167. leht 209-st

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 02 Juul 2024, 23:14
Postitas kunn24
Elektriautode teema ju tehti eraldi.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 02 Juul 2024, 23:58
Postitas A23
ping kirjutas: 02 Juul 2024, 01:57
A23 kirjutas: 02 Juul 2024, 01:06 ... Meie pere paraku "fööniusku", välja arvatud üks "mässumeelne" jõnglane, kellel android. Võimalik, et on ka föönile neid äppe, aga ilmselt peaks siis veel infrahelisagedusel toimiva USB-C mikrofoni juurde soetama, fööni enda mikri tundlikkus alumises otsas ilmselt kukub ära.
Mudelit küsisn seepärast, et kui mingi kindla sagedusega müra ilmneb kindlal sõidukiirusel, siis üks võimalus, et selle põhjuseks on mõne ratta kerge disbalanss, mis tuntavat vibrat veel ei tekita. Olenevalt autost (= rataste suurusest) on see sagedus maanteekiirusel 10 ... 15 Hz kandis. Kui mõõtevahend seda näitas ja muus osas oleks ostuks läinud - siis minu soovitus on proovida mõnda teist sama mudeli proovisõiduautot. Siis saab veenduda, kas on mudeli üldine probleem või konkreetse auto viga.
Kaasaegses telos võib isegi 7 erinevat mikrofoni + erinevad kiirenduse + (õhu)rõhu andureid olla, millede koostöös saab isegi alla 1Hz võnkumisi määrata, sõltub ainult seadme tarkvarast.

Kasuta otsingut ja analoogseid äppe on ka föönile olemas.
Rataste ja veermiku vibra on palju madalama sagedusega ja seda näitab Vibration meter:
https://www.google.com/search?q=vibrati ... s-wiz-serp

Just rääkisin infrahelist, mida pooled inimesed küll ei kuule aga see mõjub märkamatult neilegi väsitavalt.
Helinivoo salongis oli seotud mootori koormusega (väändemomendiga) ja gaasipedaali asendiga, ehk kui sõita madalate mootoripööretega (nagu tänapäeval soovitatakse) oli gaasi andes häiriv inframüra nivoo tõus.
:hello:
Infrahelil ei ole alumist piiri, kõik mis on alla 16 Hz (või 20, olenevalt standardist), on infraheili, ka näiteks 0,00x Hz. Seega ka rataste pöörlemissagedus 10 ...15 Hz võib tekitada infraheli. Infraheli ei kuule keegi, seepärast ta infraheli ongi, kuulmispiirkonnast väljas. Mõni kuulmisläve Hz persooniti siia-sinna ei muuda asja olemust.
Aga tunnetada võib infraheli küll, teatud sagedused * nivood loetkse isegi tervisele kahjulikuks.
Sinu täpsustusest aga nüüd selge, et infraheli tase tõuseb teatud mootoripöörete korral, mingi omaresonantsisageduse teema ilmselt. Siis rattaid süüdistada ei saa, aga kui juhtud teist eksemplari proovima, siis võiksid mõõta, kas on täpselt sama lugu

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 00:09
Postitas A23
optimist88 kirjutas: 02 Juul 2024, 12:12
A23 kirjutas: 30 Juun 2024, 22:31
kaimagk kirjutas: 30 Juun 2024, 00:30 …..SUURED plussid:
…vaikne
….dünaamika
…5x odavam km/ hind ( personaalne)
ping juba vastas. Ainuke reaaalne vahe - foori alt startides on elekter vaiksem, muudes olukordades vahet sisuliselt pole. Aga see vaikne on teistpidi ohtlik, jalakäijad velod jne ei pruugi kuulda.
A23 kirjutas: 30 Juun 2024, 22:31 Lisaks veel üldise kasutusmugavuse.
Istud sisse, drive mood ja minek, kogu väändemoment on koheselt kasutatav, ka "külma mootori" korral.
Ei pea tegelema selliste anakronismidega nagu käivitamine, mootori soojendamine, seiskamine.
Tööle minnes - töölt tulles ootab autos ees sovitud temperatuur, olenevalt välistemperatuurist kas üles soojendatud või alla jahutatud.
Ei saa aru kas A23 elab paralleeluniversumis? Moodsad õlid võimaldavad sisepõletajaga samamoodi kohe liikuma hakata ja pmst kohe võid vajutada kuni 3000 p/min. Aga pole vaja, esiteks on max moment saadaval juba ~1500 p juures ja teiseks - kui sageli sa vajad kohe max momenti? Soovitud temperatuuri saad igaks ajaks paika panna ka sisepõletajal. Tänapäeva autodel käib see äpist või multifunktsionaalse autovõtme/puldi kaudu. Puldi aku laeb end keskkonsoolis juhtmevabalt.
Saab küll ka fossiilil kohe külmalt gaasi põhja vajutada, aga see ei ole mootorile hea. Juhendites on soovitus mootori soojendamise kohta. Eriti oluline, et enne turbo rakendumist oleks õlirõhk üleval ja suudaks vedelikhõõrdumise tagada. Eriti külmde ilmadega soovitatakse ka kohapeal veidi soojendada ja seejärel "kikivarvul" liikuma hakata.
Et fossiilil remotest konditsioneeri kasutada, eeldab see ka mootori käivitamist, mis on jabur. Soojendada saab küll ka ilma mootorit remotest käivitamata, aga ikkagi peab Wbastot tossutama või siis kusagil el juhtme otsas rippuma.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 00:18
Postitas A23
ping kirjutas: 02 Juul 2024, 19:22
kaimagk kirjutas: 02 Juul 2024, 18:41
RaJy kirjutas: 02 Juul 2024, 16:12
kaimagk kirjutas: 02 Juul 2024, 15:34 …täiendan veel “SUURED PLUSSID”
….ühtegi jõnksu, üleminekut, nn valedel pööretel sõitmine ei ole e autol, ainult millega saab võrrelda on variaatorkäigukast, muu on üks paras pas…:)
Kui autoga jõnksutamata sõita ei oska siis otsi jõukohasem liiklusvahend - jalgratas näiteks, või kasuta ühistransporti.
Sellist asja lugedes saan isegi täitsa aru miks automaatkastiga loa teinud ei tohi manuaaliga sõita.
…. mitte ÜKSKI dsg kast ei sõida nii sujuvalt kui elekri mootoriga auto! Tule näita mulle autot mis vahetab käiku nii et sa aru ei saa! Leiad kontskti ps kaudu. Nii et jah, kui sina sellest aru ei saa, siis see ei tähenda et teised saavad…..
Niipalju siis teadmisi tehnikast?
DSG kast ei ole mitte "automaatkäigukast" vaid on "kahe siduriga, arvuti poolt lülitatav tavakast", mis algselt loodi võidusõidus kiireks käiguvahetuseks aga arenduses on jõudnud tänavaautodele.

https://www.hobenool.eu/topeltsiduriga- ... t-ehk-dsg/
Selline käigukast sisaldab endas kahte manuaalkäigukasti, mis on oskuslikult üheks liidetud. Mõlemal käigukastil on oma sidur ja hammasrattad ja enamasti kasutatakse käigukast A puhul käike 1, 3, 5, (7) ja käigukast B puhul R, 2, 4, 6.

:hello:
@ Ping, seda teooriat edasi arendades võiks väita, et ka "tavaline" hüdrotrafoga automaatkast ei ole automaatkast. Seal ju ka planetaarkast, millel konkreetsed "käigud", neid küll vähem, kui DSG'l. Või siis "robotkast" millel ei pea ise käike vahetama ja "tädi" kes sellega sõidab, peab seda ka automaatkastiks

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 00:25
Postitas ping
A23 kirjutas: 02 Juul 2024, 23:58 ...
Sinu täpsustusest aga nüüd selge, et infraheli tase tõuseb teatud mootoripöörete korral, mingi omaresonantsisageduse teema ilmselt. Siis rattaid süüdistada ei saa, aga kui juhtud teist eksemplari proovima, siis võiksid mõõta, kas on täpselt sama lugu
Kirjutasin vist küllalt selgesti, et mootori koormusest sõltuvalt ja mootori pöördeid ei maininud.
:hello:

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 00:29
Postitas ping
A23 kirjutas: 03 Juul 2024, 00:18 ... Või siis "robotkast" millel ei pea ise käike vahetama ja "tädi" kes sellega sõidab, peab seda ka automaatkastiks
"Robotkasti" peetakse täiesti ametlikult automaatkastiks ja DSG kast oma kahe siduri ning paraleelse sisuga on "robotkasti" edasiarendus.
https://www.hobenool.eu/automaatkaiguka ... de-tuubid/
:hello:

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 00:33
Postitas A23
RaJy kirjutas: 02 Juul 2024, 19:28
kaimagk kirjutas: 02 Juul 2024, 19:11 ….samad sõnad, tule näita mulle käigakasti mis ei tee jõnksu nii üles kui alla vahetades…. miks toodad mula?
See tihend istme ja rooli vahel paneb asjad paika. Sõltumata käigukastist. Kui ei oska jõnksudeta käike vahetada siis on see sinu mitte üldine probleem. Sidurist oled midagi kuulnud? Muuseas olen ilma sidurita käike vahetanud ilma igasuguse jõnksuta Belaruss taktoriga (MTZ82)
@ Ray, kuidas esimese käigu sisse said? Sellega ise sõitnud ei ole, aga (osadel) manuaalkastiga traktoritel on käigukang blokeeritud, kui sidurit alla ei vajuta. Kas sellel MTZ'l ei ole?

täiendus. Nüüd meenub (traktoritega viimati sõitmisest tükk aega möödas), et neil sai vist koheselt selle käigu sisse panna, nt kuuenda, millega sõita kavatsesid.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 00:40
Postitas A23
ping kirjutas: 03 Juul 2024, 00:25
A23 kirjutas: 02 Juul 2024, 23:58 ...
Sinu täpsustusest aga nüüd selge, et infraheli tase tõuseb teatud mootoripöörete korral, mingi omaresonantsisageduse teema ilmselt. Siis rattaid süüdistada ei saa, aga kui juhtud teist eksemplari proovima, siis võiksid mõõta, kas on täpselt sama lugu
Kirjutasin vist küllalt selgesti, et mootori koormusest sõltuvalt ja mootori pöördeid ei maininud.
:hello:
Jep, lugesin enne kiiruga, nüüd sain pihta, mida silmas pead.
Kas manuaalkastiga? Automaat lapiks kohe, kui madalate pööretega gaasi annad, käigud alla.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 00:47
Postitas kaimagk
…..ilma sidurita pole võimalik seda trakatsit ega ka muud autot kohapealt ära minema sundima. Kui just keegi ei lükka või mäest alla vajudes. Ja seda ma tean et käigud saaab vahetatud ka ilma sidurit lahutamata, lihtsalt tuleb õige hetk tabada kui kastis hammasrattad liiguvad sama kiirusega( lihtsustatult öeldes), aga et kui seda tehes ülekannemuutub ja mitte mingit jõnksu ei kaasne, nooo see on paras ……
…tekib väike küsimus, kas eelkirjutajad on ikka elektrimootori jõuallikgaga sõitnud, et ei tee vahet mis on sujuv ja mõnus sõitmine …….

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 10:29
Postitas optimist88
kaimagk kirjutas: 03 Juul 2024, 00:47 …tekib väike küsimus, kas eelkirjutajad on ikka elektrimootori jõuallikgaga sõitnud, et ei tee vahet mis on sujuv ja mõnus sõitmine …….
Trammid, trollid, särtsu täis linnaliinibussid...

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 10:59
Postitas ping
kaimagk kirjutas: 03 Juul 2024, 00:47 …tekib väike küsimus, kas eelkirjutajad on ikka elektrimootori jõuallikgaga sõitnud, et ei tee vahet mis on sujuv ja mõnus sõitmine …….
Trollid, trammid, metroo- ja elektrirongid on juba ammu olnud olemas ja nendega on reisinud ka palju inimesi, kellel autot ei olegi.

Teema on rohkem selles, et normaalse füüsise ja jäsemete funktsioneerimisega, oma autot tundev juht peaks oma isikliku autoga (olenemata selle jõuagregaadist) suutma sõita ilma jõnksutamata.

Kui juht ilma reisijaid häiriva jõnksutamata transpordivahendit juhtida ei suuda, siis ta peab veel juhtimist õppima või ongi tegu puudelise isikuga.
Tegu ei pruugi sugugi olla füüsilise puudega, sest tean ka ise mitut inimest, kellede "närvid on nii läbi", et nad ei suudagi jõnksutamata liikuda (olenemata liikumisviisist).

Juht peab oskama sõitma niimoodi, et autos olevad reisijad ei pea sõidu ajal käepidemetest kinni haarama.
:hello:

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 11:04
Postitas Prill
Just planeet Maa ootab sohvritel sujuvat sõitu, juba nõuka ajal profid taksojuhid praalisid, kuidas õige taksojuht paneb tikutopsi püsti Volga armatuurile ja viib kliendi kohale ilma tikutopsi ümber ajamata. Tänased kiirenduskunnid, surub selja istemesse, seda ei suuda :D

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 13:24
Postitas T25
Mina usun valitsevat teooriat, mida teadus meile pakub. Isegi teadlastest kliimakeptikud ei sea kasvuhooneefekti kahtluse alla. Seega oleks sinu ülesanne miskit tõestama hakata, aga palun ära hakk
a.

Ma palun lihtrahvale arusaadavat selgitust, mida tegi kasvuhooneefekt 4.5 miljardi aasta jooksul, mil maakera jahtus sulamagma olekust tänasele tahkunud maakoorega olekusse kus poolustel on jääkilbid.

Kas ma saan aru sedaviisi, et kasvuhooneefekt töötas sellele jahtumisele vastu, pidurdades seda , aga kokkuvõttes seesuure, et aeglasem jahtumine ei võrdu ju soojenemisega. Maakera jahtus endiselt edasi sulamagma olekust tänasesse olekusse, kus maakera on tahkunud maakoorega ja poolustel on jääkilbid.

Analoogselt, kui ma oma autoga aeglasemalt pidurdan, ei tähenda see ju, et auto hakkaks kiiremini sõitma. Lihtsalt läheb kauem aega, et auto jääks seisma. Kasvuhooneteooria kohaselt aga toimub mingi müstiline ümberpöörd mingist punktist ja auto hakkab mingist kiirusest alates hoopis kiirendama.

Ehk siis kasvuhoonekoomikud arvavad, et mingist temperatuurist alates hakkab kasvuhooneefekt maakera hoopis soojendama, vaatamata sellele, et viimased 4.5 miljardi aasta jooksul on maakera jahtunud sulamagma olekust tänasele ca 15 kraadisele pinnatemperatuurile, kus poolustel on jääkilbid.

Ehk siis, kasvuhooneefekt, mis ei ole suutnud ajalooliselt maakera jahtumist sulamagma olekust tänasele tahkunud maakoorega ja jääkilpidega poolustel olekusse ära hoida, peaks nüüd mingi teooria kohaselt hakkama maakera hirmsasti soojendama. Hoopis selline väide vajaks tugevat tõestust, sest kui 4,5 miljardi aasta jooksul on asjad ühes suunas liikunud, siis miks peaks äkki asjad teistpidi liikuma hakkama.

Intuitiivselt peaks igaüks aru saama, et iseenesest ilma täiendava energiata maakera uuesti soojenema hakata ei saa. Kasvuhooneefekti süüks ajada mikroskoopilist soojenemist ju ei saa, sest maakera on 4,5 miljradit aastat olnud kasvuhoone, mis on jahtunud sulamagma olekust tänasesse tahkunud maakoorega olekusse. Maakera on jahtunud, sest maa tuum jahtub . Jahtus minevikus, jahtub täna ja jahtub ka tulevikust. Päike kusjuures on pidevalt seejuures maakera soojendanud ja ikkagi on toimunud jahtumine. Kuskohas teil see kasvuhooneefekt nüüd siis oli, et maakera ikkagi jahtus. Loomulikult pole seda olemas, see on skämmarite rahalüps, muud midagi. Samas klassist rahalüps, nagu skämmarite loodud imevidinad, mis kuhugi juhtmete vahele ühendatuna peaks autode kütusekulu kõvasti vähendama. Kui oled loll, siis ostad selle vidina, kui oled füüsikat õppinud ja saad aru energia jäävuse seadusest, siis ei osta, muud midagi.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 13:29
Postitas T25
Ahjaa, see mikroskoopiline soojenemine, millest räägitakse. Rahvaarv on vahepeal tõusnud ca 9 miljardini. Kõik tarbivad, ehitavad, metsad ja võsa raiutakse maha ja topitakse asfalt asemele ja siis mingi mõõtepunk , mille ümber on ühtäkki tekkinud tiheasustus, kuskil köhib 0.2 kraadi juurde ja siis kõiges on süüdi CO2.

Õppige füüsikat ja hakake oma peaga mõtlema, mitte delfi jms propaplära lugema, muud ei oska ma siin enam küll soovitada. Lihtsalt natuke vihale ajab täis idiootsus, muud midagi:)

Tõenäoliselt on muidugi val-i näol tegemist trolliga, nii et ei tasu närvi minna:)

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 13:37
Postitas kaimagk
ping kirjutas: 03 Juul 2024, 10:59
kaimagk kirjutas: 03 Juul 2024, 00:47 …tekib väike küsimus, kas eelkirjutajad on ikka elektrimootori jõuallikgaga sõitnud, et ei tee vahet mis on sujuv ja mõnus sõitmine …….
Trollid, trammid, metroo- ja elektrirongid on juba ammu olnud olemas ja nendega on reisinud ka palju inimesi, kellel autot ei olegi.

Teema on rohkem selles, et normaalse füüsise ja jäsemete funktsioneerimisega, oma autot tundev juht peaks oma isikliku autoga (olenemata selle jõuagregaadist) suutma sõita ilma jõnksutamata.

Kui juht ilma reisijaid häiriva jõnksutamata transpordivahendit juhtida ei suuda, siis ta peab veel juhtimist õppima või ongi tegu puudelise isikuga.
Tegu ei pruugi sugugi olla füüsilise puudega, sest tean ka ise mitut inimest, kellede "närvid on nii läbi", et nad ei suudagi jõnksutamata liikuda (olenemata liikumisviisist).

Juht peab oskama sõitma niimoodi, et autos olevad reisijad ei pea sõidu ajal käepidemetest kinni haarama.
:hello:
…herr kaabu, kuidas see tekst puutub asjasse kui DSG kast vahetades käike teeb tuntaviaid jõnksatusi? Kas sa vahest mõnele küsimusele ka vastata oskad, või vahutad niisama. Sellisel juhul ära tsiteeri lausei mis teemaga kokku ei lähe.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 13:58
Postitas T25
Elu on ikka päris hea, kui mingite vaevalt aimatavate dsg käigukasti jõnksude pärast on selline draama.

Kõige parem nali oli see , et subaru oma variaatorile meelega tekitas need jõnksud, et imiteeriks dsg kasti.

"Subaru, like many other automakers, programs shift points into their continuously variable transmission (CVT) equipped cars to simulate the feel of traditional automatic transmissions with discrete gear shifts. This is done to improve the driving experience for customers who may be accustomed to the feel of traditional automatic transmissions and prefer the sensation of gear changes during acceleration."

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 14:01
Postitas kaimagk
…..hobusega sai ka varem sõita, miks auto vastu vahetati…..
…pakun et kui, enamus siin sõnavõtjatest raha ei loeks, ostaks ka ev , mingi uunikumi, länkari, gabrio mitte ei sõidaks oma tasiaga ja kiidaks, oi kui hea auto….

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 14:14
Postitas ping
T25 kirjutas: 03 Juul 2024, 13:58 Elu on ikka päris hea, kui mingite vaevalt aimatavate dsg käigukasti jõnksude pärast on selline draama.

Kõige parem nali oli see , et subaru oma variaatorile meelega tekitas need jõnksud, et imiteeriks dsg kasti.

"Subaru, like many other automakers, programs shift points into their continuously variable transmission (CVT) equipped cars to simulate the feel of traditional automatic transmissions with discrete gear shifts. This is done to improve the driving experience for customers who may be accustomed to the feel of traditional automatic transmissions and prefer the sensation of gear changes during acceleration."
Lisaks on autode (iseõppivasse) tarkvarasse sisse programmeeritud ajalised muutused, et kui inimene juhtub liisingu lõppemisel ja järgmise auto otsimise proovisõidul uude autosse istuma, et siis ta koheselt tunnetaks "et tema eelmine masin on juba vana ja vajab väljavahetamist".
:hello:

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 14:31
Postitas val
T25 kirjutas: 03 Juul 2024, 13:24
Mina usun valitsevat teooriat, mida teadus meile pakub. Isegi teadlastest kliimakeptikud ei sea kasvuhooneefekti kahtluse alla. Seega oleks sinu ülesanne miskit tõestama hakata, aga palun ära hakk
Ma palun lihtrahvale arusaadavat selgitust, mida tegi kasvuhooneefekt 4.5 miljardi aasta jooksul, mil maakera jahtus sulamagma olekust tänasele tahkunud maakoorega olekusse kus poolustel on jääkilbid. ...
Mida teeb kasvuhooneefekt? Litsustult vähendab see maa jahtumise kiirust. Ilma selle efektita oleks Maa keskmine temp -18 °C. Seda väidavad meile teemat uurivad teadlased, nt füüsikud ja kui soovitad füüsikat õppida, siis täna õpetatakse neile nt järgmist: Seda pole keeruline leida, kui loeksid uhuujama levitavate foorumite asemel kasvõi viidatud wikipediat.
T25 kirjutas: 03 Juul 2024, 13:29 Ahjaa, see mikroskoopiline soojenemine, millest räägitakse. ...
Õppige füüsikat ja hakake oma peaga mõtlema, mitte delfi jms propaplära lugema, muud ei oska ma siin enam küll soovitada. Lihtsalt natuke vihale ajab täis idiootsus, muud midagi:)

Tõenäoliselt on muidugi val-i näol tegemist trolliga, nii et ei tasu närvi minna:)
Inimese põhjustatud soojenemine on väidetavalt ca 1,3 °C. Planeedile Maa ei tee miskit, aga inimesele mõjub. Sellest peaks olema võimalik intuitiivselt aru saada, kui mõtled oma kehatemperatuurile. 37 °C juures on enesetunne hea, aga 38,3 °C enam nii hea ei ole.

Samas olen nõus, et meie vaatest Eestist polegi see soojenemine eriline probleem va juhul kui peaks tõeks saama kõige mustemad ennustused ühiskonna üldisest kollapsist. Kui oleksid teemat algusest peale jälginud, siis teaksid, et ma vaatan seda asja peamiselt ühiskonna arengu ja taastuvenergiale ülemineku võtmes. Fossiilid saavad varem või hiljem otsa ja mõttekas on seda ennetada, mitte oodata kui see aeg kätte jõuab ja siis sellele mõtlema hakata. Võitjad on need, kes oskavad tänaseid ressursse naftaajastu lõppemiseks ja uuele energiasüsteemile üleminekuks kõige paremini kasutada. Lihtne.

Füüsika õppimise soovitus mulle meeldib, sest sa ise ei usu selle õpetuse tänast tulemust (nt kasvuhooneefekt). Troll või loll või mõlemat? Närvi ei ole mõtet minna, see on ikkagi naljanurk :)

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 14:48
Postitas optimist88
kaimagk kirjutas: 03 Juul 2024, 14:01 …pakun et kui, enamus siin sõnavõtjatest raha ei loeks, ostaks ka ev , mingi uunikumi, länkari, gabrio mitte ei sõidaks oma tasiaga ja kiidaks, oi kui hea auto….
Kas sa ise ostsid ev sest sa ei loe raha? Üldistus, et siin enamus Daciaga sõidavad, on rumal, algeline demagoogia.

Ja miks on vaja dsg ümber nii pikalt jaurata, kas mitte VAG pole juba neist loobumas? Valdavalt on autom. kastid minu teada planetaarid. Dsg-ga rendikatega olen sõitnud, pole sel ka häda midagi. Trolliga sõitmise sujuvust ma olen igatsenud küll aga see oli ammu - iga kord, kui tudengina trollist maha jäin. Roolis olles tahaks saada pädevat tagasisidet roolilt, sidurilt, käigukastilt jne. Kui kastis on ülekanded, siis pole vaja lülitusi iga hinna eest varjata.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 15:00
Postitas kaimagk
….:) kui insenerid välja mõtleksid töökindla kasti mis ei tee ühtegi jõnksu , siis oleksid need DSG ja muud olemata. Mis adrensliini sa küll saad kui dsg teeb sellel aja käiguvahetuse kuk sinu aju seda ei taha? Manuaalist saaksin veel aru…., aga tõesti, aitab nendest naljadest……,

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 15:19
Postitas Urmas
kaimagk kirjutas: 03 Juul 2024, 14:01 …pakun et kui, enamus siin sõnavõtjatest raha ei loeks, ostaks ka ev , mingi uunikumi, länkari, gabrio mitte ei sõidaks oma tasiaga ja kiidaks, oi kui hea auto….
Ja kui palju on neid, kes raha ei loe ja ostavad EV sularahas kohe välja? :scratch: Kahtlustan, 99,9% on EV-d liisingus ehk järelmaksuga. Mingi kuulsama embleemi pärast ma nüüd küll ei kavatse hakata 1,5x rohkem raha raiskama kui funktsionaalsus on sama. Esimene tööDacia sai soetatud aastal 2008. Kui uurisin, et miks nii odav, siis müügimehe(tuttav) vastus oli, et lihtsalt eelmise põlvkonna Renaulti mootoriga. Aga milles küsimus sel juhul. Minu jaoks tähendas eelmise põlvkonna mootor seda, et mootoril ei ole enam lastehaigusi ja nii lihtsalt katki ei lähe ehk remondis pean vähem käima ehk hoian raha kokku. Nii lihtne see ongi! Mul lihtsalt puudub alaväärsuskompleks kui sõidan Daciaga. Mõni mersu omanik on ikka väga solvunud kui olen temast teinud möödasõidu, siis 200m pärast sõidab ta minust omakorda mööda. ;)

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 15:28
Postitas kaimagk
…..u … mõte selles kui sa raha ei loeks oli ju märgitud, aga ikka tuleb mingi muu jura……

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 15:47
Postitas Prill
val kirjutas: 03 Juul 2024, 14:31 Fossiilid saavad varem või hiljem otsa ja mõttekas on seda ennetada, mitte oodata kui see aeg kätte jõuab ja siis sellele mõtlema hakata. Võitjad on need, kes oskavad tänaseid ressursse naftaajastu lõppemiseks ja uuele energiasüsteemile üleminekuks kõige paremini kasutada.
Mäletan möödunud sajandi kaheksakümnendatel koolis räägiti kuidas naftat jätkuvat veel vaid 20-30 aastaks ja seepärast ongi tulevik tuumaenergeetika päralt, kus lisaks elektrile ka laevad jm logistika hakkab tuumaenergiat kasutama. Paar kümnendit seda "20 aasta pärast nafta otsas" juttu veeretati, mis asendus kliimaprobleemiga ja täna, kus igikelts sulab ja arktilised jääalad vabanevad raporteeritakse järjest kuidas avastatakse uusi nafta leiukohti ja uued tehnoloogiad nt merest saab aina sügavamatest kohtadest ammutada, lubab fossiilide ajastut veel pikalt ekspluateerida.
Loomulikult fossiilsed materjalid ei ole igavesed, küsimus on ajalistes mastaapides, ka me räägime inimese vaatest kümnetest, sadadest või tuhandetest aastatest. Sajandi vaatest ei jää midagi puudu, kui tekib puudus, tähendab see kõrgendatud nõudlust ehk hinnatõusu ja muutub tasuvaks maavarade ammutamne sealt kus see enne ei olnud tasuv. Ka täna on paljud piirkondade maapõu hästi läbi uuritud ja varandust on mitmel pool ja omajagu, ainult suur osa täna majanduslikult ebaotstarbekas kaevandada või ammutada, aga tulevikus võib olla tasuv.

Nii, et "fossiilide otsa saamisega" võib olla nagu selle kiviaja otsasaamisega, kus väidetavalt kiviaeg ei saanud mööda sugugi põhjusel, et kivid oleks otsa lõppenud.
Nii võib ka fossiilsete kütustega minna, kus ajajärk ei saa otsa mitte seepärast, et viimane tilk välja võetakse vaid tekivad alternatiivsed lahendused, a'la sul võib olla jalge all maapõues naftaookean aga kui päikesest või muust saab vajaliku kätte odavamalt, on maru keeruline oma ookeani kellelegi kallimalt pähe määrida.

Fossiilide kaevandamine ei kao ka põhjusel, kus täna jagunevat laias laastus fossiilide tarbimine kolmeks, energiatootmine, transport ja materjali-keemiatööstus, kus isegi juhul, kui energia-transpordile õnnestub alternatiive leida, siis materjali-keemiatööstuses võib fossiilide ammutamine olla endiselt vajalik.

Samuti kosmose koloniseerimise vaatest räägitakse aina tihemini, kuidas osasid maavarasid, küll mitte fossiile paraku (kui just mõnda meie sarnast dinosauruse mahlaga ei leita) tasuvat kosmoseavarustest tuua. Mõned unistavad isegi, kui õnnestuks mõni hulkuv kullast või teemanditest taevakeha alla tuua, küll siis rikastuks. Aga kas rikastuks kui keegi nt kogu inimkonnakasutuses teemantivaru ühe suure kosmoselastiga nt 10 või 100 kordistaks või tähendaks see suurt inflatsiooni rikastumise asemel :)

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 03 Juul 2024, 19:01
Postitas RaJy
A23 kirjutas: 03 Juul 2024, 00:33
RaJy kirjutas: 02 Juul 2024, 19:28
kaimagk kirjutas: 02 Juul 2024, 19:11 ….samad sõnad, tule näita mulle käigakasti mis ei tee jõnksu nii üles kui alla vahetades…. miks toodad mula?
See tihend istme ja rooli vahel paneb asjad paika. Sõltumata käigukastist. Kui ei oska jõnksudeta käike vahetada siis on see sinu mitte üldine probleem. Sidurist oled midagi kuulnud? Muuseas olen ilma sidurita käike vahetanud ilma igasuguse jõnksuta Belaruss taktoriga (MTZ82)
@ Ray, kuidas esimese käigu sisse said? Sellega ise sõitnud ei ole, aga (osadel) manuaalkastiga traktoritel on käigukang blokeeritud, kui sidurit alla ei vajuta. Kas sellel MTZ'l ei ole?

täiendus. Nüüd meenub (traktoritega viimati sõitmisest tükk aega möödas), et neil sai vist koheselt selle käigu sisse panna, nt kuuenda, millega sõita kavatsesid.
Jutt käis käikude vahetamisest, mitte kohaltminekust - kohaltminekuks on ikka sidurit vaja. Kui ise poleks kasutanud siis vist ei usuks ka, üks kolleeg õpetas kuidas asi käib,kui koolipingist traktorirooli läksin. Ajastus ja kõrvakuulmine peavad suht head olema.
Niipalju kui mina MTZ-80/82 sõitnud olen ei ole neil käigud sidurita blokeeritud olnud, teistel traktoritel jah on.
Kohaltminekuks siis 6 käik, järgmiseks 8 ja siis 9. Ja "russil" on vaid kaks gaasipedaali asendit - tühikäik ja põhjagaas.