Re: Planeedi Maa päästmine
Postitatud: 02 Juul 2024, 23:14
Elektriautode teema ju tehti eraldi.
Infrahelil ei ole alumist piiri, kõik mis on alla 16 Hz (või 20, olenevalt standardist), on infraheili, ka näiteks 0,00x Hz. Seega ka rataste pöörlemissagedus 10 ...15 Hz võib tekitada infraheli. Infraheli ei kuule keegi, seepärast ta infraheli ongi, kuulmispiirkonnast väljas. Mõni kuulmisläve Hz persooniti siia-sinna ei muuda asja olemust.ping kirjutas: 02 Juul 2024, 01:57Kaasaegses telos võib isegi 7 erinevat mikrofoni + erinevad kiirenduse + (õhu)rõhu andureid olla, millede koostöös saab isegi alla 1Hz võnkumisi määrata, sõltub ainult seadme tarkvarast.A23 kirjutas: 02 Juul 2024, 01:06 ... Meie pere paraku "fööniusku", välja arvatud üks "mässumeelne" jõnglane, kellel android. Võimalik, et on ka föönile neid äppe, aga ilmselt peaks siis veel infrahelisagedusel toimiva USB-C mikrofoni juurde soetama, fööni enda mikri tundlikkus alumises otsas ilmselt kukub ära.
Mudelit küsisn seepärast, et kui mingi kindla sagedusega müra ilmneb kindlal sõidukiirusel, siis üks võimalus, et selle põhjuseks on mõne ratta kerge disbalanss, mis tuntavat vibrat veel ei tekita. Olenevalt autost (= rataste suurusest) on see sagedus maanteekiirusel 10 ... 15 Hz kandis. Kui mõõtevahend seda näitas ja muus osas oleks ostuks läinud - siis minu soovitus on proovida mõnda teist sama mudeli proovisõiduautot. Siis saab veenduda, kas on mudeli üldine probleem või konkreetse auto viga.
Kasuta otsingut ja analoogseid äppe on ka föönile olemas.
Rataste ja veermiku vibra on palju madalama sagedusega ja seda näitab Vibration meter:
https://www.google.com/search?q=vibrati ... s-wiz-serp
Just rääkisin infrahelist, mida pooled inimesed küll ei kuule aga see mõjub märkamatult neilegi väsitavalt.
Helinivoo salongis oli seotud mootori koormusega (väändemomendiga) ja gaasipedaali asendiga, ehk kui sõita madalate mootoripööretega (nagu tänapäeval soovitatakse) oli gaasi andes häiriv inframüra nivoo tõus.
![]()
Saab küll ka fossiilil kohe külmalt gaasi põhja vajutada, aga see ei ole mootorile hea. Juhendites on soovitus mootori soojendamise kohta. Eriti oluline, et enne turbo rakendumist oleks õlirõhk üleval ja suudaks vedelikhõõrdumise tagada. Eriti külmde ilmadega soovitatakse ka kohapeal veidi soojendada ja seejärel "kikivarvul" liikuma hakata.optimist88 kirjutas: 02 Juul 2024, 12:12ping juba vastas. Ainuke reaaalne vahe - foori alt startides on elekter vaiksem, muudes olukordades vahet sisuliselt pole. Aga see vaikne on teistpidi ohtlik, jalakäijad velod jne ei pruugi kuulda.Ei saa aru kas A23 elab paralleeluniversumis? Moodsad õlid võimaldavad sisepõletajaga samamoodi kohe liikuma hakata ja pmst kohe võid vajutada kuni 3000 p/min. Aga pole vaja, esiteks on max moment saadaval juba ~1500 p juures ja teiseks - kui sageli sa vajad kohe max momenti? Soovitud temperatuuri saad igaks ajaks paika panna ka sisepõletajal. Tänapäeva autodel käib see äpist või multifunktsionaalse autovõtme/puldi kaudu. Puldi aku laeb end keskkonsoolis juhtmevabalt.A23 kirjutas: 30 Juun 2024, 22:31 Lisaks veel üldise kasutusmugavuse.
Istud sisse, drive mood ja minek, kogu väändemoment on koheselt kasutatav, ka "külma mootori" korral.
Ei pea tegelema selliste anakronismidega nagu käivitamine, mootori soojendamine, seiskamine.
Tööle minnes - töölt tulles ootab autos ees sovitud temperatuur, olenevalt välistemperatuurist kas üles soojendatud või alla jahutatud.
@ Ping, seda teooriat edasi arendades võiks väita, et ka "tavaline" hüdrotrafoga automaatkast ei ole automaatkast. Seal ju ka planetaarkast, millel konkreetsed "käigud", neid küll vähem, kui DSG'l. Või siis "robotkast" millel ei pea ise käike vahetama ja "tädi" kes sellega sõidab, peab seda ka automaatkastiksping kirjutas: 02 Juul 2024, 19:22Niipalju siis teadmisi tehnikast?kaimagk kirjutas: 02 Juul 2024, 18:41…. mitte ÜKSKI dsg kast ei sõida nii sujuvalt kui elekri mootoriga auto! Tule näita mulle autot mis vahetab käiku nii et sa aru ei saa! Leiad kontskti ps kaudu. Nii et jah, kui sina sellest aru ei saa, siis see ei tähenda et teised saavad…..RaJy kirjutas: 02 Juul 2024, 16:12Kui autoga jõnksutamata sõita ei oska siis otsi jõukohasem liiklusvahend - jalgratas näiteks, või kasuta ühistransporti.kaimagk kirjutas: 02 Juul 2024, 15:34 …täiendan veel “SUURED PLUSSID”
….ühtegi jõnksu, üleminekut, nn valedel pööretel sõitmine ei ole e autol, ainult millega saab võrrelda on variaatorkäigukast, muu on üks paras pas…:)
Sellist asja lugedes saan isegi täitsa aru miks automaatkastiga loa teinud ei tohi manuaaliga sõita.
DSG kast ei ole mitte "automaatkäigukast" vaid on "kahe siduriga, arvuti poolt lülitatav tavakast", mis algselt loodi võidusõidus kiireks käiguvahetuseks aga arenduses on jõudnud tänavaautodele.
https://www.hobenool.eu/topeltsiduriga- ... t-ehk-dsg/Selline käigukast sisaldab endas kahte manuaalkäigukasti, mis on oskuslikult üheks liidetud. Mõlemal käigukastil on oma sidur ja hammasrattad ja enamasti kasutatakse käigukast A puhul käike 1, 3, 5, (7) ja käigukast B puhul R, 2, 4, 6.
![]()
Kirjutasin vist küllalt selgesti, et mootori koormusest sõltuvalt ja mootori pöördeid ei maininud.A23 kirjutas: 02 Juul 2024, 23:58 ...
Sinu täpsustusest aga nüüd selge, et infraheli tase tõuseb teatud mootoripöörete korral, mingi omaresonantsisageduse teema ilmselt. Siis rattaid süüdistada ei saa, aga kui juhtud teist eksemplari proovima, siis võiksid mõõta, kas on täpselt sama lugu
"Robotkasti" peetakse täiesti ametlikult automaatkastiks ja DSG kast oma kahe siduri ning paraleelse sisuga on "robotkasti" edasiarendus.A23 kirjutas: 03 Juul 2024, 00:18 ... Või siis "robotkast" millel ei pea ise käike vahetama ja "tädi" kes sellega sõidab, peab seda ka automaatkastiks
@ Ray, kuidas esimese käigu sisse said? Sellega ise sõitnud ei ole, aga (osadel) manuaalkastiga traktoritel on käigukang blokeeritud, kui sidurit alla ei vajuta. Kas sellel MTZ'l ei ole?RaJy kirjutas: 02 Juul 2024, 19:28See tihend istme ja rooli vahel paneb asjad paika. Sõltumata käigukastist. Kui ei oska jõnksudeta käike vahetada siis on see sinu mitte üldine probleem. Sidurist oled midagi kuulnud? Muuseas olen ilma sidurita käike vahetanud ilma igasuguse jõnksuta Belaruss taktoriga (MTZ82)kaimagk kirjutas: 02 Juul 2024, 19:11 ….samad sõnad, tule näita mulle käigakasti mis ei tee jõnksu nii üles kui alla vahetades…. miks toodad mula?
Jep, lugesin enne kiiruga, nüüd sain pihta, mida silmas pead.ping kirjutas: 03 Juul 2024, 00:25Kirjutasin vist küllalt selgesti, et mootori koormusest sõltuvalt ja mootori pöördeid ei maininud.A23 kirjutas: 02 Juul 2024, 23:58 ...
Sinu täpsustusest aga nüüd selge, et infraheli tase tõuseb teatud mootoripöörete korral, mingi omaresonantsisageduse teema ilmselt. Siis rattaid süüdistada ei saa, aga kui juhtud teist eksemplari proovima, siis võiksid mõõta, kas on täpselt sama lugu
![]()
Trammid, trollid, särtsu täis linnaliinibussid...kaimagk kirjutas: 03 Juul 2024, 00:47 …tekib väike küsimus, kas eelkirjutajad on ikka elektrimootori jõuallikgaga sõitnud, et ei tee vahet mis on sujuv ja mõnus sõitmine …….
Trollid, trammid, metroo- ja elektrirongid on juba ammu olnud olemas ja nendega on reisinud ka palju inimesi, kellel autot ei olegi.kaimagk kirjutas: 03 Juul 2024, 00:47 …tekib väike küsimus, kas eelkirjutajad on ikka elektrimootori jõuallikgaga sõitnud, et ei tee vahet mis on sujuv ja mõnus sõitmine …….
a.Mina usun valitsevat teooriat, mida teadus meile pakub. Isegi teadlastest kliimakeptikud ei sea kasvuhooneefekti kahtluse alla. Seega oleks sinu ülesanne miskit tõestama hakata, aga palun ära hakk
…herr kaabu, kuidas see tekst puutub asjasse kui DSG kast vahetades käike teeb tuntaviaid jõnksatusi? Kas sa vahest mõnele küsimusele ka vastata oskad, või vahutad niisama. Sellisel juhul ära tsiteeri lausei mis teemaga kokku ei lähe.ping kirjutas: 03 Juul 2024, 10:59Trollid, trammid, metroo- ja elektrirongid on juba ammu olnud olemas ja nendega on reisinud ka palju inimesi, kellel autot ei olegi.kaimagk kirjutas: 03 Juul 2024, 00:47 …tekib väike küsimus, kas eelkirjutajad on ikka elektrimootori jõuallikgaga sõitnud, et ei tee vahet mis on sujuv ja mõnus sõitmine …….
Teema on rohkem selles, et normaalse füüsise ja jäsemete funktsioneerimisega, oma autot tundev juht peaks oma isikliku autoga (olenemata selle jõuagregaadist) suutma sõita ilma jõnksutamata.
Kui juht ilma reisijaid häiriva jõnksutamata transpordivahendit juhtida ei suuda, siis ta peab veel juhtimist õppima või ongi tegu puudelise isikuga.
Tegu ei pruugi sugugi olla füüsilise puudega, sest tean ka ise mitut inimest, kellede "närvid on nii läbi", et nad ei suudagi jõnksutamata liikuda (olenemata liikumisviisist).
Juht peab oskama sõitma niimoodi, et autos olevad reisijad ei pea sõidu ajal käepidemetest kinni haarama.
![]()
Lisaks on autode (iseõppivasse) tarkvarasse sisse programmeeritud ajalised muutused, et kui inimene juhtub liisingu lõppemisel ja järgmise auto otsimise proovisõidul uude autosse istuma, et siis ta koheselt tunnetaks "et tema eelmine masin on juba vana ja vajab väljavahetamist".T25 kirjutas: 03 Juul 2024, 13:58 Elu on ikka päris hea, kui mingite vaevalt aimatavate dsg käigukasti jõnksude pärast on selline draama.
Kõige parem nali oli see , et subaru oma variaatorile meelega tekitas need jõnksud, et imiteeriks dsg kasti.
"Subaru, like many other automakers, programs shift points into their continuously variable transmission (CVT) equipped cars to simulate the feel of traditional automatic transmissions with discrete gear shifts. This is done to improve the driving experience for customers who may be accustomed to the feel of traditional automatic transmissions and prefer the sensation of gear changes during acceleration."
Mida teeb kasvuhooneefekt? Litsustult vähendab see maa jahtumise kiirust. Ilma selle efektita oleks Maa keskmine temp -18 °C. Seda väidavad meile teemat uurivad teadlased, nt füüsikud ja kui soovitad füüsikat õppida, siis täna õpetatakse neile nt järgmist:T25 kirjutas: 03 Juul 2024, 13:24Ma palun lihtrahvale arusaadavat selgitust, mida tegi kasvuhooneefekt 4.5 miljardi aasta jooksul, mil maakera jahtus sulamagma olekust tänasele tahkunud maakoorega olekusse kus poolustel on jääkilbid. ...Mina usun valitsevat teooriat, mida teadus meile pakub. Isegi teadlastest kliimakeptikud ei sea kasvuhooneefekti kahtluse alla. Seega oleks sinu ülesanne miskit tõestama hakata, aga palun ära hakk
Inimese põhjustatud soojenemine on väidetavalt ca 1,3 °C. Planeedile Maa ei tee miskit, aga inimesele mõjub. Sellest peaks olema võimalik intuitiivselt aru saada, kui mõtled oma kehatemperatuurile. 37 °C juures on enesetunne hea, aga 38,3 °C enam nii hea ei ole.T25 kirjutas: 03 Juul 2024, 13:29 Ahjaa, see mikroskoopiline soojenemine, millest räägitakse. ...
Õppige füüsikat ja hakake oma peaga mõtlema, mitte delfi jms propaplära lugema, muud ei oska ma siin enam küll soovitada. Lihtsalt natuke vihale ajab täis idiootsus, muud midagi:)
Tõenäoliselt on muidugi val-i näol tegemist trolliga, nii et ei tasu närvi minna:)
Kas sa ise ostsid ev sest sa ei loe raha? Üldistus, et siin enamus Daciaga sõidavad, on rumal, algeline demagoogia.kaimagk kirjutas: 03 Juul 2024, 14:01 …pakun et kui, enamus siin sõnavõtjatest raha ei loeks, ostaks ka ev , mingi uunikumi, länkari, gabrio mitte ei sõidaks oma tasiaga ja kiidaks, oi kui hea auto….
Ja kui palju on neid, kes raha ei loe ja ostavad EV sularahas kohe välja?kaimagk kirjutas: 03 Juul 2024, 14:01 …pakun et kui, enamus siin sõnavõtjatest raha ei loeks, ostaks ka ev , mingi uunikumi, länkari, gabrio mitte ei sõidaks oma tasiaga ja kiidaks, oi kui hea auto….
Mäletan möödunud sajandi kaheksakümnendatel koolis räägiti kuidas naftat jätkuvat veel vaid 20-30 aastaks ja seepärast ongi tulevik tuumaenergeetika päralt, kus lisaks elektrile ka laevad jm logistika hakkab tuumaenergiat kasutama. Paar kümnendit seda "20 aasta pärast nafta otsas" juttu veeretati, mis asendus kliimaprobleemiga ja täna, kus igikelts sulab ja arktilised jääalad vabanevad raporteeritakse järjest kuidas avastatakse uusi nafta leiukohti ja uued tehnoloogiad nt merest saab aina sügavamatest kohtadest ammutada, lubab fossiilide ajastut veel pikalt ekspluateerida.val kirjutas: 03 Juul 2024, 14:31 Fossiilid saavad varem või hiljem otsa ja mõttekas on seda ennetada, mitte oodata kui see aeg kätte jõuab ja siis sellele mõtlema hakata. Võitjad on need, kes oskavad tänaseid ressursse naftaajastu lõppemiseks ja uuele energiasüsteemile üleminekuks kõige paremini kasutada.
Jutt käis käikude vahetamisest, mitte kohaltminekust - kohaltminekuks on ikka sidurit vaja. Kui ise poleks kasutanud siis vist ei usuks ka, üks kolleeg õpetas kuidas asi käib,kui koolipingist traktorirooli läksin. Ajastus ja kõrvakuulmine peavad suht head olema.A23 kirjutas: 03 Juul 2024, 00:33@ Ray, kuidas esimese käigu sisse said? Sellega ise sõitnud ei ole, aga (osadel) manuaalkastiga traktoritel on käigukang blokeeritud, kui sidurit alla ei vajuta. Kas sellel MTZ'l ei ole?RaJy kirjutas: 02 Juul 2024, 19:28See tihend istme ja rooli vahel paneb asjad paika. Sõltumata käigukastist. Kui ei oska jõnksudeta käike vahetada siis on see sinu mitte üldine probleem. Sidurist oled midagi kuulnud? Muuseas olen ilma sidurita käike vahetanud ilma igasuguse jõnksuta Belaruss taktoriga (MTZ82)kaimagk kirjutas: 02 Juul 2024, 19:11 ….samad sõnad, tule näita mulle käigakasti mis ei tee jõnksu nii üles kui alla vahetades…. miks toodad mula?
täiendus. Nüüd meenub (traktoritega viimati sõitmisest tükk aega möödas), et neil sai vist koheselt selle käigu sisse panna, nt kuuenda, millega sõita kavatsesid.