83. leht 93-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 07:26
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 12 Mär 2025, 06:41 Et ainult puhtalt kilometraaži(ca 40 000 km aastas) pealt oleks EV soodsam, siis pidi kWh hind maksma alla 0,36€ kWh, kuid meie tanklates juba ongi sellised hinnad või isegi kallimad. Kasutaja tabarabarap poolt AI-le antud ülesanne ICE vs EV ei sisaldanud nende autode soetusmaksumust ja enda auto(tarbesõiduk ehk pirukas) näite varal kergel kiikamisel meie automüüjate kodulehtedele, siis tuli hinnavahe ca 12 000-15 000€ EV kahjuks.
Ma ei saa sind kuidagi targemaks teha, sa ei pane neid infokilde lihtsalt kokku. Ka minu oma auto näitel võid neid arvutusi teha ja sa saad sellise täna osta (läbisõit ~20k km) Saksast 18k€ eest. Sinna mahub värvitünn ära, vbl mitte nii mugavalt kui pirukasse, aga mahub ja 2.50m pikkune kuusk mahub ka sinna sisse ära juhuks kui sa selle järgi salongi pead valima. Puhtalt Eesti elanike ja sõidukite arvu järgi võib väita, et 90% sõiduautodega veetakse rohkem kuuski kui värvitünne.

Siin on mitmel lehel toodud infokillud keskmise kasutuse, keskmise palga ja kõikvõimalike keskmiste suhtes mis näitab, et 90% juhtudel EV ei muudaks inimeste elu ja ei tooks neile vajadust oma elustiili muuta ja need hirmud mida te siin loetlete (EV -d omamamta, kogemusteta) ei ole EV omanike hirmud. Lisaks on teada fakt, et meil on vähem Daciaid kui EV -sid ja EV -sid on 1.1% kogu sõidukite arvust.

Kindlasti on siin teemas ka viide sellele , et Eestis on jätkuvalt liiga palju lolle ja tekstülesande kui palju säästaks 90% (või misiganes % suurem 1.1) EV -d kasutades vs ICE võib teha sulle ära, Eesti keeles, hiinlaste tehisaru https://chat.deepseek.com/ . Küllaltki tõenäoline on ka see, et sõitmine ei peagi odav olema ja sõltuvalt turu mahust reguleeritakse sõidu hind kunstlikult kallimaks.

Nüüd see turuosa 1.1% näitab selgelt ära, et kokkuhoid ei ole eestlase jaoks oluline. Hirmud on olulisemad ja muidugi kõik siin räägitu on lihtsustatud. EV müüjatel , tootjatel jne on ilmselgelt raskusi üksõik mis teistsuguse tehnoloogiaga konkureerimisel. Kellegile ja keegi ei too ju uut tehnoloogiat siia ilma sünnitades vaid ikkagi ressursse kulutades, kasumisse jäädes, toetustega jne sealhulgas lootes, et see mis te ennem kulutasite kütusele kulutaksite nüüd salongis jne.

Lisaks veel toonitan , et ma ei soovita teil EV -d osta lihtsalt viitan sellele mõttetule paanika külvamisele millega siina naljanurgas tegelete.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 07:52
Postitas A23
tabarabarap kirjutas: 12 Mär 2025, 07:01
Äärenurk kirjutas: 12 Mär 2025, 06:35 Kuidas see energia jäävuse seadusega kokku sobib?
Kas peaks? Elektrikatel on regenereeriv pidurisüsteem, alla mäge lihtsalt genereerib ja seal on piisavalt mägine. Bensakaga alla mäge pidurdad mootoriga või piduritega.
Samal põhjusel (pidurdusenergia tagasi akusse) võtab elektrikas ka linnas vähem "kütust" kui maanteel, erinevalt fossiilist, millel on vastupidi. Energia jäävuse seadusega siin vastuolu pole.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 07:55
Postitas Urmas
tabarabarap kirjutas: 12 Mär 2025, 07:26 Ma ei saa sind kuidagi targemaks teha, sa ei pane neid infokilde lihtsalt kokku. Ka minu oma auto näitel võid neid arvutusi teha ja sa saad sellise täna osta (läbisõit ~20k km) Saksast 18k€ eest. Sinna mahub värvitünn ära, vbl mitte nii mugavalt kui pirukasse, aga mahub ja 2.50m pikkune kuusk mahub ka sinna sisse ära juhuks kui sa selle järgi salongi pead valima. Puhtalt Eesti elanike ja sõidukite arvu järgi võib väita, et 90% sõiduautodega veetakse rohkem kuuski kui värvitünne.
Tabarabarap, võrreldavad asjad peavad olema ikka võrreldavad! Oma pirukaDacia ostsin(2018) uuena ja odomeetri näit oli alla 20km, mitte 20 000km. Saksast või kus iganes ostetud sinu pakutud EV-sse ei mahu neli kasti mõõtudega 40x40x60cm, suur tolmuimeja, suur kast akutööriistadega, üks kast muu pudi-padiga(banaanikasti mõõtudega), 2-4 kotti MP-ga, samapalju pahtlikotte, 1,5m kõrgune treppredel, 1,5m kõrgune kokkupandav telling, mõned ämbrid jnejne ... Mul oli enne pirukaDaciat 10 aastat Dacia Logan MCV(7-kohaline), aga ära tüütas tagumise istmerea äravõtmine, keskmise istmerea kokkulappimine, siseruumi kõrgus jms ebamugavused, mis pirukavariandil puuduvad.
No võtame kasvõi Renaulti oma võrdluseks. EV tarbesõiduk lubab läbisõiduks KUNI 300km. 80kW laadijaga saab poole tunniga ainult 170km läbisõitu juurde ehk kodust täis akuga välja sõites marsuudil Märjamaa-Tallinn- Tartu-Märjamaa ma pean tegema vähemalt kaks, kui mitte kolm laadimispeatus ja tund-poolteist mõtetult raisatud elu läinud nagu niuhti. ;) Kusjuures niipalju kui olen EV-de kohta lugenud, siis aku tervise huvides võiks aku laetuse tase jääda 10-80+% vahele ehk kasulikku akumahtuvust on ainult 70% ehk 210km jagu 90km/h sõites. 90km/h sõitu on mul kodust Kernuni(25km), edasi Tallinnani 100-110km/h 30km, Tallinnast Tartu poole on 100-120km/h vist oma ca 60-70km. Kuidas mõjutab arvestuslikust keskmisest kulust kiiremini sõitmine EV läbisõitu? Jälle nagu olen lugenud, et päris hävitavalt.
Elektrilise Renaulti näitajad https://www.citymotors.ee/models/kv1
Eile Tallinnast tulles 2+1 rajal uimerdas üks Tesla lubatud 100km/h alas suts alla 90km/h, kusjuures kõik sõidutingimused olid normaalsed- asfalt kuiv ja päike silma ei paistnud. Miks ta uimerdas kui LS järgi on ta kohustatud sõitma piirkiirusega, võin ainult arvata. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 08:11
Postitas A23
Urmas kirjutas: 12 Mär 2025, 07:55 ... aku tervise huvides võiks aku laetuse tase jääda 10-8+% vahele ehk kasulikku akumahtuvust on ainult 70% ...

...Kuidas mõjutab arvestuslikust keskmisest kulust kiiremini sõitmine EV läbisõitu? Jälle nagu olen lugenud, et päris hävitavalt.
...
1) Puritaanide väitel, kui hoida 30% - 80% vahel, püsib aku "igavesti". Ise "hoian" 0% - 100% vahel, vajadusel ka kiirlaadimised, enamasti küll aeglased, "range" vähenemist ei ole märgata.

2) Kiiremini sõitmine mõjutab, aga mitte nii palju, kui usud mõjutavat ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 08:55
Postitas rst
ping kirjutas: 11 Mär 2025, 20:26 Potensiomeeter: https://www.oomipood.ee/category/elektr ... a2693:1584;

Klassikaline pöördnupp mis on disainitud nii, et seda ei pea pööramiseks ega asendi teadmiseks vaatama ja mida saab panna (võõra) silma eest varjatud mugavasse kohta (istme, armatuuri alla):
https://www.oomipood.ee/product/pn_1_6_ ... ool_6_35mm
Pilt

(Ümarad nupud on kasutusel ainult "ilusa kuju" ja odavama tootmishinna pärast aga ergonoomia puudub neil täiesti.)
:hello:
Huvi oleks just valmis lahendusest pilti näha salongis ning mida on vaja antud nupust iga 3min jooksul muuta?

Mina kasutan nii EV kui ICE autos kliimaautomaatikut. Kojamehed on vihmasensoriga. Sõitma hakates panen D peale ja parkides P peale. Raadio jaama ning helitugevust saan rooli pealt muuta või vaigistada.
Mind lihtsalt täitsa kohe paelub, et mida on vaja muuta iga 3min tagant, mida autotootja poolt välja mõeldud lahendusega ei ole võimalik teha.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 09:10
Postitas EH.INS.
Mida krd-t hakata peale "keskmise" võrdlusega...
Viitan jätkuvalt, et väide "elektriga on odavam" on täiesti sisutühi jutt täpselt seni kuini ei võrrelda võrreldavaid asju ja ei käsitleta asju komplektselt...
Kui ka EV tankimine oleks tasuta ei näita see iseenesest mitte essugi - toon näiteks kasvõi nn "taastuvenergia" hinna arvestamata süsteemi kogukulusid so neid ridu mis on välja jäetud nn "taastuvenergia" hinnast, et näidata seda madalamal aga võetakse lihtsalt muul real...

PS
On vihmasensoriga kojamehed - ei kasuta - teevad lolli tööd
On automaatne tulede lülitus - ei kasuta - teeb lolli tööd
On puutetundlik ekraan - ei näe vähimatki vajadust
On kliimaautomaatik - ei näe vähimatki vajadust
Neid asju on küll ja veel mis võiks hoobilt minema visata
ootan kannatamatult aega kus saaks ise "asja kujundada" ja maksta selle eest mida vajan mitte tilu-lilu eest ja toon nt TV paketid kus samuti ootan seda aega ja ei peaks omama 100+ kanalit millest vaatan 5 ja selleks, et saada veel 5 mida veel tahan pean ostma juurde 5 lisateenust

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 09:11
Postitas aero
tabarabarap kirjutas: 12 Mär 2025, 07:01
Äärenurk kirjutas: 12 Mär 2025, 06:35 Kuidas see energia jäävuse seadusega kokku sobib?
Kas peaks?
Muidugi peab. Ja sobib ka. Mäe otsas oleval kehal on potentsiaalne energia, mis allapoole liikudes muutub kineetiliseks, edasi elektriks ja salvestatakse akusse. Saad tagasi osa energiast, mis kulus mäkke punnimiseks.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 09:39
Postitas kunn24
EH.INS. kirjutas: 12 Mär 2025, 09:10 PS
On vihmasensoriga kojamehed - ei kasuta - teevad lolli tööd
On automaatne tulede lülitus - ei kasuta - teeb lolli tööd
/.../
On kliimaautomaatik - ei näe vähimatki vajadust
Mis nüüd juhtus? :scratch:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 09:52
Postitas kunn24
tabarabarap kirjutas: 12 Mär 2025, 07:01
Äärenurk kirjutas: 12 Mär 2025, 06:35 Kuidas see energia jäävuse seadusega kokku sobib?
Kas peaks? Elektrikatel on regenereeriv pidurisüsteem, alla mäge lihtsalt genereerib ja seal on piisavalt mägine. Bensakaga alla mäge pidurdad mootoriga või piduritega.
+1 elektrikäru kasuks. Sõidad nii kõrgele, kui aku tühi, veered alla tagasi ja saada akud jälle täis. Nii, et kes elavad Munamäel või Pandiveres, peaksid elektriauto poole vaatama.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 09:53
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 12 Mär 2025, 09:39
EH.INS. kirjutas: 12 Mär 2025, 09:10 PS
On vihmasensoriga kojamehed - ei kasuta - teevad lolli tööd
On automaatne tulede lülitus - ei kasuta - teeb lolli tööd
/.../
On kliimaautomaatik - ei näe vähimatki vajadust
Nüüd mul tekkis küll küsimus, millise peldikuga sõidad või kas sul on olnud karmi lahingukogemust koos keskmise või raske pea-aju põrutusega, :)?
Vihmasensoriga kojamehed on tekitanud liiklusohtliku olukorra.
Kliimaautomaatika igapäevane kasutamine on tekitanud terviserikke, mistõttu pidin külastama eriarsti.
Tavaline diletandist autojuht, kes sõidab ainult valgel ajal ja ilusa ilmaga, ei pruugi seoseid mõista.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 09:55
Postitas A23
kunn24 kirjutas: 12 Mär 2025, 09:39
EH.INS. kirjutas: 12 Mär 2025, 09:10 PS
On vihmasensoriga kojamehed - ei kasuta - teevad lolli tööd
On automaatne tulede lülitus - ei kasuta - teeb lolli tööd
/.../
On kliimaautomaatik - ei näe vähimatki vajadust
Nüüd mul tekkis küll küsimus, millise peldikuga sõidad või kas sul on olnud karmi lahingukogemust koos keskmise või raske pea-aju põrutusega, :)?
Sekundeerin Kunnile, ise ka võib-olla oleks nõus vaid puutetundlikust loobuma ... aga kui kujutada ette, kuidas vanasti pidi aadressi sisestamiseks nooleklahve kasutama, siis pigem mitte.
Aga inimesed ja nende eelistused ongi erinevad.
Siiski, kui üdini aus olla, siis tuledeautomaatika regeerib nõks varem, kui ise lülitaks. Vanasti lasin kaugtuledega, kuni vastutulija ümber lülitas. Kui teine samasugune vastu juhtus, siis sõitsimegi teinekord pea kohakuti, mind väga ei häirinud ;) Aga oluliselt mugavam on küll, kui ei pea tulede kangi pidevalt näppima.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 10:02
Postitas EH.INS.
Ei juhtunud midagi...Isiklik arvamus (ja seetõttu ka viide, et mida krd-t peale hakata keskmisega)...
Ma roogiks kõik eelpool nimetatu ja hulgaliselt asju veel välja kui antaks võimalus...
Ja mitte ainult autost vaid ka igalt poolt mujalt
Nt ei vaja ma tolmuimejal imevigureid ja tilu-lilu, küll aga vajan tõhusat "imemisvõimet"...
Aga kõik teised arvavad ikka nii nagu ise tahavad

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 10:09
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 12 Mär 2025, 07:55 Tabarabarap, võrreldavad asjad peavad olema ikka võrreldavad! Oma pirukaDacia ostsin(2018) uuena ja odomeetri näit oli alla 20km, mitte 20 000km. Saksast või kus iganes ostetud sinu pakutud EV-sse ei mahu neli kasti mõõtudega 40x40x60cm, suur tolmuimeja, suur kast akutööriistadega, üks kast muu pudi-padiga(banaanikasti mõõtudega), 2-4 kotti MP-ga, samapalju pahtlikotte, 1,5m kõrgune treppredel, 1,5m kõrgune kokkupandav telling, mõned ämbrid jnejne ... Mul oli enne pirukaDaciat 10 aastat Dacia Logan MCV(7-kohaline), aga ära tüütas tagumise istmerea äravõtmine, keskmise istmerea kokkulappimine, siseruumi kõrgus jms ebamugavused, mis pirukavariandil puuduvad.
No võtame kasvõi Renaulti oma võrdluseks. EV tarbesõiduk lubab läbisõiduks KUNI 300km. 80kW laadijaga saab poole tunniga ainult 170km läbisõitu juurde ehk kodust täis akuga välja sõites marsuudil Märjamaa-Tallinn- Tartu-Märjamaa ma pean tegema vähemalt kaks, kui mitte kolm laadimispeatus ja tund-poolteist mõtetult raisatud elu läinud nagu niuhti. ;) Kusjuures niipalju kui olen EV-de kohta lugenud, siis aku tervise huvides võiks aku laetuse tase jääda 10-8+% vahele ehk kasulikku akumahtuvust on ainult 70% ehk 210km jagu 90km/h sõites. 90km/h sõitu on mul kodust Kernuni(25km), edasi Tallinnani 100-110km/h 30km, Tallinnast Tartu poole on 100-120km/h vist oma ca 60-70km. Kuidas mõjutab arvestuslikust keskmisest kulust kiiremini sõitmine EV läbisõitu? Jälle nagu olen lugenud, et päris hävitavalt.
Elektrilise Renaulti näitajad https://www.citymotors.ee/models/kv1
Eile Tallinnast tulles 2+1 rajal uimerdas üks Tesla lubatud 100km/h alas suts alla 90km/h, kusjuures kõik sõidutingimused olid normaalsed- asfalt kuiv ja päike silma ei paistnud. Miks ta uimerdas kui LS järgi on ta kohustatud sõitma piirkiirusega, võin ainult arvata. ;)
Oleneb mis on su eesmärk :) kui hirme kütta, siis muidugi see kõik on mõttetu. Ka see pask mis sa siia pritsisid , sest ilmselgelt sa ei sõida ju seda igapäev. See on 425 km ja selleks sõiduks kulub 5 ja pool tundi. Sul jääb töö jaoks 2h. Muidugi kui see kõik selle kinni maksab, siis on sul kuldne töö, ma teeks seda ilma sõitmata ka poole odavamalt ja oleks ka õnnelik.

Sul aastane läbisõit väidetavalt 35k ja sa sõidaks selliste marsruutidega selle täis 78 päevaga (kui 1 selline trip päevas) mis oleks ainult 30% aastasest tööpäevadest. Kui see olekski nii, siis EV oleks sinu jaoks nobrainer, sest juba kütuselt säästaksid ~1300€ aastas (st 30% aastast oleksid teinud mis teised 100% ga) ), lisaks odavam ja vähem hooldust , parkimissoodustused (kui kasutad) jne. Sul oleks vaja laadida öösel ja 1x päevas ja võid mõtelda, et selle aja eest makstakse sulle peale ja kui ühildad laadimsie tööga (seisuajaga, sest ka sinu läbisõiduga su auto seisab 91% ajast) , siis saad ju topelt.

Nüüd mida siis võrrelda:
* Renault Kangoo E-tech , käibemaksu seaduse mõistes uuena (läbisõit < 6k km ja vanus < 6 kuud) oleks see auto Saksast tuues ja koos meie EV toetusega sulle 28k€
* Me ei tea palju maksis su pirukas või kas see liisingus (kui tahad need andmed jagada oleks põnev võrrelda)

Mida ei soovita osta ühtegi autot salongist (va Toyota või ükskõik mis pakub fix 1.5% liisingut) kui finantseerimine ei ole läbi kaalutud.

Kui sind tõesti oma elujärje parandamine huvitab ja see mida sa kirjeldaksid oleks su igapäev:
* EV maksaks sulle 1 keskmise neto peale laadimise järgi ootamise eest
* Koli Paide ja sul jääks 3 keskmist kätte kuna autosõidu asemel saaksid teha neid kuldseid töötunde, asukoht oleks lihtsalt ärilises mõistes parem

Aga tõsiselt:
* vbl sobiks mõni teine EV pirukas paremini mis laeb kiiremini ja on suurema läbisõidu ulatusega
* see 80% soovitus on tegelikult neil enamusel seal 100% sees, aku ei lase ennast üle kasutada
* kulu on 130 juures kindlasti suurem, samas ei mõjutaks see su sõiduharjumusi. KA sinu 35k läbitava ICE keskmine kiirus tuleb ikka seal alla 45 km/h , sest valdavalt sõidetakse ikkagi aeglasemalt. Aga mine tea vbl jälle põhjus uueks hirmuks.
* LS ei kohusta sõitma piirkiirusega

Selge see , et ma ei soovita sul EV -d osta , lihtsalt vähem hirme, rohkem arvutamist.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 10:11
Postitas kunn24
Erinevatest elektriautode mootoritest https://www.youtube.com/watch?v=esUb7Zy5Oio
Näivalt lihtne asi võib minna põhjalikult pekki https://youtu.be/BDLyEhi9OIg?t=374

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 10:14
Postitas rst
ping kirjutas: 12 Mär 2025, 09:53 Vihmasensoriga kojamehed on tekitanud liiklusohtliku olukorra.
Kliimaautomaatika igapäevane kasutamine on tekitanud terviserikke, mistõttu pidin külastama eriarsti.
Tavaline diletandist autojuht, kes sõidab ainult valgel ajal ja ilusa ilmaga, ei pruugi seoseid mõista.
:hello:
Mis terviserike tekkis pärast kliimaautomaatika kasutamist, kui saladus ei ole.

Lisaks minu uudishimu on ikka suur.
Kasutaja Ping, mida sa muudad selle potensiomeetriga autos?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 10:19
Postitas tabarabarap
aero kirjutas: 12 Mär 2025, 09:11 Muidugi peab. Ja sobib ka. Mäe otsas oleval kehal on potentsiaalne energia, mis allapoole liikudes muutub kineetiliseks, edasi elektriks ja salvestatakse akusse. Saad tagasi osa energiast, mis kulus mäkke punnimiseks.
Kas ma väitsin, et mäkke jõudmiseks energiat ei kulutatud :) ma ei väitnud.

Ma väitsin , et alla jõudes EV suutis salvestada (küll marginaalse osa) energiat juurde (ca 10 -12km sõiduulatuse jagu) ja kuna regen samal ajal ka pidurdab , siis ei pea seal piduriga väga tööd tegema mis lihtsalt lisas minu jaoks sõidumugavust (vbl sa vihkad seda aspekti sõidust, aga see mind ju ei puuduta). Võib eeldada, et ICE (eeldades, et mootor töötas) kulutas alla sõitmiseks kütust , pidureid ja kütust juurde ei tekkinud.

Muidugi oli ka seal mäel 99.9% autosid ICE autod ja kogu saartel viibitud aja kohtasin veelgi vähem EV -sid kui neid Tallinna tänavapildis kohtate.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 10:33
Postitas tabarabarap
EH.INS. kirjutas: 12 Mär 2025, 09:10 Mida krd-t hakata peale "keskmise" võrdlusega...
Viitan jätkuvalt, et väide "elektriga on odavam" on täiesti sisutühi jutt täpselt seni kuini ei võrrelda võrreldavaid asju ja ei käsitleta asju komplektselt...
Kui ka EV tankimine oleks tasuta ei näita see iseenesest mitte essugi - toon näiteks kasvõi nn "taastuvenergia" hinna arvestamata süsteemi kogukulusid so neid ridu mis on välja jäetud nn "taastuvenergia" hinnast, et näidata seda madalamal aga võetakse lihtsalt muul real...
No see ongi su enda kätes, võrdle oma konkreetset käitumismustrit ja vahendeid. Kui sind keskmine ärritab, siis võta mediaan jne. Kõikides nendes statistikates mis siia on lingitud on need võetud ja sellest võibki lähtuda teadmisega, et enda jaoks tuleb ikka kõik ise võrreldavaks teha. Ei ole tõesti kasu teadmisest mitu % oma uutest ostetud autodest sina ostsid liisingu abil jne , samas kõikidest uutest autodest, aastas ja Eestis seda teada on tiba teine kaal.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 10:50
Postitas kaimagk
ping kirjutas: 12 Mär 2025, 09:53
kunn24 kirjutas: 12 Mär 2025, 09:39
EH.INS. kirjutas: 12 Mär 2025, 09:10 PS
On vihmasensoriga kojamehed - ei kasuta - teevad lolli tööd
On automaatne tulede lülitus - ei kasuta - teeb lolli tööd
/.../
On kliimaautomaatik - ei näe vähimatki vajadust
Nüüd mul tekkis küll küsimus, millise peldikuga sõidad või kas sul on olnud karmi lahingukogemust koos keskmise või raske pea-aju põrutusega, :)?
Vihmasensoriga kojamehed on tekitanud liiklusohtliku olukorra.
Kliimaautomaatika igapäevane kasutamine on tekitanud terviserikke, mistõttu pidin külastama eriarsti.
Tavaline diletandist autojuht, kes sõidab ainult valgel ajal ja ilusa ilmaga, ei pruugi seoseid mõista.
:hello:
Sitad sensorid.Endal on just sensoriga kojamehed kiiremini reageerinud kui ise oleks(vastu tulija rataste alt ootamatult lenduv vesi näiteks)

tuletage vanasõna ka meelde *tehnika ei salli lambaid' :) (Ps mitte et ma kedagi tehnika valdkonnas rumalaks peaksin)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 12:01
Postitas Prill
Sõiduki kliima- ja jahutuse tagajärgedest tervisele on paljud kurtnud, mu teinepool samamoodi haigestunud nii autos, kui töökohas kus just tema töökoha taga seinal oli konditsioneer, mida toa teise poole inimesed pidavalt jahedaks kruttisid, kus konditsioneerile lähem sisuliselt pidevalt külmetas, et üle toa inimene ei peaks higistama.
Sõidukis need kliimatemperatuurid on seatavad ja tavaliselt need kes külmetamisega hädas teavad osata seda varsti sättida nii, et "liiga palju külma õhku ei puhuks".
See külmetamine võib persooniti erinev olla, ekskolleeg oli pidevalt kevadeti hädas suht samaga kus päike nagu kütab, autos, kontoris, kodus soe ja kerge on välja minna palja pea ja kaelaga ning kuskil varjus vaatamata päikselisele ilmale külm tuul kiusab, temal põhjustas see peavalusid. Aga samuti ta teadis seda ja üritas vältida, kuigi vahest ikka juhtus, kus objektile jõudes avastas, et müts jäi kontorinagisse ja tuli riskida..

Juhiabidega on jah nii, kus paberil on nad nagu üks ja sama aga praktikas tootjatel nii tehnoloogiliselt kui kasutusmugavuselt-toimivuselt erinevalt lahendatud. Mitmed asjad tahavad lihtsalt harjumist, alguses tundub, et selle brändi miski juhiabi on suht kõnts aga kui selle puuduste-toimimisele lähemalt pihta saada, suudab isegi kasutada.
Üldiselt ise olen igasuguste juhiabide poolt, paljut oleneb kuidas teostud nt mu skodal sõiduraja jälgija annab joonest üle kaldumisel rooli värinaga märku, harjunud ei häiri, kia samas kukub rõvedalt piiksuma ja tavaliselt lülitan pärast esimest piuksuga ehmatamist selle lihtsalt välja.
Nüüd on terve rida asju, milleta uut autot soetades loobuda ei tahaks, jah saab hakkama ka ilma, aga kui valin ja ostan siis tahan osa asju oleks olemas..

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 12:04
Postitas EH.INS.
Ja mida krd-t ma hakkan peale mediaaniga???
Sellega nõustun, et peabki vaatama mis endale sobib...
Ühtlasi näitab see, et vaidlus mis on "parem / odavam" jne on täielik lollus (ja seda olengi kogu aeg rääkinud)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 12:15
Postitas tabarabarap
EH.INS. kirjutas: 12 Mär 2025, 12:04 Ja mida krd-t ma hakkan peale mediaaniga???
Sellega nõustun, et peabki vaatama mis endale sobib...
Ühtlasi näitab see, et vaidlus mis on "parem / odavam" jne on täielik lollus (ja seda olengi kogu aeg rääkinud)
no fakt on see, et sõita EV -ga 100km mis tarbib 19kWh sajale hinnaga 0.19€ kWh (3,61€) on odavam, kui sõita ICE autoga 100km mis tarbib 7.7l sajale ja hinnaga 1.6€ liiter (11,2€).

* Võid teha võrreldavaks ja osta endale sama raha eest ICE ja EV.
* Kui nüüd ei sobi väljatoodud kulu , siis asenda endale sobiva või teadaoleva kuluga. Need kulud vaatasin just kõrvuti seisvate ja enamvähem sama kallite ja sarnase läbisõiduga ICE ja EV kelladelt ja selle infoga pole sul ju muidugi kottigi teha.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 12:25
Postitas Küülaline
EH.INS. kirjutas: 12 Mär 2025, 09:10vihmasensoriga kojamehed - ei kasuta - teevad lolli tööd
automaatne tulede lülitus - ei kasuta - teeb lolli tööd
Vihmasensoriga kojamehed ei ole tõesti kõige täpsemad, aga tulede automaatikaga olen mina küll absoluutselt rahul. Millal päevatuled, millal lähituled - ise ei tea enam midagi sellest. Ja vähemalt minu autol pimedas maanteel ümberlülitamine on küll täiesti hea, käsitsi ehk lülitaks lähituledele sekund hiljem, aga ei midagi hullu.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 13:28
Postitas Urmas
tabarabarap kirjutas: 12 Mär 2025, 12:15 no fakt on see, et sõita EV -ga 100km mis tarbib 19kWh sajale hinnaga 0.19€ kWh (3,61€) on odavam, kui sõita ICE autoga 100km mis tarbib 7.7l sajale ja hinnaga 1.6€ liiter (11,2€).
Jälle sa tabarabarap võrdled võrreldamatuid asju! Eelmises kommentaaris kirjeldatud marsuudil Renaultiga(EV) sõites võivad kodust EV-ga sõitma hakates olla akud 100% täis laadinud 19 sendiga, aga kaugele ma selle odavalt laetud akutäiega ei jõua. Ülejäänutes pean maksma vähemalt 40 senti kWh eest. Mäos olen kohustatud laadima, sest Tartuni välja ei vea. Lisaks olen Tartust tulles kohe kindlasti kusagil igaks juhuks veel laadima, sest kui tallinnas on avalikud laadijad juba iga nurga taga, siis Rapla maakonnas avalikke EV tanklaid on ainult 6.
Veel, sinu näidete varal sa tood võrdluseks mingid nõukaaegsete autode kütusekulud, kuigi olen ennegi maininud, et pirukaDacia kütusekulu jääb 5l/100km ja diisli hind ei ole mul mitte 1,6€/l, vaid 1,34€/l!(koos käibemaksuga). Seega võid tsiteeringus toodud oma arvutused prügikasti visata. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 13:32
Postitas Urmas
No ei suuda Euroopa oma rohelise mõtlemisega võistelda Hiinaga, kes kasutab oma tootmises väga edukalt söejaamu ja nüüdseks on juba hilja.
Rootsi akutootja Northvolt teatas kolmapäeval, et on esitanud Rootsis pankrotiavalduse; Northvolt on üks riigi suurimaid ning kustutab Euroopa parima lootuse arendada konkurenti suurtele Aasia elektriautode akude tootjatele, vahendab Yahoo Finance. ....
... Northvolti juhatuse ajutine esimees Tom Johnstone nentis, et see on ettevõtte jaoks äärmiselt raske päev. «Meie eesmärk oli tuua murrangulisi muutusi Euroopa aku- ja autotööstusesse ning kiirendada üleminekut jätkusuutlikule tulevikule,» sõnas ta. «Tulemus on eriti valus, arvestades nii potentsiaalsete partnerite suurt huvi kui ka selget tootmise paranemist Skellefteås, kus seeriatootmisliinide toodang on kahekordistunud ja tootlikkus on alates septembrist kasvanud 50 protsenti.»
Tsitaadi allikas https://majandus.postimees.ee/8208733/r ... -pankrotti

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 13:44
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 12 Mär 2025, 13:28 Jälle sa tabarabarap võrdled võrreldamatuid asju! Eelmises kommentaaris kirjeldatud marsuudil Renaultiga(EV) sõites võivad kodust EV-ga sõitma hakates olla akud 100% täis laadinud 19 sendiga, aga kaugele ma selle odavalt laetud akutäiega ei jõua. Ülejäänutes pean maksma vähemalt 40 senti kWh eest. Mäos olen kohustatud laadima, sest Tartuni välja ei vea. Lisaks olen Tartust tulles kohe kindlasti kusagil igaks juhuks veel laadima, sest kui tallinnas on avalikud laadijad juba iga nurga taga, siis Rapla maakonnas avalikke EV tanklaid on ainult 6.
Veel, sinu näidete varal sa tood võrdluseks mingid nõukaaegsete autode kütusekulud, kuigi olen ennegi maininud, et pirukaDacia kütusekulu jääb 5l/100km ja diisli hind ei ole mul mitte 1,6€/l, vaid 1,34€/l!(koos käibemaksuga). Seega võid tsiteeringus toodud oma arvutused prügikasti visata.
Kui kaugele sul vaja on jõuda sa jõuad 300km kaugusele :D (see on siis 59% sinu teekonnast) ja 125km jaoks peaksid voolu ostma mujalt. Sa tõid isegi ajakulu 170km sõiduulatuse laadimiseks (oli vits 30 min) ja sellest ju piisaks. See on rohkem kui pool selle auto sõiduulatusest. Kaunasesse just ei saa , sa kusel ei pea veel käima, aga töö oleks odavamalt tehtud ka pikema ajakuluga. Kui su eesmärk olekski kokku hoida või oma kasumit maksimeerida sa ei esitaks nii lolle väiteid :D niisama võimlemiseks muidugi käib iga nali :jooma

Kuidas mina peaks teadma palju sulle kütus maksab :D ma tean palju ta mulle maksab ja palju on minule teada olevate ICE autode kulu (konkreetses näites Toyota Corolla 2024 hybriid bensiin) . Lihtsalt asenda oma kuluga ja tee oma võrdlus.