1. leht 1-st
Mida tähendab automaatteras?
Postitatud: 22 Dets 2011, 14:35
Postitas atnospeat
Otsin ehitatavale 3-l teljel liikuvale masinale relse ja olen sattunud erinevate terast puudutavate mõistete peale millele vastet google abil leidnud pole.
Äkki seletab keegi ära mida tähendab mõist automaatteras?
Või äkki linke kuskile kus seletatakse.
Re: Mida tähendab automaatteras?
Postitatud: 22 Dets 2011, 18:01
Postitas madis64
Re: Mida tähendab automaatteras?
Postitatud: 23 Dets 2011, 18:22
Postitas madis64
atnospeat kirjutas:Otsin ehitatavale 3-l teljel liikuvale masinale relse
Mis "masinaga" ka tegu on?
Re: Mida tähendab automaatteras?
Postitatud: 05 Jaan 2012, 00:53
Postitas Busta
pakun, et see on kalibreeritud, ümar või kantprofiilis teras, mõeldud automaattreipinkidele, mille padrun ei võta muud materjali kinni.
mul kuskil vedelemas IV kat treiali-freesija paberid ka, seepärast oskan arvata.
Re: Mida tähendab automaatteras?
Postitatud: 05 Jaan 2012, 12:26
Postitas madis64
Busta kirjutas:pakun, et see on kalibreeritud, ümar või kantprofiilis teras, mõeldud automaattreipinkidele, mille padrun ei võta muud materjali kinni.
mul kuskil vedelemas IV kat treiali-freesija paberid ka, seepärast oskan arvata.
Mitmesugust terast on võimalik osta ka lihvituna näiteks h9 või h8 tolerantsiklassi - ega see neist "automaaditeraseid" tee.
Automaaditeraseks nimetatakse ikka (keemilise koostise muutmise kaudu) parendatud lõikeomadustega teraseid, mida on soovi korral võimalik osta ka sellises sortimendis, mida automaatpingis teps mitte normalselt töödelda ei õnnestu.
Nii et vorm on selles küsimuses vähem määravam kui sisu.
Re: Mida tähendab automaatteras?
Postitatud: 10 Jaan 2012, 01:07
Postitas Puravik
Ei ei ei . Väga mööda panete. Automaaditeras tähendab seda,et terase koostisse on viidud lisandeid mis hõlbustavad selle töötlemist.
Re: Mida tähendab automaatteras?
Postitatud: 10 Jaan 2012, 13:59
Postitas Teinekülaline
Olgem siis konkreetsed. Automaatteras erineb muudest legeerimata konstruktsiooniterastest selle poolest, et kui tavalise terase puhul treimisel tekib pidev jooksev laast, enamasti selline vedrukujuline spiraal, siis automaatterase laast on murduv, selline helbe kujuline. See on vajalik selleks, et pikk jooksev laast ei mätsiks automaatpinki kinni. Murduv laast saavutatakse fosvori ja väävli sisalduse suurendamisega. Näiteks nõukaaegse tähistuse järgi vastas kõige enam kasutatavale konstruktsioonterasele CT3 automaatteras A12 ja alati võis asendada CT3-e automaatterasega A12, vastupidi ei.
Täpsuse järgi toodeti teraseid kolmes erinevas kvaliteediklassis, kõnekeeles katanka, kalibrovka, serebrjanka ehk tõmmatud, kalibreeritud, lihvitud. Automaatteraseid tõmmatud terasena ei toodetud, sest selle mõõtme tolerants oleks automaatpingi tsangi jaoks liiga suur