9. leht 93-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 20:53
Postitas ping
pancho villa kirjutas: 18 Juul 2024, 20:14 Mina ei vaidle üldse vastu, elektriautodel on kulu rehvidele kõrgem, kui tavaautodel. Esiteks ongi tegu raskemate autodega ning teiseks kasutatakse elektriautodel (eriti odavama otsa omadel) väga kitsaid rehve, mis paratamatult kuluvad kiiremini.

Samas mina olen alati lähtunud põhimõttest, et võrreldes kütusega on rehvid odavad asjad ning iga aasta uusi ikka ostma ei pea.
E-autode rehvimuster on ca poole madalam ja kui panna alla raskele autole sobiva kaaluindeksiga kaubikurehvid (C) siis ei jää sõidumugavusest enam suurt järgi.
Ülevaatusel kontrollitakse ka rehvide vastavust auto passis märgitule.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 21:06
Postitas pancho villa
Jällegi, täielik suunurgast tilkuv ila pingi poolt. Kuskohast sa ullike seda lollust kogud? Mine sõida oma tuhandemargase bemmiga issand jummal.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 21:16
Postitas A23
Urmas kirjutas: 18 Juul 2024, 16:01
A23 kirjutas: 18 Juul 2024, 13:49 @ Urmas, millest selline mulje jäänud?
Sest vähemalt siin foorumis ei ole veel oma kogemustest kirjutanud mitte keegi, kelle päevane läbisõit jääb 150-250km vahele. Selle distantsi all mõtlen kasvõi ennast kui mul edasi-tagasi sõit objektile, näiteks Tallinnas, on 150km ja kevadel oli näiteks objekt Kaberneemes ja kokku ligi 220km.
Kirjutan oma kogemusest, et 250 km päevase läbisõidu teeb muretult ühe laadimisega ära
Urmas kirjutas: 18 Juul 2024, 16:01
A23 kirjutas: 18 Juul 2024, 13:49 Keegi ei sunni ju kedagi siin ühte või teist valima!
Lehekülg või kaks tagasi ma tõin välja tsitaadid meie valitsuse automaksu eesmärkidest. Kui need ei ole sunnimeetodid, siis mis need on? Jah, poliitkorrektselt on selleks väljendiks "nügida inimesi valima keskkonnasõbralikumaid sõiduvahendeid". ;) Jääks siiski arvamusele, et meie pere rahakott veel ei kannata meite valitsuse suuniste järgimist, et müüa diislid maha ja osta peresse 2 keskkonnasõbralikku(?) Dacia EV-d. ;) Niipalju kui meediast olen lugenud, siis isegi norrakad ei saa hakkama ainult EV sõites, vaid peredes on reeglina ka fossiilipõleti.
Räägiks automaksust siis, kui see reaalselt olemas ja kuidas ühte või teist mõjutab. On mingid kalkulaatorid, kui võrdled nt 2000 kg täismassiga fossiili ja 2500 kg elektrikat (kasutamisel umbes samaväärsed), siis aastamaksude erinevus jäi alla 100€. Kuidas tegelikult hakkab olema, seda keegi veelei teagi

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 21:27
Postitas Urmas
pancho villa kirjutas: 18 Juul 2024, 21:06 Jällegi, täielik suunurgast tilkuv ila pingi poolt. Kuskohast sa ullike seda lollust kogud? Mine sõida oma tuhandemargase bemmiga issand jummal.
Kuna hetkel ei olnud teha midagi, siis niisama huvi pärast guugeldasin kasutaja ping väidet, sisestades märksõna "elektriautode rehvimustri nõuded". Juba kolmadat viidet lugedes tuli ühest artiklist välja selline lause.
Kuna elektriautode jaoks on vaikne sõit eriti oluline, on nende rehvid tihti ka eriskummalise disainiga ning madalama mustrisügavusega.
Tsitaadi allikas https://www.rehvidpluss.com/EST/uudis/E ... ele-panema
Miks peaks edasimüüja valetama? Ja eriskummaliste disaini ja spetsiaalselt EV-le mõeldud madalama mustrisügavusega rehvide hinnalisast ei ole vist mõtet rääkida. Rääkimata sellest, et uus, madalama rehvimusteriga rehvide läbisõidu ulatus vist jääb väiksemaks, sest EV-l rehvimustri jääksügavust ei ole LS-ga vähendatud ehk ka EV-l peab rehvimustri jääksügavus olema suvel 1,6mm ja talverehvidel 3,0mm.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 21:47
Postitas Urmas
A23 kirjutas: 18 Juul 2024, 21:16 Kirjutan oma kogemusest, et 250 km päevase läbisõidu teeb muretult ühe laadimisega ära
Olgu, sina teed ära, kuid tooks hüpoteetilise näite oma objektide vahekaugustest kui mul Dokkeri asemel olnuks "piruka EV". Nagu mõned kommentaarid tagasi mainisin, siis paar talve tagasi olin Ida-Virumaal ja mu diiselDokkeri EV vaste sõiduulatus on tehnoandmete järgi 262-292km. Kui mul nüüd oleks olnud veel vaja sõita Tallinnast läbi ja võtta peale materjale(paarsada lisakilo), siis ilma "tankimiseta" ma ei oleks pääsenud. Kusagil Kuusalu kandis igaks juhuks pidanud pooletunnise peatuse tegema. Arvesta, et olin nn komandeeringus südatalvel. Ja sedasama protseduuri peaksin kordama ka koju tagasi sõites. Nüüd Ida-Virumaal esmaspäeva hommikust reede pealelõunani objektil olles ei oleks olnud mul võimalust ei töö ega magamise ajal autot laadida ehk jälle sõida spetsiaalselt kuhugi "tanklasse" ja kulutama oma vaba aega. Miks ma oleksin EV omanikuna pidanud oma elust iga nädal raiskama tund-kaks aega sellele, et olen roheline? No nii roheline ma nüüd ka ei ole. ;)
Olen ka varem maininud, et ma ei ole EV-de vastane, vaid lihtsalt EV-d on veel liiga toored, et neid nügimisega(väga lahe poliitkorrektne väljend sundimise kohta ;) ) fossiiliõgijate vastu vahetada, eriti arvestades kiirete laadimisjaamade hindasid, siis jällegi puudub "rohelisel" eelis.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 22:02
Postitas võhik
Keegi võiks AI käest küsida....
Küsisin :

..kas 10 aasta perspektiivis Eesti Vabariigis elekter läheb odavamaks ja kas EV omamine koos absoluutselt kõikide kuludega tuleb odavam ülal pidada kui fossiilipõletajat?

ChatGPT:

Elekter võib järgmise 10 aasta jooksul Eestis odavneda, kuid see sõltub mitmest tegurist, sealhulgas energiapoliitikast, investeeringutest taastuvenergiasse ja tehnoloogia arengust. Järgnevalt mõned olulised punktid: 1. **Taastuvenergia arendamine**: Kui Eesti päikeseinvesteeringuid tuule- ja energiasse, võib see aidata vähendada elektrihinda. Taastuvenergia allikad üha odavamaks ja tõhusamaks, mis võib alandada tootmiskulu. 2. **


Elektriauto võib 10 aasta pärast olla odavam kui sisepõlemismootoriga auto (ICE) kasutamine, kuid see sõltub mitmetest teguritest. Siin on mõned olulised aspektid, mida kaaluda: 1. **Ostuhind**: Elektriautode (EV-de) esialgne ostuhind on sageli kõrgem kui ICE autode oma. Võite on oodata, et elektriautode hinnad langevad tootmiskulude vähenemise ja suurema nõudluse tõttu. 2. **

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 22:07
Postitas kaimagk
…….iga päev uhada 150-250 km, juba puhtalt kütuse kuluga saaks selle võrdväärse ev ….ja see pisku mis nn suurema rehvikuluga tuleb, noo kes siin demagoog on …… :amen:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 22:16
Postitas võhik
300 km jaoks on vaja 60 kWh. Kui sul on kodus 3 faasi 16 A pistikupesa, siis selle laed kuue öötunniga 11 kW pardalaadijaga autosse. Kui juba 22 kW pardalaadijaga autod tulevad, siis 3 tunniga. Või millegi sellise vahepealsega, kui 32 A asemel on näiteks 20 - 25 A liitumine.
Elektrihind talviti kipub ikka öösiti odav olema. Suvel vastupidi muidugi..
Kui keskmine 20 senti kWh, siis see teeb 12 €.
Ja ega see ei peagi tänane teema olema, järgmise 10 aastaga pilt muutub kõvasti.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 22:36
Postitas Urmas
võhik kirjutas: 18 Juul 2024, 22:02 Küsisin :

..kas 10 aasta perspektiivis Eesti Vabariigis elekter läheb odavamaks ja kas EV omamine koos absoluutselt kõikide kuludega tuleb odavam ülal pidada kui fossiilipõletajat?

ChatGPT:

Elekter võib järgmise 10 aasta jooksul Eestis odavneda, kuid see sõltub mitmest tegurist, sealhulgas energiapoliitikast, investeeringutest taastuvenergiasse ja tehnoloogia arengust. Järgnevalt mõned olulised punktid: 1. **Taastuvenergia arendamine**: Kui Eesti päikeseinvesteeringuid tuule- ja energiasse, võib see aidata vähendada elektrihinda. Taastuvenergia allikad üha odavamaks ja tõhusamaks, mis võib alandada tootmiskulu. 2. **


Elektriauto võib 10 aasta pärast olla odavam kui sisepõlemismootoriga auto (ICE) kasutamine, kuid see sõltub mitmetest teguritest. Siin on mõned olulised aspektid, mida kaaluda: 1. **Ostuhind**: Elektriautode (EV-de) esialgne ostuhind on sageli kõrgem kui ICE autode oma. Võite on oodata, et elektriautode hinnad langevad tootmiskulude vähenemise ja suurema nõudluse tõttu. 2. **
Need punasega rõhutatud sõnad(võib, aga ei pruugi) kuuluvad "selgeltnägijate/ennustajate" leksikasse ja sinisega rõhutatu on igatsuguste majandusteooritega nii vastuolus kui veel olla saab. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 23:00
Postitas võhik
Mis sa nüüd virised, ise tahtsid, et AI käest küsitaks.... :jooma

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 23:40
Postitas RaJy
võhik kirjutas: 18 Juul 2024, 23:00 Mis sa nüüd virised, ise tahtsid, et AI käest küsitaks.... :jooma
AI käest küsides saad täpse vastuse küsimusele - ehk siis väga palju oleneb vastus küsimusest. Ma olen selle tegelasega ka vaielnud ja ta on lõpuks tunnistanud, et mul on õigus.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 01:16
Postitas pancho villa
Urmas kirjutas: 18 Juul 2024, 21:27
Kuna hetkel ei olnud teha midagi, siis niisama huvi pärast guugeldasin kasutaja ping väidet, sisestades märksõna "elektriautode rehvimustri nõuded". Juba kolmadat viidet lugedes tuli ühest artiklist välja selline lause.
Kuna elektriautode jaoks on vaikne sõit eriti oluline, on nende rehvid tihti ka eriskummalise disainiga ning madalama mustrisügavusega.
Tsitaadi allikas https://www.rehvidpluss.com/EST/uudis/E ... ele-panema
Miks peaks edasimüüja valetama? Ja eriskummaliste disaini ja spetsiaalselt EV-le mõeldud madalama mustrisügavusega rehvide hinnalisast ei ole vist mõtet rääkida. Rääkimata sellest, et uus, madalama rehvimusteriga rehvide läbisõidu ulatus vist jääb väiksemaks, sest EV-l rehvimustri jääksügavust ei ole LS-ga vähendatud ehk ka EV-l peab rehvimustri jääksügavus olema suvel 1,6mm ja talverehvidel 3,0mm.
Seitsmene bemm seletas poole madalamast mustrisügavusest. Aga räägi sellest hinnalisast ikka, kui juba väidad.

Samuti võttis ta miskipärast jutuks C rehvid. Isegi kaubikutel ei pea tänapäeval C rehvid olema, aga ega see soodat ei takista.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 06:17
Postitas Urmas
võhik kirjutas: 18 Juul 2024, 23:00 Mis sa nüüd virised, ise tahtsid, et AI käest küsitaks.... :jooma
Olen pettunud, sest ootasin natuke konkreetsemat, mitte udujuttu. ;)

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 06:31
Postitas Urmas
pancho villa kirjutas: 19 Juul 2024, 01:16 Aga räägi sellest hinnalisast ikka, kui juba väidad.
Hetkel ei viitsi, aga päevpoole on vahepeal aega ja siis püüan välja selgitada. Katsun leida sama müüja ja sama rehvitootja andmetest, et ikka oleks võrdne võrdlus.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 11:28
Postitas pancho villa
Aga ole nii tubli siis jah. Muidu näeb see arutelu jätkuvalt välja selline:

Ev vastane: Väide 1
Ev neutraalne: Fakt, mis rääkib väide 1le vastu
Ev vastane:..
Ev vastane: Väide 2

ad nauseam

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 12:37
Postitas ping
Urmas kirjutas: 19 Juul 2024, 06:31
pancho villa kirjutas: 19 Juul 2024, 01:16 Aga räägi sellest hinnalisast ikka, kui juba väidad.
Hetkel ei viitsi, aga päevpoole on vahepeal aega ja siis püüan välja selgitada.
Katsun leida sama müüja ja sama rehvitootja andmetest, et ikka oleks võrdne võrdlus.
Ei maksa alluda kellegi igavusest tekitatud provokatsioonidele.
Kui huvitab, siis leiab ise ja kui rahanumber ei huvita, las siis maksab rehvimeestele.
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 12:40
Postitas pancho villa
ping kirjutas: 19 Juul 2024, 12:37
Ei maksa alluda kellegi igavusest tekitatud provokatsioonidele.
Kui huvitab, siis leiab ise ja kui rahanumber ei huvita, las siis maksab rehvimeestele.
:hello:
Tüüpilise lamemaalase möla. Mingeid tõendeid pole, "otsi ise". Kui argumente pole, on "otsi ise" ikka võtta.

Kümme sekundit, Bridgestone turanza ECO, mis E-autodel popp, mingi 19" rehv, muster 8.7mm uuena.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 12:45
Postitas tabarabarap
ping kirjutas: 18 Juul 2024, 20:53 E-autode rehvimuster on ca poole madalam ja kui panna alla raskele autole sobiva kaaluindeksiga kaubikurehvid (C) siis ei jää sõidumugavusest enam suurt järgi.
Ülevaatusel kontrollitakse ka rehvide vastavust auto passis märgitule.
:hello:
Ütle, et sul ei ole elektriautot, ilma ütlemata, et sul ei ole elektriautot.

Vabandage, aga see jutt on ju täis pask. Rehvide kulumist kindlasti mass mõjutab, aga eelkõige mõjutab seda sõidustiil.

Minu kogemus on teine, rehvid ei kulu ega kulu kuna autoga pole vaja enam eriti ei pidurdada vaid aeglustab mootoriga. Julgelt võin ütelda, et kõik need bmwd, volvod mida olen eelnevalt omanud kulutasid rehvi rohkem.

Pole e-autodel ka eraldi rehve millest siin jahutakse. Sõidumugavuselt (mis muidugi subjektiivne) on mu 8st autost siiani parim. TCO on parim.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 13:13
Postitas Urmas
Olgu, võtame siis Bridgestoned ette.

Minu Dokkerile sobivad selliste mõõtudega 185/65 R15 ja valik tuli selline https://www.tirendo.ee/search?sortCode= ... eTypes=PKW
Renaulti EV pirukale sobivad selliste mõõtudega 195/55 R15 ja valik tuli selline https://www.tirendo.ee/search?sortCode= ... eTypes=PKW

Ise vali nende hulgast, kas võtad võrdluseks odavama või kallima otsa omad. Nelja rehvi pealt tuleb juba tuntav hinnavahe.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 13:27
Postitas pancho villa
Kolm ja pool eurikut? Metsik.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 17:07
Postitas Urmas
tabarabarap kirjutas: 19 Juul 2024, 12:45 Pole e-autodel ka eraldi rehve millest siin jahutakse. Sõidumugavuselt (mis muidugi subjektiivne) on mu 8st autost siiani parim. TCO on parim.
Sooh, millegipärast ise olen lugenud midagi muud. Muidugi,osad viited/artiklid tuleb lugeda sisuturunduse alla, kuid on ka sõltumatuid kirjutisi. Lihtsalt toksisin guugli otsingusse märksõnad "elektriautode rehvide kulu" ja viskas ette sellise pildi. https://www.google.com/search?q=elektri ... e&ie=UTF-8
Kas kõikide nende artiklite autorid valevorstid? :scratch:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 19:22
Postitas pancho villa
On seal kirjas, et elektriauto peab kindlasti rehve õgima?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 19:25
Postitas tabarabarap
Urmas kirjutas: 19 Juul 2024, 17:07
tabarabarap kirjutas: 19 Juul 2024, 12:45 Pole e-autodel ka eraldi rehve millest siin jahutakse. Sõidumugavuselt (mis muidugi subjektiivne) on mu 8st autost siiani parim. TCO on parim.
Sooh, millegipärast ise olen lugenud midagi muud. Muidugi,osad viited/artiklid tuleb lugeda sisuturunduse alla, kuid on ka sõltumatuid kirjutisi. Lihtsalt toksisin guugli otsingusse märksõnad "elektriautode rehvide kulu" ja viskas ette sellise pildi. https://www.google.com/search?q=elektri ... e&ie=UTF-8
Kas kõikide nende artiklite autorid valevorstid? :scratch:
Aga loe uuringuid, viita reaalsele uuringule mitte mingitele pseudoartiklitele või räägi oma kogemusest. Võib öelda, et valeinfo. Võta oma dacia ja lase kohapeal rehv siledaks ja tee artikkel, et ice kulutab rohkem rehvi.

Sa võid alati panna elektrikale väiksema velje ja rehvi, aga sul ei ole mingit spets ev rehvi ja erinevad mõõdud ongi kallimad.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 19:33
Postitas optimist88
tabarabarap kirjutas: 19 Juul 2024, 12:45 rehvid ei kulu ega kulu kuna autoga pole vaja enam eriti ei pidurdada vaid aeglustab mootoriga. Julgelt võin ütelda, et kõik need bmwd, volvod mida olen eelnevalt omanud kulutasid rehvi rohkem.

Pole e-autodel ka eraldi rehve millest siin jahutakse. Sõidumugavuselt (mis muidugi subjektiivne) on mu 8st autost siiani parim. TCO on parim.
Palun rohkem TCO infot, elektrikas vs su 2-3 koht. Kui pikki otsi sõidad?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 19 Juul 2024, 21:40
Postitas A23
Urmas kirjutas: 19 Juul 2024, 17:07
tabarabarap kirjutas: 19 Juul 2024, 12:45 Pole e-autodel ka eraldi rehve millest siin jahutakse. Sõidumugavuselt (mis muidugi subjektiivne) on mu 8st autost siiani parim. TCO on parim.
Sooh, millegipärast ise olen lugenud midagi muud. Muidugi,osad viited/artiklid tuleb lugeda sisuturunduse alla, kuid on ka sõltumatuid kirjutisi. Lihtsalt toksisin guugli otsingusse märksõnad "elektriautode rehvide kulu" ja viskas ette sellise pildi. https://www.google.com/search?q=elektri ... e&ie=UTF-8
Kas kõikide nende artiklite autorid valevorstid? :scratch:
Mustri sügavus silma järgi veits väiksem küll.