24. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 22 Sept 2024, 19:56
Postitas pancho villa
Urmas kirjutas: 22 Sept 2024, 19:17
Muide, umbes seitse aasta tagasi kui sai viimati Šveitsis käidud, hämmastas mind jälle omakorda Daciate rohkus sealses linnapildis ja kiirteedel. Miks? Sealsel rahval peaks ju ometi raha olema.
Küsimus Liis Lusmägile? Tema teab.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 22 Sept 2024, 20:19
Postitas Urmas
pancho villa kirjutas: 22 Sept 2024, 19:56
Küsimus Liis Lusmägile? Tema teab.
Noh, tema jutust olen aru saanud, et ta ei saanud Norras EV-gi eriti hakkama.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 22 Sept 2024, 20:27
Postitas EH.INS.
@ Riio12
Mil pole kõige vähematki EV vastu iseenesest
Kes seda soovib - väga tore
Aga olen selle vastu, et mingid "uljad direktiivid" piiravad neid kes ei soovi EV-d, erinevaid hübriide jms
Re: Elektriautodest
Postitatud: 22 Sept 2024, 20:33
Postitas kunn24
Millised direktiivid meil piiravad?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 22 Sept 2024, 22:00
Postitas pancho villa
Isiklikult sõidan ka ülevaatuselt läbi ilma DPFi, EGRi ja Adblueta Euro 6 diisliga, ei piira mind keegi.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 22 Sept 2024, 22:25
Postitas EH.INS.
Meil piirab hetkel "direktiiv", et pole võtta seda mida tahad
Kaugel pole ilmselt sarnane aeg nagu UK-s so igale EV-le peab vastama teatud hulk "tavalisi" olenemata tarbija soovist
Reeglina "innovatsioon ülevalt alla jõumeetodil" pole kuhugi viinud
Näiteid vist pole vaja kaugelt otsida???
Re: Elektriautodest
Postitatud: 22 Sept 2024, 22:40
Postitas RaJy
võhik kirjutas: 21 Sept 2024, 00:07
Kui kaua hobuseid veel peale traktori tulekut igaks juhuks peeti...?
Ise olen 1993 aastal hobusega heina vedanud - millal traktorid tulid?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 08:49
Postitas kunn24
Sm INS, mida Te autoks tahate? Äkki leiame lahenduse?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 09:46
Postitas rst
trebla kirjutas: 21 Sept 2024, 04:25
...
Statsionaarse aku hind täna jämedalt "võtmed kätte" 1000 €/ kWh?
...
Täna
ise tehes on kWh hind koduse LiFePo4 aku eest ca 120€/kWh.
Aku hinnad on viimasel ajal langenud tublisti.
EH.INS. kirjutas: 22 Sept 2024, 22:25
Meil piirab hetkel "direktiiv", et pole võtta seda mida tahad..
Kes või mis keelab täna soetada endale sobivat klassikalse sisepõlemismootori, hübriid lahendusega või elektrimootoriga transpordivahendit?
Võibolla asi minus aga ma ei ole kül näinud kuskil Eestis mingeid keelde või piiravaid "direktiive".
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 12:36
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 23 Sept 2024, 08:49
Sm INS, mida Te autoks tahate? Äkki leiame lahenduse?
Asju saab valida kahte moodi.
Kas "vajalike omaduste" või "välistavate omaduste" järgi.
Kui "välistavate omaduste" osatähtsus on suurem, siis "meeldivate omaduste" olemasolu ei pruugi mingit rolli mängida.
E-auto võib vägagi moodne ja ilus olla aga seni kuni neil on
minu sihipärast kasutamist segavad "välistavad omadused" mina oma raha eest seda ei osta.
("Kõik noored tüdrukud on ilusad" ja mäletan väga selgelt kui ilus ja moodne oli Sapakas (ZAZ968) kui see välja tuli.)

Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 13:02
Postitas kaimagk
….ma ei tea minu e-auto näeb samasugune nagu bens või diisel….mingi jätkuv müra tegemine käib jälle….
…see sapakas oli ja on kogu aeg olnud kole….
… kes ütleb et kõik uued asjad on ilusad….
..ps :ins sobib küll e auto, ainult see mis sobib on 100+ t/€
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 16:28
Postitas EH.INS.
Tahtsin uut bensiinimootoriga autot
Neid mida vaatasin ei olnud - olid hübriidid - ei taha hübriidi
Ei taha ka EV-d
Lahenduse ikka leian, pean valima mõne muu margi või peab vaatama mõni aasta vana
Ja on veel võimalus oodata ja loota, et "innovatsioon" raugeb
Muud midagi
https://www.err.ee/1609468564/akutootja ... u-tookohti
https://www.err.ee/1609468384/berliinil ... ndusi-pole
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 18:01
Postitas kunn24
Kas tead seda juttu, et bensiin on pintslite pesemiseks? Asi selles, et bensiinimootor on alates sellest hetkest, kui talle leiutati otsepritse, sisuliselt tehniliselt samasuguse lahendusega kui diisel, ainult kütus pole nii detonatsioonikindel ehk temast ei saa kätte sellist kasutegurit ja pihustid on ülimalt kapriissed. Muus mõttes on igasuguste väänatavate nukkvõllide, muudatavate klapitõusude ja süüteküünaldega sellest tunduvalt ebatöökindlam (lisaks pipardavatele pihustitele). Ehk tänapäeval loll valik ja soov. Sa võid ka tahta aurumootriga ja jalgu trampida, kui ei saa.
Kui tõesti tahad, võta mõni bensumootriga sõitnud saan, kuid selle lappimisele tunnen eos kaasa.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 18:07
Postitas EH.INS.
Ei hakka eelistuste suhtes vaidlema
Pole kunagi omanud midagi muud peale bensiini ja ei soovi ka
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 18:12
Postitas kunn24
Bensiin tanklas ca 1,2x diisli hinnast ja kulu samuti ca 1,2 x suurem. Peab olema ikka tõeline kivipallur (arvestades ka tema ebatöökindlust), et seda tahta. Aga eks jonnida hea, nagu täna Martin Helme jauras, et pool riiki tahab tema põmmpeade parteile ära teha (seoses Kingo puurimõistmisega).
Polegi midagi vaielda, kui diislil tuli elektrooniline pritse (aastatel 99), siis oli minu jaoks bensiinikas unustatud. Korra veel üritasin tema poole vaadata, kuid täiesti pekkis nukkvõllide pööramise lahendus (BMW-l VANOS- surnult sündinud saast, järgmine tripper Valvetronic) ja ajuvabalt kõrge kütusekulu sundis selle poole vaatamise lõpetama.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 18:18
Postitas EH.INS.
Aga oleks ju tore, et ka põmmpead saavad teha oma valiku...
Ja mitte põmmpead jälle oma valiku...
Kuidagi ei meeldi, et minusuguse põmmpea eest otsustavad / valivad mitte põmmpead...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 22:03
Postitas elektron
kunn24 kirjutas: 23 Sept 2024, 18:12
Bensiin tanklas ca 1,2x diisli hinnast ja kulu samuti ca 1,2 x suurem. Peab olema ikka tõeline kivipallur (arvestades ka tema ebatöökindlust), et seda tahta. Aga eks jonnida hea, nagu täna Martin Helme jauras, et pool riiki tahab tema põmmpeade parteile ära teha (seoses Kingo puurimõistmisega).
Polegi midagi vaielda, kui diislil tuli elektrooniline pritse (aastatel 99), siis oli minu jaoks bensiinikas unustatud. Korra veel üritasin tema poole vaadata, kuid täiesti pekkis nukkvõllide pööramise lahendus (BMW-l VANOS- surnult sündinud saast, järgmine tripper Valvetronic) ja ajuvabalt kõrge kütusekulu sundis selle poole vaatamise lõpetama.
Võtame siis bensiin-hübriidi (mitte pistikhübriid). Hinnapoolest ütleks, et kättesaadav - jäävad täitsa keskklassi ja selle alla ka. Kütusekulu 5/sajale (jah reaalselt võimalik) ja seda ka linnas, mitte ainult trassil ning koos automaat kastiga. Läbisõit/vastupidavus - 300 000km ja veel sõidavad (küünlad, õlid ja muud kulumaterjalid ikka, aga ei midagi kapitaalset). Selleks, et ennast iga hommik magalast kesklinna vedada, ummikutes istuda ja õhtul kodudeel kuskilt kaubanduskeskusest läbi põigata on bensiinimootor minu arvates täiesti omal kohal.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 22:23
Postitas kunn24
Igatsugu hübriide on ka disladega. Hübriidi sissetoomine ei õigusta benamootori poole vaatamist. Olen ennegi öeldnud, tehnilise keerukuse osas on hübriid segu mõlemast masinast ja topelt. Tulemus on remontija jaoks jube. Näiteks juhtub väike kõks, rakendub paar AB vidinat ja ka kaitsmed kõrgepingeakus, madalpingeakus, EME-s jms. Kel vähedegi aru peas, peaks sellest elukast jooksma kiiresti eemale. Ja mida ta juurde annab? Neid on pistikhübriide (PHEV) ja ilma selleta (MHEV). Hübriidi mõte oleks vaid selles, et korjata kokku pidurdusenergiat. Kuid mindi seda teed, et hakata 20-50 km akult sõidutsükli arvelt valetama kütusekulu osas ja mängiti mingit mängu, et võiks nö rohelise loaga linnadesse siseneda.
Kuid säästa saab ka nii, et teha auto kerge ja mitte toppida temasse arutult keerukat kola ning aku- sisepõlemismootori kombot. Või siis puhas elektrikas.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 22:37
Postitas elektron
kunn24 kirjutas: 23 Sept 2024, 22:23
Igatsugu hübriide on ka disladega. Hübriidi sissetoomine ei õigusta benamootori poole vaatamist. Olen ennegi öeldnud, tehnilise keerukuse osas on hübriid segu mõlemast masinast ja topelt. Tulemus on remontija jaoks jube. Näiteks juhtub väike kõks, rakendub paar AB vidinat ja ka kaitsmed kõrgepingeakus, madalpingeakus, EME-s jms. Kel vähedegi aru peas, peaks sellest elukast jooksma kiiresti eemale. Ja mida ta juurde annab? Neid on pistikhübriide (PHEV) ja ilma selleta (MHEV). Hübriidi mõte oleks vaid selles, et korjata kokku pidurdusenergiat. Kuid mindi seda teed, et hakata 20-50 km akult sõidutsükli arvelt valetama kütusekulu osas ja mängiti mingit mängu, et võiks nö rohelise loaga linnadesse siseneda.
Kuid säästa saab ka nii, et teha auto kerge ja mitte toppida temasse arutult keerukat kola ning aku- sisepõlemismootori kombot. Või siis puhas elektrikas.
Milles see "kütusekulu osas valetamine" seisneb? Kui pardakompuuter näitab kütusekuluks 5l/100-le ja sama number tuleb ka siis, kui tangitud liitrid läbitud kilomeetriega jagada - kes siis valetab?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 22:43
Postitas kunn24
Mingi Clarksoni saade (Top Gear) oli, kus I8-le väideti 1-2 l sajale. Lieidsin saate üles ja viitan täpsele ajhetkele:
https://youtu.be/rk8p2R6trfE?t=192
Väide on 134 miili galloniga, mis teisendades annab 57 km/l.
Kui mõne hübriidika andmetes on nüüd õige kulu, siis tuhat vabandust.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 22:48
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 23 Sept 2024, 18:12
... siis oli minu jaoks bensiinikas unustatud.
Korra veel üritasin tema poole vaadata, kuid täiesti pekkis nukkvõllide pööramise lahendus (BMW-l VANOS- surnult sündinud saast, järgmine tripper Valvetronic) ja ajuvabalt kõrge kütusekulu sundis selle poole vaatamise lõpetama.
Kui vaatata sportlikke hobiautosid siis võib palju katsetusi näha aga tavaautode seas oli ka lihtsamaid ja seega töökindlamaid lahendusi leida.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 22:51
Postitas Vko
kunn24 kirjutas: 23 Sept 2024, 18:12
Bensiin tanklas ca 1,2x diisli hinnast ja kulu samuti ca 1,2 x suurem. Peab olema ikka tõeline kivipallur (arvestades ka tema ebatöökindlust), et seda tahta.
Kas sa selle peale ei mõelnud, et kõigi jaoks ei ole eesmärk iga võimaliku asja pealt "senti saagida" ja "säästa"?

Tegelikult "sendi saagijatele" peaks võibolla isegi veidikeseks mõtteainet andma fakt, et bensiinimootoriga uue auto hind on odavam kui diiselmootoriga. Töökindlusest võib esimese kõva külma ilmaga uuesti rääkida... mine tee tee ääres statistikat kui suur % tee ääres seisjatest millise kütusega sõitvat autot omavad. Tegelikult veel paljud "seisjad" ei jõua tee pealegi, vaid ei pääse parkimiskohast liikumagi.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 23:15
Postitas EH.INS.
Pean jälle mainima, et täiesti mõttetu vaidlus...
Täpselt seni, kuni keegi ei hakka midagi pähe määrima on kõik OK ja igaüks leiab endale sobivaima
Aga nagu näib meeldib kellelegi otsustada kolmanda osapoole eest
Ja probleem hakkab silma torkama igast valdkonnast
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 23:17
Postitas kunn24
Ma arvan, et sa määrid väga täpselt asju pähe, mis puudutab sinu valdkonda.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Sept 2024, 23:39
Postitas EH.INS.
kunn24 kirjutas: 23 Sept 2024, 23:17
Ma arvan, et sa määrid väga täpselt asju pähe, mis puudutab sinu valdkonda.
Kõik võib olla...
Aga vahe on selles, et on valik...