1. leht 1-st
Mootorsaag jukerdab
Postitatud: 20 Jaan 2010, 09:31
Postitas Chopper666
Mootorsaag käivitub siis kui gaasilülitit all hoian ja kui gaasilüliti lahti lasen sureb kohe välja.Tühikäigul ühesõnaga ei tööta üldse.Tegemist on Makita DCS 4610 mootorsaega.Keerasin korra kõik kolm reguleerimiskruvi H,C ja S kinni ja siis uuesti 1,75 ringi lahti.S kruvi keeramine oli vist viga kuna see peaks reguleerima küttesegu peale andmist.
Kas keegi oskaks aidata mis viga võib olla,et sael puuduvad tühikäigu pöörded.
Re: Mootorsaag jukerdab
Postitatud: 20 Jaan 2010, 18:55
Postitas cartman
Kas käima saad ilma , et gaasi peal hoiaksid(käepidemest)? Omal oli kunagi kogemus Sthiliga , et ei saanud käima,ei jäänud käima lihtsalt. Teine vana tuli ja tõmbas esimese korraga ja käis, aga kui käsi gaasilt sai eemaldatud suri välja kohe. point oli selles , et käepideme lyliti ei funkand, pidi koguaeg käepidemest kinni hoidma , et töötax(nii käivitades kui käies)
Re: Mootorsaag jukerdab
Postitatud: 21 Jaan 2010, 10:04
Postitas aivar00
Mul endal ka Makita, aga teine mudel. Karbuss aga neil kõigil praktiliselt üks. Kas sae manualis ei ole reguleerimise juhendit? Kunagi kui Husqwarna 254 ostsin, siis tolle manualis oli ilusti karbussi regullimine kirjas-Makita oma ei ole aga vajadust lugeda olnud. Samas toorega käivitamisel (kui oled lükanud korraks õhuklapi kinni ja peale esimest "plärtsu" avanud) peab väheke gaasi peale jääma kuniks korra käega gaasi annad. Kui sa nii sae käima saad, siis peaksid ka nn. katse-eksituse meetodil saama karbussi paika. Kett peab tühikäigul ilusti seisma. Muidu aga on kõige lihtsam kuskilt töökojast läbi käia- see regullimine ei võta 5-te minutit kah aega.
Re: Mootorsaag jukerdab
Postitatud: 25 Jaan 2010, 14:11
Postitas jörm
Chopper666 kirjutas:Mootorsaag käivitub siis kui gaasilülitit all hoian ja kui gaasilüliti lahti lasen sureb kohe välja.Tühikäigul ühesõnaga ei tööta üldse.Tegemist on Makita DCS 4610 mootorsaega.Keerasin korra kõik kolm reguleerimiskruvi H,C ja S kinni ja siis uuesti 1,75 ringi lahti.S kruvi keeramine oli vist viga kuna see peaks reguleerima küttesegu peale andmist.
Kas keegi oskaks aidata mis viga võib olla,et sael puuduvad tühikäigu pöörded.
minu HQ264 tegi sellist asja siis kui bensupumba membraan sodi täis läks. Reguleerimine ei aita , puhastada tuleb. st. karpa maha, karpa alumisel poolel on kaas, selle kaane all on membraan, millelt siis suure tõenäosusega leiad mõne saepuru tükikekse. Pühi ära ja pane kokku.
Sellist asja avastades, oleks ilus korralikult puhtaks teha ka õhufilter, ning vahetada kütusefilter.
Kui ise teha ei mõista, siis hoolduses on kõik see väga rutiine töö.
PS! Sae ise reguleerimine võib viia mootori kokkulaskmisega.
Re: Mootorsaag jukerdab
Postitatud: 31 Jaan 2010, 10:04
Postitas aivar00
Ise regulerides saag kokku lasta... Huvitav kuidas see võimalik on. Siiani olen ise suutnud 2 saagi kokku kõrvetada. Üks oli partner ja teine makita. Partneri puhul oli segu vale ( nõuka aja metsamajandis segati saagidele bensiini 200 l vaadis ning mulle toodi vaadi pealt praktiliselt puhas bensiin. Kaks paaki metsas ja praktiliselt uus partner oli remondis. Viimane korralik Husqwarna oli 254 XP. See saag sai kõvasti vatti ja lõpus pidi teist pidevalt "näppima". Lõpuks "sõbrad" laenasid öösel maja ehituselt ta endale. Kuna metsa teen ainult endale sauna kütmiseks, siis ostsin makta dcs 5001 vist oli mudeliks. Tolle kärsatasin oma lollusest suvel sisse. Nimelt olin unustanud õhusiibri talvisesse asendisse (annab karbussile kuuma silindri jahutusõhu peale) ning silindri ribid olid kah veidi sitased) ja saagisin tütre juures ülikuumal päeval peeneid virnastatud pilpaid pliidi all kütmiseks parajaks. Teise paagitäiega sain poole peale, kui saag enam peale seisma jätmist ei käivitunud.
Tuli siis kolb ja silinder välja vahetada.
Seda, et sa aga segu etteande vale reguleeringuga sae mootori sisse kõrvetad- see on võimatu. Liiga rikka segu puhul ta lihtsalt ei lähe pöördesse ja liiga lahja segu korral hakkab täispööretel "katkuma" ning jõudu ei ole.
Re: Mootorsaag jukerdab
Postitatud: 31 Jaan 2010, 14:41
Postitas ifffff
Vale kütteseguga mootori kokkujooksutamine ei ole võimatu. Rikka seguga tõesti ei juhtu midagi aga lahja kütteseguga kuumeneb mootor liigselt ja tulemuseks on kinnijooksmine.
Re: Mootorsaag jukerdab
Postitatud: 02 Veebr 2010, 13:27
Postitas aivar00
Kui juba saag katkud, siis järelikult on reguleeritud valesti ja tuleb uuesti regullida. Tahan seda öelda, et õige "juhendi" olemasolul on seda võimeline tegema iga vähekenegi tehnikat tundev mees- ei ole tegemist raketiteadusega ning sae mootoriga midagi ei juhtu.
Re: Mootorsaag jukerdab
Postitatud: 04 Veebr 2010, 13:53
Postitas Külaline
Mul oli ükskord Stihliga sama jama, ei aidanud mingite kruvide keeramine. Panin uue süüteküünla ( kuigi ka vanaga oli säde olemas) ja kohe käivitus ja töötas normaalselt!
Re: Mootorsaag jukerdab
Postitatud: 04 Veebr 2010, 22:11
Postitas Makita remont
S kruvi on tühikäigu reguleerimiseks (mehhaaniline värk). L ja H on segukruvid. Tühikäigu puudumine võib olla ka sellest, et tõmbab kusagilt natuke lisaõhku. Reguleerimine ise võtab jah mõne minuti kui kõik ok on. H kruvist reguleeritakse kõrgeid pöördeid ja selle jaoks oleks soovitatavalt tahhomeeter vajalik. Dcs5000 ja 4610 karburaatorid on tegelikult päris erinevad ja ka segukruvide asend erinev. Seda ülekuumenenud dcs5001 mäletan veel küll.
Re: Mootorsaag jukerdab
Postitatud: 06 Mär 2010, 15:03
Postitas jörm
aivar00 kirjutas:Ise regulerides saag kokku lasta... Huvitav kuidas see võimalik on.
suht lihtne keerad kõrgete segu väga lahjaks ning korralikult valu andes põletad kolvi sisse või vända laagrid kinni.
selge see, et pädev vend ütleb kõrva järgi ära, millal paras on ..