Õhuke kirjutas:Naeruväärne neh. Jama siis kui välisosa põhja pandud küttekaabel on sinna kuidagi visatud. Kaabel peab hoidma lahti põhjas olevad drenaaziavad. Kui need kinni jäätuvad on jama majas. Omal kuues talv läheb pumbaga millel põhjas ainult jupp kaablit ja ei ole niisugust probleemi olnud.Külaline kirjutas:[/size]Ufonaut22 kirjutas:Kõige lihtsam on välisosa sooja veega üles sulatada. Keevat vett ei ole mõistlik jääkülmale masinale valada, aga normaalselt sooja vett vala julgelt. Muidugi ei tohi üle valada tervet kasti, vaid sulatad kasti põhja üles ja ka radika alumise serva, ühesõnaga kus jää on. Enne muidugi masin seisma ja vool välja. Terve kasti üle uputamisel võid elektroonika ära rikkuda. Mõni aasta tagasi lasin tädile paigaldada soojuspumba mis esimese talve käis kenasti, aga teisel talvel jäätus ventikas sisse kinni. Esimene talv oli pehmem, teine kohati aga juba väga külm. Käidi ka garantii korras vaatamas. Sulatati kiirelt sooja veega masin üles ja vaadati masin üle. Soojenduskaabel öeldi, et töötab. Igatahes läks 1,5 kuu jooksul uuesti jäässe ja siis sulatasin juba ise sooje veega üles. Eriti kiirelt sai masin puhatks, kui korpuse ümbert ära võtsin, kokku kulus aega 15 minutit ja jälle puhus sooja. Kiirelt hakkab jäätuma -20 kraadi juures, eks oleks juba mõistlik ka siis ta välja lülitada. Kui sulatama hakkas, siis radika lükkas kenasti puhtaks, aga külmaga hakkas nii tihti sulatama, et sulavesi kuhjas pidevalt põhja üle ja jäätas kõik avaused kinni. Selle tulemusena tekkis põhja paks jääkiht, mis lõpuks ulatus ventikani. Igatahes kolmandal suvel võtsin masinal korpuse maha ja keerutasin põhja isereguleeruvat küttekaablit täis mille talvel pidevalt sees hoiab. Lisa kaabliga tekkis 2cm jääkiht põhja väga külmaga kuskil 1 kuu jooksul. Nüüd olime targemad ja panime masina seisma ja katla küdema sest pumba kasutegur on väga külmaga ka väga madal. Kui kõvad külmad paari päevaga möödusid läksin masinat vaatma ja küttekaabel oligi kasti kenasti puhtaks sulatanud. Nüüd igatahes normaalse külma juures masin enam jäässe ei lähe. Originaalis oli kasti põhjas taga servas üks jupike sulatuskaablit. See aga ei suuda elu sees tervet põhja puhtana hoida. Nüüd aga on mul seal 2m kaablit kogu põhja ulatuses ja see sulatab pidevalt.juroku kirjutas:Kui pump on jääs siis tuleb see elnevalt jääst vabastada sulatades seda mingi puhuriga mitte mingi krabitsaga muidu vigastate ribid siis loomulikult vadata üle siseosa õhu filtrid et ei oleks tolmu täis.Pärast seda võiks juba provida seade sise lülitada ja kuna teie ütlesite et sulatus ei toimi proovida käivitada pump jahutamise peale see on sarnane sulatusele ainult siseosa ventikas kah töötab.Kui see funktsioon töötab siis välisosa radiator läheh soojaks peenike vask toru läheb külmaks ja isegi härma ja siseosast puhub külma õhku ja viga on arvatavalt freooni lekkes.Kui aga jahutamineei toimi siis on juba neliklappi viga ja see nõuab aparadi maha võtmist.Kui see "meister" ei saa selle tööga hakkama otsige teine kas või siin foorumis
Jätkuvalt küsin kas inimestele ei tundu see lahendus naeruväärsena?
Paigaldame küttekaabli mis sulataks vee mis muidu põhja peal ära jäätub? Ja nagu lugeda võib ei toimi see lahendus ikka ja on vaja käsitsi sulatama minna.
Selge on ,et need pumbad tehakse suuremalt jaolt jahutamiseks ja seetõttu ei tehta ka mingeid muudatusi...aga maaletoojad võiks ju küttekaabli paigaldamise asemel põhja ümber ehitada nii ,et see vesi otse maha tilguks mitte selle põhja peale. Terve talv 80w kaablit taga hoida...tegelikult ilma vajaduseta...
Oled sa masina sisse ka taskulambiga vaadanud, kui väljas kõva kül on?
Ega väljast saagi suurt aru, kui asi jääs on. Et masin liigset müra ei teeks on hea, kui kaabel selle kasti seest täiesti puhtana hoiab.
Nocria jäätub talvel päris kiiresti kinni, kui lasta sellel uhada kuskil nädala kui väljas on pidevalt alla -20 kraadi. Siis lähevad sulatusperioodid nii tihedaks, et uputab põhja sulaveega pidevalt üle ja kõik avad jäätuvad kinni kuna põhi on jääkülm, edasi jäätub juba nädalaga kõik kinni. Päris mitmel seda häda näinud. Lisaküttekaabel on hea asi ja isegi, kui jäätubki ventikas kinni, siis päevaga või öö jooksul sulatab see lisakütte kaabel masina seest täiesti puhtaks ilma, et peaks midagi lammutama. Elektrit see märkimisväärselt küll pole tarbinud ja elu muretum. Kui väljas on kuskil -10 kraadi natuke siia sinna, siis pole jäätumisega mingit muret. Eks ta lisaküte ikka ole, põhikütteks ei sobi ja pole mõeldudki.