvet vedrule ma silmas pidasingi. Juba 5 sentimeetrine 2.5mm2 juhtmejupp toimib kui kang, mis suudab wago vedru survet ületada. Kui ühendused koostada harukarbist väljas ja siis karbi sisse toppida, võivad juhtmed meh. pinge alla sattuda küll.