81. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Veebr 2025, 14:46
Postitas EH.INS.
@ trebla
Turumajanduses pole nii, et tootja seab tingimusi tarbijale - ainuke on hind ja see kas sobib tarbijale või valib tarbija alternatiivi - ja seda alternatiivi ei peaks kunstlikult ja administratiivselt mõjutama
Ma tahaks näha seda tarbijat / klienti kes võtab vastu el tarbimisteenuse kus talle on ette kirjutatud kui palju ja mis ajahetkel ta tarbida võib - jah, võib tulla kõne alla tasuta teenusena või tegelikult teenusena kus tootja maksab tarbijale
Sotsialismis / kommunismis täiesti võimalik...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Veebr 2025, 20:22
Postitas ping
EH.INS. kirjutas: 23 Veebr 2025, 14:46
...
Ma tahaks näha seda tarbijat / klienti kes võtab vastu el tarbimisteenuse kus talle on ette kirjutatud kui palju ja mis ajahetkel ta tarbida võib - jah, võib tulla kõne alla tasuta teenusena või tegelikult teenusena kus tootja maksab tarbijale. ...
Kõigepealt tekitatakse nõudlus ja siis saab "voolumõõtjaid juurde müüa".
Saksas ei ole haruldane, kui eramul on 3 eraldi elektriarvestit (süsteemi), erinevate tariifidega.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Veebr 2025, 20:34
Postitas EH.INS.
@ ping
Kuidas Sinu viide puutub sellesse mida mina mainisin?
Jah, ma olen nõus endale ühe arvesti juurde panema ja olema juhuelektri osa reguleerides oma tarbimist
Aga ma kindlasti ei ole nõus selle eest maksma, ei ole nõus ka tasuta, nõustun kui juhuelektri tootja maksab mulle
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Veebr 2025, 23:41
Postitas kunn24
Mis probleem on lülitada tarbijaid, kui hind oma madal? Osta 1 Shelly vidin, lase proge peale ja lülitab nii, et mühiseb. Kulu 25 €.
Kui elektrivõrgus juhtub jama, siis on lihtne võrgupoolne "ettekirjutus" pinge kadumine ja nurise siis, palju jaksad.
Mis puudutab mitut arvestit, siis kilbiarvesti pole mingi keeruline teema, kalliks võib minna, kui ta paigaldusteenus koos bürokraatiaga tuleb sisse osta.
Talina vesi mitte ammu mängis mänge kastmisvee-lisaarvestiga, mis siis veidi hiljem jälle ära muudeti.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Veebr 2025, 23:46
Postitas EH.INS.
Milleks mul seda vaja oleks?
Tahan tarbida siis kui tahan ja niipalju kui tahan
Tahad lülitada - palun, mina ei taha
Pean täiesti absurdseks teenust millele viitas trebla
Sina (kunn) räägid millestki muust - optimeerimisest - ja see on hoopis midagi muud
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Veebr 2025, 23:54
Postitas kunn24
Tahan tarbida siis kui tahan ja niipalju kui tahan
Tahad lülitada - palun, mina ei taha
Ma annan loobumise, ei suuda süveneda, mis kõrgpilotaaži nüüd nõuad (ma ei näinud hr Trebla jutus midagi nii väga ahistavat). Elektrivõrk on selline süsteem, kus süsteemi toimiseks on siiski reeglid, mida neid ka täidetakse, hinnastamisega selles suunas ka nügitakse. Sa oled oma erialal väga reeglite mees, miks elektrivõrk siis sinu arust su jonni järgi peab toimima?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Veebr 2025, 00:08
Postitas EH.INS.
Jumala eest - hinnastage nii nagu soovite oma teenust
Aga ei ole ju vaja alternatiive surnuks maksustada ja ise toetuste peal elada (mille mh maksan ka mina)
Kas ma räägin midagi sellist, et ei peaks olema reegleid?
Praegu on lihtsalt nii, et ühed mängivad ühtede reeglite järgi ja teised peavad mängima teiste reeglite järgi
Re: Elektriautodest
Postitatud: 01 Mär 2025, 11:42
Postitas kunn24
Re: Elektriautodest
Postitatud: 03 Mär 2025, 09:20
Postitas rst
Mitte, et Muski käeviibe oleks õige olnud, kuid äkki keegi oskab täpsemalt seletada, mis tema tegudes väljendab natsismi peale selle käeviipe? Eks Musk ongi veits edev ja keerulise isiksusega tegelane, kuid teda kohe panna samale pulgale Hitleriga tundub veits liig.
Muideks Hiinlastel on juba päris huvitavaid elektriautosid välja tulemas.
https://www.youtube.com/watch?v=6pn7LyI76-Q
Re: Elektriautodest
Postitatud: 03 Mär 2025, 19:23
Postitas Urmas
rst kirjutas: 03 Mär 2025, 09:20
Mitte, et Muski käeviibe oleks õige olnud, kuid äkki keegi oskab täpsemalt seletada, mis tema tegudes väljendab natsismi peale selle käeviipe? Eks Musk ongi veits edev ja keerulise isiksusega tegelane, kuid teda kohe panna samale pulgale Hitleriga tundub veits liig.
Miks Muski käeviibe ei olnud õige? See, et mingi 12 aastat võimul olnud loll(Hitler) omastas enda ja jüngrite tervitusviipeks üle 2000 aasta vanuse omaaegsete roomlaste tervitusviipe, ei tähenda veel seda, et selle iidvana tervitusviipe peaks tänapäeval tühistama. Nende tühistajate protestiaktsioonid näitavad ainult tühistajate väga palju vähenenud ajuhallrakkude arvu ja seedimisvõimet. Heaoluks nimetatakse seda! Ainult igavusest saavad tekkida sellised lollid mõtted. Kui punase viisnurga eksponeerimine on meite riigis keelatud, siis ameeriklaste sõjamasinatel sinise/rohelise(?) viisnurga või USA lipuga, millel 50-d valget viisnurka, vehkimine igati OK? Kas ameeriklased vahetavad oma lipu varsti ühe viisnurgaga ja ilma siniste triipudeta lipu vastu välja. Kui Tesla oleks oleks igati OK ja ilma vigadeta ja soodne, siis vaevalt sellist kampaaniat Muski vastu oleks olnud. Lihtsalt Musk oskas alguses oma EV-d väga ilusti serveerida ja selles oli ta tõesti osav. Teslade müük Euroopas oli languses juba enne Muski käeviibet, Teslade eelnevatest hinnalangustest on meedias piisavalt vanemaid artikleid. Muskil vist ei õnnestu korrata Fordi fenomeni, sest tal on ego ja rahaahnus tunduvalt suurem kui oli Fordil.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 03 Mär 2025, 19:33
Postitas Urmas
Vaatasin ja auto juures oli liiga palju elektroonilist tilu-lilu, mis minu arvates ei tee autot minu jaoks atratiivseks. Pereautona ehk isegi jah. Lubatud läbisõit oli juba vägagi ahvatlev ja kui selline oleks tarbesõiduk, siis võtaks ette väikse kalkulatsiooni, kuigi hind tarbesõidukina võiks olla veidi soodsam. Lihtsalt minu arvamus, sest tarbesõidukil ei ole vaja nii palju tilu-lilusid.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 03 Mär 2025, 20:48
Postitas ping
rst kirjutas: 03 Mär 2025, 09:20
Mitte, et Muski käeviibe oleks õige olnud, kuid äkki keegi oskab täpsemalt seletada, mis tema tegudes väljendab natsismi peale selle käeviipe? ...
Kuna hetkel paistavad "ülelombimehed" olema veremaa poolel, siis levitatakse selliseid plakateid:
Hetkel Teslaomanikud juba maskeerivad omi masinaid vandalismi kartuses valede märkidega:

Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Mär 2025, 10:38
Postitas rst
Urmas kirjutas: 03 Mär 2025, 19:33
Vaatasin ja auto juures oli liiga palju elektroonilist tilu-lilu, mis minu arvates ei tee autot minu jaoks atratiivseks. Pereautona ehk isegi jah. Lubatud läbisõit oli juba vägagi ahvatlev ja kui selline oleks tarbesõiduk, siis võtaks ette väikse kalkulatsiooni, kuigi hind tarbesõidukina võiks olla veidi soodsam. Lihtsalt minu arvamus, sest tarbesõidukil ei ole vaja nii palju tilu-lilusid.
Eks täna on enamus sakas premium autosid sama väga sarnased.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 07 Mär 2025, 16:35
Postitas kunn24
Kas neid interjööre annab võrrelda nn rahvaauto Model 3 või ka Model S-iga? Raadio auku monitor ilmus juba 2000-te alguses, Tesla oli siis veel Muski emmikotis, kui sedagi.
https://et.wikipedia.org/wiki/Tesla,_Inc.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Mär 2025, 09:10
Postitas rst
Kuna tuli nendele 3'le saksa margile puutetundlik ja kiire ekraan?
Täna saan öelda, et 2022 audil ning 2024 bmw'l ja mb'l ikka veel ei ole seda. 2025 aasta mudeleid ei ole saanud proovida. Tesla model S tuli välja 2012 aastal ning võrdle ikka sama aasta autosid.
Tesla ekraan ja kasutajaliides on väga hea võrreldes teiste tootjatega. Ma ei saa aru kuidas teised tootjad ikka veel sinna järgi ei saa. Vähe sellest, et kõik vajalikud asjad on kuhugi menüüdesse nii ära peidetud, et pead olema tulihingeline fänn, et neid leida, siis ekraan on lihtsalt aeglane ja "läägib" (ei leia eesi keeles head vastet sellele). Kui räägime saksa premium klassi autodest mis maksavad vähemalt 80000€, siis sellist asja ei tohiks olla sellise hinnasildiga.
Tesla ei ole parim auto maailmas! Seal on omad errorid nagu püsikiirusehoidja, mis on liiga tundlik ja pidurdab kui tema arvab, et ees olev situatsioon võib olla ohtlik. Ennem 2022 aastat oli probleeme kerepaneelide sobivusega.
Lihtsalt hetkel tundub, et hinna ja kvaliteedi poolest on ta parem kui teised. Kuigi KIA,Hyndai ja BMW hakkavad kanda astuma täna juba päris korralikult.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Mär 2025, 22:37
Postitas kunn24
Alates 2017 G30 on puutetundlik ja kiire ekraan.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 10 Mär 2025, 23:47
Postitas EH.INS.
Lihtsalt huvist - miks peab olema puutetundlik ekraan???
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Mär 2025, 01:50
Postitas kunn24
Et saaksid ekraanilt käpajälgi nautida. Samuti saab teha odavalt, jättes ekraani ümbritsevad nupud ära. Ehk paista kogu odavuse ja käpajälgede juures välja ülimalt geniaalne. Puutetundlikkust võib asendada/ täiendada laes-asuv kaamera, mis tuvastab ekraani ees vehkimist.
BTW, Tesla müük on langenud 45- 75 % erinevates Euroopa riikides. 1 artikleid
https://forte.delfi.ee/artikkel/1203622 ... -kahanemas
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Mär 2025, 06:59
Postitas Äärenurk
EH.INS. kirjutas: 10 Mär 2025, 23:47
Lihtsalt huvist - miks peab olema puutetundlik ekraan???
Et liiklusohtlikkust tõsta.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Mär 2025, 07:40
Postitas EH.INS.
Äärenurk kirjutas: 11 Mär 2025, 06:59
EH.INS. kirjutas: 10 Mär 2025, 23:47
Lihtsalt huvist - miks peab olema puutetundlik ekraan???
Et liiklusohtlikkust tõsta.
Pakkuge midagi paremat... Mida iganes... Kasvõi nt, et "fancy"... Sellest võib isegi aru saada...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Mär 2025, 07:44
Postitas EH.INS.
Tesla paugatab ka aktsiaturul...
Muide Tesla ise (ja ka turuosalised) end põhitegevusena autotootjaks ei pea...
Võrrelge väärtust nn tavaliste autotootjatega...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Mär 2025, 09:46
Postitas A23
EH.INS. kirjutas: 10 Mär 2025, 23:47
Lihtsalt huvist - miks peab olema puutetundlik ekraan???
Saaks vast ilma ka, sagedamini kasutatavad funktsioonid ongi parem, kui füüsiliste nuppude all. Talvel kindaga ei pruugi puutetundlik teinekord aru saada. Navigaatorit on küll puutetundlikuga mugavam zuumida, aadressi sisetada jm, sõidu ajal muuks otstarbeks eriti ekraani ei näpi. Püsiseadistuste / menüüde haldamine on ka puutetundlikuga veidi mugavam, ülevaatlikum ja kiirem.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Mär 2025, 10:36
Postitas rs7
EH.INS. kirjutas: 11 Mär 2025, 07:44
Tesla paugatab ka aktsiaturul...
Muide Tesla ise (ja ka turuosalised) end põhitegevusena autotootjaks ei pea...
Võrrelge väärtust nn tavaliste autotootjatega...
Tesla "paugutab", jah. 2025 esimese kvartaliga langeb tõenäoliselt alla 50 % võrreldes veel rekordilise 2024 lõpuga.
Aga see ei tähenda mitte midagi, kuna Tesla aktsia on ammmmuilma juba mullis ja ei vasta reaalsusele.
Olen vist siin ka ära märkinud ja mujalgi juba ammu enda arvamust avaldanud, et Tesla aktsia on üle triljoni(!) dollari ülehinnatud. 2024 lõpp oli rekordiline turuväärtus 1,5 triljonit. Kui võtta nüüd kõige standardsem aktsiaväärtuse hindamise meetod, siis see on P/E suhe, ehk price per earning (EPS). Kes viitsib selle läbi hekseldada, siis võib vaadata, millal viimati Tesla aktsia vastas mingilgi määral reaalsusele.
Siin on väga palju õhku veel kukkumiseks ja paugutamiseks enne, kui atsia jõuab hinnani, mida see ka päriselt väärt on. Müügid kukuvad kolinal mitte ainult Muski/Trumpi vigurdamise tõttu, aga nool oli alla poole juba enne seda. Muski käitumine on vaid ettekääne, miks teslast lahti saada või mitte uut osta.
Mullid ei püsi aktsiaturul kaua ja avaliku raha peal elavad ettevõtted ei ole börsil mitte kunagi hinnas. (tallinna nastaq on siinjuhul muidugi erand, aga see on omaette nali kah

)
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Mär 2025, 10:49
Postitas EH.INS.
Teslas pole mulli kui arvestada, et põhiline rahatootja pole autotootmine ja põhiline rahatootmine on mujal ja perspektiiv olemas...
Täiesti omaette küsimus ongi see kas see perspektiiv on olemas ja jätkusuutlik...
Isiklikult Teslat pikemas vaates pole omanud ja ei kavatse ka omada - spekulatsiooniks olen omanud ja ilmselt üritan veel...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 11 Mär 2025, 11:01
Postitas rs7
EH.INS. kirjutas: 11 Mär 2025, 10:49
Teslas pole mulli kui arvestada, et põhiline rahatootja pole autotootmine ja põhiline rahatootmine on mujal ja perspektiiv olemas...
Täiesti omaette küsimus ongi see kas see perspektiiv on olemas ja jätkusuutlik...
Isiklikult Teslat pikemas vaates pole omanud ja ei kavatse ka omada - spekulatsiooniks olen omanud ja ilmselt üritan veel...
Siin jään siiski eriarvamusele. Teslas ainult mull ongi, tehku mida nad tahavad oma kõrvaltoodete ja litsentsidega, see on marginaalne tootlikkus võrreldes EV-d tootmisega ja sellega seonduvaga. Jah, paberi peal emissioonide müügist on ka juttu olnud, aga see kõik kokku ei vea kaugeltki triljonini välja, veel vähem pooleteiseni. P/E üldiselt on hea indikaator, kui just siseinfot ei ole

-edit- "mull" tähendab finantsžargoonis ja aktsiaturul ikka seda, kui ettevõtte
market cap ületab kaugelt ettevõtte tegeliku väärtuse. Tesla ületab seda lõdva randmega.. oma 5-6 x
TSLA, nagu ka teistel avalikel ettevõtetel on kohustuslik aruanne kvartali kohta. Eks sealt saab lugeda, mis on mis ja mis see
päris ärimudel siis peaks olema...
Ise ei ostaks isegi spekuleerimiseks mitte. Kahetsen küll, et lühikeseks ei müünud

Siit annab ainult alla minna, kuna toode ei ole hea ja Muski kui internetimeemide võlur ei ole enam nii au sees.