21. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Sept 2024, 12:08
Postitas Mario002
xxx111 kirjutas: 20 Juun 2024, 11:20
Sellist autot ei lubata liiklusesse - kui see peaks mingilgi moel võimalik olema siis peaks kõik sellised autod müügist eemaldama...
Selliseid autosid on juba liikluses. Enamikel uutel autodel on elektrooniliselt kontrollitav juhtimine, pidur, gaas. Rääkimata siis veel rohkem levinud elektrooniline käsipidur. Viimane läheb rikki, tõmbab piduri keset sõitu peale, edu!
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Sept 2024, 12:13
Postitas Mario002
kaimagk kirjutas: 22 Aug 2024, 15:35
…..kas on olemas vastavad testid ja ka automark? Kui ei , siis järjekordne niiske ja leige jutumula…..
See pole väär, et elektriautode võimsus on määratud kindlates tingimustes. Nt. Tesla mudelid on oma maksimum kiirenduse võimelised ainult kuni mootorid, aku ja juhtsüsteem on õiges temperatuuris. Palju kiirendades temperatuur tõuseb ning automaatselt langetatakse ka siis saadaval olevat võimsust. Sama tegelikult ka sisepõlemismootoriga autodel, kuid minu kogemustel mitte nii esinev.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Sept 2024, 13:29
Postitas EH.INS.
Jutt ei käi ABIDEST vaid AUTOMAATIKA VASTUTUSEST
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 13:58
Postitas ping
Uudiseid inglisemaalt (artikli osaline, autotõlge):
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... -zero.html
Suurbritannia ühe suurima edasimüüjate keti juhi sõnul peavad autotootjad Ühendkuningriigis bensiini- ja hübriidautode müüki määrama, et vältida valitsuse kehtestatud nullheitevabade sõidukite müügireeglite vastu eksimist.
Vertu Motorsi tegevjuht Robert Forrester väidab, et sõidukitootjad tegutsevad "riigi poolt kehtestatud tarneahelas ", mis takistab neil müümast autosid, mida kliendid soovivad.
Selle tulemusena väidab ta, et tootjad peavad sihilikult mitu kuud klientidelt autosid tagasi hoidma – mõned ootavad täna tellitavate autode saamist järgmise veebruarini.
Konservatiivse valitsuse ajal seadusega vastu võetud nullheitega sõidukite (ZEV) mandaat nõuab, et 22 protsenti kõigist sel aastal müüdavatest sõidukitest oleks heitgaasivabad, hõlmates näiteks elektri- ja vesinikkütuseelemendiga autosid.
Eesmärk tõuseb iga aastaga, saavutades verstaposti 80 protsenti aastal 2030 ja 100 protsenti aastal 2035. Autotootjad, kes ületavad oma kvooti, peavad maksma trahvi 15 000 naela iga mittevastava – st bensiini- ja diislikütuse – auto kohta.
Tootjad hoiatasid selle aasta alguses, et ZEV-i mandaat võib potentsiaalselt piirata autode arvu, mida ettevõtted võivad Ühendkuningriigis müüa, piirates juhtidele saadaolevate sõidukite valikut.
Kuid sellel on ka tagajärjed valitsuse jaoks – nimelt tabab iga uue auto müügilt saadud käibemaksu laekumine.
Stellantise – Peugeot, Citroeni, Fiati, Vauxhalli ja teisi suurtootjaid omava kontserni – tegevjuht Carlos Tavares hoiatas aprillis, et ta ei saa endale lubada elektrisõidukite suurte allahindlustega müümist, et soodustada müüki.
Ta ütles, et mandaadiseadus on Ühendkuningriigi jaoks kohutav ja lisas: "Ma ei kavatse autosid kahjumiga müüa."
Vertu boss Forrester lisas: "Nagu Carlos Tavares ütles, miks peaksid nad Ühendkuningriigi valitsuse poliitika tõttu autosid kahjumiga müüma?
„Uute autode turg ei ole kahjuks enam turg. See on riigi poolt kehtestatud tarneahel.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 14:06
Postitas ping
Sõidukitega seotud uudiseid Pärnumaalt:
https://parnu.postimees.ee/8085322/saug ... riauto-aku
See oli viimaste nädalate jooksul Pärnumaal juba mitmes päästesündmus, mis sai alguse akudest. Augusti alguses plahvatas Häädemeeste vallas Reiu külas hobusetallis elektrijalgratta aku ja tulekahjus hävis pea kogu talli varustus. Pärnus põhjustas elumaja keldris tulekahju elektritõukerataste akuelementide plahvatamine.
Poolteise aastaga on puhkenud ligemale 40 tulekahju, mis on saanud alguse akudest, laadijatest, tõukeratastest, mobiilidest, patareidest või sülearvutitest.
Päästeameti Lääne päästekeskuse tulekahjude menetleja Raido Mets rääkis hiljuti akudest alguse saanud põlenguid kommenteerides, et akude süttimisel on tuli alati väga kiire levikuga, intensiivne ja suure leegiga ning seda ise kustutada on pea võimatu. Ainuke abinõu sellisel puhul on põlev aku hoonest välja visata, alati ei ole see aga võimalik ega mõistlik. Peale selle on akuelementide põlengust tekkiv suits äärmiselt mürgine.
Muidugi, et kas süüdi oli kasutaja või aku ise seda näitab uurimine,
kui vastus väärib avalikku huvi.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 14:17
Postitas A23
ping kirjutas: 09 Sept 2024, 14:06
Sõidukitega seotud uudiseid Pärnumaalt:
https://parnu.postimees.ee/8085322/saug ... riauto-aku
See oli viimaste nädalate jooksul Pärnumaal juba mitmes päästesündmus, mis sai alguse akudest. Augusti alguses plahvatas Häädemeeste vallas Reiu külas hobusetallis elektrijalgratta aku ja tulekahjus hävis pea kogu talli varustus. Pärnus põhjustas elumaja keldris tulekahju elektritõukerataste akuelementide plahvatamine.
Poolteise aastaga on puhkenud ligemale 40 tulekahju, mis on saanud alguse akudest, laadijatest, tõukeratastest, mobiilidest, patareidest või sülearvutitest.
Päästeameti Lääne päästekeskuse tulekahjude menetleja Raido Mets rääkis hiljuti akudest alguse saanud põlenguid kommenteerides, et akude süttimisel on tuli alati väga kiire levikuga, intensiivne ja suure leegiga ning seda ise kustutada on pea võimatu. Ainuke abinõu sellisel puhul on põlev aku hoonest välja visata, alati ei ole see aga võimalik ega mõistlik. Peale selle on akuelementide põlengust tekkiv suits äärmiselt mürgine.
Muidugi, et kas süüdi oli kasutaja või aku ise seda näitab uurimine,
kui vastus väärib avalikku huvi.
Kas elektriautode kohta on ka Eestis teadaolevaid süttimisjuhtumeid?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 14:41
Postitas ping
A23 kirjutas: 09 Sept 2024, 14:17
....
Kas elektriautode kohta on ka Eestis teadaolevaid süttimisjuhtumeid?
Kuna Viimsis kaubakeskuse parklas toimunud põlengut nägi pealt palju inimesi siis see jõudis ka ajakirjandusse.
Jüris ABB parklas olnud põlengut nägid vähesed ja sellest kirjutati vähem aga ülejäänud vist "ei ületanud" uudiskünnist?
https://reporter.kanal2.ee/7825899/viim ... lektriauto

Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 18:40
Postitas new1
Midagi värskemat ka suudate välja koukida või piirduvadki need näited mõne üksiku üle aasta taguse juhtumiga? Neid põlenguid on fosssiilikatega võrreldes ikka väga vähe, nii palju kui õlipead neid üksikuid juhtumeid ka üles puhuda ei ürita, ei muuda see fakti, et neid põlenguid statistiliselt autode arvu kohta pole mitte kordades vaid kümnetes kordades vähem fossiilidega võrreldes.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 19:38
Postitas EH.INS.
Kiire arvutus näitab, et kui Eestis põleb aastas 2 EV-d siis sama suhtarvu saamiseks peaks põlema üle 200 fossiili
Ma ei tea, pole kuulnud...
Keegi?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 19:55
Postitas new1
Ametlik statistika põlengute arvu kohta 100 000 auto kohta üleilmselt on aegajalt jagatud ja ringelnud, seal oli see arv kordades väiksem kui fossiilidel(ei näe mingit põhjust, et eesti kohta see ei peaks kehtima), ei ole neid lingikogumeid kusagile talletatud, kui ikka ei usu ja edasi ulud, siis võin hea tahtmise korral ise ka välja otsida.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 20:33
Postitas EH.INS.
Kui ise saasta suust välja ajad siis ikka otsi oma saastale ka allikad...
Kui ei suuda mõista mida kirjutad pöördu algkooli tagasi (viide põlengutele Eestis / suhtarv Eestis)
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 22:55
Postitas new1
Eesti suuruses olematus konnatiigis võimalik, et keegi ei peagi seesugust statistikat seal päästeametis või kuhu iganes need kirja võiks minna, ent netist leitud esimene ettejuhtuv link, kus palju suurema valimi põhjal on antud järeldused tehtud ja "ikside" tüüpiline valeinfokampaania ümber lükatud.
https://enefitvolt.com/blogi/Elektriaut ... statistika
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 22:55
Postitas ping
new1 kirjutas: 09 Sept 2024, 18:40
Midagi värskemat ka suudate välja koukida või piirduvadki need näited mõne üksiku üle aasta taguse juhtumiga? ...
Vahepeal on põlenud ka ühe e-autode entusiasti enda masin ka ära aga kuna see juhtus oma maja hoovis, öisel laadimise ajal, siis see avalikku meediasse ei jõudnud.
Kes on FB e-autode grupi liikmed, need teavad seda isikut nime ja pildi järgi ning nime ma siia kirjutama ei hakkaks sest ise ta jagas seal pilte oma põlenud autost.
Autole oli ta hiljuti uue aku pannud.
Kuna valdav enamus meil sõitvatest e-autodest on veel liisingus ja
kuni kindlustus katab hävingu kulud, siis ei e-autode omanikud ega autode müüjad ei ole huvitatud selliste juhtumite avalikustamisest.
Kui võrrelda autode enda süül toimunud põlengute suhtarvu, siis peaks võrdlema sama vanusega autosid ja
jätma arvestusest välja kõik vanemad kui "Eesti keskmised", üle 15 aasta vanused autod.
Ehk üle poole registris olevast sisepõletajate arvust.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 23:03
Postitas new1
See tegelane oli seal oma masinale ise igast aretusi peale nikerdanud, et ilmselt kusagilt sealt omaaretustest tal seal tuli alguse sai. Masin põles suht maani maha, ent nagu selgus, siis see põhiaku oli korras ja tulest puutumata isegi sellise põlengu järel ja kasutab seda akut siiani energiasalvestina vms. Laiemas ilmas kus neid statistikaid on tehtud on kõik sellised põlengud ka kirja läinud ja kinnitab fakti, et mahapõlemisi on kordades vähem, nii raske kui see ka õlipeadel alla neelata pole.
Ja isegi kui sama aastakäigu elektrikas vs fossiil masinaid võrrelda, siis ikkagi on fossiil palju agaram tuld võtma, enamasti mingite õli/kütuselekete tõttu kuumale mootorile need alguse saavad, mida elektrikal ei saa tekkida ja seetõttu ka vähem süttivad.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 23:12
Postitas EH.INS.
Mida Sa new1 plärtsud... Kui ei tea...
Jutt oligi Eestist, näited olid ju Eestist
Selle õlipea jutu võid ka endale peesse pista
Sõida rahulikult EV-ga ja ole rahulik
Statistika kohta pole laiemalt mul midagi ette heita - esimene üllatus (peale hinna ja sõiduulatuse muidugi) võib tabada kui kindlustama minna
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 23:21
Postitas new1
No Eestist saadki siis selle paari aasta peale ühel käe sõrmedel loetavad üksikjuhtumid, mille järgi statistikat pidada ja mingeid kindlaid järeldusi ka teha ei saa, kuna valim liiga väike ning statistilise vea määr suur. Ja see õlipea jutt sobib sinu perze palju paremini millegipärast

.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 23:24
Postitas pancho villa
Mingi aeg ringles kehvema kriitilise mõtlemisega liikmete üleküllusega gruppides pildid-videod Hispaanias maha põlenud treilast, millel koormaks elektriautod, seega kindlalt läks midgi lühisesse.
Ainuke häda, et videotest oli näha tagumiste autode summutiotsad ning ülejäänutel bensiinipaagiluuk..
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 23:24
Postitas pancho villa
EH.INS. kirjutas: 09 Sept 2024, 23:12
Selle õlipea jutu võid ka endale peesse pista
Äkki aitaks palderjan, vähem internetti ja/või õues muru katsumine?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 09 Sept 2024, 23:26
Postitas EH.INS.
Tegelt mul kama, kutsu edasi õlipeaks, selle "õliga" olen päris kena raha teeninud
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Sept 2024, 05:58
Postitas Äärenurk
Soovitan kuulata eile Kuku raadio eetris olnud hr Arno Sillati intervjuud.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Sept 2024, 06:56
Postitas Urmas
Eile oli elektriautode päev ja RetroFM-s käis rääkimas EV-st Priit Pajusaar. Lausa tigedaks ajab ainult oma mätta otsast vaatavate inimeste jutt EV-st. Kusjuures ise tunnistab, et elab eramajas, on vabakutseline ja enamuse ajast on kodus, kodus olles auto istub juhtme otsas ning temal küll "tankimisega" probleeme ei ole. Ja siis on veel tige, et peab Tallinnas, Pärnu maanteel enne Liivalaia ristmikku seisma ühes reas fossiilidega, et pääseda kesklinna. Mind enam isegi ei pane hämmastama kui egostlikku juttu ajavad EV-de omanikud.
Saade leitav RetroFM kodulehelt elektriautode päevale pühendatud järelkuulamises.
https://sky.ee/retrofm
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Sept 2024, 08:12
Postitas A23
Äärenurk kirjutas: 10 Sept 2024, 05:58
Soovitan kuulata eile Kuku raadio eetris olnud hr Arno Sillati intervjuud.
Kas viitsid paar põhipunkti välja tuua? (Kogu intervjuu kuulamine oleks ajamahukas.)
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Sept 2024, 08:15
Postitas A23
Urmas kirjutas: 10 Sept 2024, 06:56
Eile oli elektriautode päev ja RetroFM-s käis rääkimas EV-st Priit Pajusaar. Lausa tigedaks ajab ainult oma mätta otsast vaatavate inimeste jutt EV-st. Kusjuures ise tunnistab, et elab eramajas, on vabakutseline ja enamuse ajast on kodus, kodus olles auto istub juhtme otsas ning temal küll "tankimisega" probleeme ei ole. Ja siis on veel tige, et peab Tallinnas, Pärnu maanteel enne Liivalaia ristmikku seisma ühes reas fossiilidega, et pääseda kesklinna. Mind enam isegi ei pane hämmastama kui egostlikku juttu ajavad EV-de omanikud.
Saade leitav RetroFM kodulehelt elektriautode päevale pühendatud järelkuulamises.
https://sky.ee/retrofm
Urmas, ütleme näiteks, et kohtad tänaval lurjust ja see lurjus sõidab juhtumisi elektrikaga. Kas teed siis järelduse, et kõik, kes elektrikaga sõidavad, on lurjused?
Aga kui liigud tänaval edasi ja kohtad järgmist lurjust, kes juhtumisi sõidab hoopis fossiiliga. Mis järeldus nüüd teha?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Sept 2024, 08:44
Postitas trebla
Et kliima ( ok. - linna puhtama õhu ja lärmi

) seisukohast võiks just fossiilautodele "rohelise" laine tekitada, et nad võimalikult kiiresti ja sujuvalt sihtkohta jõuaks ning vähem saastaks... ?
Ma olen oma seisukoha juba ammu ja ka mitmel pool mujal välja öelnud - iga meedet tuleks rakendada esmalt seal kus see kõige suuremat efekti annab ja sellest seisukohast on lollus suruda elektriautode kasutuselevõttu põhjamaades, kus sisepõlemismootoriga autot võiks võrrelda koostootmisjaamaga, ehk ka mootori jääksoojust kasutatakse kasulikult ära, kui samal ajal palavas lõunas istuvad massid päikese käes ummikutes ja põletavad naftat, et konditsioneeri ringi ajada....
Seoses pv arenguga peaks äkki konditsioneeri tarvitatav elekter juba ka auto kere pindalalt kokkukorjatav olema?
(Tuttaval oli kord usa auto, millel võimalus võtmega minema jalutada, mootorit samal ajal tööle jättes - see oli just mõeldud konditsioneeri toitmiseks)
Muidu aga - sattusin eile meie peaelektrikult küsima kuidas kontori parklas laadimisjaamade ( mis tegelikult on vaid laadimispesad) projekt edeneb - vastas, et uue aasta alguseks peaks need töötama. Kastid olla tellitud ja paigaldus kokku lepitud. Praegu otsitakse operaatorit, kes inimestelt raha sisse kasseerima hakkab.
Tuleb 50 kasti kokku siis 100 pesaga. Saab näha, kauaks neist jätkub. Eks see sõltub peamiselt elektri hinnast. Sain aru, et luuakse miski virtuaalne toide - st ehkki kantoora ostab füüsiliselt elektrit sisse keskpingel ja seega suhteliselt soodsalt (iseäranis on võrgutasud sel juhul kõvasti madalamad) siis seda energiahulka hakatakse arvestama eraldi.
Loogiliselt võttes peaks see puudutama vaid energia hinda - füüsilist uut võrgukulu ju ei teki ?
Teisalt - kuidagi peab ka kinni makstama kontoorale juba tasutud keskpinge võrgutasu?
Seni on laadimiseks 10 pesa ja laadimisaeg piiratud 3 tunniga päevas.10 autost 5 olid eile Teslad.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Sept 2024, 09:36
Postitas aero
pancho villa kirjutas: 09 Sept 2024, 23:24
Mingi aeg ringles kehvema kriitilise mõtlemisega liikmete üleküllusega gruppides pildid-videod Hispaanias maha põlenud treilast, millel koormaks elektriautod, seega kindlalt läks midgi lühisesse.
Ainuke häda, et videotest oli näha tagumiste autode summutiotsad ning ülejäänutel bensiinipaagiluuk..
Puusalt - võisid olla range extenderiga elektrikad või hübriidid.