2. leht 3-st
Postitatud: 21 Veebr 2006, 09:24
Postitas restauraator
Õhuvahe ei tule ju siis päris 0-. Hoopis päris kalliks kipub laiem vundament minema.Ei saa ka päris aru,milleks on vaja nii palju vaeva näha selle vundamendi sisemise ja välise soojustamisega ning hüdrodega.Madalam rajamiskõrgus on teine asi, aga et põranda soojustamise pärast vundi soojustada ei tasu vast küll ära.Mina olen küll lihtsamat teed käinud ja põranda täitematerjalidega kõrgemale(seinte vahele) tõstnud või hoopis alt tuulduva teinud. St. lintvundamendi täidan seest liiva-kruusaga,ehitan seinad valmis, panen katuse peale ja siis peno maha ja valan põranda ära.(peno alla võib ka hüdro betoonikihiga teha,kindlasti tuleks vundamendi ja sokli vahele hüdro panna)
Muidugi on plaatvundamendil pehmetel pindadel suuremad plussid.Või üldse eks igaüks vali selle, mis tundu temale mugavam.Edu!
Postitatud: 21 Veebr 2006, 18:42
Postitas Kiku
To Dolby: Soomes pannakse seda mummukilet jah, ma tean, olen seda seal ka ise paigaldanud. Piirfeldi jutu järgi see aga vale. Nii ma mõtlesingi kõik monoliitbetoonist teha, nagu juba aastakümneid tehtud. Toon siin ära ka oma küsimuse ja Piirfeldi vastuse:
Soov teha kergplokkidest maja telliskivivoodriga. Et siis 200-ne kergplokk (ilmselt Aeroc), peno 10-15cm ja telliskivivooder. Kuna sellise konstruktsiooni puhul läheb sein paksuks, tuleb vundament teha 50 cm lai. Mida arvata projekteerija soovitusest teha vundament (seest väljapoole) 25 cm betooni, 10 cm peno ja 15 cm fibo+krohv. Ise asendaks parema meelega selle fibo ka betooniga. Siis jääks vundamendi vaheline peno seina penoga kohakuti ja kaoksid külmasillad. Drenaazi pole plaanis, pinnas on mingi liiva ja savi segu. Mida arvata sellisest vundamendist? Kuidas on lood niiskusega, kui peno on seal betooni vahel, kas siis tuleks teha vundamendi hüdroisolatsioon? Muidu mul seda plaanis polnud. Või on mõtekas teha kogu vundament ikkagi täisbetoonist?
Tere. Üsna ratsionaalne mõte teha kogu vundament täisbetoonist. Pole vaja mingeid sokli ja vundamendi soojustusi ja hydrosid. Kui aga hakkad sinna kahe kihi vahele penot panema, siis pead arvestama piisavalt keerukate hydrotöödedega, mille kvaliteedi kohta võid kunagi hiljem täheldada, et siiski ei õnnestunud. Lugupidamisega. Alar Piirfeld
Postitatud: 13 Mär 2006, 13:33
Postitas Dolby
Kiku rääkis
Nii ma mõtlesingi kõik monoliitbetoonist teha, nagu juba aastakümneid tehtud.
Sama siin. Peale kõiki arvutusi ja unetuid öid veebis, tundub, et kõige odavam ja lihtsam on tellida Keila Betoonist auto, milline valab saalungivahed täis.

Postitatud: 16 Mär 2006, 11:53
Postitas Kiku
To Dolby: Kas uurisid ka vundamediplokkidest vundamendi tegemise maksumust? Kui jah, siis huvitaks, palju selle hind umbes tuli.
Postitatud: 16 Mär 2006, 13:03
Postitas Dolby
Olen kokku löönud jah. Üks kindel objekt ja arvutused ainult mahus Fibo VS. Vund. blokid "Keilabetoon".
Fibo = 21300.-
Vund. plokk = 20650.-
Arvestatud ei ole transporti, mörte - segusid ega muud. Puhtalt põhimaterjal.
Postitatud: 24 Mär 2006, 14:44
Postitas 2korda2
See hinnavahe on ju tühine! Pigem tuleks sellisel juhul arvestada just töörahade jms. Kumb siin suurema summaga hiilgab?
Samas, kui betoonvundamendiga on tõesti vähem jama, siis tuleb endal ka ikka seda ted minna.
Postitatud: 26 Apr 2006, 10:11
Postitas Virgo
Ettevaatust penoga, kui jäetakse see tuuletõkkeks, ehk siis kandekonstruktsioon-peno-õhkvahe-välisvooder.
Meil müüdav peno on suure mahukahanemisega, see tähendab, et aasta pärast ei ole peno enam tuultpidav. Lahendus - kasutada kallimat penot või katta peno pind tuuletõkkekangaga, või kui näiteks vaja paigaldada 10 cm penot, siis paigaldada see kahes kihis (2 x 5 cm), nii et vuugid ei kattuks.
Peno paigaldamisel kergplokkseinale jälgige, et töömehed ei paigaldaks seda "pätsikestega", sellisel juhul tekib konstruktsiooni ja soojustuse vahele tuulekoridor, nii paigaldatud soojustus on lihtsalt maha visatud raha. Lahendus - kogu peno tagumine pind peab olema liimmördiga kaetud, kui see ei ole võimalik (näiteks sein liiga kõver), siis kogu penoplaadi perimeeter olgu mördiga kaetud.
Postitatud: 26 Apr 2006, 21:48
Postitas Hiid
kõik majad, mis ehitatakse on pätsikestega tehtud

Postitatud: 19 Juul 2006, 18:17
Postitas jakob
kui teha sein 200- st kivist ja 10 või 15 villa, siis kas eelistada Fibo 200 või Aeroc 200?
Fibo praegu kättesaadavam ja odavam!
Kumb müür on tugevam?
Kas reikade kinnitus Aerocile lihtsam ja odavam?
Kas liimiga laotud sein on soojem kui seguga laotud?
parimat
Postitatud: 19 Juul 2006, 18:47
Postitas Hiid
jakob kirjutas:kui teha sein 200- st kivist ja 10 või 15 villa, siis kas eelistada Fibo 200 või Aeroc 200?
Fibo praegu kättesaadavam ja odavam!
Kumb müür on tugevam?
Kas reikade kinnitus Aerocile lihtsam ja odavam?
Kas liimiga laotud sein on soojem kui seguga laotud?
parimat
Mina paneks fibo. Põhjendada ei oska. Meeldib rohkem.
Fibo peaks olema tugevam.
Reikade kinnitus on sama.
Liimiga laotud sein on soojem
Need on vaid minu arvamused. Loe signatuuri

Postitatud: 20 Juul 2006, 08:14
Postitas Chef
kes aerocist ehitanud, see kirunud, et jube pude on, müüri ladumise käigus lendab plokkidelt nurki kõvasti ära, pärast pead liimiseguga parandama. survetugevused on aerocil ja fibo3-l sarnased. fibo ei karda niiskust. aerocisse on hiljem hea naelu taguda, fibosse tuleb spets tüübel panna. 100mm ja 150mm vill 200mm fibo peale ei anna välja U=18W/m2K (vastavalt U=0,270 ja U=0,198), vajalik oleks minimaalselt 170mm villa, 150mm villa ja 200mm aerocit annab välja U=0,165 see on ok. arvuta välja kumma kiviga lõppkokkuvõttes odavam tuleb.
Postitatud: 20 Juul 2006, 10:57
Postitas numan
ehitage ikka nii et parem oleks mitte odavam
kõik majad, mis ehitatakse on pätsikestega tehtud
ma tahaks vaadata kuidas neid maju vastu võeti

sest ükski järelvaataja sellist asja ei luba. maha ja uuesti peale perimeetri määrides!
Postitatud: 21 Juul 2006, 12:13
Postitas jakob
Kas fibost müürile võib sillused laduda või teeb see seina külmemaks(15 cm villa)?
Millised variandid on siseviimistlusel? Kas saab fibole relakaga juhtmete paigalduseks sooned sisse llasta?
tänan eelnevate vastuste eest
parimat
Postitatud: 21 Juul 2006, 15:19
Postitas Chef
kui fibo seina panna fibo tüüpsed sillused, siis mismoodi see seina külmemaks teeb? või tahad r/b silluseid? 150mm villa, annab juba üksinda nõutava soojajuhtivuse välja, niiet pane kasvõi terassillused

fibosse on väga lihtne sooni lõigata.
kust sellised hirmud üldse pärinevad?
Postitatud: 21 Juul 2006, 16:42
Postitas jakob
tänud!
Ma just mõtlesingi petoonist valatud silluseid, aga kirja olen pannud vale sõna.
Ja kui juhtmed saab ka seina sisse panna, siis hakkan otsusele jõudma!
parimat
Postitatud: 23 Juul 2006, 21:01
Postitas Dolby
Sillused petoonist. ? Proovi alguses betooni . . .
Postitatud: 23 Jaan 2007, 21:23
Postitas Vennike
mul maja ehitatud 375 aeroc -ist.ei pirise... maja suurus 78m2.kütte perioodil 6k kulub 6000.-eek. toa tem u23-26c
Postitatud: 25 Jaan 2007, 21:04
Postitas Külaline
Kalvis kirjutas:Mujal juba vastasin - eesti kliimas siiski ei piisa sellest, kuigi kohustusliku minimaalse soojustuse annab välja. Vahtplast maksab sedavõrd vähe, et teeb oma kulutused kiiresti tasa.
arvan et kalvis... toodab vahtplasti!!
Postitatud: 28 Jaan 2007, 22:14
Postitas Kalvis
Valesti arvad. Ja vahtplasti ma oma maja välisseina ei paneks. Samas on ta hinna/kvaliteedi suhtega tasuv materjal, seega teistele soovitada julgen.
Küll olen hariduselt energeetik ja lihtsalt valus on vaadata, kui inimesed omaenda lollusest senti koonerdades kaotavad miljoneid.
Postitatud: 01 Veebr 2007, 16:48
Postitas Külaline
mul seinad aeroc 375 ja tuba normaalselt soe, kütet ei lähe ka teab mis hullusti. seega ei ole põhjust karta.
Postitatud: 28 Veebr 2007, 17:38
Postitas trumm
mul seinad aeroc ecoterm 375 ja selle talvega olen sii snüüd näinud, et kõik jutud vähesest soojapidavusest on puhas umbluu!
200m2 maja kütab hetkel praktiliselt ainult õhksoojuspump, mille võimsus ei ole nii suurele majale ette nähtud. aeg-ajalt kütan alumisel korrusel puupliiti ja väikest kaminat juurde. kui kütta viitsin, siis on alumisel korrusel +22 normaalselt sees (ka suurte külmadega) ja ülemisel ca 17. ja see ei ole utoopia.
Postitatud: 01 Mär 2007, 11:33
Postitas Kalvis
Ma elasin mitu aastat majas, mis koosnes vaid 20 cm paksusest narva plokist ning ahjuga küttes jäid jalga vaid drussikud. Ja tule ütlema, et mul külm oli, kui väljas paukus -25 kraadi pakast.
Postitatud: 01 Mär 2007, 22:27
Postitas vennike
ja sellel ahjul ei pandud kunagi siibrit kinni,ja kivid kukkusid ja iga kahe aasta järel ehitati uus ahi!(sellises majas elaksin surmani):)
Postitatud: 05 Mär 2007, 12:18
Postitas trumm
kalvis ilmselt küttis nagu segane. küsimus ei ole ju selles, vaid seinte soojapidavuses.
mul on aeroc ecotermist seinad, 200m2, kütab toshiba daiseikai ras 13 (vaata ise, et ett enähtud väiksemale pinnale), aeg-ajalt (loe - 2-3 korda nädalas) kütan ca paar tundi puupliiti + väikest shamottsisuga malmkaminat. ei ole külm. aknad on suured (3 tk näiteks 2,6 x 1,8), puitraamiga üheraamsed 2-kordse klaaspaketiga, rõduustega koos 5 välisust - kõik puidust ja klaasidega). elektrikulu ca 1000 - 1500 eek kuus - õhksoojuspump + niiskusekoguja (siseviimistlustööd pooleli) + tööriistad. pole vist väga hull, mis?
aga eks kõige paremad eksperdid aerocist maja suhtes on ju ikka need, kes ise sellises majas ei ela

))
Postitatud: 05 Mär 2007, 16:37
Postitas restauraator
Ma usu küll, et eksperdid ainult ühest materjalikihist koostatud seintega maja ka endile ei ehita, olgu see siis aeroc ecoterm või veel soojem materjal. Kui siin Kalvise kallal noritaks nagu oleks tema pakutud variant kehvem, siis isegi mõõtmisi tegemata võib õelda, et soojuspidavusele pole küll midagi vastu panna. Kestvusega on lugu ilmselt vastupidine, aga siin hõiskamine ju soojuspidavusest.