urmasr kirjutas:Huvitav, miks foorumites on nii, et kohe kui keegi enda kohta ütleb, et teen korralikku tööd, siis sõimatakse ta konkreetselt eputrillaks, eneseimetlejaks, oma saba kergitajaks ja ei tea veel kelleks, aga kui telekas/raadios keegi kaks nädalat, 10 tundi päevas ja 4x tunnis järjest kiidab oma kaupa, siis on ta osav reklaamimees oma kaubale/teenusele.juhan kirjutas:... On lihtsalt "tegija" see, kellel rohkem julgust ennast kiita!...
Kus maalt hakkab postituses reklaam? Kui "Kaminahi" kirjeldab positiivselt tema poolt tehtavate ahjude omadusi, siis kas seda nimetatakse reklaamiks või info andmiseks? Kui mina kirjeldan oma siseviimistlusalaseid kogemusi ja ütlen, et nii asi tõesti toimib ning probleemi ei ole, siis kas see on reklaam minu poolt tehtud tööle ja mulle kui töö teostajale? Kas minu poolt illustreerivate/selgitavate piltide siia riputamine on reklaam? Nii ja naa! Kas see, et ma oma vastuses abivajajale kirjeldan enda poolt tehtud tööde käiku ja väidan, et nii tehes saab korraliku lõpptulemuse, on reklaam minu tööle või mitte? Vist ei ole või ikka on, aga siis ei saaks ju üldse enam kommenteerida, sest paljud anonüümsed külalised leiavad kohe, et see reklaam. Kas pean hakkama anonüümselt kommenteerima, et ei läheks reklaami alla kirja? Mulle on küll paar korda siit pakutud tööd sellepärast, et tellijale on tundunud minu jutt siin foorumis asjalikuna ja loodan, et nad pole pidanud pettuma. Aitäh neile komplimendi eest ja loodan, et nad pole pidanud pettuma! Samas on mind siin foorumis nimetatud/sõimatud esimeses ülaltsiteeritud postituses sõnadega, kuid õnneks ei ole vee mind sõimatud soss-sepaks, kes ainult seletab/kiidab oma tööd ja tulemust, aga tegelikult ei oska teha mitte essugi. Näh, jälle läks reklaamiks ära! Olen paljudelt siinsetelt registreeritud kasutajatelt saanud abi just nende "reklaamile" ehk asjalikele postitustele.madis64 kirjutas:Seepärast, et mõni foorumikülastajatest veel mäletab sellist asja nagu netikett?urmasr kirjutas:Huvitav, miks foorumites on nii, et kohe kui keegi enda kohta ütleb, et teen korralikku tööd, siis sõimatakse ta konkreetselt eputrillaks, eneseimetlejaks, oma saba kergitajaks ja ei tea veel kelleks, aga kui telekas/raadios keegi kaks nädalat, 10 tundi päevas ja 4x tunnis järjest kiidab oma kaupa, siis on ta osav reklaamimees oma kaubale/teenusele.
http://netikett.wikispaces.com
Netikett ja foorumid
Foorum on suhtluvahend, mis annab kasutajatel võimaluse kirjutada ja lugeda sõnumeid saidil.
Igal sõnumil on oma autor, teema ja sisu. Foorumis jagatakse sõnumid teema järgi ja iga teie vastus on osa selle teema arutelust. Üks eripära on see, et ei pea vastama reaalajas. Teema ja sõnumid salvestatakse, mõnda teemat võidakse arutada kaua. Isegi mitu aastat.
Tavaliselt foorumisse kirjutatakse, et saada vastus mingile küsimusele. Loogiline, et kui küsimus on antud viisakal moel, siis on ka suurem tõenäosus saada korrektne vastus.
Üldised reeglid: mis ja kuidas kirjutada:
* Paljude foorumite eesmärk on aitada ja toetada üksteist informatsiooniga. Lugege läbi „sticky“-postid, kasutusjuhendid, kasutage otsingut: pole mõted küsida asju, mis on juba 200 korda selgitatud. Jälgige oma teemat. Kui teil tekkis teine teema või küsimus, alustage uue teemaga.
* Postituse nimetuseks peaks olema teema või küsimus, millest te soovite rääkida. Ärge kirjutage nimetuseks ”probleem”, see ei ütle teistele mitte midagi, vaid kirjutage mis probleem täpselt on. Küsite millegi kohta, olge võimalikult täpne. Näiteks, kui sooviksite midagi võrku lülitada, jätke oma aparatuuri täpne nimetus ja seadistused, see aitaks teist teid aidata.
* Ei tohi kirjutada kedagi solvaval või alandaval viisil ega kutsuda kedagi ründama.
* Ei tasu postitada reklaami, spammi, kedagi väljapressida või ähvardada. Samas ei tohi kasutada foorumit elektroonilist posti või isiklike sõnumeid spämmina saatmiseks teistele kasutajatele.
* Kui te kirjutasite postituse küsimusega ja viie minuti jooksul teile keegi ei vasta, siis ei tasu vastata ise lausega: „Miks keegi mulle ei vasta? Olen kindel, et te oskate mulle vastata!“. Ärge solvake teile vastavaid inimesi, kui vastus pole päris see, mida teie ootasite.
* Ärge küsige: „Mis on parem?“. Sellele küsimusele pole võimalik objektiivselt vastata. Igaühel on oma isiklik arvamus. Teie jaoks on parem see, mis teile sobib!
Või lihtsalt oodatakse, et teised Meistrit kiidaksid?
