1. leht 1-st
Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 09 Jaan 2009, 22:03
Postitas Gert1234
Selline probleem, et on vene-ajal ehitatud maja, kus on ka suur garaaž. Probleem on selles, et kui talvel autodega sisse sõita garaaži, siis tekib autode küljes olevatest jää ja lumetükkidest väga palju vett.
Garaaži põrandad ujuvad ja äravool muidugi puudub, see tekitab aga palju niiskust, mis autodele hea ei ole.
Tahakski teada, kas kellegil on mingeid ettepanekuid, kuidas oleks võimalik kõige soodsamalt probleem lahendada? Tegemist on valatud betoonpõrandaga, millesse liivapaberiga kallet sisse ei tee.
Garaaži all on veel keldrikorrus ja sealt kaudu saaks ka vee minema juhtida, kui garaaži põrandasse auk puurida. Kuna garaažipõrandal kallet sees ei ole, siis vesi sinna ise sisse ei läheks.
Betooni ise käsitsi valamine ei tule väga kõne alla, kuna pind on peaaegu 50 ruutmeetrit ja vaevalt et ka mõni küla ehitusmees seda üksi ette võtaks.
Siit ka minu palve, kas keegi oskab soovitada, kuidas oleks võimalik tekitada põrandale kalle sisse?
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 09 Jaan 2009, 23:59
Postitas arvutihdd
Ega sul nagu variante eriti polegi. Kutsud segumasina kohale ja valad kalde peale. Muidugi võid pika latiga ennem üle vaadata. Veneaegsetel põrandatel on tavaliselt kuhugi poole päris hea kalle olemas

Ei oskagi nagu muud lahendust näha asjale.
Odavamat varianti kyll olla ei tohiks.
See, et hakkaks olemasolevasse põrandasse kallet uuristama, lihvima ei tule kyll kõne alla.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 10 Jaan 2009, 00:06
Postitas Gert1234
Keegi tahab mind valgustada, mis see lõbu mulle umbkaudu maksma läheks?
Kui ma segumasina tellin ja 50 ruudule mingi väikse kalde peale tahaks teha?
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 10 Jaan 2009, 16:03
Postitas arvutihdd
Järgi mõeldes annab ehk mingi tasandusseguga ka kalded välja mängida. Samas pole kindel asja vastupidavusele autode all. Ei usu, et ka oluliselt odavam tuleb. Küsin valumeistritelt järgi.
Ehk keegi pädevam oskab kommenteerida asja.
Muide millest sul praegune põrand ? Paneel ?
Lõbu hind oleneb suuresti asukohast, kes teeb ja kuhu materjal vedada tuleb !
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 10 Jaan 2009, 17:08
Postitas Gert1234
Põrand peaks olema betoonist valatud....
Ootan inimeste soovitusi..
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 10 Jaan 2009, 19:32
Postitas iffoniff
Sgisel sai just sellise probleemiga tegeletud ,lõikasin sooned põrandasse ja paigaldasin rennid .
äravool sai juhitud vihmavee renni ukse taga .
samuti sinul saaks kindlasti lõigata just auto seismise kohapeale kas siis üks või kaks renni , auto pikkuselt ca 5m .
see vesi mis renni ei tilgu lükkad kummi kaabitsaga sinna . jääb äravoolude tegemine ära ,muidugi on võimalus siis teha kalded ka .
Kui huvi võta ühendust 5150866
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 10 Jaan 2009, 22:31
Postitas jan
Kuna tegelasel on garaazhi all veel kelder, siis on küsitav, kas rennide lõikamine kandvasse vahelakke selle kandevõimet ei vähenda?
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 11 Jaan 2009, 07:34
Postitas arvutihdd
MIna seda rennide võimalust nyyd küll hästi uskuda ei taha, kui all on kelder.Lõikad risti rästi põranda pilbasteks ja sõidada 2 autoga peale , st mingi 3 tonni. Ei tekita just usaldust

Samas kui hakata kaldeid valama, siis kas õhukesed tasanduskihid kannatavad autode koormust ? Või tuleb ikkagi täis betooni laks maha kütta, jällegi kas lagi kannatab koormust ? Inseneri vaja siia.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 11 Jaan 2009, 09:37
Postitas korras
Need rennid ei pea ju olema 10 cm laiad, piisab ju ka 2X2 cm ja vaevalt see betoonlae kandevõimet vähendab, muidugi enne tuleks leida praegused olemasolevad kalded, märgistada, kuhu praegu vesi voolab, sest vaevalt see põrand 100% loodis on, või kui praegu juba näed kuhu lumevesi koguneb, ja kui all kelder, siis pole ju vaja rohkemteha kui 2 kaevu, keldris ju lae all ruumi teha mida iganes, ja selge on ju ka see et ega see 50 m2 ilma kandvate vaheseinteta sinna valatud ei ole? või ma eksin?
Pika jutu lühikokkuvõte: kasuta ära praegused kalded, kuhu loik tekib sinna teedki kaevu, kasvõi 2 tk. Ja et kaevu ümbrusse pisut paremat kallet saada, siis saab ju seda 3-4 mm kaevu ümbrust ka lihvida 1m raadiuses. Ja kui kardad, et õhuke kiht tasandust auto koormuse all vastu ei pea siis tasandad ju vaid seinaääred, kuhu sa autoga iial ei sõida? Naelkummidega ei ole tõepoolest ainult tasanduskihil sõitmine hea, või katad tasandatud põranda epox lakiga? See vist kallis, ei ole uduaimu ka.
Ei tundu eriti halva ideena?
Või peaks ma taevast alla tulema?
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 11 Jaan 2009, 23:45
Postitas Reevo
Ikka peab valama lisakihi kallete jaoks ära sa sinna midagi lõika ja 2*2 cm lume ja lörtsi puhul vesi jooksma ei hakka.
Oleneb aluspinna nakkuvusest ja muudest teguritest kui palju peale valada tean head segu mis tõesti nakkub hasti ja ka tugev.
Võin ära teha kui huvi on.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 12 Jaan 2009, 00:02
Postitas korras
Ok, olen nõus et see 2x2 cm nö. renn pisut väike on,
Kuid lausest : lume ja lörtsi puhul vesi jooksma ei hakka? siis sellest ma küll eriti aru ei saanud, nagu ma aru saan, on garaaz soe ja suliseb see vesi isegi millimeertisest praost keldrisse nii et sahiseb, lumi loomulikult ei lähe ja see lumi ei voola ka 20x20 cm rennis.
Kuid las need targutused jäävad minu targutusteks.
Huvitav on vaid see et mis salasegu see on mis on supertugev? Ja otse loomulikult sõltub aluspinnast ja selle nakkuvusest. Siis teaks kunagi ka teistele soovitada head segu. Sest tänapäeva segumaailmas ei tea enne kui järgi proovitud. Poemeeste juttu

võidki kuulama jääda, kõik on super.
Tänud.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 12 Jaan 2009, 00:12
Postitas Reevo
Minul endal garaazis on sooja ca 13-15 aga kui lörtsi plönn sulle nn renni kukub pole seda renni pikemaks ajaks, st kuni ära sulabja see sulab kaua.
Aga kas just imesegu aga olen kasutanud fiiberbetooni ja see on hea nakkuvusega ja tugev. Ära võime me ju kõik asjad lõhkuda.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 12 Jaan 2009, 01:16
Postitas korras
Reevo kirjutas:Minul endal garaazis on sooja ca 13-15 aga kui lörtsi plönn sulle nn renni kukub pole seda renni pikemaks ajaks, st kuni ära sulabja see sulab kaua.
Aga kas just imesegu aga olen kasutanud fiiberbetooni ja see on hea nakkuvusega ja tugev. Ära võime me ju kõik asjad lõhkuda.
Tänud.

Kogemused võitsid

KUigi mingit võistlust polnudki.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 12 Jaan 2009, 12:22
Postitas arvutihdd
Sa mõtled seda kottides valmissegu fiiberbetooni all ?
Kiht 5-50 mm vms Kas see sodi tõesti kannatab, kui auto sinna peale sõidab, eriti naastudega?
Teemaalgataja võiks ära märkida asukoha ja kontakti, siis saaks kohe ka kellegilt pakkumise tööle.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 12 Jaan 2009, 21:01
Postitas Gert1234
Ma pole paar päeva seda teemat siin jälginud ja juba on väga palju ideesid välja pakutud.
Mõned vastused ka siis:
*Garaaž on soe.. midagi 13-14 kraadi ringis vist jah, pole väga mõõtnud.
* Peab kannatama naastrehve ja päris mitmelt autolt.
* Oleks vist varem pidanud mainima et garaaži mõõtmed on 3,5m *14,5m umbes. Et siis autod asetsevad garaažis üksteise järel.
*Jääplöga sulab suht kiiresti, aga probleem on see, et kui seda kuidagi välja ei lükka või kokku ei tõmba, siis ta eriti kiiresti ära ei aura. Terve garaaži ulatuses on all kelder. Põranda paksus ma ei tea, silma järgi ütlen praegu, mingi 30 cm. Et kas rennide tegemine ikka kahjustab maja struktuursust?
Ma päris endale ehitusmehi hetkel objektile ei kutsuks, kuna praegu on asi ikka ideelevelil, tahaks ikka ennem teada saada, mis hinnajärgust jutt käib ja mis lahendused on võimalikud.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 13 Jaan 2009, 09:02
Postitas arvutihdd
Kui tõesti 30 cm korralik valu, siis ei tohiks see sendi eemaldamine midagi teha. Arvan, et lihtsam oleks lihtsalt õrn kalle teemantlihvijaga sisse lihvida, sest toa laius on olematu. Sellisel juhul pääsed vägagi kergelt, mingi 3-4 tuhandese eelarvega. Rendist lihvija ning korralik töömees, kes ära teeks. Ajaliselt mingi päeva töö, eeldusel, et ainult kanalit ja trappi tahad ning mingit epo kihti ei soovi ning kanali ühendus kilomeetri taga pole. Nii pika maa peale tuleks vast kaks trappi panna. Kui tahad võin kontakti anda meestele, kes päevast päeva valavad ja lihvivad betoonpõrandaid usun, et praegusel huvitaval ajal võtavad asja ette.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 13 Jaan 2009, 13:07
Postitas jjn
Panen oma arvamuse kogu teemast.
Et mingisugustki aimu saada, kui palju läheks kalde tegemine kokku maksma siis tuleb välja selgitada miinimum kaldenurk mis oleks sulavee äravalgumiseks vajalik, et asi üldse toimima hakkaks soovitud kujul. Sõltub see ka ruumi sügavusest e.kui sügavalt soovid kallet valada, kui garaaziuksest kuni tahaseina välja siis teeb see 3,5 m. Või on pikkust (sügavust) 14,5 m ja laius 3,5 m, ei saa päriselt aru ikka !?
Oletame, et teed kalde lühemat külge pidi ja kõrguste vahe on min. 10 cm, valad terve põranda ulatuses (kokku 50,75 m2) siis võiks umbkaudse arvutuse teel vajalik segukogus olla a 3 m3
Kui tahat kallet teha pikemat külge pidi (14,5 m) siis kujutan ette, et soovitud tulemuse saamiseks peaksid garaazi sissesõidul sõitma sisuliselt "mäkke". Tundub absurd kogu selle sulavee probleemi juures.
Isegi kui otsustad kallet ikka valada olenematta valitud küljepikkusest (sügavusest), siis kas oled nõus:
* käima garaazis talvisel ajal pidevalt libedal kaldpõrandal
* leppima sellega, et ohutuse mõttes ei saa autot vabakäigul kunagi hoida, kuna võib veerema hakata mis iganes suunas jne.
Alternatiiv:
* viska peast see kalde teema
* kui autol palju jääd-vett-lund ära aja üldse garaazi sisse, kui kardad et niiskus liiga teeb (mis vajadus selleks on). Just soojas garaazis teebki niiskus ja teesoolad metallile liiga. Jäta auto õue ja kogu lugu.
* lükka lumi maha enne sissesõitu kui võimalik
* mine tund aega peale auto parkimist garaazi tagasi ja lükka vesi-lumi füüsiliselt välja, elad ju samas majas.
* lõika siis renni jaoks sooned sisse ja juhi õue ukse alt (kuidas siis renni avad ära katad ilmastiku eest).
Äravoolu kohta läbi põranda mul nägemus puudub.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 14 Jaan 2009, 14:18
Postitas Gert1234
Esiteks, ma ei saa jätta auto(sid) alati õue, kuna elan tänava ääres. Ma arvan, et mõni nolk sõidab mul lihtsalt peegli maha.Samas on talvel ka suhteliselt mõttetu iga hommik autot lumest puhtaks lükata, kui sul on garaaž olemas.
Hetkel tundub see renniteema kõige mõttekam, kuna kalde valamine on suhteliselt mahukas töö. Ja pealegi puudub selge nägemus, kuidaspidi see kalle siis olema peab, et see vesi ka minema voolaks, kuna on pikliku kujuga garaaž. Ja ma arvan et see renni väljavoolu osa mittetihendamine on siiski ka üks väga väike probleem. Nagu viimane postitaja võis lugeda, siis see on vene ajal ehitatud maja, ega see garaaž praegugi nii väga tihendatud ei ole.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 14 Jaan 2009, 15:16
Postitas jan
Kallete ja rennidega seoses veel, et ega äravoolusid ei pea olema ainult üks. Et alustad kaldega ühest garaazhi otsast ning teises otsas on äravool. Siis oleks tõesti mäkkesõit. Kui keldris häirima ei hakka, siis pane mitu trappi, ka rennide puhul.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 14 Jaan 2009, 23:10
Postitas ponkskar
Näiteks, kas see variant on võimalik (uste, kandevõime vms pärast), et valad uue kihi peale (näiteks 10cm) ja siis sinna uue kihi sisse jätad laia renni. Nii, et renn jääks täpselt auto keskele ja kui garaaži sõidad, siis nagu kanali peale. Nüüd kui lume klombid ära sulavad, siis saad need harjaga kanalisse lükata ja siis tal seal aega sulada ja voolata küll. 10cm jaoks kulub max 5m3 segu ja selle valad või ise ära, kui viitsimist ja aega on.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 16 Jaan 2009, 06:21
Postitas sashaobrok
Variant number 19:
Teed tõhusa ventilatsiooni.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 16 Jaan 2009, 19:43
Postitas arvutihdd
ponkskar kirjutas:Näiteks, kas see variant on võimalik (uste, kandevõime vms pärast), et valad uue kihi peale (näiteks 10cm) ja siis sinna uue kihi sisse jätad laia renni. Nii, et renn jääks täpselt auto keskele ja kui garaaži sõidad, siis nagu kanali peale. Nüüd kui lume klombid ära sulavad, siis saad need harjaga kanalisse lükata ja siis tal seal aega sulada ja voolata küll. 10cm jaoks kulub max 5m3 segu ja selle valad või ise ära, kui viitsimist ja aega on.
Kui juba 10 cm valada, siis teha ikka kalded, mitte harjaga kilplast mängida.
Eks kõige lihtsam oleks, augud põrandasse(äravool keldrist kanalisse, sain nagu aru, et see on võimalik) ja arvatavasti kaks trappi selle 14 meetri peale ning kalded sisse.Nagu aru saan, siis garaazi sõites vahib see 14 m vastu. Seega 3,5 meetri laiust pinda pole üldse keerukas keskele kaldesse ajada, eriti kahe trapiga. Ma julgeks oletada, et pääsed võib olla isegi ainult põranda lihvimisega teemantkettaga ja äärtesse väike tasandus.
Vent ei tee muidugi ka paha.
Re: Garaaži veeäravoolusüsteem
Postitatud: 11 Veebr 2009, 18:03
Postitas 2ss
võimalus on ka veel EPOga kaldeid ajada ja siis epo põrand peale.... aga see on väga kallis lõbu
