vannitoa reanimeerimine
Postitatud: 11 Nov 2008, 18:23
Sportlik tervitus!
Ma pole ehitaja, aga hobi korras on ühtteist aegade jooksul tehtud. Aegade alguses ehitasin maakoju (plakmaja) sahvrist vannitoa. Ei teadnud ma sel ajal ma niiskusest midagi, rääkimata siis hüdroisolatsioonist. Meisterdasin järgmise vannitoa:
* liivapadjale no nii 10-15 cm betooni (liiva all võlvkelder), betooni sisse igaks juhuks trapp, betoonile laudpõrand
* seinad seest välja: poole seina ülatuses puidust iluliistud, tavaline kipsplaat, 10 cm isoveri, palk. Tänasel päeval on palgi peale väljaspoole lisandunud veel 5-10 cm (seinte loodimise tõttu) tselluvill, 2 kihti 2,5 cm tuuletõkkeplaati (roheline), 2,5 cm distantsliist, voodrilaud
* lagi alt üles: tavaline kipsplaat, 10 cm isoveri, vahelauad, veitsa saepuru ja savi segu (vanast ajast), 5-10 cm paroci, 2 korruse laudpõrand
* vannitoa laes ventilaator ja kütteks elektriradiaator.
No andke tulla, mis kõik valesti tehtud on ja palun vastake ka kuidas asja parandada.
Küsimused:
1. Kui laudpõrand asendada elektriküttega kivipõrandaga tuleb olemasolevale betoonpõrandale panna vähemalt 5 cm sinist (?)peno, seejärel 5 cm betooni, milles küttekaabel ja siis plaadid (jaa-jaa, korralik hüdro ikka ka). Nii tõuseks põrand vundamendist ca 10 cm kõrgemale, alumise palgirea vahele. Kuidas vältida palgi pehkimist? Õige vastus: lõhu praegune betoonpõrand ära ja vii põrand madalamale. Kuidas siis isoleerida köetav põrand kütmata/hüdroisoleerimata vundamendist? Aga kui praegust betooni ära lõhkuda ei taha, kuidas siis?
2. Mida teha seinte/laega? Seinu plaatida ei tahaks, värv on hea küll. Kuidas teha seinad/lagi niiskuskindlaks? Kas peab sissepoole panema uue kihi niiskuskindlat plaati (kips? mineriit? luja? või midagi muud?) või mögada antud kips seestpoolt hüdroisolatsiooniga kokku. Kas hüdrot saab/võib värvida?
3. Milline peaks olema ventilaator? Praegu on eraldi lülitist käivitatav ventilaator. Olen kõigile pähe tagunud, et vent pannakse käima, kui veega lobistatakse, enamastui seda ka tehakse. Äkki oleks õigem panna selline, mis käivitub iga kord, kui tuli põlema pannakse ja vurab mõnda aega selle kustutamise järel. Töötaks ehk siis ka kogu maja sundventilatsiooni aseainena (fraktsioonina sellest õigemini).
Kõik asjalikult põhjendatud arvamused on teretulnud!
a
Ma pole ehitaja, aga hobi korras on ühtteist aegade jooksul tehtud. Aegade alguses ehitasin maakoju (plakmaja) sahvrist vannitoa. Ei teadnud ma sel ajal ma niiskusest midagi, rääkimata siis hüdroisolatsioonist. Meisterdasin järgmise vannitoa:
* liivapadjale no nii 10-15 cm betooni (liiva all võlvkelder), betooni sisse igaks juhuks trapp, betoonile laudpõrand
* seinad seest välja: poole seina ülatuses puidust iluliistud, tavaline kipsplaat, 10 cm isoveri, palk. Tänasel päeval on palgi peale väljaspoole lisandunud veel 5-10 cm (seinte loodimise tõttu) tselluvill, 2 kihti 2,5 cm tuuletõkkeplaati (roheline), 2,5 cm distantsliist, voodrilaud
* lagi alt üles: tavaline kipsplaat, 10 cm isoveri, vahelauad, veitsa saepuru ja savi segu (vanast ajast), 5-10 cm paroci, 2 korruse laudpõrand
* vannitoa laes ventilaator ja kütteks elektriradiaator.
No andke tulla, mis kõik valesti tehtud on ja palun vastake ka kuidas asja parandada.
Küsimused:
1. Kui laudpõrand asendada elektriküttega kivipõrandaga tuleb olemasolevale betoonpõrandale panna vähemalt 5 cm sinist (?)peno, seejärel 5 cm betooni, milles küttekaabel ja siis plaadid (jaa-jaa, korralik hüdro ikka ka). Nii tõuseks põrand vundamendist ca 10 cm kõrgemale, alumise palgirea vahele. Kuidas vältida palgi pehkimist? Õige vastus: lõhu praegune betoonpõrand ära ja vii põrand madalamale. Kuidas siis isoleerida köetav põrand kütmata/hüdroisoleerimata vundamendist? Aga kui praegust betooni ära lõhkuda ei taha, kuidas siis?
2. Mida teha seinte/laega? Seinu plaatida ei tahaks, värv on hea küll. Kuidas teha seinad/lagi niiskuskindlaks? Kas peab sissepoole panema uue kihi niiskuskindlat plaati (kips? mineriit? luja? või midagi muud?) või mögada antud kips seestpoolt hüdroisolatsiooniga kokku. Kas hüdrot saab/võib värvida?
3. Milline peaks olema ventilaator? Praegu on eraldi lülitist käivitatav ventilaator. Olen kõigile pähe tagunud, et vent pannakse käima, kui veega lobistatakse, enamastui seda ka tehakse. Äkki oleks õigem panna selline, mis käivitub iga kord, kui tuli põlema pannakse ja vurab mõnda aega selle kustutamise järel. Töötaks ehk siis ka kogu maja sundventilatsiooni aseainena (fraktsioonina sellest õigemini).
Kõik asjalikult põhjendatud arvamused on teretulnud!
a