18. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 10:57
Postitas optimist88
EH.INS. kirjutas: 16 Aug 2024, 17:17
Mina loobuks odavama hinna juures peaaegu kõigist "lisadest"
Lihtsalt ei näe enda puhul mingit vajadust
Sa pole ainuke aga tootjatel on odavam ja lihtsam panna 100% ekraanid ja sensorid sest enamik juhte neid kasutab. Ma ei usu ka, et sealt lõpuks mingit säästu tuleks ostuhinnas sest protsessid (tootmine, remondijuhendid, lisade nimekirjad jne) läheksid keerukamaks.
RaJy kirjutas: 16 Aug 2024, 22:03
EH.INS. kirjutas: 16 Aug 2024, 21:38
Aga miks aku "peab kusagilt kohale tooma"?
Aku on kaasas...
Samuti nagu "varukanister"
Sa ei tunne inimesi. Olen näinud inimesi kes 12 korda aastas on tee ääres kanister näpus - no kompuuter ju näitas, et saab veel 10 km tanklani sõita. Uskumatu, aga sellised inimesed on olemas. Jutt siis fossilkütusest ja mitte eriti vaesest inimesest. Varukanister oleks tema jaoks juba überlisakulu. Akust rääkimatta.
Ise olen 1 kord (30 aasta jooksul )kütusepuudusel tee peale jäänud - 500 meetrit enne tanklat - natuke valearvestus mööda külavaheteid ja liigne optimism peale viimast tanklat
Ei pruugi olla lisakulu pärast. Mina ei vea seda kaasas sest 1. pole kunagi vaja läinud, 2. pole norm kohta selleks, 3. võib haiseda. Mõnel autol isegi saaks 2-3-4 L viisakalt küljeluukide taha panna, ei viitsi. 100 km ette annab märku ja sellest on maa ja ilm.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 12:33
Postitas EH.INS.
@ optimist
Ega ma loodagi, et minusuguste pärast midagi muudetaks...
Lihtsalt "mõtlen valjusti"
PS
Analoogne asi on ka "TV pakettidega"...
Enamus "kaasa tulevast" on minu jaoks rämps / ise paketti koostada ei saa
Kui siin räägitakse "innovatsioonist" siis kus see on?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 13:08
Postitas kunn24
A23 kirjutas: 17 Aug 2024, 09:50
kunn24 kirjutas: 17 Aug 2024, 00:39
Saame sellega vajadusel hakkama ehk testi mõttes olen ringi kirjutanud (saab tõsta kiirust, millal juht peab aktiivselt ise hakkama roolima).
Kas Sa väidad, et Sinu autol on juba tehaseseadistus selline, mis võimaldab püsivalt sõita, roolist kinni hoidmata? Et ei hakka piiksutama, piduritega väristama ja lõpuks seisma jätma, kui märguannete peale roolist ei haara?
PS saadetud.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 13:56
Postitas A23
kunn24 kirjutas: 17 Aug 2024, 13:08
A23 kirjutas: 17 Aug 2024, 09:50
kunn24 kirjutas: 17 Aug 2024, 00:39
Saame sellega vajadusel hakkama ehk testi mõttes olen ringi kirjutanud (saab tõsta kiirust, millal juht peab aktiivselt ise hakkama roolima).
Kas Sa väidad, et Sinu autol on juba tehaseseadistus selline, mis võimaldab püsivalt sõita, roolist kinni hoidmata? Et ei hakka piiksutama, piduritega väristama ja lõpuks seisma jätma, kui märguannete peale roolist ei haara?
PS saadetud.
Selge. Arvasin varasemalt, et mingite regulatsioonide pärast on kõigil "lahtise rooliga" sõitmine ajaliselt piiratud. Tegin ka esinduses juttu ajapiirangu mahavõtmisest, aga see ettepanek ei läinud seal eriti peale.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 14:07
Postitas kaimagk
…..nenda andurite ratsimised saadate korda ikka põllul ja metsas kus teisi liiklejsid pole, jah. Need abilised on mõeldud ainult abilistena mitte autot juhtima, pakun et selline käed lahti sõitmine on vastuolus ka seadusega…..
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 14:12
Postitas A23
kaimagk kirjutas: 17 Aug 2024, 14:07
…..nenda andurite ratsimised saadate korda ikka põllul ja metsas kus teisi liiklejsid pole, jah. Need abilised on mõeldud ainult abilistena mitte autot juhtima, pakun et selline käed lahti sõitmine on vastuolus ka seadusega…..
Kui auto seda võimaldab, siis ilmselt mitte. Nõuetele mittevastavale autole ei antaks ju müügiluba. Andureid ei ratsita, ainult tarkvara.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 14:16
Postitas kaimagk
…..kas kasutusjuhendis( mingis seaduses) on kirjas et võid käed roolilt niikaua eemal hoida kuni auto märku annab?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 14:21
Postitas A23
kaimagk kirjutas: 17 Aug 2024, 14:16
…..kas kasutusjuhendis( mingis seaduses) on kirjas et võid käed roolilt niikaua eemal hoida kuni auto märku annab?
Ära nüüd hakka maailma parandama

Kirjas on, et juht vastutab ja "abiline" abistab tehn võimaluste ja füüsikaseaduste piires
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 14:26
Postitas kaimagk
…..nii et, käed roolile ja kogu lugu. See et auto seda võimaldab ka ilma käteta, see teine lugu….
…. ja miks ei tohi masailma parandada? Kas peaksin propageerima käed lahti roolimist? Voi mida mõtlete. Selgelt on ju autotootja need vidinad mõelnud juhti abistama mitte asendama.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 14:36
Postitas kunn24
Tesla cybertrackil minuteada mehaaniline roolisidestus puudub. Fly by wire.
Juhi abistamine tähendabki ju, et mingis ajalõigus või funktsioonis jääb juhtmine masina hooleks. Kui pikaks ja millises, see on juba ise teema. Rool pole ainuke, mis on automatiseeritud, varem tuli nn adaptiivne püsikas (radar), mis hoidis distantsi, oli integreeritud ka ABS-i ja ka võttis üle pidurdusfuntsiooni.
Su homeeriline kiljatus tähendaks ka, et hoia jalga pidevalt piduril.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 14:47
Postitas kaimagk
…..täpselt seda see distsnts hoidja tegelt tahabki, korralikku järelvalvet, aga meie muidugi seda ei tee…..
….ärme ikka kõike masinate hoolde anna…;)
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 15:05
Postitas kunn24
Pidurdus- ja stabiliseerimisfunktsioonid on täiesti seadusega (EÜ määrusega) antud masinate hoolde, st ilma DSC-ta masinaid enam üldse uuena müüa ei tohi. Vanasti oli pidurdamisel sõidukoolitajate jutt: pidurda käiguga, ära lahuta sidurit (samas teine käskis just lahutada), pidurda korduvalt pedaali raiudes jne mull. Ehk võib panna püsti hüpoteesi, mida rohkem funktsioone on masina poolt, seda ohutum. Avariide ja surmade statistika muideks seda kinnitab.
https://www.stat.ee/et/uudised/liikluso ... a-vahemaks
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 16:37
Postitas Urmas
kaimagk kirjutas: 17 Aug 2024, 14:16
…..kas kasutusjuhendis( mingis seaduses) on kirjas et võid käed roolilt niikaua eemal hoida kuni auto märku annab?
Minu Dacia küll ei tee piuksugi kui käed rooli küljest lahti lasen. Ja ei hakka ta ka kuhugi kõrvalteele iseenesest ära pöörama.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 16:59
Postitas Urmas
Kasutaja kaimagk, kas sa ei ole mõelnud, et miks automaatkäigukastiga endale juhtimisõiguse teinuid ei tohi lubada manuaalkäigukastiga sõiduvahendeid juhtima? Mina tean ja selle põhjuseks on see, nad lollid, arenemis-/õppimisvõimeta. Ise oskan tagurpidi parkida peeglite ja tunde järgi. Tunde järgi tähendab seda, et järelhaagise konks on läinud vastu takistust.

Ma tean üpris paljusid, kes ei oska teha tagurpidi külgparkimist ilma abideta. Minu jaoks on hädapätakad, kuigi nad on käinud autokoolis ja selle manööveri omandamine on minu teada siiani kohustuslik. Aga võib olla eksin?
Minu heietuse kokkuvõtteks- kõikse nende "ülla eesmärgi" nimel tehakse inimesed järjest sõltuvamaks tehnoloogiast ja tehnoloogia omajatest.
Üks väike OT kah. Kunagi ammu oli vaja direktoril iseseisvalt järelhaagisega teha sõit kuna ise ei saanud sõita. No esimese asjana pistis kisama, et ei ole kunagi sõitnud järelhaagisega. Lohutasin siis teda, et käru lohiseb auto taga järgi ja ta ei pea auto ette kinnitatud käruga sõitma.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 17:14
Postitas kunn24
Külgboksi ja ka 90 kraadi pöördega parkimist sooritavad tänapäevased kärud ise. Ka võib olla peal funktsioon, et tagurdades takistusest 10-20 cm kaugusel vajutab ise pidurid peale. Suht vastik, rakendub ka pika rohu puhul.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 17:30
Postitas A23
Urmas kirjutas: 17 Aug 2024, 16:59
Kasutaja kaimagk, kas sa ei ole mõelnud, et miks automaatkäigukastiga endale juhtimisõiguse teinuid ei tohi lubada manuaalkäigukastiga sõiduvahendeid juhtima? Mina tean ja selle põhjuseks on see, nad lollid, arenemis-/õppimisvõimeta. Ise oskan tagurpidi parkida peeglite ja tunde järgi. Tunde järgi tähendab seda, et järelhaagise konks on läinud vastu takistust.

Ma tean üpris paljusid, kes ei oska teha tagurpidi külgparkimist ilma abideta. Minu jaoks on hädapätakad, kuigi nad on käinud autokoolis ja selle manööveri omandamine on minu teada siiani kohustuslik. Aga võib olla eksin?
Minu heietuse kokkuvõtteks- kõikse nende "ülla eesmärgi" nimel tehakse inimesed järjest sõltuvamaks tehnoloogiast ja tehnoloogia omajatest.
Üks väike OT kah. Kunagi ammu oli vaja direktoril iseseisvalt järelhaagisega teha sõit kuna ise ei saanud sõita. No esimese asjana pistis kisama, et ei ole kunagi sõitnud järelhaagisega. Lohutasin siis teda, et käru lohiseb auto taga järgi ja ta ei pea auto ette kinnitatud käruga sõitma.
Urmas, Sinu mõttekäiku võiks veel edasi arendada. Kuidas näiteks nendega on, kes ei suuda sünkroniseerimata käigukastiga ilma raginata käike vahetada, õigesti vahegaasi anda? Või kes ei tuleks toime Ford-T juhtimisega?
Teistpidi võib ka võimalik olla, seda nimetatakse tavaliselt arenguks.
(Üks töökaaslane uhkustas ka, et tema soovib ise otsustada, mis käiguga sõidab, mitte ei luba autol seda teha. Mingist hetkest aga jäi sellel teemal sõnaahtraks - selgus, et oli ka siiski uue auto automaatkastiga ostnud)
Automaatparkija suudab külgboksi parkida ka sellisesse kohta (vaba pikivahe = auto pikkus + vähem kui 1m), kuhu ise naljalt ei hakkakski proovima.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 17:31
Postitas A23
kunn24 kirjutas: 17 Aug 2024, 17:14
Külgboksi ja ka 90 kraadi pöördega parkimist sooritavad tänapäevased kärud ise. Ka võib olla peal funktsioon, et tagurdades takistusest 10-20 cm kaugusel vajutab ise pidurid peale. Suht vastik, rakendub ka pika rohu puhul.
Ja oleks siis veel, et sujuvalt, pidurdab ikka kohe täiega
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 17:36
Postitas A23
Urmas kirjutas: 17 Aug 2024, 16:37
kaimagk kirjutas: 17 Aug 2024, 14:16
…..kas kasutusjuhendis( mingis seaduses) on kirjas et võid käed roolilt niikaua eemal hoida kuni auto märku annab?
Minu Dacia küll ei tee piuksugi kui käed rooli küljest lahti lasen. Ja ei hakka ta ka kuhugi kõrvalteele iseenesest ära pöörama.
Siis Sina saad rahulikult "käed lahti" sõita

Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 17:45
Postitas Urmas
A23, saan aru, et sul pani mu kommentaar filmi jooksma, kuid ärgem nüüd 150 aasta vanuste autonduse algusaegadesse nüüd näitena ka laskume. Kui tihti sa näed Tallinnas hommikusel tipptunnil Ford-T?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 17:49
Postitas kaimagk
Urmas kirjutas: 17 Aug 2024, 16:59
Kasutaja kaimagk, kas sa ei ole mõelnud, et miks automaatkäigukastiga endale juhtimisõiguse teinuid ei tohi lubada manuaalkäigukastiga sõiduvahendeid juhtima? Mina tean ja selle põhjuseks on see, nad lollid, arenemis-/õppimisvõimeta. Ise oskan tagurpidi parkida peeglite ja tunde järgi. Tunde järgi tähendab seda, et järelhaagise konks on läinud vastu takistust.

Ma tean üpris paljusid, kes ei oska teha tagurpidi külgparkimist ilma abideta. Minu jaoks on hädapätakad, kuigi nad on käinud autokoolis ja selle manööveri omandamine on minu teada siiani kohustuslik. Aga võib olla eksin?
Minu heietuse kokkuvõtteks- kõikse nende "ülla eesmärgi" nimel tehakse inimesed järjest sõltuvamaks tehnoloogiast ja tehnoloogia omajatest.
Üks väike OT kah. Kunagi ammu oli vaja direktoril iseseisvalt järelhaagisega teha sõit kuna ise ei saanud sõita. No esimese asjana pistis kisama, et ei ole kunagi sõitnud järelhaagisega. Lohutasin siis teda, et käru lohiseb auto taga järgi ja ta ei pea auto ette kinnitatud käruga sõitma.
….sellise (tegelt paljude) postituse annaks andeks, sellisel juhul kui vähemalt 1,5L kerget alkot sees, kui ei ole siis paigutub ikka sinna L…a kategooriasse …..
….ps: mis põhjusel minu nimi postis ? UL.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 17:51
Postitas A23
kaimagk kirjutas: 17 Aug 2024, 14:26
…..nii et, käed roolile ja kogu lugu. See et auto seda võimaldab ka ilma käteta, see teine lugu….
…. ja miks ei tohi masailma parandada? Kas peaksin propageerima käed lahti roolimist? Voi mida mõtlete. Selgelt on ju autotootja need vidinad mõelnud juhti abistama mitte asendama.
Isejuhtimine aitaks väsimuse vastu. Sõidad mingit pikemat maad, siis tuleks kasuks, kui auto saab sobivas olukorras ise juhtimisega hakkama, hoiad oma "värskust" rohkem väljakutsuvate olukordade tarvis. Mul küll Pingi rekordiga võrdväärset läbisõidupikkust pole välja käia, mul pikim oli ca 1000 km, aga ka siis hotelli parklas autost välja tulles käis "pea ringi".
Arvan, et suund on ikka sinnapoole, et sobivatel juhtudel auto siiski toimetab iseseisvalt kõik juhtimistegevused. Juht muidugi peab rooli taga valvas olema ja vajadusel sekkuma. Mitte nii nagu mõni aeg lombi taga juhtus, et Tesla juht kolis kõrvalistmele ja lõpptulemus oli 2 hukkunut

Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 17:52
Postitas kunn24
@kaimagk
Kuidas lood õigekirja ja manustatava joogiga?
@A23
Meil põrutas Testla Vaida kandis poolhaagisele tagant sisse. Kabelimats.
Viide:
https://www.delfi.ee/artikkel/120301339 ... tesla-juht
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 17:54
Postitas A23
Urmas kirjutas: 17 Aug 2024, 17:45
A23, saan aru, et sul pani mu kommentaar filmi jooksma, kuid ärgem nüüd 150 aasta vanuste autonduse algusaegadesse nüüd näitena ka laskume. Kui tihti sa näed Tallinnas hommikusel tipptunnil Ford-T?
Manuaalkast kuulub ka varsti sellesse kategooriasse, et väga tihti enam ei näe.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 17:56
Postitas kaimagk
…..konksud ongi ju tegelt sellised et need on abilised, mitte sõitjad! Ok , parkimine nati teine teema…,,
….tunnistan tõesti kirjavigu, ehk vangi ei panda…:)
Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Aug 2024, 17:56
Postitas Urmas
A23 kirjutas: 17 Aug 2024, 17:36
Siis Sina saad rahulikult "käed lahti" sõita
Nomaitea, mulle küll ei ole siiani tekitanud sirgel teelõigul kui vastutulevaid autosid ei ole, probleemi sirgel teelõigul põlvega rooli kiņni hoidmine ja samal ajal joogipudeli korki avada või oma pahet süüdata. Jah, pea asend muutud, kuid mu silmade lihased ei ole veel halvatud ega ei ole sünkroonis kaela lihastega.
