Idee ratsida Atmos katja juhtimist.
Postitatud: 28 Veebr 2010, 17:00
Atmose katla küdema pannes tuleb pöörata suitsugaaside termostaadi nuppu juhtpaneelil päikese liikumisele vastassuunas lõpuni välja.
Selle tulemusel suitsugaaside termostaadi kontaktid ühendatakse ja katla ventilaator ning termosõlme pump hakkavad tööle.
Kui katla termomeetri näit tõuseb üle 65C, võib juba pöörata juhtpaneelil asuv suitsugaaside termostaadi
nupp paigaldaja poolt märgitud asendisse (enamasi on see punkt otse üleval).
Temperatuuri tõusu ei maksa ootama jääda, seda toimingut võib teha ka hiljem, kui tullakse teistkordselt
kütet juurde panema. Samas ei soovita jätta seda nuppu ka üldse keeramata, sest siis jääb katla ventilaator
ja termosõlme pump tööle ka pärast puude ärapõlemist ning jahutab asjatult akupaaki salvestatud kuuma
vett.
Et pärast puude ärapõlemist ei jahutaks asjatult akupaaki salvestatud kuuma
vett, tekkis idee panna suitsugaaside termostaadile paraleelselt vahele aegrelee,
mille käivitades ühendatakse kontaktid mis panevad tööle katla ventilaatori ja
termosõlme pumba. Suitsugaaside termostaat jääks ülesse sendisse.
Aegrelee hoiaks näiteks tund aega kontaktid suletud asendis. Selle ajaga peaks juba katlas vesi olema üle 65C,
ning suitsugaaside termostaat hoiab ise edasi katla ventilaatorit ja termosõlme pumpa töös.
Sellisel moel ei juhtuks seda, et suitsugaaside termostaat jääks töölepanemise
asendisse ja ei jahutaks asjatult akupaaki salvestatud kuuma
vett pärast kuude pülemist.
Lisaks ei pea ootama jääma kuni katel saab kuumaks ja ei pea kodus passima, et nuppu ülesse asendisse pöörata.
Selline vajadus tekib hommikuti kui vaja tööle minna. Paneks puud katlasse, vaataks et puud läheks põlema, käivitaks ajarelee ja kõik.
Selle tulemusel suitsugaaside termostaadi kontaktid ühendatakse ja katla ventilaator ning termosõlme pump hakkavad tööle.
Kui katla termomeetri näit tõuseb üle 65C, võib juba pöörata juhtpaneelil asuv suitsugaaside termostaadi
nupp paigaldaja poolt märgitud asendisse (enamasi on see punkt otse üleval).
Temperatuuri tõusu ei maksa ootama jääda, seda toimingut võib teha ka hiljem, kui tullakse teistkordselt
kütet juurde panema. Samas ei soovita jätta seda nuppu ka üldse keeramata, sest siis jääb katla ventilaator
ja termosõlme pump tööle ka pärast puude ärapõlemist ning jahutab asjatult akupaaki salvestatud kuuma
vett.
Et pärast puude ärapõlemist ei jahutaks asjatult akupaaki salvestatud kuuma
vett, tekkis idee panna suitsugaaside termostaadile paraleelselt vahele aegrelee,
mille käivitades ühendatakse kontaktid mis panevad tööle katla ventilaatori ja
termosõlme pumba. Suitsugaaside termostaat jääks ülesse sendisse.
Aegrelee hoiaks näiteks tund aega kontaktid suletud asendis. Selle ajaga peaks juba katlas vesi olema üle 65C,
ning suitsugaaside termostaat hoiab ise edasi katla ventilaatorit ja termosõlme pumpa töös.
Sellisel moel ei juhtuks seda, et suitsugaaside termostaat jääks töölepanemise
asendisse ja ei jahutaks asjatult akupaaki salvestatud kuuma
vett pärast kuude pülemist.
Lisaks ei pea ootama jääma kuni katel saab kuumaks ja ei pea kodus passima, et nuppu ülesse asendisse pöörata.
Selline vajadus tekib hommikuti kui vaja tööle minna. Paneks puud katlasse, vaataks et puud läheks põlema, käivitaks ajarelee ja kõik.