Õpetage mootorit ühendama
-
- külaline
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas Külaline »
-
- külaline
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas A.S. »
Huvitav küll, enda jutu järgi sa ju juba paar nädalat tagasi üritasid seda kolmnurgas tööle panna. Mille poolest see eelmine versioon siis sellest erines?pikk88 kirjutas:Kuuekümnendal katsel. Nüüd peaks asi olema ühendatud kolmnurka ja tööle hakkas nagu kah.![]()
Hääl on seekord korralik? Ei unda imelikult?
Aga edasi soovitaks pingeid mõõta (nagu juba eelnevalt soovitasin/kirjutasin/joonistasin), tühijooksul kui koormuse all, olulisemad on pinged siiski koormuse all. Ehk siis selle endatehtud silla pinget mõõdad vabrikusildade suhtes. Paar-kolm volti erinevust pole veel hull midagi, oluliselt suurema erinevuse korral soovitaks siiski mahtuvuse muutmise/korrigeerimise peale mõtlema hakata.
- pikk88
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2220
- Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
- On tänanud: 45 korda
- On tänatud: 45 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas pikk88 »

-
- külaline
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas Külaline »
Tegelikult antud juhul kui 1 faasi pealt kasutad, sellest probleemi ei saa tulla. Kui aga kasutada 3 faasi pealt, siis on küll see teema, et igat suvalist 3-F mootorit ei tohi kolmnurka ühendada.Külaline kirjutas:Seda kas kolmnurka võib ühendada, peab mootori sildi pealt vaatama.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 593
- Liitunud: 18 Mär 2013, 18:44
- On tänanud: 17 korda
- On tänatud: 31 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas ahjuke »
Selline mootor ajab käia ringi ja soov see 220V pealt tööle saada,kui suur konekas ja kas phenduskeem sama nagu siin viimasel pildil? 0,27 kW on mootori võimsus.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 11214
- Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 316 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas Kalvis »
3F mootori saab kenasti konde abil 1F tõõle. Mootori nimivõimsust sa ei saa aga muidu töötab ilusasti.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 374
- Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas Olaf »
võid ära jätta, sest käia puhul on tegemist kergkäivitusega. Näed, kui palju võimsust kätte saad, kondensaatorile
valikul vajalik min pinge.
Mootori pilt ei ütle jah midagi, vaja on sildi andmeid või veel parem pilt.
- pikk88
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2220
- Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
- On tänanud: 45 korda
- On tänatud: 45 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas pikk88 »
https://shop.systemair.com/en/ex--140a- ... tex/p94137
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5524
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas ping »
Kui 800W mootori võimsusest läheb kaotsi isegi 25%, siis järelejäänud 600W peaks küll piisama töötoa tööpinkide kohtäratõmbe tegemiseks.pikk88 kirjutas: 02 Apr 2022, 09:22 Kas on mõtet sellise ventilaatori ühendamisel ühefaasilise liini taha või läheb tänu sellele koonerdamisele liiga palju võimsust kaotsi ning siis ei täida see enam seatud eesmärki?
https://shop.systemair.com/en/ex--140a- ... tex/p94137
Pideva üldventilatsiooni tegemiseks on seda vast palju, sest lärm ja kohin hakkab pikapeale närvidele käima.

- pikk88
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2220
- Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
- On tänanud: 45 korda
- On tänatud: 45 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Mõtlesin siis iseenese lolluses, et ju läks valesti. Proovisin korra teisipidi (tähtühendusse) ja siis läks mootor veerand tunniga ikka päris kuumaks. Järelikult õnnestus ikkagi esimesel katsel nii nagu olema peab? Selle peale sai siiber ning võtsin kogu kaadervärgi kaenlasse ning läksin sõbra juurde kes tegeleb tööriistaremondiga. Tema siis ajas näpuga skeemis järge ning ühendas mootori kolmandat moodi, sisend sinna kus ta on, kuid kondeka pani sinise ja pruuni juhtme vahele. Selle peale hakkas mootor vaikselt tööle. Ilmselt jäi siis üks mähis tagant ära. Samas skeemi järgi ju nagu vahet poleks, kas panna kondekas sinise-musta juhtme sillaks või sinise-pruuni sillaks? Minu mõistust mööda oleks pidanud selle peale mootor lihtsalt teistpidi tööle hakkama? Kuna ise sain ta kohe esimesel katsel õigetpidi tööle siis selle üle rohkem ei mõtelnud, kuid kogu katsetuste käigus ei õnnestunud kordagi mootorit tagurpidi käima saada. Mis värvid siis oleks pidanud ühendama?
Ilmselgelt pole see teema ikka minu ajude jaoks.

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 374
- Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas Olaf »
on ühendatud kolmnurka. Ja kui sul on on ühendatud praegu kondekas U2 ja V2 vahele, siis mootori
teistpidi käimapanekuks pead ühendama W2 ja U2 vahele (vt. kriipsjoonega märgitud ).
- pikk88
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2220
- Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
- On tänanud: 45 korda
- On tänatud: 45 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas pikk88 »
Niiviisi mul sõber ühendaski, kuid siis hakkas millegipärast mootor tööle vaid pooltel pööretel. Me mõlemad oma peaga oletasime, et peaks nagu hakkama tööle tagurpidi. Sõber küll esimese hooga mõtles, et kõik on korras, sest polnud varem ilmselgelt nii võimsa asjaga kokku puutunud. Tõmme oli umbes sama nagu nendel odavatel plastikust vannitoaventikatel. Kas siis on võmalik, et skeem valesti joonistatud?Olaf kirjutas: 06 Apr 2022, 15:34 Klemmkarbi kaanel on skeem ju olemas ühefaasilise lülituse jaoks. Sillad on ühendatud nii, et faasimähised
on ühendatud kolmnurka. Ja kui sul on on ühendatud praegu kondekas U2 ja V2 vahele, siis mootori
teistpidi käimapanekuks pead ühendama W2 ja U2 vahele (vt. kriipsjoonega märgitud ).
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 374
- Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas Olaf »
pikk88 kirjutas: 07 Apr 2022, 08:27Ei skeem on raudkindlalt õigesti joonistatud. Kui selle skeemi järgi käima ei hakka, tuleks mähiste takistused kontrolliks üle mõõta. Faasimähiste otstel, mis on kolmnurka ühendatud, peavad olema takistused ligikaudu
võrdsed. See eeldab testri olemasolu, mis mõõdab kümnendikoome, edasi kui on korras, megeriga isolatsiooni-
takistused ära mõõta s.t. teha täielik mootori reviis.
- pikk88
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2220
- Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
- On tänanud: 45 korda
- On tänatud: 45 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas pikk88 »
Või kahtlustad, et kuna valetpidi õigel kiirusel tööle ei hakka siis ikkagi midagi nusseti ja ehk see ka põhjuseks miks mootor nurka visati ning mulkide poolt mulle ropu raha eest edasi müüdi?
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 374
- Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas Olaf »
Ma arvan küll, et miskit on mäda. Mootor peab pöörlema hakkama mõlemas suunas, skeem ilusti toodud.pikk88 kirjutas: 09 Apr 2022, 07:56
Või kahtlustad, et kuna valetpidi õigel kiirusel tööle ei hakka siis ikkagi midagi nusseti
Levinumad vead on elektrilise poole pealt isolatsioonitakistuse halvenemine, katkestused , lühiskeerud.
Siin on vaja asjatundjat koos mõõteriistadega (meger, tester, ampertangid), vea põhjus on kiiresti leitav.
Paistab uue mootori moodi, ega ta ometi ümber mähitud ole.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5524
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas ping »
Tegu on elule ohtliku ja väga pingelähedase toiminguga ning mitteelektriala isikutel seda mitte ise teha.
1) Klemmlaua sillad maha, et iga mähis oleks eraldi mõõdetav.
2) Pingestada võrgust, läbi koormustakisti iga mähis eraldi, lühiajaliselt ja samal ajal mõõta pingestatud mähise ning ülejäänud kahe mähise otste vahelist pinget.
3) Koormustakistiks võib olla suurem hõõgpirn (üle 100W) või föön või soojapuhur või õliradiaator jne.
4) Kirjutada kõik numbrid tabelisse ja võrrelda neid.. Korras mootori kontrollimisel on mõõtetulemuste numbrid igal kolmel mõõtmisel samasugused või on kõik mähised täpselt samamoodi riknenud (tõenäosus väike). (Kokku 9 arvu.)
(Sama meetodit edasi arendades on võimalik määrata ka, et kas kõikide mähiste otsad on õieti märgistatud.)

- pikk88
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2220
- Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
- On tänanud: 45 korda
- On tänatud: 45 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas pikk88 »
Mootor iseenesest paistab küll täiesti veatu. Võtsin reduktori kaane maha. Kõik oli niisugune nagu olema peaks. Ilmselt ikka viga kas minu oskamatuses või on põhjus kusagil sügavamas sisemuses ja seda pole silmaga võimlalik tuvastada.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 11214
- Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 316 korda
Re: Õpetage mootorit ühendama
Lugemata postitus Postitas Kalvis »
Mine “Elekter, elektriseadmed”
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring