1. leht 1-st

Tagasivool akupaagist katlasse

Postitatud: 28 Dets 2009, 15:48
Postitas grundfos
Tere
Tekkis selline mõte, et akupaagist tagasivool enne katlasse jõudmist kerida spiraalina ümber metallist suitsutoru (u 1,5m), mille tulemusena katlasse minev vesi saab lisasoojendust, mis omakorda peaks aitama kaasa katlal kiiremini akupaaki üles kütta ja samas on suitsutoru kuumus ära kasutatud. Lisaks on katlas temperatuuride vahe väiksem ja vee temperatuur kõrgem. Mis te sellest mõttest arvate, mis ohud võivad tekkida?

Re: Tagasivool akupaagist katlasse

Postitatud: 28 Dets 2009, 17:43
Postitas xxNIMETUxx
kondensaadi oht korstnas äkki?

Re: Tagasivool akupaagist katlasse

Postitatud: 28 Dets 2009, 18:09
Postitas grundfos
xxNIMETUxx kirjutas:kondensaadi oht korstnas äkki?
Väike auk suitsutorusse puurida ja kondents välja koguda peaks lahendama selle ohu.

Re: Tagasivool akupaagist katlasse

Postitatud: 28 Dets 2009, 18:30
Postitas ifffff
Selles et katlast lahkuvatel suitsugaasidel on kõrge temperatuur on oma mõte. Mõte on kasutusmugavuses ja tuleohutuses. Katla kasutegur oleks madalama suitsugaaside temperatuuriga loomulikult suurem. Kuid madalamate temperatuuridega kaasneb korstna pigitumine. Augu puurimisega sa probleemi ei lahenda. Vaevalt sa viitsiksid iga kuu korstent puhastada.

Olen näinud sellist ratsi kus töökojas olevale bullerjanile oli suitsutorule ümber tehtud ca meetri pikkuselt veesärk. Pigi sadestumine suitsutorusse oli veesärgi kohas nii intensiivne et poole talvega lakkas ahi tõmbamast.

Re: Tagasivool akupaagist katlasse

Postitatud: 28 Dets 2009, 18:40
Postitas grundfos
ifffff kirjutas:Selles et katlast lahkuvatel suitsugaasidel on kõrge temperatuur on oma mõte. Mõte on kasutusmugavuses ja tuleohutuses. Katla kasutegur oleks madalama suitsugaaside temperatuuriga loomulikult suurem. Kuid madalamate temperatuuridega kaasneb korstna pigitumine. Augu puurimisega sa probleemi ei lahenda. Vaevalt sa viitsiksid iga kuu korstent puhastada.

Olen näinud sellist ratsi kus töökojas olevale bullerjanile oli suitsutorule ümber tehtud ca meetri pikkuselt veesärk. Pigi sadestumine suitsutorusse oli veesärgi kohas nii intensiivne et poole talvega lakkas ahi tõmbamast.
Tänud.
Kui madal tohib suitsugaasi temp olla enne intensiivset pigitamist, mis on kriitiline piir?

Re: Tagasivool akupaagist katlasse

Postitatud: 05 Jaan 2010, 22:49
Postitas xxNIMETUxx
norm suitsugaasi temp peaks olema kuskil 220-250c

Re: Tagasivool akupaagist katlasse

Postitatud: 05 Jaan 2010, 23:00
Postitas Katlakütja
mina mõõdaks suitsugaaside temperatuuri korstna otsas ja vastavalt sellele reguleeriks sellest nn "tagasivool spiraalina ümber suitsutoru" läbiva vee temperatuuri (loe: vooluhulka).

Re: Tagasivool akupaagist katlasse

Postitatud: 05 Jaan 2010, 23:13
Postitas xxNIMETUxx
mina pole päris puidukatlaga kodune- palju võiks siis olla temp korstna otsas? näiteks keskmine maja 1,5kordne korstnatemp.