1. leht 1-st

tee rajamine

Postitatud: 23 Mär 2012, 01:34
Postitas tila
On tarvis rajada tee.Kõvakattega teelt mahapööre,mõnikümmend meetrit majani.Praegu seal heinamaa.Maha pööre on kallakuga ,kõrguste vahe umbes 2 m.
Millliseid materjale kasutada,kas tavalist täitepinnast,kruusa,freesasfalti.miks?

Re: tee rajamine

Postitatud: 23 Mär 2012, 01:55
Postitas sashaobrok
See kõvakattega tee pole sinu oma, järelikult on vaja luba ja projekti.

Re: tee rajamine

Postitatud: 23 Mär 2012, 23:25
Postitas Tupsu
sashaobrok kirjutas:See kõvakattega tee pole sinu oma, järelikult on vaja luba ja projekti.
Tee serv võib maaomaniku oma olla küll. Viimase kõvakattega tee remondi ja eurokraavitamise ajal ostis hoopis maanteeamet omale meilt teepeenart juurde , rääkimata eratee mahasõidu valmisehitamisest ja kolme meetri osas asfalteerimisest.
Kuna ka kogu maantee liiklus käis nädal aega üle selle eratee, oli kokkulepetega lisaks ka mõningad koormad liiva ja killustikku tee remondiks.

Kuigi alustada tuleks kokkuleppest teeomanikuga võib mahasõit tekkida ka katki läinud kalluri pealt teeserva valatud kruusa või killustikukoormast. Selliseid hunnikuid eri aastatest ja ajajärkudest on tihti näha seal, kus tihedalt karjäärimasinaid sõidab.

Re: tee rajamine

Postitatud: 23 Mär 2012, 23:54
Postitas Külaline
Tupsu kirjutas:...Kuigi alustada tuleks kokkuleppest teeomanikuga võib mahasõit tekkida ka katki läinud kalluri pealt teeserva valatud kruusa või killustikukoormast...
:) :thumbsup: Tuleb välja, et tihtipeale on paljude asjade tekkepõhjus ja teostamine palju lihtsam kui tegelikult. :)
Urmas

Re: tee rajamine

Postitatud: 24 Mär 2012, 08:14
Postitas siimsusi
tila kirjutas:On tarvis rajada tee.Kõvakattega teelt mahapööre,mõnikümmend meetrit majani.Praegu seal heinamaa.Maha pööre on kallakuga ,kõrguste vahe umbes 2 m.
Millliseid materjale kasutada,kas tavalist täitepinnast,kruusa,freesasfalti.miks?
Aastaid tagasi oli sama probleem. Lisaks mahasõidule oli vaja teha veel truup, sest tee ääres on kraav.
Kasutasin mahasõidu tegemiseks aluspõhjas purustamata kruusa ja kattekihis purustatud kruusa. Täitsa toimis. Maanteeamet nõuab üldiselt ka mahapöörde (mingis pikkuses) afalteerimist, et autod ei veaks ratastega kruusa suure tee peale.
Freesasfalt nõuab head alust, muidu tekivad augud ja neid enam teehöövliga (erinevalt kruusateest) tasaseks ei lükka!
Praeguseks on mul vastav teejupp täielikult asfalteeritud.