1. leht 1-st

Suruõhu kompressor

Postitatud: 29 Juul 2010, 11:58
Postitas Kylaline kylast
Tere.

Mida teadjamad arvavad neist tavalistest 24L paagiga 8-10 bar kompressoritest?
Rautakeskos mingi kollane Stanley masin 1990kr.
Või peaks eelistama vähemalt 50L paagiga asja?

Vaja koju, et vahel autokummi pumbata ja värvipystoliga värvi pritsida.

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 29 Juul 2010, 13:03
Postitas coachman
Kylaline kylast kirjutas:Mida teadjamad arvavad neist tavalistest 24L paagiga 8-10 bar kompressoritest?
Rautakeskos mingi kollane Stanley masin 1990kr.
Või peaks eelistama vähemalt 50L paagiga asja?
Vaja koju, et vahel autokummi pumbata ja värvipystoliga värvi pritsida.
Rehve saab sellega pumbata, värvida suurt mitte. Mul on analoogne ja kuigi värvisin väga korraliku madalsurvepüstoliga kulus üle poole ajast sellele, et oodata kompressori järele. Paagi maht polegi nii oluline näitaja kui see, mitu liitrit minutis ta õhku toodab. Odava otsa kompressoritele peale kirjutatud numbreid väga uskuda ei tasu. Olen ka ise ainult harrastuskasutaja aga tundub, et enam-vähem peaks (harrastaja) värvida saama ca 300 l/min ja 50 l paagiga. Hinnaklass ehk alates kusagilt 4000 kr.

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 29 Juul 2010, 14:41
Postitas Urmas
Värvimiseks nüüd küll seda tõesti ära osta, sest sa ei kujuta ette, mis värvitolmu kiht sul hakkab siseruumis värvides hõljuma. Värvimiseks on ikka õhuvabad kõrgsurve pritsid. Kui tahad, siis võid sellele kompressorile lisaks osta veel klambrite ja naelte plõksimiseks püstolid ja kindlasti midagi veel.

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 11 Aug 2010, 03:56
Postitas vtl
Kui palju Sa neid autokumme pumbata kavatsed, et selleks kompressorit vaja on :)

Aga küsimusele vastuseks, esimeseks kompressoriks käib ülalkirjeldatu küll. Pidevaks tööks, kus mootor vahetpidamata undab, ei ole ta mõeldud - pärast kümmetkonda tööminutit on ta juba tulikuum ja tahab jahtumist. Aga allpoolkirjeldatud tegevustega annab üsna tükk aega tööd teha, enne kui mootor mõneks minutiks käima läheb ja paagi taas täis lööb.
Suurem paak annab ainult vähe pikema töötegemise-aja, enne kui mootor rakendub, aga pideva töö jõudlust ainult paagi mahu tõstmisega juurde ei saa.

Ühesõnaga, kui Sa arvad, et kompressor võiks majapidamises olla, aga oma täpseid vajadusi veel ei tea, siis on selline mudel üsna universaalne valik. Sellest väiksemad on kas mänguasjad või mõne spetsiifilise tööriista jaoks dimensioneeritud. Vähegi suuremad kompressorid on juba kordades kallimad, kordades kobakamad ja kipuvad valdavalt kolmefaasilised olema.

Pärast ostmist avastad õige varsti, et kompressoriga saad hulgaliselt vahvaid asju teha. Näiteks kõikvõimalikke asju puhastada - suruõhk ulatub kaugemale, kui tolmuimeja vaakum ehk puhumine on tihti efektiivsem, kui imemine.
Siis muidugi juba ülalpool mainitud klambrite ja naelte püstolid. Kõikvõimalike seina- ja laepaneelide, liistude ning mööblikatete naelutamisel-klammerdamisel asendamatud tööriistad. Täpsed, kiired, jõulised ja mugavad kasutada. Kuidas ma küll enne hakkama sain.
Väiksem suruõhu-mutrikeeraja on oma löögiga teinekord abiks, kui kinnijäänud mutrit vaja lahti meelitada. Osta komplekt, kus kohe musta värvi (lööki taluvad) padrunid kaasas.
Odava-kipaka suruõhumeisli, -relaka, -käia ja -trelli asemel eelistan isiklikult analoogseid elektritööriistu, kallimate-võimsamate tööriistade toitmiseks jääb sellise kompressori jõudlusest väheseks. (loe: hetke toimib küll, aga suhteliselt kohe saab õhk otsa ja on vaja järele ootama hakata)

Värvinud ma ise ei ole, aga töö õnnestumine sõltub ilmselt püstolist ja vajalikust jõudlusest. Autot ma üle värvima ei hakkaks, aga näiteks aerograafidega peent tööd joonistavad tegelased kasutavad oluliselt nõrgema jõudlusega kompaktsemaid kompressoreid ja saavad suurepäraselt hakkama.

PS. Asjaarmastaja-klassi kompressorite ja suruõhutööriistade ning -tarvikute maailmas on selline naljakas asi, et täpselt sama välimuse (ja sisuga) riistasid müüakse kümnete eri nimede all, varieeruvad on vaid värv, firmakleeps ja hind. Viimane võib erineda kordades. Kuigi ilmselt tulevad nad kõik ühelt ja samalt hiina liinilt, isegi kirjad valatud detailidel on samad.

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 16 Aug 2010, 09:25
Postitas Kylaline kylast
Tänan põhjaliku kompressorijutu eest :) Tarkust tuli mühinal.

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 25 Mär 2012, 10:05
Postitas 205d
Soovin osta kompressorit , mis puhuks vähemalt 500 l /min ja silm on peale jäänud sellistele :

http://www.remonditehnika.ee/index.php? ... t&Itemid=1

Tunduvad soodsa hinnaga ja kerge googeldamine näitab, et valmistatud on vist hiinas. Oskab keegi head/halba öelda nende kohta, oodatud on ka soovitused teiste firmade toodangu kohta.

Kompressorit kasutaks kodugaraazis värvimiseks , puhastamiseks ja jõudu võiks olla ka mutrikeeramiseks.

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 27 Mär 2012, 14:20
Postitas silkroad
24l paagiga kompressor sobib ideaalselt kodukasutusse sellega saab värvida, rehve pumbata ja isegi väiksemaid klambripüstoleid kasutada. Ise kasutan 24l paagiga kompressorit kodus muidugi päev otsa tööd järjest ei tee aga 30min kuni 1h saab küll järjest teha.
Endal ostetud kompressor 100 euroga tööriistamarketist(soodushinnaga)!

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 27 Mär 2012, 15:23
Postitas Puravik
Oe. Kokkuvõtteks vaadake kompressori võimsust sest paagi suurus on täiesti teisejärguline! Tootlikus pole lineaarne ehk lüües 25 liitrise paagi 2bari pealt 4 bari peale läheb kiiremini kui 4bari pealt 6bari peale kuigi rõhkude vahe on identne,2 bari!

Tähtis on ka see,et kui sulle on näiteks vaja 8barist rõhku. Enamus kompressoreid on seadistatud 8-10 bari. On sul seadistus ütleme 8.5 bari siis see tähendab et kompressor lülitab välja end 8.5 bari peal kui rõhu langedes hakkab pumpama alles näiteks 7 bari peal. Ehk sa ei saa konstantse rõhuga õhku.

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 28 Mär 2012, 14:44
Postitas vtl
Oot-oot, aga kas see vedruga ja reguleernupuga rõhuregulator, mis tavaliselt paagi ja väljundi vahel käib, ei anna siis konstantset rõhku vaid sõltub sisendrõhust? Mul on see reguleeritud 6 bar peale (nagu enamus minu suruõhutööriistu tahab) ning vähemalt manomeetri järgi vaadates tundub, et paagirõhu vahemikus 6...8 bar on väljundrõhk sama.
Ehk regulaatori rõhk peab olema igal juhul seadistatud allapoole rõhulüliti rakendumisläve.

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 28 Mär 2012, 17:38
Postitas Puravik
vtl kirjutas:Oot-oot, aga kas see vedruga ja reguleernupuga rõhuregulator, mis tavaliselt paagi ja väljundi vahel käib, ei anna siis konstantset rõhku vaid sõltub sisendrõhust? Mul on see reguleeritud 6 bar peale (nagu enamus minu suruõhutööriistu tahab) ning vähemalt manomeetri järgi vaadates tundub, et paagirõhu vahemikus 6...8 bar on väljundrõhk sama.
Ehk regulaatori rõhk peab olema igal juhul seadistatud allapoole rõhulüliti rakendumisläve.
Päris kontantselt ta ei saa ju anda kuna kompressor töötab vaid on/off süsteemis. Näiteks kui sa sätid reduktori(mitte survelüliti) 2bari peale siis ta annab sulle konstantselt 2 bari kuni paagisisene rõhk langeb alla 2 bari. Eeldame,et sa pumpad paagi 8 bari peale siis on nö õhukogus küllaldane.

Tahtes väiksest kompressorist saada konstantselt 8 bari pole hästi enam võimalik kuna survelüliti lülitab välja umbes 8-10 bari juures,mis on maksimaalne rõhk ja ja rõhu languse juures kuskil 7,5-8 juures sisse tagasi. Ehk siis hakkab pidevalt sisse välja end lülitama. Kompressori tootlikus on väike suure rõhu juures.

Kõik see on hästi suhteline.

Ja reduktor mis on näiteks gaasibaloonidel on erinev asi kui survelüliti,millega juhitakse kompressori tööd.

Reduktori rõhku sa ei saa sättida kõrgemale kui on survelüliti rõhk kuna survelüliti lihtsalt lülitab kompressori ennem välja kui soovitud rõhk saavutatakse.

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 28 Mär 2012, 18:16
Postitas vtl
Seda ma ju eelmise postituse viimases lauses kirjutasingi, et reduktori (mida ma enne nimetasin rõhuregulaatoriks) rõhk peab olema seadistatud allapoole rõhulüliti rakendumisläve. Ja kui survelüliti (mida ma enne nimetasin rõhulülitiks) lülitub sisse alles 7.5...8 bar juures, siis reduktorist sellel hetkel sellest väärtusest suuremat rõhku kätte ei saa. See on elementaarne ja arusaadav.

Mida ma aga enne küsisin - kas reduktor annab konstantset väljundrõhku (eeldusel ikka, et sisendrõhk kõrgem kui reduktoril seadistatud väljundrõhk) või kõigub ka väljundrõhk teatud määral vastavalt kompressori sisse-välja lülitamisele ja paagi täitumisele? Ma olen kunagi ühte reduktorit lõhkunud ja selle konstruktsioon oli üsna primitiivne.

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 28 Mär 2012, 18:19
Postitas vtl
No ja milleks seda 8 bar-ist rõhku üldse väljundisse vaja on - valda osa suruõhutööriistadest tahab ju 5...6 bar. Ainus põhjus kõrgemaks paagirõhuks oleks see, et siis jagub rohkem õhku, enne, kui kompressor uuesti tööle hakkab.

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 28 Mär 2012, 19:28
Postitas Puravik
vtl kirjutas:Seda ma ju eelmise postituse viimases lauses kirjutasingi, et reduktori (mida ma enne nimetasin rõhuregulaatoriks) rõhk peab olema seadistatud allapoole rõhulüliti rakendumisläve. Ja kui survelüliti (mida ma enne nimetasin rõhulülitiks) lülitub sisse alles 7.5...8 bar juures, siis reduktorist sellel hetkel sellest väärtusest suuremat rõhku kätte ei saa. See on elementaarne ja arusaadav.

Mida ma aga enne küsisin - kas reduktor annab konstantset väljundrõhku (eeldusel ikka, et sisendrõhk kõrgem kui reduktoril seadistatud väljundrõhk) või kõigub ka väljundrõhk teatud määral vastavalt kompressori sisse-välja lülitamisele ja paagi täitumisele? Ma olen kunagi ühte reduktorit lõhkunud ja selle konstruktsioon oli üsna primitiivne.
1. Survelüliti all on kamber,mille sisse keeratakse reduktor kui ka võib panna tavalise kiirühenduse ja mõnikord leiab sealt ka manomeetri mis näitab ära paagis oleva rõhu. Survelüliti sees on siis membraan koos vedruga,mille pingsust saab seadistada vastavalt siis max soovitavale rõhule. Rõhulüliti kontaktid juhivad kompressori mootori sisse ja välja lülitamist.

2. Rõhuregulaator ehk lihtsalt öeldes reduktor on külgekeeratav ning eraldiseisev seadeldis,mis annab õhku vastavalt valitud rõhule. Reduktoril pole mingit pistmist kompressori töö juhtimisega ja kui sul seade on ikka töökorras siis peaks andma vägagi täpselt õiget rõhku. Igasugune sodi ,rooste,külmemal ajal jäätumine võib tööd kindlasti häirida.

---------------

Siiski need survelülitid ja reduktorid mis on odavate seadmetega kaasas,pole just tehnika tipptase nii,et rikked on teretulnud :D

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 21 Juun 2013, 20:13
Postitas mauno
Milline kompressor sobib põrandakütte torude survestamiseks?

:hello:

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 22 Juun 2013, 12:06
Postitas Külaline
mauno kirjutas:Milline kompressor sobib põrandakütte torude survestamiseks?

:hello:
Töökorras.

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 02 Okt 2013, 14:53
Postitas Allan
Olen jõudnud oma "tööriistade ostmise haigusega" kompressorini ja üldises plaanis olen välja vaadanud 100l paagiga 2,2kW rihmülekandega masinad.
Küsida tahaksin aga fikseeritud suruõhu trassi paigaldamise kohta.
Garaazis on ruumi vähe, kuid kanalis/keldris on ruumi küll. Seega tekkis mõte paigutada kompressor keldrisse (temp talvel ~5-10C, asub 150cm madalamal kui garaaz) ja vedada sealt garaazi kumbagi otsa suruõhu jaoks trass (keldris 5 meetrit sirget, hargnemine kaheks ja edasi kummalegi poole 3m sirget).
Kas selle trassi paigaldamiseks on mingid erilised nõuded (kalle kuhugi poole?), toru materjal?
Ise oleksin oma peaga 20mm alupexi kasutanud, kuna seal mingi kalkulaatori järgi rõhukadu juba marginaalne (0,02 bar), 16mm korral andis kalkulaator kaoks 0,1bar. Liitmikud/põlved annavad lõpuks niikuinii oma osa lisaks juurde.
Kas kraanideks sobivad veekraanid?
Kas midagi peab veel trassil vahel olema - kuivati? rõhuregulaator?

Re: Suruõhu kompressor

Postitatud: 02 Okt 2013, 21:09
Postitas puutöö mees
Sama teema mis sinulgi.
Ma ostan ingersoli 2.2kW kompressori.
Ma teeks metall torust torustiku, tuttaval on ja ei kasuta üldse plasti.
Kas lae alla ei saa panna torusid?