82. leht 93-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 13:51
Postitas kunn24
Tesla puhul minul tekib küsimus, kes julgeb osta toodet, millel puudub kohalik esindus ja mille varuosi minuteada ei müüda esindusest välja (st osad ei käibi vabalt)? Neile sellidele tuleks tasuta piima jagada.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 15:28
Postitas Prill
Et siis Tesla autot siinne konsiilium osta ei soovita :) mis EV-d võiks sel juhul alternatiivina vaadata?
Tesla aktsia mind ei huvita nagu ei ole ka varasemalt autootsingutel tootja aktsiahinda ja nende äripeensustesse süvenenud. Pealgi on enam kui küsitav kas nö auto headusel/kvaliteetsusel on mingit pistmist aktsiahinnaga..
Palju autoentusiastide poolt kõrgelt hinnatud autobrände on hingusele läinud, kas kõik autobrändid mis pidevalt liituvad, lahkuvad, teevad kõrvalbrände jne teevad ka kehvasid autosid - vist mitte.
Isegi Eesti autoeelistuste kohta märgitud, kus siinne audi&vw&skoda armastus eirab süsteemselt nende brändide kasinat töökindlust mitmetes kvaliteedi- ja kliendirahulolu uuringutes mujal ilmas - meile nagu meeldiks sõidukid, mille töökindlus jätab soovida, mina sh :oops:

Tesla puhul on jah, Eesti tehasetoe puudumine miinus, Vilniusesse vist tehti üks esindus, kuhu maadpidi saab, muidu tuleks laevaga Soome või Rootsi minna. Samas Eestis Teslat ostetakse ja kasutatakse ning on ka tänavapildis hästi näha, ja ei kuule suurt kurtmist, et hullult lagunevad, juppe pole ja remondikoht kaugel. Teslal vist nii, kus miskid veermiku-piduri teemadest saavad suvalised remondikohad aidata, osa diagnostikat ja ka "remonti" käivat üle interneti ja jäävad garantiilised ja muud suuremad rikked, mis nõuaks margiesinduse väisamist.
Selles vaates tunduks uue Tesla ost riskantsem, kus ka garantiiline pisiviga nõuaks ebamugavalt kauget esinduse külastamist, samas vähepruugitud Teslal esmased tehasevead ehk juba ilmnenud ja kõrvaldatud.

Kuskil autosaates seda Tesla ekraanil põhinevat majandust omamoodi kiideti, kus Tesla pidavat olema ainuke sõiduk isegi EV-de hulgas, kus see ekraanivärk töötavat ideaalilähedaselt. Põhjuseks toodi, kus Tesla olevatki olemuselt arvuti, mille ümber on auto ehitatud, samas kui kõik vanad tootjad on vastupidi, kus oma iganenenud mõttekrampi auto olemusest üritatakse toppida nii elektrit ja ekraane ning tulemused jäävat liiga tihti ootustele alla.
Lisaks nn tavaautotööstus võib kannatada häda käes, kus paljud tootjad oma ekraanimajandust ja paljut muud ise välja ei tööta ega disaini, vaid ostetakse sisse, samamoodi kui tootajte poolt ristkasutatakse paljut muud, alates põhjast&veermikust kuni sissepritse, pidurite, mootorite, käigukastideni, mis ostetakse sisse, olemasolevatel lastakse midagi kohandada või tellitakse uus sellega tegelevatelt firmadelt.
See pidavat seletama seda, miks osad ekraanimajandused on niivõrd puised ja arusaamatud - need on lihtsalt sinna poolkunstlikult poogitud, ja ei ole nö orgaaniliselt sõiduki kontseptsiooni osa nagu Teslal.

Tesla aktsia hinnalangus ja kasin müük võiks tuua Tesla sõidukite hinnakorrektuuri allapoole, ruumi väidetavalt oleks Tesla nö masstootmise mudeli järgi olla nende teenistus iga sõiduki pealt muljetavaldav, valdav osa konkureetivatest tootjatest ei saavat ligilähedalegi.
Näiteks Tesla Model Y Saksa tehasest tulnud isendi tootmishind olevat 35-45000€ olenevalt mis konfiguratsioonis, müüghinnad on ca 55-67000€ seda olukorras, kus Teslal nö edasimüügivõrgustik keda ka nuumama peab, sisuliselt puudub.
Samas toote tootmis ja müügihinnal ei pea ilmtingimata seost olema, näiteks mitte väga ammu märgiti kuidas Porsche märgiga sõiduk VW grupis olevat kõige suurema kasumimarginaaliga, vist igast müüdust Cayenne-st teenivat tehas 40% kasumit, samal ajal kui rahvaautode segmendis hoitakse vaevu äriliselt nina vee peal.
Tekib omamoodi vastuolu, kus rahatark ja edukas peaks ostma a'la Polo, sest siis maksab autole kõigevähem peale aga rahatargad ostavad hoopis ülehinnatud Porsche-t :)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 15:45
Postitas ping
A23 kirjutas: 11 Mär 2025, 09:46
EH.INS. kirjutas: 10 Mär 2025, 23:47 Lihtsalt huvist - miks peab olema puutetundlik ekraan???
Saaks vast ilma ka, sagedamini kasutatavad funktsioonid ongi parem, kui füüsiliste nuppude all. Talvel kindaga ei pruugi puutetundlik teinekord aru saada. Navigaatorit on küll puutetundlikuga mugavam zuumida, aadressi sisetada jm, sõidu ajal muuks otstarbeks eriti ekraani ei näpi. Püsiseadistuste / menüüde haldamine on ka puutetundlikuga veidi mugavam, ülevaatlikum ja kiirem.
Probleem ekraani näppimisega tekib ebatasasel teel, kui lisaks puudutusele toimuvad ka viipeliigutused, kui tahtes vajutada aga tekkib külgnihe ja see viib hoopis teisele ekraanile ja siis peab hakkama tagasi navigeerima.
Ekvalaiseri asemel saab näiteks kliimaseadet reguleerida või tahtes helitugevust reguleerida lõlitub sisse istmesoojendus.

Suhteliselt palju jõudu on vaja, et väljasirutatud kätt hoida auto liikumise võngetega samas faasis näiteks trammiteed ületades.
Pöördnupuga on palju lihtsam, võtad sellest kinni ja keerad kuhu vaja.

Oma igapäeva autodesse panin käepärasesse asukohta kohe bassikasti reguleerimiseks potekad, et ei peaks ekraani näppima.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 15:56
Postitas EH.INS.
rs7 kirjutas: 11 Mär 2025, 11:01
EH.INS. kirjutas: 11 Mär 2025, 10:49 Teslas pole mulli kui arvestada, et põhiline rahatootja pole autotootmine ja põhiline rahatootmine on mujal ja perspektiiv olemas...
Täiesti omaette küsimus ongi see kas see perspektiiv on olemas ja jätkusuutlik...
Isiklikult Teslat pikemas vaates pole omanud ja ei kavatse ka omada - spekulatsiooniks olen omanud ja ilmselt üritan veel...
Siin jään siiski eriarvamusele. Teslas ainult mull ongi, tehku mida nad tahavad oma kõrvaltoodete ja litsentsidega, see on marginaalne tootlikkus võrreldes EV-d tootmisega ja sellega seonduvaga. Jah, paberi peal emissioonide müügist on ka juttu olnud, aga see kõik kokku ei vea kaugeltki triljonini välja, veel vähem pooleteiseni. P/E üldiselt on hea indikaator, kui just siseinfot ei ole :)
-edit- "mull" tähendab finantsžargoonis ja aktsiaturul ikka seda, kui ettevõtte market cap ületab kaugelt ettevõtte tegeliku väärtuse. Tesla ületab seda lõdva randmega.. oma 5-6 x
TSLA, nagu ka teistel avalikel ettevõtetel on kohustuslik aruanne kvartali kohta. Eks sealt saab lugeda, mis on mis ja mis see päris ärimudel siis peaks olema...
Ise ei ostaks isegi spekuleerimiseks mitte. Kahetsen küll, et lühikeseks ei müünud :D Siit annab ainult alla minna, kuna toode ei ole hea ja Muski kui internetimeemide võlur ei ole enam nii au sees.
Jätsid tähelepanuta märke...
...põhiline rahatootja pole autotootmine ja põhiline rahatootmine on mujal ja perspektiiv olemas...
Täiesti omaette küsimus ongi see kas see perspektiiv on olemas ja jätkusuutlik...
"There have been a number of times in the Tesla story over the past decade that negative sentiment and Street worries have overshadowed the narrative of this unique disruptive global tech story," wrote Wedbush analyst Dan Ives, a stalwart Tesla bull. But if you embrace Musk's vision that Tesla is not a car company, he continued, "This is the start of the biggest innovation and technology cycle in Tesla's history ahead over the next few years."
Elame - näeme...

PS
Spekuleerin pika positsiooniga @223,45$

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 15:57
Postitas Prill
See puutetundlike ekraanide mure on iselahenev mure, nö ülemineku põlvkonnad, kes on end treeninud nupukeste ja kangikestega sõiduki lisavarustust opereerima - need surevad lihtsalt välja. Ja kellel on omal lapsed või näinud kuidas neile on ekraanid nö käekülge sõrme alla kasvanud ja kui kiiresti suudavad ekraanidel trükkida toimetada - hüpe evolutsioonis.
Kuigi ka tänane ja tulevane põlvkond ei tarvitse sõidukites ekraanidel nühkimist saada nautida, AI ja isesõitvad tungivad peale, AI puhul võiks näpuga sorkimise asemel piisata tavalisest ütlemisest sõidukile, et midagi aktiveerida-deaktiveerida, isesõitva puhul nagunii reisija rollis rohkem ja võib ekraane nõrkemiseni mudida.

Aga jah, ise waze kasutajana tahan ka vahest kommuuni panustada ja vaja nagu kiiresti leida koht kuskohast politsei, takistuse vm teada anda - ja ei suuda piisavalt kiiresti ja mugavalt seda teha, pigem õnne küsimus, kas saab õigetele kohtadele pihta või ähh, las olla hilja juba :)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 15:58
Postitas ping
Prill kirjutas: 11 Mär 2025, 15:28 ....
Tesla puhul on jah, Eesti tehasetoe puudumine miinus, Vilniusesse vist tehti üks esindus, kuhu maadpidi saab, muidu tuleks laevaga Soome või Rootsi minna.
Mõistlik on tutvuda ka laevafirmade tingimustega, et kuidas remonti vajavat e-autot üldse laeva lubatakse.
Samas Eestis Teslat ostetakse ja kasutatakse ning on ka tänavapildis hästi näha, ja ei kuule suurt kurtmist, et hullult lagunevad, juppe pole ja remondikoht kaugel.
Need, kes on harjunud iga mõne aasta tagant autot vahetama, loodavad et suudavad ka seekord vana e-auto järgmisele "õnnelikule" maha müüa.

Huvitav oli varem jälgida sotsmeedias sise- ja välispõletajate pooldajate omavahelist kemplemist aga nüüd on tekkinud uus võitlusteema, kus "Tesla omanikud" ja "mitte Teslaomanikud" omavahel vaidlevad, et milline auto on "õige e-auto".
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 16:01
Postitas EH.INS.
Et siis Tesla autot siinne konsiilium osta ei soovita :)
Ei oska midagi soovitada - väga isiklik asi...
Isiklikult jah EV-d praeguste hindadega ei ostaks...
Peab muutuma tublisti odavamaks kui samaväärne ICE auto...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 16:03
Postitas ping
Prill kirjutas: 11 Mär 2025, 15:57 See puutetundlike ekraanide mure on iselahenev mure, ...
...- need surevad lihtsalt välja. ...
Jah, kui tähelepanu on ekraanile suunatud ja kaldutakse vastassuunavööndisse, siis surevad sõna otseses mõttes välja, kui halva ilmaga sõiduabid reageerida ei suuda.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 16:22
Postitas Prill
ping kirjutas: 11 Mär 2025, 15:58Mõistlik on tutvuda ka laevafirmade tingimustega, et kuidas remonti vajavat e-autot üldse laeva lubatakse.
Seda ma ei tea jah, kärssava akuga vist end pardale ei räägi :lol:
Need, kes on harjunud iga mõne aasta tagant autot vahetama, loodavad et suudavad ka seekord vana e-auto järgmisele "õnnelikule" maha müüa.
See on jah ohukoht, värisev ühtehoidvate Tesla omanike konsensus - vaikida kollektiivselt maha need oma õnnetud Teslad, sest kõigi huvi on oma Teslast lõpuks lahti saada :D
Ja need kes järelturult õnnetuse soetavad, liituvad omakorda vaikides klubiga, kuulutus läheb üles ja..

Globaalne Teslaomanike vandenõu 15 aastat pidanud ja ei näita murdumise märke :)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 16:33
Postitas rst
ping kirjutas: 11 Mär 2025, 15:45 ...
Oma igapäeva autodesse panin käepärasesse asukohta kohe bassikasti reguleerimiseks potekad, et ei peaks ekraani näppima.
:hello:
Kas seda lahendust näha saaks?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 16:43
Postitas A23
ping kirjutas: 11 Mär 2025, 15:58
... oli varem jälgida sotsmeedias sise- ja välispõletajate pooldajate omavahelist kemplemist ...
:hello:
Rootsi allveelaevades on stirlingmootorid, aga kas siis autodel on ka neid peal olnud? Minust see uudis justkui mööda läinud.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 17:44
Postitas kunn24
Et siis Tesla autot siinne konsiilium osta ei soovita :)
Kui on soov panustada väärtust tugevalt kaotavasse asja, siis pigem soovitaks. :grin:
See peab ikka olema räme massohist, kes ostab keerulist toodet:
-teh tugi puudub (moraalne võib olla, aga sellest probleemi korral abi pole)
-varuosi ei müüda
-maine langeb kolinal, kuna firmaomanik on näiteks ka Carksoni sõnul suur mmm. Muust tema "toimetamisest" peaks infot küll olema.
https://kultuur.postimees.ee/8208187/je ... ga-usuhull
Originaalartikkel https://archive.ph/nLk23

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 19:59
Postitas ping
A23 kirjutas: 11 Mär 2025, 16:43
ping kirjutas: 11 Mär 2025, 15:58
... oli varem jälgida sotsmeedias sise- ja välispõletajate pooldajate omavahelist kemplemist ...
Rootsi allveelaevades on stirlingmootorid, aga kas siis autodel on ka neid peal olnud? Minust see uudis justkui mööda läinud.
Sisepõletajad põletavad kütust mootori silindris aga välispõletajad põletavad kütust Narva katlas.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 20:26
Postitas ping
rst kirjutas: 11 Mär 2025, 16:33
ping kirjutas: 11 Mär 2025, 15:45 ...
Oma igapäeva autodesse panin käepärasesse asukohta kohe bassikasti reguleerimiseks potekad, et ei peaks ekraani näppima.
:hello:
Kas seda lahendust näha saaks?
Potensiomeeter: https://www.oomipood.ee/category/elektr ... a2693:1584;

Klassikaline pöördnupp mis on disainitud nii, et seda ei pea pööramiseks ega asendi teadmiseks vaatama ja mida saab panna (võõra) silma eest varjatud mugavasse kohta (istme, armatuuri alla):
https://www.oomipood.ee/product/pn_1_6_ ... ool_6_35mm
Pilt

(Ümarad nupud on kasutusel ainult "ilusa kuju" ja odavama tootmishinna pärast aga ergonoomia puudub neil täiesti.)
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 21:18
Postitas aero
ping kirjutas: 11 Mär 2025, 20:26Pilt

(Ümarad nupud on kasutusel ainult "ilusa kuju" ja odavama tootmishinna pärast aga ergonoomia puudub neil täiesti.)
:hello:
Ma ei näe su, võõra silma eest varjatud, vintage-nupul mingit eelist viisaka ümara pöördnupu ees, mida ei pea ühegi silma eest varjama. Miks on vaja nupu asendit teada? Minul püsivad nupud kõik selles asendis, kuhu ma nad jätsin. Kas sul ei püsi, keegi ajab paigast ära pidevalt?

Minu jaoks on ümar nupp ergom sest ma saan seda vajadusel kiirelt kasvõi mitu täispööret keerata. Sinu nupp on kohmakas.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 21:43
Postitas tabarabarap
😂 küll te olete targad, jälle praamile ei mahu ja kõik on kohe peale ostmist nii odav, et ei tasu osta. Kui Tesla autode hind ka kukuks oleks ju lill, kahjuks see langus veel poes ja müügiplatsil ei paista välja.

Sõitsin just Kanaari saared risti põiki elektrikaga läbi 1500km ja saartevaheliste praamidel ei olnud probleemi, laadimisega ka ei olnud probleemi. Mäest alla randa jõudes oli akus rohkem energiat kui laskumist alustades jne

Muidugi seal 95 maksis iseteenindustanklas 0.96€ ja elektrikaga ei tule seal oluliselt soodsam. Siiski elektrika võimsus mägedes ja regen laskudes tegid sõidu ikka väga mugavaks.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 11 Mär 2025, 23:13
Postitas EH.INS.
Google:
- EV VALUE DECLINE ON THE SECONDARY MARKET
- EV VS ICE VALUE DECLINE ON THE SECONDARY MARKET
Saab üsna kenasti ülevaate

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 00:21
Postitas ping
aero kirjutas: 11 Mär 2025, 21:18
ping kirjutas: 11 Mär 2025, 20:26Pilt

(Ümarad nupud on kasutusel ainult "ilusa kuju" ja odavama tootmishinna pärast aga ergonoomia puudub neil täiesti.)
Ma ei näe su, võõra silma eest varjatud, vintage-nupul mingit eelist viisaka ümara pöördnupu ees, mida ei pea ühegi silma eest varjama. Miks on vaja nupu asendit teada? Minul püsivad nupud kõik selles asendis, kuhu ma nad jätsin. Kas sul ei püsi, keegi ajab paigast ära pidevalt?
Teemaks ei ole mitte varjamine vaid juhtorgani asumine ergonoomiliselt sobivas kohas, et seda saaks vajadusel koheselt kasutada, ilma peale vaatamata ja vajadus nuppe keerata võib tekkida aktiivsel sõidul kasvõi iga 3 minuti tagant.
Näiteks öisel talveteel võib hetkega tekkida vajadus kuulata rataste haakumist teel.
Minu jaoks on ümar nupp ergom sest ma saan seda vajadusel kiirelt kasvõi mitu täispööret keerata. Sinu nupp on kohmakas.
Disain on edukalt maha müüdud ja ole siis õnnelik selle teadmisega aga kui vaadata militaartehnikat, siis seal rõhk ainult ergonoomikal.
Miks peaks nuppu mitme ringi kruvimisele aega raiskama, kui enamasti piisaks poolest pöördest?

Eriti kahjulikud on "lõpmatult pöörlevad nupud" olukorras, kui puudub info nupu asendi kohta, sest olen oma kallid valjukad selle tõttu maha põletanud.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 01:32
Postitas tabarabarap
EH.INS. kirjutas: 11 Mär 2025, 23:13 Google:
- EV VALUE DECLINE ON THE SECONDARY MARKET
- EV VS ICE VALUE DECLINE ON THE SECONDARY MARKET
Saab üsna kenasti ülevaate
Nagu siit teemast läbi käinud, mehed sõidavad vanade autodega millel polegi enam jääki. Sisuliselt sõidavad lõpuni. Kuna täna on elektriga odavam, siis ilmselt mingi 200k - 300k km pealt oled puhtalt kütusehinna vahest lihtsalt autoga tasa.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 01:42
Postitas EH.INS.
tabarabarap kirjutas: 12 Mär 2025, 01:32
EH.INS. kirjutas: 11 Mär 2025, 23:13 Google:
- EV VALUE DECLINE ON THE SECONDARY MARKET
- EV VS ICE VALUE DECLINE ON THE SECONDARY MARKET
Saab üsna kenasti ülevaate
Nagu siit teemast läbi käinud, mehed sõidavad vanade autodega millel polegi enam jääki. Sisuliselt sõidavad lõpuni. Kuna täna on elektriga odavam, siis ilmselt mingi 200k - 300k km pealt oled puhtalt kütusehinna vahest lihtsalt autoga tasa.
Ehk sõltub ka sellest mis hinnaga "tangid"
Ehk sõltub ka sellest kui palju võiks ICE kütust osta puhtalt EV vs ICE hinnavahe
Ehk sõltub ka sellest mida palju paremat peale hakata selle hinnavahega

See "elektriga on odavam" on täiesti sisutühi jutt / täpselt sama nagu PV tasuvus / A klass tähendab madalamaid energiakulusid kui B klass jms

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 06:09
Postitas tabarabarap
Lappa mõni leht tagasi, arvutati siingi läbi Urmase läbisõidu näitel mis on odav mis on kallis. Meil 1% ev jätkuvalt sa ei pea muretsema, et kedagi väga hind huvitaks, hirmud on suuremad.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 06:35
Postitas Äärenurk
tabarabarap kirjutas: 11 Mär 2025, 21:43Mäest alla randa jõudes oli akus rohkem energiat kui laskumist alustades jne
Kuidas see energia jäävuse seadusega kokku sobib?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 06:41
Postitas Urmas
tabarabarap kirjutas: 12 Mär 2025, 06:09 Lappa mõni leht tagasi, arvutati siingi läbi Urmase läbisõidu näitel mis on odav mis on kallis. Meil 1% ev jätkuvalt sa ei pea muretsema, et kedagi väga hind huvitaks, hirmud on suuremad.
Et ainult puhtalt kilometraaži(ca 40 000 km aastas) pealt oleks EV soodsam, siis pidi kWh hind maksma alla 0,36€ kWh, kuid meie tanklates juba ongi sellised hinnad või isegi kallimad. Kasutaja tabarabarap poolt AI-le antud ülesanne ICE vs EV ei sisaldanud nende autode soetusmaksumust ja enda auto(tarbesõiduk ehk pirukas) näite varal kergel kiikamisel meie automüüjate kodulehtedele, siis tuli hinnavahe ca 12 000-15 000€ EV kahjuks.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 07:01
Postitas tabarabarap
Äärenurk kirjutas: 12 Mär 2025, 06:35 Kuidas see energia jäävuse seadusega kokku sobib?
Kas peaks? Elektrikatel on regenereeriv pidurisüsteem, alla mäge lihtsalt genereerib ja seal on piisavalt mägine. Bensakaga alla mäge pidurdad mootoriga või piduritega.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 12 Mär 2025, 07:24
Postitas A23
ping kirjutas: 11 Mär 2025, 19:59
A23 kirjutas: 11 Mär 2025, 16:43
ping kirjutas: 11 Mär 2025, 15:58
... oli varem jälgida sotsmeedias sise- ja välispõletajate pooldajate omavahelist kemplemist ...
Rootsi allveelaevades on stirlingmootorid, aga kas siis autodel on ka neid peal olnud? Minust see uudis justkui mööda läinud.
Sisepõletajad põletavad kütust mootori silindris aga välispõletajad põletavad kütust Narva katlas.
:hello:
Olgu, saan aru, mida silmas pead :). Oletasin, et alguses päris välispõlemismootoritest rääkisid. Neid on Saab ja ka teised autodel katsetanud, aga seeriatootmisse pole läinud.