1. leht 1-st

haret katlaga mure

Postitatud: 31 Mär 2012, 10:48
Postitas ponsik
Haret katlaga selline häda,et korstnasse läheb 300-400 C mis on liiast.Olen proovinud küll siiber poolkinni siis kui juba katel tuline,tuhaluugi kaudu õhku piiranud,korstnajalast lisaõhku kostnasse lasknud,et tõmmet nõrgendada kuid ei aita miski.Süütan pealt,puud kuivad,tõmme korralik,ka korstnatõmbe regulaator kuskil olemas,aga hetkel ei leia üles.
Olen mõelnud teha lisalõõristik katla peale(rauast kast kus suits turbolents torudest läbi käib)kaminakojas selline asi olemas.Kas piisab kui katla pikkuses suits ette tuua ja siis katla pikkuses tagasi ja otse korstnasse?Muidugi otsesiiber vahele ja seni kui katel kuumaks läheb otse korstnasse ja siis läbi torude.

Re: haret katlaga mure

Postitatud: 31 Mär 2012, 12:04
Postitas Kalvis
Üks võimalus on, et katlal on metallist korsten (kui pole, tekitad mõne meetrise lõigu), kerid sellele vasktoru ümber ja siis veel tulekindel vill omakorda.

Re: haret katlaga mure

Postitatud: 02 Apr 2012, 17:37
Postitas aret
Oled sa kindel, et katlal kõik asjad sees on, mis sinna ette nähtud? Pean silmas, et tagumises augus oleks punn ees, mis sunnib suitsugaase eespoolt läbi käima. Ja kas see suurem kobakas on ikka õiget pidi sees kanalis. Enda katlal ei ületa suitsugaasi temperatuur 200-260 C. Ja ega sinna saa kahjuks puid ka väga palju korraga sisse panna, ei soovitata yle kolmandiku panna korraga, ise panen vast vähemgi, et üks tsykkel kestab nii 40 min. Eks ta tyytu ole veidi muidugi ja paistab, et rohkem need katlad õlipõletajaks mõeldud oma ehituselt. Või pelletisööjaks.

Re: haret katlaga mure

Postitatud: 06 Apr 2012, 13:30
Postitas ponsik
Tagumine punn augus saab pigi toota ja loodust reostada mitte sooja toota.Puhtaks põlemiseks puurisin koldeuksele avad,et lisaõhku anda.Uuematel viadrussidel samuti koldeukses auk.Korstnast väljub puhas vaevu märgatav suits.

Re: haret katlaga mure

Postitatud: 10 Apr 2012, 22:06
Postitas aret
milles siis üldse probleem on, kui katel sul ilusti ümber ehitatud ? kõik on ju korras, suitsu ei tule ja toad soojad. idüll lausa. varestel kah mõnus, saavad oma suled hetkega kuivaks.
kui nüüd tõsisema tooniga võtta, siis pigitamine või mitte pigitumine oleneb peale gaaside ringluse veel kütuse niiskuseprotsendist ja liigist. ja mõtle nyyd natuke järgi. kui see katel on projekteeritud soomes juba hulk aastaid tagasi. see on läbinud kõiksugu instantsid jne. ok. tegu on kyll omaaja produktiga ja tänapäevase asjaga tegemist ei ole muidugi. aga selge on ka see, kui sul gaasid otse korstnasse lendavad, siis kaotad ikka olulises osas katla efektiivsuses. tuleb siis korstnast suitsu või ei tule.