Et siis Tesla autot siinne konsiilium osta ei soovita

mis EV-d võiks sel juhul alternatiivina vaadata?
Tesla aktsia mind ei huvita nagu ei ole ka varasemalt autootsingutel tootja aktsiahinda ja nende äripeensustesse süvenenud. Pealgi on enam kui küsitav kas nö auto headusel/kvaliteetsusel on mingit pistmist aktsiahinnaga..
Palju autoentusiastide poolt kõrgelt hinnatud autobrände on hingusele läinud, kas kõik autobrändid mis pidevalt liituvad, lahkuvad, teevad kõrvalbrände jne teevad ka kehvasid autosid - vist mitte.
Isegi Eesti autoeelistuste kohta märgitud, kus siinne audi&vw&skoda armastus eirab süsteemselt nende brändide kasinat töökindlust mitmetes kvaliteedi- ja kliendirahulolu uuringutes mujal ilmas - meile nagu meeldiks sõidukid, mille töökindlus jätab soovida, mina sh
Tesla puhul on jah, Eesti tehasetoe puudumine miinus, Vilniusesse vist tehti üks esindus, kuhu maadpidi saab, muidu tuleks laevaga Soome või Rootsi minna. Samas Eestis Teslat ostetakse ja kasutatakse ning on ka tänavapildis hästi näha, ja ei kuule suurt kurtmist, et hullult lagunevad, juppe pole ja remondikoht kaugel. Teslal vist nii, kus miskid veermiku-piduri teemadest saavad suvalised remondikohad aidata, osa diagnostikat ja ka "remonti" käivat üle interneti ja jäävad garantiilised ja muud suuremad rikked, mis nõuaks margiesinduse väisamist.
Selles vaates tunduks uue Tesla ost riskantsem, kus ka garantiiline pisiviga nõuaks ebamugavalt kauget esinduse külastamist, samas vähepruugitud Teslal esmased tehasevead ehk juba ilmnenud ja kõrvaldatud.
Kuskil autosaates seda Tesla ekraanil põhinevat majandust omamoodi kiideti, kus Tesla pidavat olema ainuke sõiduk isegi EV-de hulgas, kus see ekraanivärk töötavat ideaalilähedaselt. Põhjuseks toodi, kus Tesla olevatki olemuselt arvuti, mille ümber on auto ehitatud, samas kui kõik vanad tootjad on vastupidi, kus oma iganenenud mõttekrampi auto olemusest üritatakse toppida nii elektrit ja ekraane ning tulemused jäävat liiga tihti ootustele alla.
Lisaks nn tavaautotööstus võib kannatada häda käes, kus paljud tootjad oma ekraanimajandust ja paljut muud ise välja ei tööta ega disaini, vaid ostetakse sisse, samamoodi kui tootajte poolt ristkasutatakse paljut muud, alates põhjast&veermikust kuni sissepritse, pidurite, mootorite, käigukastideni, mis ostetakse sisse, olemasolevatel lastakse midagi kohandada või tellitakse uus sellega tegelevatelt firmadelt.
See pidavat seletama seda, miks osad ekraanimajandused on niivõrd puised ja arusaamatud - need on lihtsalt sinna poolkunstlikult poogitud, ja ei ole nö orgaaniliselt sõiduki kontseptsiooni osa nagu Teslal.
Tesla aktsia hinnalangus ja kasin müük võiks tuua Tesla sõidukite hinnakorrektuuri allapoole, ruumi väidetavalt oleks Tesla nö masstootmise mudeli järgi olla nende teenistus iga sõiduki pealt muljetavaldav, valdav osa konkureetivatest tootjatest ei saavat ligilähedalegi.
Näiteks Tesla Model Y Saksa tehasest tulnud isendi tootmishind olevat 35-45000€ olenevalt mis konfiguratsioonis, müüghinnad on ca 55-67000€ seda olukorras, kus Teslal nö edasimüügivõrgustik keda ka nuumama peab, sisuliselt puudub.
Samas toote tootmis ja müügihinnal ei pea ilmtingimata seost olema, näiteks mitte väga ammu märgiti kuidas Porsche märgiga sõiduk VW grupis olevat kõige suurema kasumimarginaaliga, vist igast müüdust Cayenne-st teenivat tehas 40% kasumit, samal ajal kui rahvaautode segmendis hoitakse vaevu äriliselt nina vee peal.
Tekib omamoodi vastuolu, kus rahatark ja edukas peaks ostma a'la Polo, sest siis maksab autole kõigevähem peale aga rahatargad ostavad hoopis ülehinnatud Porsche-t
