19. leht 93-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Aug 2024, 18:00
Postitas A23
kunn24 kirjutas: 17 Aug 2024, 17:52 @kaimagk
Kuidas lood õigekirja ja manustatava joogiga?

@A23
Meil põrutas Testla Vaida kandis poolhaagisele tagant sisse. Kabelimats.
Viide: https://www.delfi.ee/artikkel/120301339 ... tesla-juht
Ka selle kohta mingit uurimisraportit on ka juba avaldatud, et mis täpselt juhtus?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Aug 2024, 18:05
Postitas A23
Urmas kirjutas: 17 Aug 2024, 17:56
A23 kirjutas: 17 Aug 2024, 17:36 Siis Sina saad rahulikult "käed lahti" sõita ;)
Nomaitea, mulle küll ei ole siiani tekitanud sirgel teelõigul kui vastutulevaid autosid ei ole, probleemi sirgel teelõigul põlvega rooli kiņni hoidmine ja samal ajal joogipudeli korki avada või oma pahet süüdata. Jah, pea asend muutud, kuid mu silmade lihased ei ole veel halvatud ega ei ole sünkroonis kaela lihastega.;)
Kadestan Sind praegu. Mul aga õnnestus "c" kallale saada (kuigi vähemalt 3x vaktsineeritud) ja ühe sümptomina keerab pea nüüd koos kehaga. Seni ei plaani ka sõita kuhugi, kui üle ei ole läinud.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Aug 2024, 18:10
Postitas A23
kunn24 kirjutas: 17 Aug 2024, 14:36 Tesla cybertrackil minuteada mehaaniline roolisidestus puudub. Fly by wire.
Juhi abistamine tähendabki ju, et mingis ajalõigus või funktsioonis jääb juhtmine masina hooleks. Kui pikaks ja millises, see on juba ise teema. Rool pole ainuke, mis on automatiseeritud, varem tuli nn adaptiivne püsikas (radar), mis hoidis distantsi, oli integreeritud ka ABS-i ja ka võttis üle pidurdusfuntsiooni.
Su homeeriline kiljatus tähendaks ka, et hoia jalga pidevalt piduril.
Nende "jalga piduril hoidjate" seltskonda kuulun vist mina ka. Ükskõik, kas auto sõidab "ise" või mitte, kui eespool teel või tee kõrval märkan miskit "potentsiaalselt ohtlikuks muutuda võiva olukorra alget", panen "igaks juhuks" jala pidurile "hakkama"

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Aug 2024, 18:13
Postitas Urmas
Mida rohkem ma loen osade siinsete kommentatorite kirjutisi, siis mulle tundub, et nad hea meelega nõus loobuma oma hallrakkude kasutamisest ja andma mõtlemise kolmandatele, täiesti suvalistele isikutele/ ärimeestele,bkellel on teist ja kohalikest tingimustest täiesti savi.Ja kusjuures selle eest veel maksma! Kurb!
Mida teab Texase osariigi vanem -20*-st külmast kui nende osariigi lapsed ei pea kooli minema, sest +3* kraadise välistempreratuuri puhul on neil sea "külmapühad".

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Aug 2024, 18:23
Postitas A23
Urmas kirjutas: 17 Aug 2024, 18:13 Mida rohkem ma loen osade siinsete kommentatorite kirjutisi, siis mulle tundub, et nad hea meelega nõus loobuma oma hallrakkude kasutamisest ja andma mõtlemise kolmandatele, täiesti suvalistele isikutele, kellel on teist täiesti savi.Ja kusjuures selle eest veel maksma! Kurb!
Aga võiks ka nii mõelda, et säästa neid rakke mõneks muuks otstarbeks, kus nende kasutamine suuremat efekti annaks?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Aug 2024, 18:59
Postitas Urmas
A23 kirjutas: 17 Aug 2024, 18:23
Aga võiks ka nii mõelda, et säästa neid rakke mõneks muuks otstarbeks, kus nende kasutamine suuremat efekti annaks?
Olles 6-7-8 aastat tagasi sõitnud objektidele, mis asusid kodust 2500km kaugisel + tagasi ja nii 8x, siis ma ei arva, et seal oleks rooli taga tegeleda millegi muuga. Jah, Poola teed oma 140km/h lubamisega suht igavad, aga näiteks Saksamaal pidid juba 3- realistel jälgima, et millises reas sõidad. Esimeses reas rekad, teises 100-120km/ h sõitjad ja kui soovisin neid mööda sõita, siis pidi väga pingsalt vasakpoolset tahavaatepeeglit jälgima, et "lennukeid"
tagant ei tuleks. On's seal siis aega anda hallrakkudele mõneks muuks tegevuseks? Ei, ei ole. Ja ei aita kiirteedel ka juhiabid.
Lugesin paar aastat tagasi mingit autoajakirja(!) promoartklit EV-ga sõitmise kogemusest EU teedel. No ei saanud aru selle ajakirjaniku hallrakkude olemasolust kui ta kirjutas, et aku säästmise nimel õpetas EV sõitma reka tuulekotis, et "kütusekulu" oleks väiksem. Otsene üleskutse mingi arusaamatu kütusekulu säästu nimel rikkuda üleeuroopalisisi liikluseeskirju ehk kahe auto vahelist distantsi. Ja nüüd tahetakse veel mingeid hetkelisi kiirusepirajaid autotootjatele kohustuslikuks teha.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Aug 2024, 19:52
Postitas Urmas
kaimagk kirjutas: 17 Aug 2024, 17:49 ….sellise (tegelt paljude) postituse annaks andeks, sellisel juhul kui vähemalt 1,5L kerget alkot sees, kui ei ole siis paigutub ikka sinna L…a kategooriasse …..
Mitte sittagi ei saanud aru. Paluks tõlget!
kaimagk kirjutas: 17 Aug 2024, 17:49 ….ps: mis põhjusel minu nimi postis ? UL.
Mis sul nüüd enda kasutajanime puhul vastu hakkas? Süda hakkas läikima? Minu kasutajanimi on sul ju kogu aeg hammaste vahel närimiseks. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Aug 2024, 20:42
Postitas EH.INS.
Päris ausalt: debiilne vaidlus...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Aug 2024, 20:43
Postitas kaimagk
Urmas kirjutas: 17 Aug 2024, 19:52
kaimagk kirjutas: 17 Aug 2024, 17:49 ….sellise (tegelt paljude) postituse annaks andeks, sellisel juhul kui vähemalt 1,5L kerget alkot sees, kui ei ole siis paigutub ikka sinna L…a kategooriasse …..
Mitte sittagi ei saanud aru. Paluks tõlget!
kaimagk kirjutas: 17 Aug 2024, 17:49 ….ps: mis põhjusel minu nimi postis ? UL.
Mis sul nüüd enda kasutajanime puhul vastu hakkas? Süda hakkas läikima? Minu kasutajanimi on sul ju kogu aeg hammaste vahel närimiseks. ;)
…tõlge on selline, sa lihtsalt ajad igas teemas mingit oma soga mis ei puutu asjasse. Arusaadav oleks see ainult siis kui sa oleksid oma kirjutiste ajal tarbinud seda mida ma mainisin. Aga nagu näha siis srda sa pole teinud, järelikult jääb üle see teine variant. UL, koli oma maapäästmis teemasse, seal saad oma rakke ja molekule lahata…..

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Aug 2024, 20:50
Postitas Urmas
kaimagk kirjutas: 17 Aug 2024, 20:43 …tõlge on selline, sa lihtsalt ajad igas teemas mingit oma soga mis ei puutu asjasse. Arusaadav oleks see ainult siis kui sa oleksid oma kirjutiste ajal tarbinud seda mida ma mainisin. Aga nagu näha siis srda sa pole teinud, järelikult jääb üle see teine variant. UL, koli oma maapäästmis teemasse, seal saad oma rakke ja molekule lahata…..
Tänan "konkreetsete" selgituste eest, milledest ei saanud sittagi aru. Ju siis on lootus, et mul on veel arenguruumi. Ei oska endale täpset diagnoosi panna. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Aug 2024, 22:06
Postitas ping
A23 kirjutas: 17 Aug 2024, 18:00
kunn24 kirjutas: 17 Aug 2024, 17:52 @kaimagk
Kuidas lood õigekirja ja manustatava joogiga?

@A23
Meil põrutas Testla Vaida kandis poolhaagisele tagant sisse. Kabelimats.
Viide: https://www.delfi.ee/artikkel/120301339 ... tesla-juht
Ka selle kohta mingit uurimisraportit on ka juba avaldatud, et mis täpselt juhtus?
Võib ju 3 korda arvata, et kelle huve kahjustab asjakäigu avalikustamine, kui huvitatud poolteks on kindlustus ja autotootja aga kuna uued autod pidevalt salvestavad juhi tegevust siis loodetavasti asjaolud ka kunagi avaldatakse.

Tesla kasutusjuhendis on kirjutatud:
*) Halva nähtavuse korral peab juht juhiabid välja lülitama.
*) Kiirusel üle 150km/h lülituvad välja juhiabisüsteemid.
*) Jätkuval kiirendamisel, kui juht hoiab jalga pidevalt gaasipedaalil ja annab sellega autole teada et on ise juhtimise üle võtnud, lülitub välja ka pidurdusassistent.

1 aasta vanune masin ja ise arvan, et juht vajutas pedaali põhja ning lootis juhiabidele nagu tavaliselt aga kuna kiirus oli ülemäärane ja nähtavus puudulik, siis need jätsid seekord juhi hätta.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Aug 2024, 22:17
Postitas ping
A23 kirjutas: 17 Aug 2024, 17:51 ... Mul küll Pingi rekordiga võrdväärset läbisõidupikkust pole välja käia, mul pikim oli ca 1000 km, aga ka siis hotelli parklas autost välja tulles käis "pea ringi". ...
Ise pean oma rekordiks üle 1000 miili 24h jooksul mootorrattaga.
Jaanipäeval Tartust polaarjoone taha ühe jutiga, polaarpäeva vaatama.
Selline seltskond siis: https://www.ironbutt.org/
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Aug 2024, 22:38
Postitas A23
ping kirjutas: 17 Aug 2024, 22:17
A23 kirjutas: 17 Aug 2024, 17:51 ... Mul küll Pingi rekordiga võrdväärset läbisõidupikkust pole välja käia, mul pikim oli ca 1000 km, aga ka siis hotelli parklas autost välja tulles käis "pea ringi". ...
Ise pean oma rekordiks üle 1000 miili 24h jooksul mootorrattaga.
Jaanipäeval Tartust polaarjoone taha ühe jutiga, polaarpäeva vaatama.
Selline seltskond siis: https://www.ironbutt.org/
:hello:
See teeb suht sama 1600 km, mis lemmikloomajuhtumiski. Kui ikka maamiile mõtlesid?
Aga igal juhul kõva sõna, ma ise olen tsikliga nii paari - kolmesajaseid otsi teinud.
Kui esimene laps sündis, müüsin tsikli maha.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2024, 15:36
Postitas aero
Aidake aru saada. Seat Cupra sõitis mööda,
https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... sf?lang=et
annab vastukäiva info. "Pealkirjas" 170 kW aga allpool korduvalt 70 kW.

Vasakul ülanurgas
CUPRA BORN 170 KW 77/82 KWH
VIN: VSSZZZK1XPP023
.....
77 / 82 viitab kõige suurema akupaki- ja sõiduulatusega mudelile Born 77 eBOOST.

Kopipasta mnt.ee:
Sõiduki põhiandmed
Esmane registreerimine: 25.05.2023
Kategooria: sõiduauto
Kere nimetus: universaal
Kere värvus: sinine
Mootor: 0 cm³
Mootori võimsus: 70 kW
Kütus: Elekter

...
TEHNILISED DETAILANDMED
Mootori töömaht: 0 cm³
Mootori võimsus: 70 kW

...

Tootja ei tea 70 kW mudelist üldse midagi. Kõige lahjem Cupra Born on 110 kW
https://www.cupraofficial.com.ee/cars/cupra-range/born

Kas ametlikes andmebaasides rakendatakse elektriautode võimsusele mingit Tambovi koefitsienti või mis värk sellega on?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2024, 15:44
Postitas kunn24
Su TA viide ei tööta ja VIN pole lòpuni nähtav ehk pead oma soga ise lahendama.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2024, 15:51
Postitas EH.INS.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2024, 16:17
Postitas A23
aero kirjutas: 21 Aug 2024, 15:36 Aidake aru saada. Seat Cupra sõitis mööda,
https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... sf?lang=et
annab vastukäiva info. "Pealkirjas" 170 kW aga allpool korduvalt 70 kW.

Vasakul ülanurgas
CUPRA BORN 170 KW 77/82 KWH
VIN: VSSZZZK1XPP023
.....
77 / 82 viitab kõige suurema akupaki- ja sõiduulatusega mudelile Born 77 eBOOST.

Kopipasta mnt.ee:
Sõiduki põhiandmed
Esmane registreerimine: 25.05.2023
Kategooria: sõiduauto
Kere nimetus: universaal
Kere värvus: sinine
Mootor: 0 cm³
Mootori võimsus: 70 kW
Kütus: Elekter

...
TEHNILISED DETAILANDMED
Mootori töömaht: 0 cm³
Mootori võimsus: 70 kW

...

Tootja ei tea 70 kW mudelist üldse midagi. Kõige lahjem Cupra Born on 110 kW
https://www.cupraofficial.com.ee/cars/cupra-range/born

Kas ametlikes andmebaasides rakendatakse elektriautode võimsusele mingit Tambovi koefitsienti või mis värk sellega on?
See võib küll mõnel tulihingelisel fossiilientusiastil "s**a keema ajada", aga peab tunnistama, et nii on jah

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2024, 16:43
Postitas aero
kunn24 kirjutas: 21 Aug 2024, 15:44 Su TA viide ei tööta ja VIN pole lòpuni nähtav ehk pead oma soga ise lahendama.
Minu soga :) kamoon. Viide töötab nagu mõeldud. Seda lehte ei saagi url kaudu viidata KOOS konkreetse vin-ga. Ma ei tahtnud võõrast vin-i avalikku veebi panna. Kleebi ise kokku: VSSZZZK1XPP ja 023602
Kahtlen, et sealt midagi rohkem leiad.
A23 kirjutas: 21 Aug 2024, 16:17 See võib küll mõnel tulihingelisel fossiilientusiastil "s**a keema ajada", aga peab tunnistama, et nii on jah
Ma ei ole mingi "sombreeroga pvc-paigaldaja", kel kogu aeg kaane pealt ära lööb. Räägime asjast kui oskad? Näiteks Golfi kohta leian vaid 100 kW ja tootjapoolne info ka 100 kW. VAG ei veiderda.
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi
https://elektriautod.ee/elektriautod/volkswagen-e-golf/

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2024, 17:15
Postitas A23
aero kirjutas: 21 Aug 2024, 16:43
kunn24 kirjutas: 21 Aug 2024, 15:44 Su TA viide ei tööta ja VIN pole lòpuni nähtav ehk pead oma soga ise lahendama.
Minu soga :) kamoon. Viide töötab nagu mõeldud. Seda lehte ei saagi url kaudu viidata KOOS konkreetse vin-ga. Ma ei tahtnud võõrast vin-i avalikku veebi panna. Kleebi ise kokku: VSSZZZK1XPP ja 023602
Kahtlen, et leiad sealt midagi rohkem leiad.
A23 kirjutas: 21 Aug 2024, 16:17 See võib küll mõnel tulihingelisel fossiilientusiastil "s**a keema ajada", aga peab tunnistama, et nii on jah
Ma ei ole mingi "sombreeroga mees", kel kogu aeg kaane pealt ära lööb. Räägime asjast kui oskad? Näiteks Golfi kohta leian vaid 100 kW ja tootjal ka 100
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi
https://elektriautod.ee/elektriautod/volkswagen-e-golf/
Arvutusmeetodit ei ole uurinud, aga vahed on sees tootja poolt antud numbritel ja ARKi numbritel ja mitte väiksed. ARKi number ei saa küll olla reaalne max võimsus, muidu kiirendukski elektrikas ka samamoodi nagu sarnase võimsusega fossiil kiirendub! Võimalik, et tegu mingi "süvariigi / maksude" teemaga, mida Urmas ja Co siin varasemalt kahtlustanud on.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2024, 18:42
Postitas kunn24
Roheporno rohkem. On antud erineva koormusgraafiku võimsused, 1 on lühiajaline võimsus (saab kasutada kiirendmisel, pärast mida tuleb paar min rahulikult kulgeda, et aku- inverter- mootor jahtuksid (neil on tavaliselt vesijahtus, kuid sooja äraviimiseks läheb aega), teine on kestvam võimsus, mida saad kasutada piirkiirusega sõitmisel. Ise ei pea sõidustiili korrigeerima, erinevates sõlmedes on lademes temperatuurikontrolle ja vastavalt piiratakse.
Allikaid ei otsinud, võib olla ebatäpsusi, kuid umbes nii see on.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2024, 20:48
Postitas Riio12
No ja mida peale nn kiirendamist 4-5 sec 0-100kmh teed, edasi nagu ei kiirenda. Et siis pidurdad täiega ja saad õelda paariminuti pärast ei saa 4-5sec uuesti kiirendada?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2024, 20:59
Postitas kunn24
Mis siis üllatuslikku on? Tehnikas on lühiajalise täisvõimsusega töötav seade täiesti tavaline.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2024, 21:01
Postitas A23
Riio12 kirjutas: 21 Aug 2024, 20:48 No ja mida peale nn kiirendamist 4-5 sec 0-100kmh teed, edasi nagu ei kiirenda. Et siis pidurdad täiega ja saad õelda paariminuti pärast ei saa 4-5sec uuesti kiirendada?
Edasi kiirendad 200'ni :)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2024, 21:19
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 21 Aug 2024, 18:42 Roheporno rohkem. On antud erineva koormusgraafiku võimsused, 1 on lühiajaline võimsus (saab kasutada kiirendmisel, pärast mida tuleb paar min rahulikult kulgeda, et aku- inverter- mootor jahtuksid (neil on tavaliselt vesijahtus, kuid sooja äraviimiseks läheb aega), teine on kestvam võimsus, mida saad kasutada piirkiirusega sõitmisel. Ise ei pea sõidustiili korrigeerima, erinevates sõlmedes on lademes temperatuurikontrolle ja vastavalt piiratakse.
Allikaid ei otsinud, võib olla ebatäpsusi, kuid umbes nii see on.
ARK kuvab võimsuse, millega jõuagregaat on võimeline pidevalt 30 minuti jooksul töötama.
Kõik seadmed kuumenevad koormuse mõjul ja kui "elektri taastamise" kasutegur on näiteks 90% ja tarbitav võimsus on 100kW, siis eralduv soojus on 10kW, mis tuleb kuidagi ära jahutada.

Suured reklaaminumbrid näitavad ainult lühiaegset kiirendusvõimet sirgel, mitte pideva "käru mäkke" vedamise kiirust.
Ka kiiruse tõustes tekkiva õhutakistuse ületamine on "mäkke vedamine" ja ARK võimsuse number annab aimu, et millise kiirusega suudab auto pidevalt kiirteel sõita ja kas see ka maanteel suudab käru vedada.

Viimasel rajapäeval leidus üks julge ja sõideti lõpuks "kiire" Teslaga (Model3) ka Pärnuringil aga tulemus jäi kiireima aja, esimese saja, viimase tulemusele alla ca 5 sek, ajaga 1.30 mis nii raske auto tegelike sõiduomaduste kohta võidusõidul, kus reklaamnumbrid ei aita, ütleb nii mõndagi.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 21 Aug 2024, 21:29
Postitas ping
Riio12 kirjutas: 21 Aug 2024, 20:48 No ja mida peale nn kiirendamist 4-5 sec 0-100kmh teed, edasi nagu ei kiirenda. Et siis pidurdad täiega ja saad õelda paariminuti pärast ei saa 4-5sec uuesti kiirendada?
Kas ei ole elus jalgratast vändanud ja paadiga aerutanud?
Kes jalgrattaga on sõitnud peaks teadma ratastranspordi eripära, et pärast kiirendust on energiakulu oluliselt väiksem, kui suurema kiirusega ei kaasne õhutakistust ja väntamata võib hooga läbida pika vahemaa.
Paadis aerutamine on nagu autoga üle 100km/h sõitmine ja paadi kiirus langeb kohe sõudmise lõppedes.
Ühest võrdlusest on jäänud meelde, et kiirusel 300km/h on õhk umbes sama viskoosusega nagu hapukoor.
:hello: