23. leht 93-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 20 Sept 2024, 09:15
Postitas optimist88
kunn24 kirjutas: 20 Sept 2024, 00:12 Üldiselt, need, kellel on oma maja ja paljudel neist ka pv paneelid, on valinud/ valimas vähemalt 1 auto omale elektrilise.
Kui igapäevane trajektoor on Tln tipptundide liikluses, siis arusaadav. Aga kui ei pea seal passima, siis pole kiiret ju. Ja kõigil ei ole PV katusel. Tänaste el.hindadega mulle tundub, et ei ole põhjust kiirustada neid panema.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 20 Sept 2024, 09:28
Postitas kunn24
ping kirjutas: 20 Sept 2024, 02:17
kunn24 kirjutas: 20 Sept 2024, 00:12 .... Kui mujalt aru ei saa, vaata nagu naist, tagant.
Tõupuhastel elektrikatel pole torusid. ...
Tagant on väljalaketoru näha ainult võimsatel mootoritel ja diislistel, ehk autodel millede heitgaasid saavad olla kõrge temperatuuriga.

Tagasihoidlikel, väiksemate mootoritega autodel on juba ammu sumpaotsad kõhuall peidus ja eemalt ei paista.
Fenno summutite kataloog, kus saab näha tagumise otsa erinevusi:
https://catalog.fennosteel.com/fennoste ... arch.xhtml
:hello:
Ping, ma pean ka nüüd ütlema, ära luuleta.
1. Diisli heitgaas on bensuka omast jahedam tema kõrgema kasuteguri tõttu.
2. Fenno kataloog, mille viite mulle ette torkasid, ei näita mulle mitte kui midagi. :this: Ma ei hakka seal midagi valima, sina väitsid, sina esita näited valmiskujul.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 20 Sept 2024, 18:22
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 20 Sept 2024, 09:28 ....
1. Diisli heitgaas on bensuka omast jahedam tema kõrgema kasuteguri tõttu.
2. Fenno kataloog, mille viite mulle ette torkasid, ei näita mulle mitte kui midagi. :this: Ma ei hakka seal midagi valima, sina väitsid, sina esita näited valmiskujul.
Mispärast siis diisli kübemefiltri puhastamise ohutustehnika eeskirjades on nõutud, et protsessi ei tohi kohapeal seistes sundkäivitada süttival või sulaval (asfalt) pinnal?

Võib ka ise sobivama kataloogi valida, näiteks Bosal ja näiteid on nii palju, et sellega ei tasu netiruumi reostada.
Kataloogi sisestad auto andmed ja näed pildil, et milline on lõpupüti väljund, et kas on alla keeratud või läheb otse tagant välja.
Võrreldes sama mudeli erinevaid mootoreid näeb erinevusi.

Alla keeratud ja noortel trippidel rippuvat sumpaotsa, tagant ei pruugi olla üldse näha.
Juba 10 aasta vanusel CNG Opel Combol näiteks ei ulatu sumpa tagumine ots isegi tagarattakoopani vaid pöörab keset autot alla.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 20 Sept 2024, 22:21
Postitas Urmas
Ma ei saa osadest siinsetest kommenteerijatest aru, et miks nad ei taha tunnistada fakti, et paljud mõtlemisvõimelised(?) planeedi Maa elanikud on saatnud EV-d pikalt ja nad ei taha olla populistlike poliitikute katsehiired/-rotid/-jänesed jne mis iganes katseloomad? Kas tõesti on kõik need meediauudised EV-de tehastes tootmise peatamine naftašeikide lobitöö tulemus? :scratch: Jah, on ka riskialtimaid olemas ja nende arvamusi/kogemustesi on samuti seinast seina. Eks arvamus olene erinevatest teguritest ja selles suhtes ei saa kõike kirjutatut, nii positiivset kui ka negatiivset, alati 1:1-le võtta. ;) Juhtusin kunagi RetroFM-st kuulma või lugema mingist meediaväljaandest Liis Lusmägi kogemusi Norra klimaatilistes tingimustes tema poolt EV kasutamisest. Peale tema poolt räägitut kogemustest EV kasutamisest talvistes Norra tingimustes kohe kindlasti ei usu, et teda kunagi palgatakse mõne EV-sid tootva firma reklaamnäoks või esikõnelejaks.
Meist mitte kaugel asuvat Norrat(Euroopa suurim naftatootja) tuuakse pidevalt näitena EV-de hulgiostjate etaloniks, kus võib igapäevaseks kasutamiseks peres olla kasvõi kolm EV-d, kuid millegipärast ei ole keegi neist loobunud igaks juhuks fossiilkütusel oleva auto igaks juhuks talvel sõitmiseks või pikemateks reisideks. Miks? Kas nad ei usalda rohepööret ja igavesti vinget EV-d või on nad kuulunud Kallase Kaja soovitusi, et kõigil peab olema kriisivaru?
Tuli millegipärast pregu meele kunagi laupäeva hommikuti telekast tulnud saade "Vaaderpass", kus ühed enda arvates lõid ja tõid turule kvaliteettööriistade sarja QVALDA ... kuni tuli lause- me käisime Hiina RV-s ja otsisime välja kvaliteettööriistade parima tootja, kellelt tellisime tööriistade valiku ehk tegelikult etiketi tööriistale. Ja mitte kõige kvaliteetsema, vaid odavama. Kuii vaatasin ja kuulasin seda kiidulaulu telekast, siis kui ehituspoodi sattusin, kiikasin ka reklaamitut. No kohe mitte millegi poolest ei erinenud teiste samasuguste hulgast. Olgu, nende tööriistade korpused olid teist värvi plastmassist. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 20 Sept 2024, 22:56
Postitas pancho villa
Urmas võta nüüd üks lonks palderjani ja rahune maha. Sa oled tüüpnäide kergesti mõjutatavast ullikesest, kelle jaoks meeltmööda vale on eelistatav ebamugavale tõele. Sõida oma daciaga seenele.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 20 Sept 2024, 23:40
Postitas Urmas
pancho villa kirjutas: 20 Sept 2024, 22:56 Urmas võta nüüd üks lonks palderjani ja rahune maha. Sa oled tüüpnäide kergesti mõjutatavast ullikesest, kelle jaoks meeltmööda vale on eelistatav ebamugavale tõele.
Eksid, panhco villa, eksid minu suhtes. Arvan, et mul on veel kusagil kaugetes ajusügavustes alles alevipoeglik mõtlemisvõime ja ei jookse iga hurraakampaaniaga kaasa nagu omaaegsed peale Aurora pauku või nagu mõned tänapäeva ullikesed(kõlavam nimi on vist planeedi Maa päästjad/ rohelised), kes otsustasid koos tšillida lihtsustatud kooliprogrammiga koolis käijaga. ;) Muide, ajalises mõttes tuleb välja, et see ametliku diagnoosiga ullike on suurema ja kiirema mõjuvõimuga kui omaaegne "partorg/külvivolinik", kes koos oma jõuguga(jüngritega) ringi hulkus. Tootva tööga nad vist ei tegelenud nagu ka Ulli-Greta ja riigi majanduse SKP-le mingit panust nende poolt ei tulnud. Eelmise riigikorra ajal oli selliste tegelinskite kohta kriminaalkoodeksis §-d tööpõlgurluse ja hulkurluse eest. ;) Huvitav, kui suure panuse on need purgisupi loopijad ja ennast asfaldi külge kleepijad andnud oma riigi majanduse arengusse? Kahtlustan, et nende panuse % on 0,0000 .....1%.
Millegipärast olen täheldanud, et kõik, kes on saanud oma diagnoosi, on viimael ajal tegijad? Miks? Kas kasvõi mingisugusegi diagnoosi saamise vajadus on kuulub ka diagnoosi alla? Mingi "polkovniku lese" sündroom? :scratch: ;) https://kultuur.postimees.ee/8095131/ju ... on-petskin

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Sept 2024, 00:07
Postitas võhik
Kui kaua hobuseid veel peale traktori tulekut igaks juhuks peeti...?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Sept 2024, 00:17
Postitas pancho villa
Urmas kirjutas: 20 Sept 2024, 23:40
pancho villa kirjutas: 20 Sept 2024, 22:56 Urmas võta nüüd üks lonks palderjani ja rahune maha. Sa oled tüüpnäide kergesti mõjutatavast ullikesest, kelle jaoks meeltmööda vale on eelistatav ebamugavale tõele.
Eksid, panhco villa, eksid minu suhtes. Arvan, et mul on veel kusagil kaugetes ajusügavustes alles alevipoeglik mõtlemisvõime ja ei jookse iga hurraakampaaniaga kaasa nagu omaaegsed peale Aurora pauku või nagu mõned tänapäeva ullikesed(kõlavam nimi on vist planeedi Maa päästjad/ rohelised), kes otsustasid koos tšillida lihtsustatud kooliprogrammiga koolis käijaga. ;) Muide, ajalises mõttes tuleb välja, et see ametliku diagnoosiga ullike on suurema ja kiirema mõjuvõimuga kui omaaegne "partorg/külvivolinik", kes koos oma jõuguga(jüngritega) ringi hulkus. Tootva tööga nad vist ei tegelenud nagu ka Ulli-Greta ja riigi majanduse SKP-le mingit panust nende poolt ei tulnud. Eelmise riigikorra ajal oli selliste tegelinskite kohta kriminaalkoodeksis §-d tööpõlgurluse ja hulkurluse eest. ;) Huvitav, kui suure panuse on need purgisupi loopijad ja ennast asfaldi külge kleepijad andnud oma riigi majanduse arengusse? Kahtlustan, et nende panuse % on 0,0000 .....1%.
Millegipärast olen täheldanud, et kõik, kes on saanud oma diagnoosi, on viimael ajal tegijad? Miks? Kas kasvõi mingisugusegi diagnoosi saamise vajadus on kuulub ka diagnoosi alla? Mingi "polkovniku lese" sündroom? :scratch: ;) https://kultuur.postimees.ee/8095131/ju ... on-petskin
Pikk jutt sitt jutt, anna andeks ei viitsinud seda tiraadi (et mitte iseloomustada muude sõnadega) läbi lugeda. Sinu probleem on kõige nägemine ainult must-valges, jätab väga lapsiku mulje.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Sept 2024, 04:25
Postitas trebla
optimist88 kirjutas: 20 Sept 2024, 09:15
kunn24 kirjutas: 20 Sept 2024, 00:12 Üldiselt, need, kellel on oma maja ja paljudel neist ka pv paneelid, on valinud/ valimas vähemalt 1 auto omale elektrilise.
Kui igapäevane trajektoor on Tln tipptundide liikluses, siis arusaadav. Aga kui ei pea seal passima, siis pole kiiret ju. Ja kõigil ei ole PV katusel. .......
Eestis olla juba täna 20 000 mikrotootjat? Ehk neil kõigil küsimus, kuidas odaval tunnil ületoodetuga võimalikult kasulikult ümber käia?
- Müüa otse võrku maha - päikeselisel ajal kipub hind nullilähedane või lausa negatiivne olema.
- Salvestada statsionaarsesse akusse ja hiljem ehk ütleme keskmiselt 15 s/kWh võrku maha müüa?
Statsionaarse aku hind täna jämedalt "võtmed kätte" 1000 €/ kWh?
- Salvestada mobiilsesse akusse ja 0,2 kWh/km maha sõita?
Mobiilse aku (siin teemas nimetatakse seda elektriautoks) võtmete hind täna u 500 €/kWh. Saab ka odavamalt.

Kui naftaproduktide peal sõites on minu praktika tankimistel näidanud viimastel aastatel keskmist bensiinikulu pigem 15 s/km (sest sh on ka sõidud käruga), siis selle asendamine elektriga annab PV elektri realiseerimisel kWh väärtuseks 15/0,2=75 senti.

Seega 20 000 PV omanikku oleks potentsiaalsed EV kunded. Hetkel on meil laetavaid autosid kokku registris 11 432.
Kui igale paneelipaigaldisele eraldada esialgu vaid 1, siis oleks kohe juurde vaja oma 8 - 9 000 elektriautot..?
Tänaste el.hindadega mulle tundub, et ei ole põhjust kiirustada neid panema.
Siis mida sa nüüd tahad?
Kas sa ootad, et elektrihind ( mis avalikkuse arvates on üle mõistuse kallis) peaks veel tõusma , et inimesed hakkaks PV paneele panema?

Herr xxx on siin kogu aeg mananud, et tootjate asi on tootmist ühtlustada...
Seda on aga esimeses ǰärjekorras kõige lihtsam teha akude abil. Ja minu näitest tulenevalt just pigem mobiilsete kui statsionaarsete abil..
Pigem on inimesed ära jaganud, et akude hind on langemas ja seetõttu ei kiirusta ostma...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Sept 2024, 09:41
Postitas EH.INS.
Midagi on totaalselt mäda mõttekäigus a-la paigaldan PV / ostan EV, et seda tankida PV-st või vastupidi ja ilma numbriteta...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Sept 2024, 17:50
Postitas trebla
No ühikumaksumused ju kenasti kirjas. Ja puuduolevaid on korduvalt korrutatud. Ühe vati paigaldamine maksis 50 senti ning vatt toodab aastas 1 kWh. Täna läksid need kWh-d võrku 0,5 sendi eest, aastakeskmine on umbes 7,5 senti vist. Selle "hobitegevuse" juures on ju selle asemel , et kWh 0,5 sendi eest ära anda , mõistlikum pista see akusse, millega saab siis liikuda sama kaugele kui 75 sendi bensiiniga...?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Sept 2024, 19:06
Postitas kaimagk
….ins mõtleb ikka ‘kõige’ maksumust, mitte aint energia. Kogu kupstus : paneelid, inverterid, akud, paigaldus, hooldus, eluiga, ……võite jätkata seda listi……

Re: Elektriautodest

Postitatud: 22 Sept 2024, 08:49
Postitas trebla
Kõik sinuküsitud vidinad sisalduvad ju selles 50 sendis. Aku(mobiilse) kohta ma juba kirjutasin, et see on 500 €/kWh.
Paneelinduse elueaks loetakse teatavasti 25 - 35 + aastat, ehk rohkem kui auto. V.a inverter - elame näeme. Elektriauto hoolduskulud on teatavasti madalamad kui SPM autol. Akuvahetuse teema - samamoodi - elame - näeme.
Tulemuseks kukkus välja sama situatsioon nagu isand pingil, et leibkonna jooksvad aastased energiakulud rahaliselt puuduvad või on negatiivsed. Eeskätt eluasemel aga elektriautode ilmumisel sai ka selle energia siia potti lisada.

Ma tegin küll Alexelale ettepaneku, et miks nad ei võiks ka kiirlaadimisarved samuti ühisele elektri koondarvele lisada - lõpuks ju üks elektrienergia kõk? Gaasiarve ( mis ju hoopis teine energialiik) saavad nad elektriga samale arvele pandud, aga ühte osa elektrienergiast mitte? Alexela igatahes vedu ei võtnud..seda küll klienditeeninduse tasemel aga ehk on vähemalt küsimus ise liikunud edasi ka juhtkonnani. Saaks ju miski täiendava paketi mikrotootjate või auotoomanike enesega liituma meelitamiseks tekitada. Aga ega mul erilist usku sellesse ei ole - omatoodetud elektri "sõbrale müügi" 220Energial nad ju lõpetasid ära. Pealegi on see lihtsalt teoreetiline arutelu, sest nagu ma olen maininud, pole mul Eesti piires liikudes olnud vaja seni avalikke laadijaid kordagi kasutada...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 22 Sept 2024, 10:13
Postitas optimist88
trebla kirjutas: 21 Sept 2024, 04:25
optimist88 kirjutas: 20 Sept 2024, 09:15
kunn24 kirjutas: 20 Sept 2024, 00:12 Üldiselt, need, kellel on oma maja ja paljudel neist ka pv paneelid, on valinud/ valimas vähemalt 1 auto omale elektrilise.
Kui igapäevane trajektoor on Tln tipptundide liikluses, siis arusaadav. Aga kui ei pea seal passima, siis pole kiiret ju. Ja kõigil ei ole PV katusel. .......
Eestis olla juba täna 20 000 mikrotootjat? Ehk neil kõigil küsimus, kuidas odaval tunnil toodetuga võimalikult kasulikult ümber käia?
- Salvestada statsionaarsesse akusse ja hiljem ehk ütleme keskmiselt 15 s/kWh võrku maha müüa?
Statsionaarse aku hind täna jämedalt "võtmed kätte" 1000 €/ kWh?
- Salvestada mobiilsesse akusse ja 0,2 kWh/km maha sõita?
Mobiilse aku (siin teemas nimetatakse seda elektriautoks) võtmete hind täna u 500 €/kWh. Saab ka odavamalt.

Kui naftaproduktide peal sõites on minu praktika tankimistel näidanud viimastel aastatel keskmist bensiinikulu pigem 15 s/km (sest sh on ka sõidud käruga), siis selle asendamine elektriga annab PV elektri realiseerimisel kWh väärtuseks 15/0,2=75 senti.
Tänaste el.hindadega mulle tundub, et ei ole põhjust kiirustada neid panema.
Siis mida ?
Kas sa ootad, et elektrihind peaks veel tõusma , et inimesed hakkaks PV paneele panema?
Vabandust, täpsustan - tasuvusarvutuse mõttes ei ole vahet kas muutub el. hind, PV-paigalduse hind või mobiilse aku hind.

Võrrelda kütusekulu või hoolduskulu eraldi on teatavasti mõttetu. Võrrelda tuleb KOGUkulusid km peale PIKAS perioodis (s.h. mobiilse aku taastamine/vahetus). Minu teada on aku kogu selle PV-EV majanduse kalleim komponent ... mis muudab kogu süsteemi tasuvusarvutuse väga akukeskseks. Kui akuteema on lahtine...
Lisaks on mobiilsesse akusse salvestamisega veel üks kitsendus, millest sa sujuvalt üle libised: mobiilne aku peaks "aktiivsetel töistel" tundides kaabli otsas passima. See eeldab, et töökoht ja elukoht langevad kokku. Kas toimub töötamine kodus või asub PV-paigaldus töökohas. Nt Urmasele ei sobi kumbki variant. Soovitate tal kaubiku katuse ja kapoti pv-ga katta?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 22 Sept 2024, 10:37
Postitas trebla
). Minu teada on aku kogu selle PV-EV majanduse kalleim komponent ... mis muudab kogu süsteemi tasuvusarvutuse väga akukeskseks. Kui akuteema on lahtine...
Lisaks on mobiilsesse akusse salvestamisega veel üks kitsendus, millest sa sujuvalt üle libised: mobiilne aku peaks "aktiivsetel töistel" tundides kaabli otsas passima. See eeldab, et töökoht ja elukoht langevad kokku.
Kas sa " tead" või oled " kuulnud/lugenud" ?
Mina vähemalt kasutan/proovin praktikas ise. Ma kirjutasin ju kahe punkti kohta, et elame-näeme.
Ei eelda, et kohad langeks kokku .Tänavu suvel(mis kestab veel paar tundi) on elektrihinna dünaamika olnud paneeliomanikele küllaltki kasutajasõbralik - nädalavahetusel laed auto täis, sest miinushinnaga ei tasu elektrit võrku müüa. Nädala sees on majanduse tarbimine suurem ja elekter läheb võrku plusshinnaga. See on üldskeem - ei pea ju 100 % paneelidest tulema...
Kui inimese liikumismuster on vastassunaline, et auto on kogu valge aja lennus, siis ei anna see skeem samasugust efekti ja tuleb midagi teisiti teha.. statsionaarne aku aga on hetkel kallim. Kuid akutehnoloogia areneb.
Loogiliselt kunagi peax fix akud mobiilsetest odavamaks muutuma.
Võrrelda tuleb KOGUkulusid km peale PIKAS perioodis
Ka mina pean pikka perioodi silmas .... muide pikk periood lõpeb ükskord matustega... ei pea tingimata järeltulijatele pärandama tutikat laetud akut... Aga kui üks pensionär on 30 aastat elanud ilma jooksvate energiakuludeta... siis on tal ehk olnud rohkem võimalusi miskite muude huvide jaoks...?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 22 Sept 2024, 13:01
Postitas EH.INS.
@ trebla

ping-i käest sai küsitud mis summas "investeering" tagas 0 energiakulu EUR
Vastust ei saanud
Sinu käest küsiks sama - mis summas "investeeringut" on vaja, et tagada 0 energiakulu EUR
Ilma (esialgu aga see pole kõik) selleta on jutt tühi...
Esimene kõige labasem asi oleks vaadata mitu aastat sellest "investeeringust" oleks kaetud energiakulud arvestades raha ajaväärtust

Re: Elektriautodest

Postitatud: 22 Sept 2024, 13:06
Postitas trebla
Ise ju oled rõhutanud, et ei majaehituse ega PV puhul pole kunagi tegemist investeeringuga vaid hobiga. Autode puhul seda enam...
Ühikuhinnad ja ühikute elektrilised tootlused ma ju andsin - sealt saab arvutada vajaliku mahu...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 22 Sept 2024, 13:25
Postitas EH.INS.
Tõsi, ei pea oma kodusse raha panemist investeeringuks, investeeringu all mõistan midagi muud...
Aga milleks siis üleüldse mingid hinnad välja tuua ja sinna juurde rääkida "nii odav" vms???

Re: Elektriautodest

Postitatud: 22 Sept 2024, 14:17
Postitas trebla
optimist88 kirjutas: 20 Sept 2024, 09:15
kunn24 kirjutas: 20 Sept 2024, 00:12 Üldiselt, need, kellel on oma maja ja paljudel neist ka pv paneelid, on valinud/ valimas vähemalt 1 auto omale elektrilise.
Kui igapäevane trajektoor on Tln tipptundide liikluses, siis arusaadav. Aga kui ei pea seal passima, siis pole kiiret ju. Ja kõigil ei ole PV katusel. Tänaste el.hindadega mulle tundub, et ei ole põhjust kiirustada neid panema.
Lihtsalt see kommentaar tõi elektriautode teema sumbutite erikujude lahkamise juurest tagasi elektriautode kasutamiskriteeriumite juurde.. eh, kui sul on juba päikesepaneelid, siis on mõistlik osta ka elektriauto...

St. Kui sa leiad, et autot üldse vaja on, (sest selle omamine pole tasuv) siis pigem elektriline..

Seda rida saab muidugi jätkata... päikesepaneele on mõtet paigaldada siis, kui sul oma maja juba on (sest majaomamine pole tasuv..)
Et maja omamine pole tasuv, siis saab elada ka korteris ja investeerida (ilma jutumärkideta)

Ja kui oled piisavalt investeerinud, siis saad rajada hotelli, mille sviidis ise elad ja hotelli tulud katavad muuhulgas ka su eluaseme ja söögikulud...

Ainult maksuamet tahab vist erisoodustusmaksu....?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 22 Sept 2024, 15:01
Postitas EH.INS.
1. Miks pigem elektriline?
2. Kui on oma maja milleks PV?

Mingid loogilised argumendid?
Või üks lähtub teisest - so nagu eelnevalt mainitud "ostad PV ja siis ostad EV, et seda EV-d PV-st tankida"
Täiesti mõistetav on nö "innovaatiline lähenemine" - ka see on argumentatsioon
Aga jätaks selle juures EUR välja ja ongi kõik korras
Või kui tuua EUR sisse siis ikka nö "adekvaatsel kujul"

PS
Võib elada ka telgis - ei puutu siinsesse konteksti...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 22 Sept 2024, 16:07
Postitas trebla
Kinnisvaraga kaasnevad paratamatult ekspluatatsioonikulud. Kõigepealt kütteenergia, aga siis ka vastavalt vesi, kanal, prügivedu, maamaks, sidekulud, kindlustus...
Selleks et neid katta, võiks kinnisvara ise tekitada ka tulusid.
Võib osaliselt välja üürida. Aga see nõuab askeldamist ja muutuvad kulud kasvavad sellest veelgi, kulumine intensiivistub ja privaatsus saab häiritud.
Samas saab kinnisvara enese panna energiat tootma. Ja kui seda teha piisavalt palju, siis see katab oma kulud nö "ise" ja ei sega samal alal seal sees elamist...
Ning et autokasutus on lihtsalt üks energia kasutuse viise, siis on loogiline ka see siia potti kaasata.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 22 Sept 2024, 16:18
Postitas EH.INS.
Kas ma sellest räägin...
Muidugi on loogiline, et kui on võimalus teenida tulu on see mõistlik
Aga mõistlik ainult siis kui selle tulu teenimiseks ületavad tulud kulusid ja lisaks ületavad need tulud mõne lihtsamat sorti alternatiivi tulusid
Vot selles kohas on meil erinevad arusaamad tuludest ja kuludest

Re: Elektriautodest

Postitatud: 22 Sept 2024, 16:47
Postitas optimist88
trebla kirjutas: 22 Sept 2024, 10:37
Minu teada on aku kogu selle PV-EV majanduse kalleim komponent ...
Kas sa " tead" või oled " kuulnud/lugenud" ?
Kuulsin tuttavalt PV-EV kasutajalt.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 22 Sept 2024, 18:30
Postitas Riio12
EH.INS. kirjutas: 19 Sept 2024, 18:19
Augustis osteti Euroopa Liidus 43,9 protsenti vähem elektriautosid kui eelmisel astal samal ajal
https://majandus.postimees.ee/8099265/e ... ektriautod
Seal kogemata mainiti , et Pransusmaal on nn ev-autode tarne raskused, saksamaa kohta seda ei tõlgitud. Jääb siis tõde -43,9 % kuna autosi ei ole mida müüja. Ja uus tõde on ,et EV autosi ei osteta enam selles mahus ja neid turul enam ei soovita. Eestis oli 7% müüdud uutest autodest EV. Urmasele, Tln linnapildis muidugi Daciate osakaal versus EV on Renoo kahjuks..

Re: Elektriautodest

Postitatud: 22 Sept 2024, 19:17
Postitas Urmas
Riio12 kirjutas: 22 Sept 2024, 18:30 Urmasele, Tln linnapildis muidugi Daciate osakaal versus EV on Renoo kahjuks..
Muide, umbes seitse aasta tagasi kui sai viimati Šveitsis käidud, hämmastas mind jälle omakorda Daciate rohkus sealses linnapildis ja kiirteedel. Miks? Sealsel rahval peaks ju ometi raha olema. :scratch: