7. leht 93-st

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Juul 2024, 13:23
Postitas kaimagk
…. mis seal nii imestada , 1,4 mingi 50 kw, 1T , 3 kohaline ja marsuut Rapla - Märjamaa, kiirus 70 km/h ja tulebki 3,5 L/100km….. ja mis nüüd selle teadmisega peale hakata?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Juul 2024, 13:36
Postitas trebla
Aga praegu pakub elektriauto pigem lisaväärtust ka pingestabilisaatorina. Kuna pv paneelid maal on pika liini otsas siis max tootmisel on pinged ülemise piiri peal ja iga liigutus (näit lased kraanist vett, pump hakka tööle ) tõmbab sümmeetria paigast ära ning inverter teeb algkäivituse.
Laadimine poole võimsusega (3f, 5 kW) on sümmeetriline koormus ja toob pinged veidi allapoole..
Samas võimaldab ära kasutada ka tootjaliitumispiiri ületavad energiakogused, mis muidu jääks üldse tootmata ..

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Juul 2024, 13:44
Postitas A23
trebla kirjutas: 17 Juul 2024, 13:22 Minul oli peamiselt linna vahel ukerdamine ja samas maalesõidud sageli käruga...
See km hind sai rehkendatud kui tankides alati vajutasin b-hodomeetri nulli ja järgmine kord tankides oli näha, kuhu see benss paagist oli kadunud.
Olid ajad kui sai lihtsalt näha, kas kulu alla või üle 10 sendi km. Kui 536 km läbimine alla 53,6 euriku või üle...
Aga viimasel ajal käruga pigem üle 15.
Käru on jah paras kütusesööja. Kui omale soetasin, siis alguses kahtlesin, kas miskit viga, rehvid tühjad või pidurid peal, ei ühte ega teist. Kurtsin ka müüjale, ta ütles, et nii ongi. Põhjus põhiliselt õhutakistuses, kui ca 90'ga sõidad. Kui muidu jäi maanteel alla 6l, siis käruga vabalt 9 ... 10l!

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Juul 2024, 14:07
Postitas Küülaline
A23 kirjutas: 17 Juul 2024, 13:44Põhjus põhiliselt õhutakistuses ...
... ja õhutakistus, (st kütusekulu) kasvab võrdeliselt kiiruse ruuduga, mitte võrdeliselt kiirusega.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Juul 2024, 15:01
Postitas RaJy
A23 kirjutas: 17 Juul 2024, 13:17
RaJy kirjutas: 17 Juul 2024, 11:15 Enda 19 aastat vana sõiduk tarbib keskmiselt 4,5 liitrit/100 km, ehk kaks korda vähem.
Päris muljetavaldav keskmine, kütusekulu sobiks ka tänapäevastesse standarditesse!
Mis mudeliga on tegu ja millised on tavapärased sõiduharjumused? Kas pigem maal pikad rahulikud sõidud või ka linnaliiklust?
Enamasti maanteesõidud. Volvo V70 2,4 diisel, manuaal, 6 käiku

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Juul 2024, 18:12
Postitas kunn24
Küülaline kirjutas: 17 Juul 2024, 14:07
A23 kirjutas: 17 Juul 2024, 13:44Põhjus põhiliselt õhutakistuses ...
... ja õhutakistus, (st kütusekulu) kasvab võrdeliselt kiiruse ruuduga, mitte võrdeliselt kiirusega.
Õhutakistus ja kütusekulu ei ole samased funktsioonid kiirusest! Kiirust tõstes saad kiiremini edasi, st aega kulub vahemaale vähem.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Juul 2024, 18:22
Postitas Küülaline
kunn24 kirjutas: 17 Juul 2024, 18:12Kiirust tõstes saad kiiremini edasi, st aega kulub vahemaale vähem
Seda küll, et aega kulub vähem aga kuna õhutakistus on ruursõltuvuses, siis kütusekulu kasv on kiirem kui aja võidust saavutatav väiksem põletatud kütuse kogus.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Juul 2024, 18:58
Postitas kunn24
Kütusekulu teepikkusele hinnatakse ca lineaarsõltuvuses kiirusest. Samas mootori vajalik võimsus on ca 3.-s astmes kiirusest.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 17 Juul 2024, 23:38
Postitas ping
Kodu ümber tiirutamiseks ja hetkel odava börsielektriga laadides võib ju sõidukulu odavam olla aga laadides kiirlaadijates on olukord erinev.
Elektrikulu on suurel pereautol kiirusel 100km/h ca 25kWh/100km.
Screenshot_2024-07-16-10-31-24-371_com.facebook.katana.jpg
Siit saab arvutada rahalist kulu pikemal reisil, kui ei ole "oma laadimisvõrku".
Kas oleme teel sunnismaisusesse?
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 00:13
Postitas kunn24
Pigem elanikkonna jaotamine kastidesse ja kihistumise suurenemine. Kortermajades elajatele kastiratas ja ühistransport, eramajades elajatele elektrikäru. Ja et kastiratas debiilne ei tunduks, on vaja korralikku roheusku. Pastoriteks on elektriautodega poosetajad või esikastiratturid (näiteks Pärtel Peeter Pere) ja koguduseks kortermajades elajad. Juba hetkel on elektrikäru omanikule antud eriõigusi (bussirajad, kesklinnas tasuta parkimine) ehk tõstetud kõrgemasse kasti.
Muideks, tipptunnil elektrikäruga ummikust mööda bussirajal laiamine võib tekitada sõltuvust, :yahoo: .

Mis puudutab su pildil toodud hindasid, siis eeldades 20 kWh/100 km ja 0,75 kuni 0,5 € /kW/h, siis 100 km läbimiseks kulub kiirlaadijatest 15 kuni 10 €. Ökonoomse diiselkäruga, millega saab paagitäiega 1000+ km, kus ei pea lisaks laadimisel piinlema ja tilli näppima, 7,5 kuni 6 €.
Lisaks on rohepesu tulemusena hakatud tegema ilma pistikuta hübriidikaid MHEV, millel kasutatakse pidurdusenergia kergel pidurdusel, ca 10 kW võimsusega ära (rekuperatsioon). Ei seisa sisepõletajate areng veel paigal.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 08:08
Postitas trebla
Reisimine elektriautoga on jah ( veel ) tüsilik, sest osad laadijad on miski lokaalse firma omad ja võivad tahta omaette äppi ning see omakorda omaette makselahendust.
Ja Poola hinnad on lausa odavad, kui võrrelda sellega, et Saksas õnnestub ka euro kWh eest maksta...

Aga Eestis suvel odava, null - või miinushinnaga (teatud spetsiifilisel juhul võimalik) elektriga kärutades on OK.

Samas, on ka plusse. Dresdenis oli kesklinna parkla täis kuid elektriautode laadimiskohad vabad.
Vahetasin just kiirema laadimise aeglasema vastu, sest tahtsime jalga sirutada ja ringi vaadata. Kiirlaadija poole tunniga poleks miskit jõudnud...

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 08:17
Postitas A23
ping kirjutas: 17 Juul 2024, 23:38 Kodu ümber tiirutamiseks ja hetkel odava börsielektriga laadides võib ju sõidukulu odavam olla aga laadides kiirlaadijates on olukord erinev.
Elektrikulu on suurel pereautol kiirusel 100km/h ca 25kWh/100km.
...
Siit saab arvutada rahalist kulu pikemal reisil, kui ei ole "oma laadimisvõrku".
Kas oleme teel sunnismaisusesse?
:hello:
25kWh/100km on pigem talve teema, suvel võtab vähem. Eestis on 50kW laadijatel kWh hind 0,35€ ja kiirematel 0,45€. Veel kiiremad, üle 160, on ka veel "kirvemad". Elektrikas aga võtab just linnas eriti vähe, kus kiirused väiksemad ja pidurdusenergia osaliselt tagastatakse.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 08:42
Postitas Prill
Kütusekulu on jah selline kummist teema, osadele meeldib oma säästunumbreid promoda, teised on elule lähemal.
2000 aasta Golf Variant 1.6l bensukas, aasta keskmine kõikus 9 l/100km, suvel pigem 7+ ja talvel 10+.
2016a Skoda Superb 1.4 bensukas, aasta keskmine 7l /100km, maanteerekord 5.3, valdavalt maantee 5.5 ringis.
Kusjuures talvekulu ei tasu alahinnata, eriti kui on harjumus autot maja ees soojendada. Mul ka tihti, et panen auto sooja ja ise kühveldan 10-15 minutit lund, ja kui lühike ots teha, võib vabalt näidata 15+l/100km keskmiseks.

Osadel trassiehitusemeestel hiluxid ja kaubikud tiksuvad objektil seistes tunde, suvel jahutust ja talvel soojaku eest :) - arvatavalt saab samuti rõvedalt kõrge keskmise kulu.

Elektrikaga kogemust ei ole, ei ole isegi üheski sees istunud :oops:
Muidu eile coopi parklas üks Bolti kirjadega Hyundai oli juhtme otsas, päike lõõmas asfaldisse ja leemendav korpulentne sohver istus tülpinud olekuga uks lahti ja käis aegajalt ümber auto end tuulutamas. Oli seal enne minu tulekut ja jäi sinna ka pärast minu poeskäiku - ei tundunud õnneliku olekuga olevat :roll:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 09:27
Postitas pancho villa
kunn24 kirjutas: 18 Juul 2024, 00:13 Ökonoomse diiselkäruga, millega saab paagitäiega 1000+ km, kus ei pea lisaks laadimisel piinlema ja tilli näppima, 7,5 kuni 6 €.
Kütuse hind mingi 1.5€, kunn seletab autodest, mis võtavad 4l sajale. Ei ole kokku puutunud.

kunn24 kirjutas: 18 Juul 2024, 00:13 Lisaks on rohepesu tulemusena hakatud tegema ilma pistikuta hübriidikaid MHEV, millel kasutatakse pidurdusenergia kergel pidurdusel, ca 10 kW võimsusega ära (rekuperatsioon). Ei seisa sisepõletajate areng veel paigal.
Jah see kõige mõttetum variant üldse, mida kehvemini sõita oskad, seda rohkem säästad. Igiliikur missugune.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 09:29
Postitas pancho villa
ping kirjutas: 17 Juul 2024, 23:38
Elektrikulu on suurel pereautol kiirusel 100km/h ca 25kWh/100km.
Võtame ikka võrdluseks mingi E-up või analoogi, kunn siin seletab neli liitrit sajale tarbivatst autodest.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 09:44
Postitas ping
Mina ostin "kuluautoks" juurde lihtsa, alla 80 000 läbisõiduga bensiini (euro4) Skoda, et mitte põhiautot (euro6) kulutada, kuniks paremad e-autod tulevad.
Ma üldse ei põe, et selle kütusekulu maanteel on 6l/100km, sest masina soetusväärtus oli 1,5keur ja puuduvad igakuised liisu ning kaskomaksed ehk püsikulud.
Koos soetusmaksumusega tuleks selle autoga kilomeetri hinnaks ca13 senti, kui 100 000km pärast viiks selle auto otse prügimäele.
Kui palju tuleks e-auto kilomeetrihind, kui arvestada kogukulusid (soetusmaksumus+kasko+jne.)?
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 10:04
Postitas ping
pancho villa kirjutas: 18 Juul 2024, 09:29
ping kirjutas: 17 Juul 2024, 23:38
Elektrikulu on suurel pereautol kiirusel 100km/h ca 25kWh/100km.
Võtame ikka võrdluseks mingi E-up või analoogi, kunn siin seletab neli liitrit sajale tarbivatst autodest.
E-up on ju mikroauto, sest see on 2+2 kohaline, mitte pereauto, energiakuluga 17,5-22,3kWh/100km.
(Energiakulu maanteel sõltub õhutakistusest ja see omakorda lühikese auto ristlõikepindalast.)
Täismass on küll 1530kg aga kandejõud on ainult 375kg ehk kui inimesed on sees, siis pagasisse ei tohikski midagi panna ja haagist ei tohi üldse vedada.
https://ev-database.org/car/1650/Volkswagen-e-Up
:hello:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 10:06
Postitas pancho villa
ping kirjutas: 18 Juul 2024, 10:04

E-up on ju mikroauto, sest see on 2+2 kohaline, mitte pereauto, energiakuluga 17,5-22,3kWh/100km.
(Energiakulu maanteel sõltub õhutakistusest ja see omakorda lühikese auto ristlõikepindalast.)
Täismass on küll 1530kg aga kandejõud on ainult 375kg ehk kui inimesed on sees, siis pagasisse ei tohikski midagi panna ja haagist ei tohi üldse vedada.
https://ev-database.org/car/1650/Volkswagen-e-Up
:hello:
Kui suur on sisepõlemismootoriga auto, mis võtab keskmiselt neli sajale?

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 11:10
Postitas kaimagk
ping kirjutas: 18 Juul 2024, 09:44 Mina ostin "kuluautoks" juurde lihtsa, alla 80 000 läbisõiduga bensiini (euro4) Skoda, et mitte põhiautot (euro6) kulutada, kuniks paremad e-autod tulevad.
Ma üldse ei põe, et selle kütusekulu maanteel on 6l/100km, sest masina soetusväärtus oli 1,5keur ja puuduvad igakuised liisu ning kaskomaksed ehk püsikulud.
Koos soetusmaksumusega tuleks selle autoga kilomeetri hinnaks ca13 senti, kui 100 000km pärast viiks selle auto otse prügimäele.
Kui palju tuleks e-auto kilomeetrihind, kui arvestada kogukulusid (soetusmaksumus+kasko+jne.)?
:hello:

….ja kõik kes soovivad saavad osta endale 1500€ skooda mis on sõitnud 80000 km ja saavad sellega muretult sõita 100,000+ km juurde! Annab ikka hullemat jama kirjutada( tegelt on seda teinud)…..
….sama hästi võiksin mina öelda et võitsin lotoga auto ja vaadake minul üldse puudub kulu
.,..kas need seened juba otsa ei hakka saama

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 11:39
Postitas kaimagk
…..aga ok veel üks hea näide. Naaber ostis hiljuti Leafi ( 5 kohaline) 13000€, autol uus aku, 6 aastat vana, 100000km spidol, puudub kasko, 100 km läbimiseks keskmiselt 16 kwh elektrit, päikese paneelid katusel. Hetkel nagu väga paremat kombot annab otsida. Selge see et kõik niimodi ei saa.
Aga miks on vaja siis jaurata mingitest diislitest mis sõidavad paagitäiega 1000+ km……ja sõna võtavad veel need kes pole isegi elektriautos istunud….. paras telffi ikka…,

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 12:21
Postitas kunn24
pancho villa kirjutas: 18 Juul 2024, 10:06 Kui suur on sisepõlemismootoriga auto, mis võtab keskmiselt neli sajale?
Tavaline golfikäru suurune, mul on näiteks 2010 a 85 kW 1.seeria BMW. Kaalusin kaua, kas võtta linna jaoks elektrikäru või selline, aga heas seisukorras. Hind 4 k ja suht odavavad jupid pani asja paika. Linnas raske jalaga 5,5 sajale, väljas 90-ga Waze järgi kiirust sättides 3 l . Tõsi, üle 110 sõites kasvab kulu järsku, ca 5 juurde.

Kaimagk, mis puutub läbisõitu, siis viidatud elukal on 265 Mm kelladel ja liigub hästi.
Sõna võtavad veel need kes pole isegi elektriautos istunud
Olen istunud BMW I3-s (esindusest asendusauto minu soovil) ja jõllitanud, kuidas 120-ga lastes aku kiirelt tühjaks saab ja "nautinud" veeremüra kõvadest rehvidest. Saagimine oli selline, et normaalsel autol hakanuks rattalaagreid vahetama.

Elektriarvele kärutatakse varsti 1 kulurida otsa.
https://majandus.postimees.ee/8061234/e ... i-uus-kulu
Klemmer arvas, et kokkuvõttes elektriarve suuremaks ei lähe. «Näeme, et tuleviku vaates elektri kogukulud tarbijale tõenäoliselt ei kasva, kuid arve komponentide osakaalud mõnevõrra muutuvad. Elektri börsihinnale prognoositakse seoses taastuvenergia osakaalu kasvuga langust, kuid lisandumas on reservide hankimise ja taastuvenergia kasvuga seoses võrgu ettearendamise kulu, mis praegu arvel veel ei kajastu,» sõnas Klemmer. Ehk Eleringi kulude samaksjäämise prognoos põhineb ootusel, et elektri börsihind langeb – kui ei lange, saab lisaks võrgu ettearendamise kulu ja reservide hankimise kulule kinni maksta ka krõbedat börsihinda.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 12:50
Postitas pancho villa
Lihtsalt illustratsiooniks, et millega neoludiidid siin oma masuudipresse võrdlevad:
etron.jpg
etron.jpg (8.15 KiB) Vaadatud 1453 korda
Minu Transporter võtab ka sitaks vähem pappi, kui need elektrisadulad, mis lähedal tee-ehituses 50 tonni kallurhaagist edasi-tagasi veavad.

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 12:57
Postitas Urmas
pancho villa kirjutas: 18 Juul 2024, 12:50 Lihtsalt illustratsiooniks, et millega neoludiidid siin oma masuudipresse võrdlevad:

etron.jpg
Lisame siis illustratsiooniks ühe artikli https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/a ... da-tehase/
Artikli juures on vist sama mudel. ;)
Või see artikkel EV "populaarsusest". https://auto.pub/audi-lopetab-enneaegse ... -tootmise/

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 13:04
Postitas Urmas
kaimagk kirjutas: 18 Juul 2024, 11:39
Aga miks on vaja siis jaurata mingitest diislitest mis sõidavad paagitäiega 1000+ km……ja sõna võtavad veel need kes pole isegi elektriautos istunud….. paras telffi ikka…,
Miks võtavad EV teemal sõna ainult linnauntsakad, kes elavad 15 minuti kontseptsioonis ja kellel ei ole suurematest tõmbekeskustest kaugemal elavate inimeste probleemidest aimu mitte halligi? :scratch:

Re: Elektriautodest

Postitatud: 18 Juul 2024, 13:10
Postitas pancho villa
Urmas kirjutas: 18 Juul 2024, 13:04
kaimagk kirjutas: 18 Juul 2024, 11:39
Aga miks on vaja siis jaurata mingitest diislitest mis sõidavad paagitäiega 1000+ km……ja sõna võtavad veel need kes pole isegi elektriautos istunud….. paras telffi ikka…,
Miks võtavad EV teemal sõna ainult linnauntsakad, kes elavad 15 minuti kontseptsioonis ja kellel ei ole suurematest tõmbekeskustest kaugemal elavate inimeste probleemidest aimu mitte halligi? :scratch:
Ära nüüd luuleta. Kui paljud siinsetest sõnavõtjatest elavad kesklinnas? Seal, kus isiklikku autot pole vajagi.

Minu iganädalane läbisõit on mingi 6-700km ja koduskäik 3000+. Saaks elektrikaga hakkama ilusasti, sest kaubikuga käin kodus siis, kui jälle midagi remontida vaja. Naine sõidab samamoodi 30 tuhat aastas, ei oleks probleem. Järgmine auto tal suht kindlalt elektrikas.