1. leht 1-st

Stihl ms181c ketiõlitus

Postitatud: 20 Veebr 2012, 22:09
Postitas Külaline
Tere,

Küsimus selline, et kuidas saan kontrollida kas antud sael on keti õlitamisega kõik korras?

Nii palju kui oma pea ja silmaga laiali jagasin siis korpuse sees on üks pisike auk mis kattub juhtlatis oleva auguga ning sealt kaudu peaks voolama õli juhtati soonde.
Nüüd kui ma koha peal seisan nii, et saag on 45 kraadise nurgaga maa poole ning pöördeid annab siis keti otsast joonistab saag õrna õli juti lume peale aga samas hakkab ka ketikaane alt otsast õli tilkuma.
Küsimus, et kas see õli peabki sinna sattuma (kett ehk viib kuidagi?) või on siin mingi jama?

Siin ka pilt kust täpsemalt seda õli nirisema hakkab:
http://s13.postimage.org/thtetc111/6783stihlms181.jpg

Re: Stihl ms181c ketiõlitus

Postitatud: 21 Veebr 2012, 05:58
Postitas Naabrivana
See, et õli kaaneni tagasi jõuab ei ole mingi näitaja - ongi hea et jõuab. See näitab ka seda, et kogu keti tee on õlitatud.
Ma küll, ei tea kas sel sael saab õlikulu reguleerida.
Kui soovid teada saada, kas asjad on ok, pane mõlemad paagid täis ja siis lõikama. Bensiini lõppedes peaks olema õlipaagis tilgake õli, õli ei või kunagi varem otsa saada. Vastasel juhul võib plaat ja kett kannatada saada. Kui töö käigus on õli varem lõppend, siis seda on märgata, sellest, et kett hakkab sael raskemalt liikuma ja kuumeneb plaat ning kett.
Kui õli on varem otsas, siis tahab saag kindlasti ülevaatust- reguleerimist.

Täpsemalt teab Stihlide kohta kodanik Puravik. Loodame, et ta täpsustab asja üle.

Re: Stihl ms181c ketiõlitus

Postitatud: 21 Veebr 2012, 09:10
Postitas hulgus
Pane sae juhtplaat maaga paralleelselt, 5-10cm kõrgusele, puhtale pinnale, sobib ka lumi. Keskmistel pööretel peaks plaadi alumise pikkuse järgi, õlise jälje maha jätma. Kui ketikaane alt tilgub, siis kuskilt kaane/plaadi/korpuse vahelt ebatihe, kõver või sodi vahel. Kindlasti vaja põhjus leida, sest keti õlitus ju seetõttu puudulik.

Re: Stihl ms181c ketiõlitus

Postitatud: 22 Veebr 2012, 20:38
Postitas Puravik
Jah. Nüüd ma tulen ka oma jutuga.

1. Pane paak korralikku ketiõli täis ja puhasta saag igalt poolt ilusti ära. Seejärel aseta kasvõi ajalehe peale. Kui nö alt märjaks ei lähe siis võid olla kindel,et õlitussüsteem ise on õlitihe.

Igasugune muu defekteerimine eeldab juba survepumba olemasolu ning natukene käe osavust et saagi lahti lammutada.

2. Keti õlitus on siis normaalne kui lati otsast viskab kerge õlitriibu maha. See on ka normaalne,et ketikaane alt läheb õliseks kuna kett ei suuda kõike õli otsast minema visata ning natukene toob ketikaane alla. Eks see hakkab ajapikku alla valguma ning jätab ka sae alt märjaks.

3. MS 181 pole reguleeritav õlipump ning õlitus töötab ainult siis kui kett käib ringi. Õlipumba ajam saab pöörlemise tähiku pealt. On olemas saage mille õlipump saab pöörlemise ka otse väntvõlli pealt.

4. Kui sul on õlitusprobleem siis:

a) kas on ikka orginaal juhtplaat ning selle õliava ilusti puhas ja plaat peab tihedalt vastu saagi liibuma. Samuti tõmba ka juhtplaadi soon puhtaks sodist.
b) kas ketiõli on see ikka korralik või on sattunud kleepuv tökats siis kõik laiali ning iga koht kus õli liigub läbi voolab tuleb ära puhastada.
c) kas tähik ajab õlipumba ajamit ringi. tähikul on üks sälk trumli all osas,seal sees peab olema õlipumba ajami hoob. Need peavad koos pöörlema kerge takistusega.
d) välista leke õlumises õlivoolikus kuna õlipump töötab imemise peale. lekke korral tõmbab õhu vahele ja õli lihtsalt lekib välja.
e) puhu läbi õlipaagi tuulutusventiil mis asub juhtplaadi poldi juures. Läbipuhumisel puhuda väljaspoolt sisse poole suruõhuga,ÕLI KORK PEAB LAHTI OLEMA! muidu võib liiga suur rõhk häda teha.
f) ka õlipaagi kork võib lekkida kuid siis ei aita midagi peale terve korgi vahetuse. O rõnga vahetus on enesepettus. Kork on liikuva sisuga.



Õlitussüsteemi ei saa nii puhastada,et küljepealsest avast(sealt kust plaat läheb külge) lased suruõhu sisse kuna pump on vahel,millest ei käi suruõhk läbi!

Pole raketiteadus ja kui endal käib ei käi mõistus üle siis oskan Tallinna piires Stihliga aidata küll.

Õli ja bensusuhe on natukene kõikuv kuna MS171,181,211 on pmts samal korpusel aga mootorivõimsused 1,3kw-1,7kw . Eks kütusekulu ka sedavõrd erinev. Pumba tootlikus ja mootoripöörded ka samad.

Rusikareegel peaks olema see,et ennem saab bensiinipaak tühjaks kui õlipaak. Kuna vastupidisel korral jääb ketiõlitus puudulikuks pidevalt.