Parem oleks olnud R450V, siis oleks rohkem varu, aga R400V on piisav sellele majale. Asi lihtsalt selles, et suuremal agregaadil on võimalik vente väiksemate pööretega käitada ning on vähem müra, kuna need on füüsiliselt suuremad. Muidugi tuleb majja sisenev/väljuv torustik natukene suurem ehitada, aga see ei muuda hinda oluliselt.Siil123 kirjutas: 21 Apr 2024, 11:31 Samuti sarnase murega.
Komfovent R400V, rootor.
Maja 130m2 ja 357m3
Esimene küsimus, kas see ikka piisava võimsusega masin? Tundub väga piiripealne, samas projekteeriti selline.
See ei ole normaalne, SP ja VT valesti seadistatud.Talvel suurte miinustega oli masinas sees sissepuhke juures kõvasti jääd. Filtrid märjad. Kohati rootori juures samuti jääd. Ise kartsin, et hakkab lõhkuma lausa rootorit. Mitu korda viskas masin häiresse, külmumisoht. Paigaldaja sai infot, et lülitada külmumiskaitse välja.
Otseselt palju paremaks olukorda ei teinud. Lumi ja jää masinas olid suurte külmadega ikka. Sauna tegemine ka kaasa ei aidanud.
SP ei ole nendel masinatel normaaloludes mitte kunagi suurem, kui VT, sest SP peal töötab vent efektiivsemalt ja need vendid on identsed.Masin töötas mingis veidras režiimis. Reguleeris ise SP/VT kiiruseid ja polnud vahet, mis programmi puldist valid. Peale sauna aknad alati tilkusid kondentsist ja boost ei teinud mida vaja.
Nüüd pikemalt masin manuaalses ja saan ise valida: kodus, külalised, boost(saun) jne. Aidati mingeid seadeid muuta, ei mäleta enam.
Masina peamised programmid kodus ja külalised olid mõlemad seadistatud SP 97% ja VT 85%. Selliselt teeb masin kole suurt müra ja korralik tuule liikumine ka kodus. Näppisin ise kodus režiimi madalamaks. Eraldi seisev CO2 andur päeval ~550-670ppm kandis. Öösel magamistoa tõmbas 970 juurde. Peab miski graafiku seadistama masinas.
Kas õhukoguseid üldse mõõdeti masinast sisse/välja tulevaid?
Pigem on küsimus seadistuses ja torustikus.Kas liiga väikse võimsusega masin paigaldatud?
On täiesti normaalne 0.3-0.5 õhuvahetust tunnis, kuid mitte vähem, kui 40m3/h inimese kohta ruumis.
Kui sul on masinal võimsus 373m3h, siis sellest on maa ja ilm. Su majale vabalt piisab pool sellest. Kui sa talvel rohkem õhuvahetusi teed, siis läheb sul niiskus sees täiesti käest ära isegi lisaniisutusega on sul seda üliraske hoida üle 20%. Kust üldse see mõte, et kord tunnis on vaja kogu õhk välja vahetada? Ma olen päris palju teema alast kirjandust ja nõudeid lugenud ning üle 0.5 tunnis on üldiselt tööstuslik nõue, mitte eluruumide oma.
Küsimus on alati ka selles, et kuidas on lahendatud õhu liikumine. Õhu liikumine peaks toimuma "puhtadest" kohtadest "mustadesse". "Mustadeks" loetakse nt. vannitubasid, kööki, esikut. Kas sissepuhkete ja väljatõmmete vahel on ikka õhu liikumise tee olemas? Kui uksed on vahel, kas uste kohal/sees/lävepakkudes on vastavad õhutusavad? Või on üldse igas ruumis sissepuhe ja väljatõmme projekteeritud?
Minu jaoks on täiesti arusaamatu miks on vaja pea 100% võimsusega käitada seda seadet nii väikeses majas.
Ega meil üldiselt väga ei teatagi, mida tehakse. Mina ostsin endale seadmed ise ja tegin kõik mõõtmised ja seadistused ise, sest minu kogemus plafoonikeerajatega on selline, et kui vähegi tehnilisem küsimus küsida, siis ei osata selle kohta mitte midagi vastata.Kõik just kui projekti järgi, tehti mõõtmised ja reguleeriti SP/VT avad. Samas kui küsimustega pöördud, siis selline teadmatus kumab läbi, et täpselt ei teata mida tehti jne.
Kui inimene ei saa insenertehniliselt aru sellest, kuidas süsteem töötab, siis ei saa sealt ka abi loota.
Mul muidu R450V, ventileeritavat ruumi on umbes nagu sinul ning mitte ühtegi niiskuse või jäätumise probleemi pole mitte kunagi olnud. See, et rootor jääs on tähendab seda, et sissepuhke ja väljatõmbe suhe on täiesti paigast ära. Samuti peaks olema sissepuhke ja väljatõmbe torustik kõik väljast isoleeritud, et kondensatsiooni ei tekiks.
Mina lahendasin süsteemi diferentsiaalrõhu anduritega ning külma ilmaga keerab automaatika ise "normal" pealt "away" peale, mis on minul n.ö. talvine režiim madalamate diferentsiaalrõhu sihtväärtustega SP ja VT-l.