Vastuseks siinsetele ideedele. Esiteks võiks jääda viisakaks ka

Kruviliitega jääb väga hea ühendus ja vask soone puhul ei ole mitte mingit probleemi kui kruvi pitsitab soonele pisikese vao sisse. Peabki tegema! Kui tegu odava Poola kaabliga, siis jah olen kohanud olusid, kus plank soon murdub, kuna vask on liiga rabe. (Kruviliitesse ei soovita ma panna planku alumiiniumi, mis on peenem kui 16 ruutu.) Aga siinjuures peab silmas pidama, et kui remontida veneaegseid asju, siis seal muud kasutada ei saagi. Wago ehk OK kasutan siis nö liite nime vedrukeel ühendus kipub peenikes alumiiniumi ehk veneaegset lintkaabli alumiiniumit ajapikku pooleks vajutama. Endal kogemus puudub, kuid jällegi üks tuttav sai omad vitsad kätte. Seal on kruviklemm parim lahendus ja kui alumiiniumi vasega jätkata, siis peaks kasutama vaheseinaga kruviklemmi.
Kruviklemmi ei ole mina suutnud pooleks keerada kui kasutada OBO klemme ja seejuures ka mõistlikku kruvikeerajat koos mõistliku jõuga. Kruviliite poolepealt veel seda, et kui sinna panna peenkiud vaske, siis peab alati selle soone hülssima ja adekvaatse hülsipressiga kinni vajutama. Hülss ei tohi tõmmates soone pealt ära tulla.
Auto asjanduses kõige parem liide on joodis. Läbi isolatsiooni pressitud ühendus toimib ainult väga väikeste vooludega. Suurtel vooludel hakkab jällegi ühendus soojenema. Auto juures peab silmas pidama, et valgustusel näiteks on vool päris kõrge, kuna pirnid ca 30-50W ja pinge 12V ja sellest tulenevalt voolud 2,5 - 4,2 A.
Veel lõpetuseks, et need mahapõlenud Wagod olid Wagod!!! ehk originaalid, kuid siin sõber müügimees ütles, et viimase vb 5 aasta jooksul on Wago oma klemmide voolutaluvust tõstnud 24A peale. Need, mis maha põlesid kunagi olid 16A. Loodan, et selle 24A Wago toote sisu on siis tummisem kui kunagi oli.
Üks on kindel. Mitte ükski elektriline ühendus ei seedi halba kontakti ja siis hakkavad kohe liited kuumenema. Viimati põletasin jällega Wago avatava klemmi maha, kuid kuna pele mind oli veel keegi sinna ühe soone pistnud siis ei teagi kas oli minu hooletus, et üks ots oli kehvalt sees või see keegi teine keeras midagi kokku.
Riviliite puhul olen ka näinud teras keelega kruviliiteid, kus siis oli teras keel kruvi ja voolujuhi vahel.
Ahjah et kui keegi vana 2.5 ruuduse alumiiniumi otsa kruviliite keerab, siis ei ole mõtet imestada kui mõne aasta pärast on liide nö lahti. Alumiinium sureb ja vana vana vene alumiinium sureb eriti hästi!
Liidete poole pealt siiski mina mõtlen esiteks, mis sorti koormusega tegu, kui tihti kasutatakse ja vastavalt sellele võtan kas kruvi liite või vedruklemmi. Ehk et küttekehi mina vedruklemmi alla ei pane. Vat minu kiiks!
valgustusega jah nii ja naa. Olenevalt mida kuidas teha. Olen teinud ka led ribadega valguslahendust, kus ühe toiteploki taha ca 15A koormust läheb ja seal ma ei julgenud kohe kindlasti enam vedruklemmi kasutad. Valgustus põles seal 24/7.