14. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Aug 2024, 00:40
Postitas EH.INS.
Minu kommetaar oli selle peale:
...liisinglepinguga kehtestatud...
Jah, kindlustus on kolmas asi...
"Pärisorjusest" ei tea / pole kogenud...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Aug 2024, 00:54
Postitas Urmas
EH.INS. kirjutas: 09 Aug 2024, 23:45
Garantiitingimused / liisingutingimused on 2 eri asja...
Jah, sul on õigus, et need on kaks eri tingimust, aga oled mõelnud, miks on liising kehtestanud oma läbisõidu tingimustes veidi väiksema läbisõidu kui tootja? Tootja ja liisingu ajaline garatii oleks nagu samad. Ise küll aiman.

Garantiilist, kasvõi 1 kuu, on vist lihtsam maha müüa. Või eksin?

Põhimõtteliselt ma teen ühe kalendriaastaga kodu ja objektide vahet sõites oma Daciaga ühe tiiru mööda ekvaatorit planeedile Maa.

Sain oma Dokkeri kätte 26.12.2018 ja hetkel on hodomeetri näit 220 000km väikse plussiga. Kes tahab, see arvutagu igaks juhuks ise üle.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Aug 2024, 00:57
Postitas Urmas
EH.INS. kirjutas: 10 Aug 2024, 00:40
"Pärisorjusest" ei tea / pole kogenud...
Ma vist oma kommentaaris nagu mainisin, et kah veidi utreeritud variant.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Aug 2024, 01:10
Postitas EH.INS.
@ Urmas
"Pärisorjus" polnud kommentaarina mõeldud Sulle...
Ma liisingutingimustes eriti "kodus" ei ole / seepärast mainingi, et pole kogenud
Samas kui pakuksin ise liisingut siis "kooriksin viimase naha" kuni taotlejad konkurentide poole pöörduma hakkavad... Siis "jätaks osa nahka alles"...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Aug 2024, 01:21
Postitas Urmas
EH.INS. kirjutas: 10 Aug 2024, 01:10
Samas kui pakuksin ise liisingut siis "kooriksin viimase naha" kuni taotlejad konkurentide poole pöörduma hakkavad... Siis "jätaks osa nahka alles"...
Hea mõte, kuid ostjana ma olen selliseid nn "osa naha endale jätjaid" pikalt saatnud.

Näiteks oma Dokkerit hiilides võtsin pakkumise ühest Pärnu firmast ja veel ka Tallinna ühest firmast. Kuna Tallinna firma tegi minu samadele nõudmistele vastavale autole 1000€ odavama pakkumise ilma, et ma oleks viidanud konkureerivale pakkumisele, siis oma arust viisaka inimesena teavitasin Pärnu firmat nende pakkumise loobumisest, mille peale kukuti kirjutama, et äkki saame siiski Tallinna firmast(Pärnu omad ei teadnud, et millisest) veidi parema pakkumise teha. Saatsin nad viisakalt pikalt, sest ei kavatse alluda väljapressijatele kui nad kohe ei oska mõistlikku pakkumist teha. Selle hinnavahe eest sain ma 15 000km(!) "tasuta" sõita vs pärnakate pakkumine. Mulle meeldiks rohkem kui mulle tehakse aus pakkumine, mitte, et hakatakse hiljem rääkima mingist über 70%-st allahindlusest, kuigi väga hästi antaksele aru, et saab ka reaalset hinnapakkumist teha. Mulle lihtsalt ei meeldi "kalameeste" stiilis müügimehed, a´la ehk näkkab. Me vist nagu ei ela veel araabiamaade kauplemiskultuuri ruumis.

Olen ka mingi inglaste netipoe viisakas vormis pikalt saatnud kui saatsid mu hinnapäringule vastuse, et nende pakkumine kehtib ainult 24 tundi. Sinnasamussesse kehaõõnsusesse või kehast väljaulatuvasse organisse mingu oma tingimustega(24 tundi), nagu oleksid nad ainukesed selle konkreetse kauba müüjad maailmas.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Aug 2024, 10:57
Postitas elektron
Urmas kirjutas: 10 Aug 2024, 01:21
Mulle meeldiks rohkem kui mulle tehakse aus pakkumine, mitte, et hakatakse hiljem rääkima mingist über 70%-st allahindlusest, kuigi väga hästi antaksele aru, et saab ka reaalset hinnapakkumist teha. Mulle lihtsalt ei meeldi "kalameeste" stiilis müügimehed, a´la ehk näkkab. Me vist nagu ei ela veel araabiamaade kauplemiskultuuri ruumis.
Läheb küll juba offtopicuks, aga selline tendents valitseb meil laiemalt kõigis kaubandussektorites. Täpselt samasugune klientide valuläve kompamine, millel pole enam normaalse hinnastamisega (omahind+mõistlik kasum), mingisugust pistmist.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Aug 2024, 11:03
Postitas EH.INS.
Positsioon "mõistlik kasum" ei lähe kokku turumajandusega / kapitalismiga...
Muidu kena väljend kuid ettevõtte eesmärk on maksimaalne kasum...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Aug 2024, 16:37
Postitas elektron
EH.INS. kirjutas: 10 Aug 2024, 11:03
Positsioon "mõistlik kasum" ei lähe kokku turumajandusega / kapitalismiga...
Muidu kena väljend kuid ettevõtte eesmärk on maksimaalne kasum...
Sul on õigus. Siit omakorda saame järeldada ka seda, et jaekaubanduse hindu vaadates läheb meie majandusel hästi ja inimeste ostujõul pole ka viga.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Aug 2024, 11:28
Postitas kaimagk
EH.INS. kirjutas: 10 Aug 2024, 11:03
Positsioon "mõistlik kasum" ei lähe kokku turumajandusega / kapitalismiga...
Muidu kena väljend kuid ettevõtte eesmärk on maksimaalne kasum...
……äkki viide seadusele mis seda käseb. Meie ettevõtte eesmärk pole max kasum igatahes, vaid muud tõekspidamised ja väärtused. Aga jah, osad siin näevad ainult siin $ märke silmades…….
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Aug 2024, 11:33
Postitas kaimagk
…..tekkis hoopis selline küsimus seoses laadimis hinadadega. Kas see on ok kui teenusepakkuja lubab 150 kw/h laadimist aga reaalselt annab välja 70 kw aga hinda võtab ikkagi 150kw võimsuse eest? Pole lugemud neid väikseid tärnikesi seal teenusepakkuja juures, ehk keegi on. Igatahes minuarust on see nati kliendi petmine…….
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Aug 2024, 12:28
Postitas EH.INS.
Meie ettevõtte eesmärk pole max kasum igatahes, vaid muud tõekspidamised ja väärtused...
Kas oled nimetatud ettevõtte omanik / aktsionär?
Kui oled siis ehk avalikustad need "muud tõekspidamised ja väärtused"?
Aga palun - ära pane siia "reklaamlauset"
Kui omanik pole siis...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Aug 2024, 12:36
Postitas optimist88
kaimagk kirjutas: 11 Aug 2024, 11:28
EH.INS. kirjutas: 10 Aug 2024, 11:03
Positsioon "mõistlik kasum" ei lähe kokku turumajandusega / kapitalismiga...
Muidu kena väljend kuid ettevõtte eesmärk on maksimaalne kasum...
……äkki viide seadusele mis seda käseb.
Võta mõni mikro-makroönoomika õpik, Karl Marxi Kapital peaks ka sobima.
kaimagk kirjutas: 11 Aug 2024, 11:28Meie ettevõtte eesmärk pole max kasum igatahes, vaid muud tõekspidamised ja väärtused.
Läheb teemast välja aga mis siis teie ettevõtte eesmärk on? Millised väärtused? (xxx jõudis ette)
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Aug 2024, 12:44
Postitas kaimagk
EH.INS. kirjutas: 11 Aug 2024, 12:28
Meie ettevõtte eesmärk pole max kasum igatahes, vaid muud tõekspidamised ja väärtused...
Kas oled nimetatud ettevõtte omanik / aktsionär?
Kui oled siis ehk avalikustad need "muud tõekspidamised ja väärtused"?
Aga palun - ära pane siia "reklaamlauset"
Kui omanik pole siis...
…..nagu sa ise jahud et pole mingit kohustust midagi siin jagada…..
…see on firma sisene asi millised on priorititeedid, mitte keegi ei tule käskima ja ütlema et peab max kasumit tootma…
…..kui ettevõte on toimiv ja jätkusuutlik milles probleem? Ei pea ajama max kasumit taga, millest siin aru pole saada.
….ei leidnud viidet seadusesesse kus max kasum on põhieesmärk.
….meil hoolitetakse selle eest et töötajad on rahul oma tööga ja keskonnaga mitte ‘ninast veri välja’ kasum…..
….aga üldiselt see jutt pole elektriautodega seotud, seega, aitab sellest teemavälisest…..
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Aug 2024, 12:55
Postitas EH.INS.
Tõepoolest JURIIDILIST seadust / kohustust pole...
Max kasum tuleneb nn "MAJANDUSSEADUSTEST"
Kui Sa pole nimetatud ettevõtte omanikeringis siis kahjuks pole Sinu jutt tõsiseltvõetav
Kui oled siis TÄNAME KÕIK KOOS HEATEGEVUSE EEST
PS
Töötajate töötingimused / tasustamine kuulub muu hulgas efektiivsuse / tootlikkuse tõstmise (kasum) juurde...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Aug 2024, 13:09
Postitas kaimagk
EH.INS. kirjutas: 10 Aug 2024, 11:03
Positsioon "mõistlik kasum" ei lähe kokku turumajandusega / kapitalismiga...
Muidu kena väljend kuid ettevõtte eesmärk on maksimaalne kasum...
…seega, sinna peaksid lisama ‘minu’,’meie’….
….sellega kõik siin teemas. Mõni adminnn võiks kuhugi mujale need tõsta

Re: Elektriautodest
Postitatud: 12 Aug 2024, 07:19
Postitas A23
Urmas kirjutas: 10 Aug 2024, 00:54
EH.INS. kirjutas: 09 Aug 2024, 23:45
Garantiitingimused / liisingutingimused on 2 eri asja...
Jah, sul on õigus, et need on kaks eri tingimust, aga oled mõelnud, miks on liising kehtestanud oma läbisõidu tingimustes veidi väiksema läbisõidu kui tootja? Tootja ja liisingu ajaline garatii oleks nagu samad. Ise küll aiman.

Garantiilist, kasvõi 1 kuu, on vist lihtsam maha müüa. Või eksin?

Põhimõtteliselt ma teen ühe kalendriaastaga kodu ja objektide vahet sõites oma Daciaga ühe tiiru mööda ekvaatorit planeedile Maa.

Sain oma Dokkeri kätte 26.12.2018 ja hetkel on hodomeetri näit 220 000km väikse plussiga. Kes tahab, see arvutagu igaks juhuks ise üle.
Auto jääkväärtus sõltub läbisõidust, liisinguandjal on kohustus auto peale liisinguperioodi lõppu tagasi võtta, ta ei saa lasta end miinusesse minna. (Kui ise ei soovi välja osta) Võid liisinguandjaga kokku leppida omale sobiva läbisõidu, vastavalt muutuvad ka jääkväärtus ja kuumakse. Aastane läbisõidu piirang ei ole mingi jäik number. Liisingu- ja garantiiperiood ei pea samuti kattuma, ükskõik kumb võib pikem - lühem olla.
(Kapitalirendiga pole vahet, siis on rentijal nagunii kohustus auto rendiperioodi lõppedes välja osta.)
Re: Elektriautodest
Postitatud: 12 Aug 2024, 07:27
Postitas A23
kaimagk kirjutas: 11 Aug 2024, 11:33
…..tekkis hoopis selline küsimus seoses laadimis hinadadega. Kas see on ok kui teenusepakkuja lubab 150 kw/h laadimist aga reaalselt annab välja 70 kw aga hinda võtab ikkagi 150kw võimsuse eest? Pole lugemud neid väikseid tärnikesi seal teenusepakkuja juures, ehk keegi on. Igatahes minuarust on see nati kliendi petmine…….
See on jah küsimus, mis vaja lahendada
Laadimise lõpul on küll normaalne, et laadimisvool väheneb, aga keset laadimist nii 50% laetuse tasemel võivad erinevad võrdse võimsusega (150 kW) laadijad anda reaalselt 2 ... 2,5x erinevat laadimisvõimsust. (Ka siis, kui oled hetkel ainus laadija. Mõnel kahe juhtmega laadijal on küll hoiatus, et võimus jagatakse kahe auto vahel)
Re: Elektriautodest
Postitatud: 12 Aug 2024, 07:30
Postitas A23
EH.INS. kirjutas: 09 Aug 2024, 15:35
...
Mis puutub garantiisse siis ma tähaks näha seda tarbijat kellele "garantiitingimused pole absoluutsel olulised"
Tegemist saab olla ainult juhmi tarbijaga
Kas see käis minu kohta?
Kui jah, siis mis ime läbi suutsid minu postitusetest midagi niisugust välja lugeda, et sellist järeldust teha?!
Re: Elektriautodest
Postitatud: 12 Aug 2024, 08:41
Postitas EH.INS.
@ A23
Ei käinud kellegi kohta personaalselt...
Tegemist on üldistusega garantiitingimuste kohta
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Aug 2024, 09:12
Postitas võhik
Urmas, ega su raamatupidaja ei oma äkki exceli tabelit, kust kogu selle Dokkeri põletatud diisli hinna ühe hiireklõpsuga kokku saaks lüüa? Kui suur see summa selle 220 Mm kohta on ¿
kaimagk kaebamisest aga ei saa üldse aru.. mina maksan ikka energiakoguse, ehk kWh - de eest, kas kuskil makstakse laadimisvõimsuse eest...?
Enamasti laen üldse kodus ja keeran võimsust hoopis ise madalamaks, et jumala pärast teiste eest kallist (järelikult defitsiitset ! ) elektrit võrgust ära ei tõmbaks...
Bensiinijaamade tankurid olla allutatud justkui rangele kontrollile, aga oma murutraktorile jm bensutarbijatele igasuguste erinevate õõnsate anumatega kütust ostes on mul pidevalt tunne, et 10% saan alati petta... või on siis nende anumate algsed müüjad tootjad nii helded, et on andnud alati 10 % rohkem toodet, kui sildile märgitud...?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Aug 2024, 09:56
Postitas ping
võhik kirjutas: 15 Aug 2024, 09:12
Urmas, ega su raamatupidaja ei oma äkki exceli tabelit, kust kogu selle Dokkeri põletatud diisli hinna ühe hiireklõpsuga kokku saaks lüüa? Kui suur see 220 Mm kohta on.
Saadud numbrit saaks e-autoga võrdlemisel kasutada ainult siis, kui oleks teada e-auto
laadimiskulud kiirlaadijates samal marsruudil sõites.
Kui tegu on töösõitudega, siis reisil laadijates seistud ja laadimiseks kulunud aeg tuleks ka tööaja sisse arvestada vastavalt Tõõ- ja puhkeaja seadusele ning arvestada see ka kuluks.
(Kui töömees seisab ühel nädalal tööajast autolaadijates 8 tundi, siis peab tööline sama palga säilitamiseks tõstma vastavalt oma teenuse hinda, sest vastavalt Töö- ja puhkeaja seadusele saab nädalas ühe päeva võrra vähem töötada.)
Kulud sisepõletaja kütusele oleks tunduvalt väiksemad, kui kütusena kasutada aktsiisivaba samakat või taimeõli, nagu e-autod praeguse kütusemaksumuse väikseks näitamiseks kasutavad.
(Tänapäevalgi tuleb paljudele üllatusena, et autokütuse hinnast moodustab enamuse erinevad maksud, mis
e-autodel täna veel puuduvad.)

Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Aug 2024, 10:08
Postitas trebla
Seoses akunduse arenguga muutuvad kiirlaadijad (DC) peagi siiski vajalikuks vaid tõepoolest ainult
reisimisel.
Laadimisaeg saab samastuma uneajaga, ( mis samuti on vajalik töötaja töövõime taastamiseks).
See maksuteema haakub aga säärase artikliga:
https://www.err.ee/1609425262/euroopa-g ... -ukrainale
st riigikaitsemaks tuleks lisada fossiilkütus hinnale, sest tankimine nuumab otse igalt liitrilt putjat nii umbes 30 sendiga ja araablasi 50 sendiga...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Aug 2024, 10:21
Postitas EH.INS.
Põhimõtteliselt on õigus, et tööajast laadimine (kui samal ajal ei saa tööd teha) on osa hinnast.
Ja on ka õigus, et kui laadimine tuleb uneajast siis ei lisandu hinnale.
Taristu hind lisandub hinnale nii või teisiti (ükskõik millisel real).
EV suurema osakaalu puhul hakkavad lisanduma ka maksud (ükskõik millisel real).
Sinna on veel tükk maad minna.
Mis puutub riigikaitsemaksu lisamisse fossiili hinnale siis võiks siin mõelda hoopis teistpidi - see lisandub EV hinnale kuniks on olemas EV mis rahuldab peale kaitseotstarbeliste masinate ka operatiivmasinate nõudeid.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Aug 2024, 10:35
Postitas ping
trebla kirjutas: 15 Aug 2024, 10:08
Seoses akunduse arenguga muutuvad kiirlaadijad (DC) peagi siiski vajalikuks vaid tõepoolest ainult
reisimisel.
Laadimisaeg saab samastuma uneajaga, ( mis samuti on vajalik töötaja töövõime taastamiseks).
...
Ehk kas siis kui autojuht tööajast laeb autot ja samal ajal magab, siis peab magamise arvestama tööaja sisse?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 15 Aug 2024, 11:10
Postitas A23
võhik kirjutas: 15 Aug 2024, 09:12
Urmas, ega su raamatupidaja ei oma äkki exceli tabelit, kust kogu selle Dokkeri põletatud diisli hinna ühe hiireklõpsuga kokku saaks lüüa? Kui suur see summa selle 220 Mm kohta on ¿
kaimagk kaebamisest aga ei saa üldse aru.. mina maksan ikka energiakoguse, ehk kWh - de eest, kas kuskil makstakse laadimisvõimsuse eest...?
Enamasti laen üldse kodus ja keeran võimsust hoopis ise madalamaks, et jumala pärast teiste eest kallist (järelikult defitsiitset ! ) elektrit võrgust ära ei tõmbaks...
Bensiinijaamade tankurid olla allutatud justkui rangele kontrollile, aga oma murutraktorile jm bensutarbijatele igasuguste erinevate õõnsate anumatega kütust ostes on mul pidevalt tunne, et 10% saan alati petta... või on siis nende anumate algsed müüjad tootjad nii helded, et on andnud alati 10 % rohkem toodet, kui sildile märgitud...?
kWh hinnad on sõltuvalt võimususest laadijates erinevad. Nt üldreeglina hetkel 47/50 kW laadijates on 1 kWh 0,35€, 150/160 kW omades 1 kWh 0,45€. Kui pikema tiiru riigi teise otsa teed, siis pead ikka ka kiirlaadijaid kasutama. S**a võib mõnel keema ajada küll, kui valib aja säästmiseks kiirema laadija, aga tegelik laadimiskiirus tuleb ikka sama, mis aeglasemal. Lubatud laadimiskiiruste tagamine on teema, mis vaja korda saada!
@ Võhik, mõõda 1 x mõõteanumaga bensu kogus täpselt üle, siis saad teada, kas saad benssu vähem kui maksad.