Re: Käru
Postitatud: 20 Aug 2024, 22:02
Proovin homme ära käia, tervis juba parem. Tablettidest on abi, küll mitte nendest, mis Kunnil lahkelt pakkuda on. 
Annan teada, kuidas õnnestus.

Annan teada, kuidas õnnestus.
Kas kui on 2 rida istmeid, läheb ikka kaubiku alla?Urmas kirjutas: 20 Aug 2024, 20:43Lihtsalt N1 klassi kaubik ja neile kehtivad teised normid.A23 kirjutas: 20 Aug 2024, 10:16 Aga mis selle põhjenduseks oli, et uue Dokkeriga pidi praktiliselt kohe hakkama iga aasta ülevaatusel käima?
https://www.transpordiamet.ee/soiduki-ulevaatus
Eestis ei ole vahet. Hetk tagasi koju sõitsin, andsin ringi peal teed kohaliku elektriettevõtja uuele mersu "kaubikule", kaks istet+kaubaruum. GLS 63 AMG mudelinimetuselt.
Kui isegi Porsche Cayenne linnamaasturid mahuvad N1 alla, siis miks peaks Dacia Dokkerile erand tehtama?
... kui paluti tagurduskäik sisse lülitada, siis teavitasin, et autol on 7-pinnine pesa, mida ka aktsepteeriti, nii jäi. Iseenesest üpris põhjalik koht, uut töötajat ka koolitati minu käru juures välja. Eeldan, et nende tööjuhendis oleks kirjas, kui peavad kõiki funktsioone koos autoga kontrollimaA23 kirjutas: 20 Aug 2024, 22:02 Proovin homme ära käia, tervis juba parem. Tablettidest on abi, küll mitte nendest, mis Kunnil lahkelt pakkuda on.
Annan teada, kuidas õnnestus.
Seda ei pakutud, ju siis polnud neil selleks tegevuseks litsentsi. Või siis oli uue müümine kasulikum. Sinna kontorisse ma enam ei lähe.kunn24 kirjutas: 21 Aug 2024, 18:58 Samad "vennad" võivad ju teha kustuti "kontrolli", st vaadata, et korpus korras ja manomeeter rohelises ning kleepida värske kleepsu.
Mul ka ei ole kunn24 mainitud tegevuseks litsentsi, aga ma kirjutasin ise mingi 6 kuu taguse kuupäeva ja panin oma allkirja. Ülevaatuse teostaja igatahes pretensioone ei esitanud.A23 kirjutas: 21 Aug 2024, 19:33 Seda ei pakutud, ju siis polnud neil selleks tegevuseks litsentsi. Või siis oli uue müümine kasulikum. Sinna kontorisse ma enam ei lähe.
Mingit "litsentsi" pole selleks vaja - oma käega kirjutad kuupäeva millal kontrollisid ja viskad oma (kontrollija) allkirja alla ja ongi tehtud, muidugi ise vastutad ka. Kleepsul ruum otsa saab siis netist leitavad vajalikud sildid ja poest kleepsuga kopeerpaberi ostmine ei ole vist raketiteadusA23 kirjutas: 21 Aug 2024, 19:33Seda ei pakutud, ju siis polnud neil selleks tegevuseks litsentsi. Või siis oli uue müümine kasulikum. Sinna kontorisse ma enam ei lähe.kunn24 kirjutas: 21 Aug 2024, 18:58 Samad "vennad" võivad ju teha kustuti "kontrolli", st vaadata, et korpus korras ja manomeeter rohelises ning kleepida värske kleepsu.
Varasemalt on nagu meeles, et ainult teatud kohad tohivad teha. Ise olen käinud Tamreksis, koputavad raputavad ja vaatavad manomeetrit, panevad uue kleepsu ja kasseerivad raha. Kas ise tehes on igati legaalne? Kui nii, siis hakkan ka ise tegema. Keegi muidu norm kehtivusaega osakb öelda, et kui vana pulberkustutit enam ikka ei oleks mõistlik hoida?RaJy kirjutas: 21 Aug 2024, 20:59Mingit "litsentsi" pole selleks vaja - oma käega kirjutad kuupäeva millal kontrollisid ja viskad oma (kontrollija) allkirja alla ja ongi tehtud, muidugi ise vastutad ka. Kleepsul ruum otsa saab siis netist leitavad ja poest kleepsuga kopeerpaberi ostmine ei ole vist raketiteadusA23 kirjutas: 21 Aug 2024, 19:33Seda ei pakutud, ju siis polnud neil selleks tegevuseks litsentsi. Või siis oli uue müümine kasulikum. Sinna kontorisse ma enam ei lähe.kunn24 kirjutas: 21 Aug 2024, 18:58 Samad "vennad" võivad ju teha kustuti "kontrolli", st vaadata, et korpus korras ja manomeeter rohelises ning kleepida värske kleepsu.
Kui vigade avastamis protsent on väga väike, siis hakkavad kontrollima, et kas mehed üldse töötavad ja seepärast peavadki vigu kirja panema.A23 kirjutas: 21 Aug 2024, 16:30 ....
Vaatasin registrist huvi pärast oma ajalugu. Mäletan, et ühes varasemas autoga tehud ülevaatusel oli tulekustuti aegunud. Teeninduspunktis pakuti kohe osta uus tulekustuti, mida loomulikult ka tegin. Nüüd vaatan, üllatus-üllatus, "vennad" olid siiski selle ka puudusena kirja pannud! Mida imet ma siis neilt selle kustuti pidin ostma, erilised "tegelased" ikka küll!
Kui midagi sellist väidad siis palun pane ka viited konkreetsele seadusele - millegipärast mõned mõtlevad ise mingeid nõudeid välja, kuigi seadust kui sellist pole olemas.hajameelne kirjutas: 21 Aug 2024, 22:54 Tulekustutite kontrolli osa on läbi aastate Tuleohutuse seaduses kordi muudetud. Ca 2015 kuni 2021 võis tõesti igaüks, kes nägi, kuulis, lugeda ja kirjutada oskas, kontrolli teha.
Siis kuni 2023 aastani tekkis vastutava spetsialisti nõue, ta pidi ka MTR-s kirjas olema ning tema juhtis kontrollijaid. Edasi praeguse ajani, see vastutav spetsialist teeb ise kontrolli.
Mälu järgi vastutava spetsialisti erialaseks ettevalmistuseks piisas Tuleohutusspetsialist tase 5 omaniku poolt tehtud koolitusest, seega ei midagi hullu.
Oleneb kui kiirelt jaole saadakse. Minu teada keegi ei keela >1kg kustutit osta. Olen ostnud. Kui on möödasõitjaid, tulevad need ka appi. Siis on ka vahe - kas need 2-3-4… kustutit tühjendatakse kraavi v tulekoldesse.RaJy kirjutas: 21 Aug 2024, 21:56 Kui juba miski põleb siis pole vahet - võid selle 1 kg pulbrit autole valada või lihtsalt maanteekraavi visata . helista 112
Kuigi auto tundub olevat metallist kolakas siis tegelikult on auto juures väga palju hästi põlevat ja raskelt kustutatavat materjali. Lisaks võid pulbri kasutamisel kohe kogu elektroonikaga hüvasti jätta.optimist88 kirjutas: 22 Aug 2024, 08:44 Oleneb kui kiirelt jaole saadakse. Minu teada keegi ei keela >1kg kustutit osta. Olen ostnud. Kui on möödasõitjaid, tulevad need ka appi. Siis on ka vahe - kas need 2-3-4… kustutit tühjendatakse kraavi v tulekoldesse.
Läksin ka oma kustutiga ükskord Tamrexisse lootusega, et asi kiirelt ära kontrollitakse. Vaadati seda kustutit tükk aega vingus näoga ja öeldi, et see tuleb kuskile ekspertiisi või täitmisse viia ja läheb nädal aega. Ei saanudki täpsemalt aru milles mure oli, kas polnud kustutil Tamrexi logo või oli liiga vana, aga püüti mõista anda, et mõistlik oleks sealt riiuli pealt hoopis uus osta. Edasi läksin sama kustutiga Automaailma ja mõne hetke pärast oli värske kleeps koos allkirjaga peal. Küll aga meenus, et see inimene, kes kustutit loksutas ja kuulas, kutsuti selleks tagant ruumist spetsiaalselt kohale, mitte ei visanud kleepsu peale esimene ettejuhtuv letitöötaja.A23 kirjutas: 21 Aug 2024, 21:08
Varasemalt on nagu meeles, et ainult teatud kohad tohivad teha. Ise olen käinud Tamreksis, koputavad raputavad ja vaatavad manomeetrit, panevad uue kleepsu ja kasseerivad raha. Kas ise tehes on igati legaalne? Kui nii, siis hakkan ka ise tegema. Keegi muidu norm kehtivusaega osakb öelda, et kui vana pulberkustutit enam ikka ei oleks mõistlik hoida?
Tuli tegeleda 1 autoga, kus oli pindmine põleng mootoriruumis, aga jobu lasi kustuti salongi kuna suits läks läbi kliimaseadme sinna (mootor töötas). 0 probleemi elektroonikaga, va see, et kõik detalid tuli lahti võtta ja pulbrist puhtaks pesta. Lisaks tagus sama tüüp sama tulekustutiga korduvalt küljeklaasi enne kui see purunes ja kolkis ukseraamile mõlgid sisse. Uks oli lukust lahti.Lisaks võid pulbri kasutamisel kohe kogu elektroonikaga hüvasti jätta.
Siis ikka "ise" ei saa...hajameelne kirjutas: 22 Aug 2024, 19:42 Alates 01.01.2015 kehtima hakanud Tuleohutuse seadus. §33 -s mtr-i nõue puudub tulekustuti kontrollijal ja §34-s ei ole samuti kontrollimise kohta midagi kirjas.
https://www.riigiteataja.ee/akt/112072014143#para33
Alates 01.03.2021 kehtima hakanud versiooni §33 lõige 1 punk 3-s mtr-i nõue olemas ja §34-s tulekustuti kontrolli osa puudub.
https://www.riigiteataja.ee/akt/1301220 ... ara33lg1p3
Alates 01.01.2023 kehtima hakanud versiooni §33 jäi muutmata, kuid §34 lõikesse 3 lisandus vastutava spetsialisti osa tulekustutite kontrollijana.
https://www.riigiteataja.ee/akt/116122022020#para34lg3
Siit saab lugeda, mis peab tulekustutile kontrolli järel pandud sildil kirjas olema:
https://www.riigiteataja.ee/akt/122062023003#para12lg1
Pean silmas just seaduse mõttes, ülevaatuse osas iseasiRaJy kirjutas: 22 Aug 2024, 21:52 No jah - las ta jääda. Mõistusega inimesed ikka saavad, aga ei hakka siin täpsustama kuidas. Mõelge ise välja kui mõtlemisvõime olemas.
Ei viitsi siin bürokraatidega vaielda.