Elektriautodest
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 143
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 5 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas rs7 »
Piltlikult öeldes on täna nii, et kui kodukontoris teenid raha, siis põhimõtteliselt võid aastaid kodust lahkumata elada. Kõik on koju tellitav. Teenused, arstiabi, toit, riided jms eluks vajalik. Kanalisatsioon töötab, vesi tuleb kraanist… no problem. Ei ole vaja pidevalt vaielda kas ice või ev. Kas linnatiir või väljamaareis. Kas kaja kallas või martin helme, kas trump või harris, kas konserv või liberaal, kas ema või tütar. Ongi hea ja rahulik ära molutadakunn24 kirjutas: 05 Nov 2024, 01:10 Kodukontoritesse jäämisega väheneb transpordivajadus. https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1203 ... se-ei-taha

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1371
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 57 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Tallinn-Riia on 305km, EV ei pea seda otsa laadima ja kes peab see peab, laadijaid trassil jagub. Tagasi tulles peab laadima. Ei pea laadima tundi. Olen käinud ka seda otsa.rs7 kirjutas: 05 Nov 2024, 00:40Jah. Tahaks tõesti sõita kusemata Kaunasesse ja kui kusehäda peale ei tule, siis kasvõi Varsavisse, hotelli, sööma, jooma ja puhkama. Aga reaalselt võttes tuleb selle aja peale ikka häda peale.
EV-ga vist isegi mitu häda.. lürbid bensukas kohvi, vett ja kotletisaia, see ajab ikka paari tunniga välja ja siis ongi paras aeg teha uus tankimine, kohv ja sai… et siis jälle 200 km pärast sama korrata pool tundi. Nii ta on jah. Võiks saada kusemata vähemalt Riigagi, nii kaua peaks ikka pidamist olema.
Aga ei. Pissipeatus Pärnus, kakapeatus iklas jne. Oleneb ilmast. Talvekogemus mul EV-ga puudub, seega siinkohal sõna ei võta, aga ma kaldun arvama, et +20C kuivast suvisest ilmast asi paremaks ei lähe. Eks sa täpsusta.
Muidugi olen kuulnud elektrikate omanikelt lugusid, kuidas tegelikult ongi palju mõnusam tihti pikemaid peatuseid teha, saab netflixist mingi sarja ära vaadata, jalga sirutada, ringutada, puhata.. aga tegelikult ma tean, et kohv ja neli suitsu on see passimine![]()
Aga EV müüjad võiksid eestis autosid reklaamida disclaimeriga, et “kusemata kaunasesse ei saa!” saksas, prantsumaal, et “sinu jaoks on parem rida autobahnil”, hispaanias nii, et “gibraltarini välja ei vea. Võta vesi, kuivained ja kusepudel kaasa” jne. Ehk siis.. see auto ei ole sõitmiseks, see on linnavurr.
Muidugi näitab mingi statistika, et 90% nendest autodest nii kaustatakse. Kes see ohmu siis e-autoga tallinnast riiga tahab sõita? Ikka kodu läheda, kui voolik tuleb eramaja küljest, siis hommikuks ikka vunk sees, pood-kontor-koolimaja marsa.
No, ma kaldun ka arvama, et ega seda ice-d tõesti keegi lõpuks ikka ära ei võta. Kuigi, mis seal salata, plaanid on suured.. aastaks 2030-35 nullheitme eesmärgid, autotootjate maailmapäästmise fassaad, et ice-ga lõpp teha jne. See ajabki ilmselt enamustel karva turri, kui sunnitakse, nügitakse ja müksatakse töötavte lahenduste asemel sind poolküpsete lahenduste poole. Maksustatakse vana töötav asi nii ära, et peadki lõpuks leppima sellega, mis on vaeste osa. Ära sõida, sul pole seda vaja. Siingi käib ju arutelu selle üle, mis kellelgi mõne arvates on vaja ja mida mitte.
Nagu ma ka juba varem mainisin, siis Eesti territoorium on suht max, mida EV välja kannatab. Eriti, kui käimisi on vähe.
Tanklas ju ka kõik ei osta alati paaki täis, võtavad 6l et saaks koju vms või palju rahakott lubab. Äärmuseid saamegi loopima jääda.
Paned pikka otsa pane muidugi ICE edasi. Ka minul olid samad kartused , ma otsustasin lihtsalt ise proovida.
Kui ka käimisi palju ja päev jääb akumahu piiresse siis ju veelgi parem. Ise kipud ju ka teistele suruma, et mingi territoorium on max ja peaks vähe käima. See ei vasta ju tõele. Matemaatika on teil selline nagu te oleks iga päev 8h roolis ja keskmine kiirus 100. Arvutage oma jutule kõrvale need ootused ja selleks kuluv aeg te ei ole niipalju roolis.mida rohkem sõidad seda mõistlikum on EV valikuna.
Rohemula seal kõrval muidugi ajudele käib kõigile, aga muutused võtavadki aega, mina ju seda rohetulevikku ise ei näe. Näen ainult saastatud olevikku ja või alust seda muuta oma late jaoks. EV areng on ju olnud ulme vs ICE areng . ICE arenguks on olnud ikkagi mõned dekaadid rohkem.
Mul on täna leaf, 360km ulatusega. Paljud ei peagi seda autoks. Sõites iga päev aku nulli jõuaks aastas sõita 131400km ja sõites seda 50km keskmist oleks roolis 7h iga päev ja laadimiseks jääks ikka aega 17h iga päev
Reaalsus pigem see, et keskmine läbisõit meil 15-20k aastas ja ma ei peagi kiirlaadijaid kasutama. Kas Riias pean laadima, jah. Kui tahan veel edasi sõita, jah. 1200 ei saa nagu bmw lasi. Võiks olla muidugi, oleks ülikõva. Kas sõit on 3x odavam, jah. Kas mind see kotib, ei.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 143
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 5 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas rs7 »
Ma vb täpsustaks, et mida rohkem linnasõite, seda mõttekam ehk ev on? Lisaks veel, et eramaja küljes voolik on boonus.
Teatavasti linnasõit on bensukaga ca 2x maanteest ja dislaga pidevad kümne km aeglased otsad on mootorile koormav jne. Plussid, miinused nagu ikka.
Aga põhiline point mis mind selle lühikese, kuid siiski intensiivse kogemusega ev juures häirima jäi oli just see, kuidas see piiras ja hakkis mu tavapärast sedasorti kulgemist. Mingi keberniit oli kuklas pidevalt.
Ice autoga saab nii lühikest kui pikka otsa, vahet pole, kogu ilmaruum on bensukatega täidetud ja pole mõtet rääkida austraalia avastamata sisekõrbetest. Isegi, kui kõiki tanklate infat ära kasutades panna igasse jumala poolt hüljatud paika 300kw kiirlaadija, siis see on ainult pool võitu. Teine pool peab tulema akude radikaalsest läbimurdest. Muidu ei lähe see elektrivurr lendu nii nagu loodetakse. Vastasel juhul peab hakkama inimest jälle “koolitama” uude õigesse suunda ja vana-paha surnuks maksustama.
Aga jah. Eks ma oma kogemusest rääkising. Vanaga saab nii pikka kui lühikest otsa, ev-ga saab lühikest otsa, pikem ots on komplitseeritud ja päris pikk vajab juba eeluurimist ja marsruutide vaatamist. Ma tõesti ei ole iga päev 8h roolis, aga aastas tuleb 35k kanti sõitu ära. Ma isegi ei sõida iga päev. Vahel ei sõida isegi nädalaid. Kui sõidan, siis otsad on eesti mõttes suht pikad. Ja see pikkus on minu arusaamist järgi EV päeva täielik lagi, mis siin välja kannatab. Paar korda aastas on pikemad otsad, kui tuntud välipeldik Kaunas

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5532
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
See on ju tehnilistest andmetest näha, sest akust, inverterist ja mootorist eralduva soojuse hulk paneb piiri paika ning automaatika hakkab mootori võimsust piirama.rs7 kirjutas: 05 Nov 2024, 02:21 ... Eks teine kord peab järgi proovima, kuidas ev 200km/h olukorras ennast üleval peab ja pikalt lasta saab.
Ja muidugi Tesla lülitab kiirusel 150km/h sõiduabid välja ja kiiremini liikumine on ainult juhi omal vastutusel.

-
- autodidakt
- Postitusi: 12025
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Sa oled oma ennustusega akude najal 1000km läbisõiduga nagu mustlaseit ja samas ennustad kui Vko ja ka ise olen maininud seda EL direktiivi, et see ei pruugi täide minna.tabarabarap kirjutas: 05 Nov 2024, 00:21Ja sa ennustad 10 aastat ette, et kõik lähebki täpselt nii. Vbl ikka ei lähe, sest nad ei taha oma majandusi veel päris kotti lasta, Saksa VW tehastega saavad kohe varsti vitsad kätte ja lööb õhu puhtamaks. Pärast maksavad ise veel peale, et tootmine tagasi tuleks. Kui lähebki nii, et uutest enam ei piisa, siis 10 aastaga tehakse akud ehk paremaks , 2000km ehk ei saa, aga 1000km vast ikka pressitakse akusse (täna juba prototüübidki sellised olemas).Vko kirjutas: 04 Nov 2024, 23:57 Mida EL 2035 teha plaanib? Sisuliselt just ära võtta ja ElektriVankritega asendada.

tabarabarap kirjutas: 05 Nov 2024, 00:21 Kõik ei ole muidugi läbi ja ainsa kiirena särab Urmas oma Daciaga 200km/h kiirusel Saksa bahnil , sest korraks oli vaja Märjamaalt veel peale tööd läbi põigata järgmise kliendi juurest, järgmisel päeva ta tervisetõend lõppeb ja ta edasi sõidab ainult liftiga. Vko, sa muidugi sõimad teda jätkuvalt pedeks.



-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1371
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 57 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Km on km , pole vahet kas maal või linnas.kui päevane jääb laadimisse, siis sobibki.rs7 kirjutas: 05 Nov 2024, 02:21Ma vb täpsustaks, et mida rohkem linnasõite, seda mõttekam ehk ev on? Lisaks veel, et eramaja küljes voolik on boonus.
Teatavasti linnasõit on bensukaga ca 2x maanteest ja dislaga pidevad kümne km aeglased otsad on mootorile koormav jne. Plussid, miinused nagu ikka.
Aga põhiline point mis mind selle lühikese, kuid siiski intensiivse kogemusega ev juures häirima jäi oli just see, kuidas see piiras ja hakkis mu tavapärast sedasorti kulgemist. Mingi keberniit oli kuklas pidevalt.
Ice autoga saab nii lühikest kui pikka otsa, vahet pole, kogu ilmaruum on bensukatega täidetud ja pole mõtet rääkida austraalia avastamata sisekõrbetest. Isegi, kui kõiki tanklate infat ära kasutades panna igasse jumala poolt hüljatud paika 300kw kiirlaadija, siis see on ainult pool võitu. Teine pool peab tulema akude radikaalsest läbimurdest. Muidu ei lähe see elektrivurr lendu nii nagu loodetakse. Vastasel juhul peab hakkama inimest jälle “koolitama” uude õigesse suunda ja vana-paha surnuks maksustama.
Aga jah. Eks ma oma kogemusest rääkising. Vanaga saab nii pikka kui lühikest otsa, ev-ga saab lühikest otsa, pikem ots on komplitseeritud ja päris pikk vajab juba eeluurimist ja marsruutide vaatamist. Ma tõesti ei ole iga päev 8h roolis, aga aastas tuleb 35k kanti sõitu ära. Ma isegi ei sõida iga päev. Vahel ei sõida isegi nädalaid. Kui sõidan, siis otsad on eesti mõttes suht pikad. Ja see pikkus on minu arusaamist järgi EV päeva täielik lagi, mis siin välja kannatab. Paar korda aastas on pikemad otsad, kui tuntud välipeldik KaunasAga ega ma ei suru mingit territooriumi peale, ma lihtsalt nendin fakti, et 400km on lagi ev-ga harva sõita. Tihti ei taha. Kesk-euroopas on 400km distants nohu. Aga sõidetakse seal ka ev-ga. Ju kuidagi saab, harjub ära vms. Kaugele ei kipu… Tont seda teab. Eks teine kord peab järgi proovima, kuidas ev 200km/h olukorras ennast üleval peab ja pikalt lasta saab.
Laadijate taristu on juba tihe, lihtsalt teistes kohtades asuvad. Ja muidugi igas kohas kus 10A pistik.
Validki oma km järgi ja kui sul 35k aastas, siis kütusekulult keskmine netopalk kulub kütusele rohkem. St keskmise teenija valib kas teeb ühe kuu lihtsalt kütuse jaoks tööd või kulutab mõned tunnid laadijas. Jaga see kulutatud ajaga saad võrrelda kas töö või laadimine on tasuvam. Keegi muidugi vähem ei tööta selle pärast vaid kulutab raha muule
EV on juba lennus ja vbl midagi muud asendab selle tulevikus. Auto kasutamist hakkab rohkem piirama regulatsioon ja maksud kui elektri kättesaadavus. Pole vahet kas ICE või EV. Nagu ka täna reg tasu ja automaks mõjub odava otsa autodele ikka rängalt, inimene kaalub kas romula ehk on juba tasuvam tehing.
Mis puudutab planeerimisse, siis see kuklatunne on max esimesed 2 kuud ja harjud ära uue infraga ja sõiduulatusega. Ilmselt harjun ka mina kui ICE autoga sõidan või seda rendin vms.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Kui te nüüd hästi järgi mõtlete, siis elektripistikutega või pistikuvõimalustega oli kogu ENSV ruum täidetud juba siis, kui ICE masinaid sai autoostulubadega.... (ja avalikke tanklaid oli Paide rajooni peale vist 3 tükki ainult ? ) küsimus on ainult mõtteviisi muutuses neid elektriühendusi (häda)vajadusel kasutusele võtta/anda.Ice autoga saab nii lühikest kui pikka otsa, vahet pole, kogu ilmaruum on bensukatega täidetud ja pole mõtet rääkida austraalia avastamata sisekõrbetest.
Kohe keegi karjatab - et miks ma peaks oma elektrit kellegile andma !!
Aga kui lõpuks on igas majapidamises elektriauto, siis on ka IGAL majal (ja avalikul hoonel) juhe seina küljes ja asi taandub ainult küsimusele "kuidas maksta?"...ehk kes teep äpi ?
Ma juba praegu veeretan mõtet, et kaevaks õige jupi kaablit krundi piirini ja paneks Voldi laadimiskapi sinna külge... piiri taga on nimelt naaberkinnistul olev parkimisplats.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1371
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 57 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
1000km ei ole enam utoopia https://www.nio.com/et7?&noredirect= st selline proto on reaalselt täna olemas .Urmas kirjutas: 05 Nov 2024, 07:30 Sa oled oma ennustusega akude najal 1000km läbisõiduga nagu mustlaseit ja samas ennustad kui Vko ja ka ise olen maininud seda EL direktiivi, et see ei pruugi täide minna.![]()
Austraalias on ka vesinikuauto täna turul olemas mis sõidab ~600km ja puhastab selle otsaga rohkem õhku kui diisel jõuab saastada. Kindlasti ei ole neid palju ja seal vbl sõidab reaalselt neid üksikuid, aga on olemas. 2030 tuleb ikkagi 2030, varem ei tule.
Kui Leafiga sõita Tallinnast-Paidesse 160km/h , siis peab tagasisõiduks Olerexis 10 minti laadima, kui sõita 120km/h siis ei pea tagasisõiduks laadima ja jõuab ka Tallinnast Märjamaale veel lasta. Testitud va see ebavajalik Märjamaa ots. Kui Sõita seda mingi uuema otsa masinaga, siis laadima peaks vast 5min või vähem vms kuna suudab kiiremini laadida.Urmas kirjutas: 05 Nov 2024, 07:30Väike täpsustus- oma eelmise Daciaga olen Saksa bahnil sõitnud max 156km/h(GPS ajaloost hiljem vaatasin). Rohkem ei julgenud, sest mu Dacial ei olnud antitiiba taga.
![]()
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1101
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Aga inimene on reaalis ise järele proovinud ja võib mõneks ajaks oma otsuses kindel olla, erinevalt neist, kes ainult arvamuse peal elavad. Nt 70 km tööle, samapalju tagasi sõidud elektrikaga ei oleks küll mingi probleem.
Mul on erinevalt Rs7'st vastupidi, pigem lühemad otsad, nende puhul eelistan küll kindlalt elektrikat. Suvised riigisisesed ringreisid saab ka elektrikaga ilusti tehtud, sel juhul küll vaja ka kiirlaadijate otsas rippuda. Aga nt "jõulutuure" ei plaanigi elektrikaga ette võtta, siis saab fossilil tolmu pealt ära puhuda, sama ka kui vaja käru vedada.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »
100% kindel ei saa kunagi olla, aga kui selline otsus on vastu võetud, ei ole alust arvata, et nii ei lähe. Laiemat pilti vaadates probleem ei ole niivõrd sõiduulatuses ühe laadimisega kui üldine probleem laadimisega- laadijate olemasolu ja elektrivõrgu võimekus. Mõtle Lasnamäe 16-kordsete majade peale ka.tabarabarap kirjutas: 05 Nov 2024, 00:21 Ja sa ennustad 10 aastat ette, et kõik lähebki täpselt nii. Vbl ikka ei lähe, sest nad ei taha oma majandusi veel päris kotti lasta, Saksa VW tehastega saavad kohe varsti vitsad kätte ja lööb õhu puhtamaks. Pärast maksavad ise veel peale, et tootmine tagasi tuleks. Kui lähebki nii, et uutest enam ei piisa, siis 10 aastaga tehakse akud ehk paremaks , 2000km ehk ei saa, aga 1000km vast ikka pressitakse akusse (täna juba prototüübidki sellised olemas).

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1371
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 57 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Miks ma pean nende peale mõtlema, nad peavadikka ise enda peale mõtlema. Probleemi lahenduste vaatlemiseks saab minna näiteks Amsterdami ja vaadata kuidas seal see lahendatud on. Lisaks muidugi ka see, et kõiki probleeme 100% lahendada ei olegi mõtet, sest puuduv 10% täislahendusest maksaks sama palju kui 90% lahendusest ja neile võivad sobida muud lahendused nagu ICE, tramm, rendiauto (EV) jneVko kirjutas: 05 Nov 2024, 09:49 100% kindel ei saa kunagi olla, aga kui selline otsus on vastu võetud, ei ole alust arvata, et nii ei lähe. Laiemat pilti vaadates probleem ei ole niivõrd sõiduulatuses ühe laadimisega kui üldine probleem laadimisega- laadijate olemasolu ja elektrivõrgu võimekus. Mõtle Lasnamäe 16-kordsete majade peale ka.![]()
Täna nad on ju heas seisus, sest neil iseenesest on võimalus see laadimisprobleem lahendada. Kui nad ei ole veel seal, siis ei ole, kiiret ju ei ole kellelgi. Samas neil ei ole kindlasti võimalik lahendada seda "kütusetünn igas toas" üritust puhtalt tuleohutusnõuete pärast. Iga maja ei saa teha oma hoovi tanklat. Lisaks on kõigil ikkagi võimalus käia mujal tankimas. EV -ga nad on paremas seisus ja nende võimalused ei ole halvenenud.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 143
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 5 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas rs7 »
Aastake tagasi ostsin uue Samsungi külmiku, värviline energiamärgise silt on veel külmiku ukse servas.
See näitab B klassi ja 134kwh/aasta. Teatavasti on külmikid sees 24/7.
Proovitud tesla Y mudeli aku oli mahuga 75kwh. Oletame, et selle autoga saab sõita 4 tundi jutti, oleme lahked ja arvutame 5 tundi sõitu, lihtsam arvutada ka.

Nüüd proovime arvutada välja mitu külmkappi või 2000W veekeedukannu saab viieks sõidutunniks järgi lülitada, et tarbida sama kogus energiat?
Sedasorti näide võib tunduda jällegi pastakast imetuna, aga see ei ole sugugi marginaalne kogus energiat. Võttes arvesse siin mõni aeg tagasi saadud elektrišoki arveid ja selle avalikku järelkaja. Siis tehti palju juttu sellest, kui mitu külmkappi inimestel kodudes ikka on ja kas on vaja eraldi sügavkülmakirstu ulukiliha jaoks või käib sulle pisike külmkapp kah. Osta 30W hõõglambi asemel 4W led. Kui kuumaks on üldse vajalik teevesi ajada jne. Need olid need reaalsed arutelud, nügimised ja sellisel kujul on praegune elektrimajanus noh.. varsti ostuloa- ja talongimajandus, sest võrgukoormused ja kogu muu keberniit sinna otsa. Saastega on nii, et raske auto lõhub teid rohkem, rehvide kulumise tolm, piduriketaste kiirem kulumine (keraamilised nad ju ei ole) jne. Kolm pool minu autot kaalub umbes sama palju kui kaks näitena toodud teslat.
Vahe on lihtsalt selles, et kui kaugel sinu kodust see paha hais välja lastakse.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1101
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Üldiselt jutt õige, va pidurikettad, need ei kulu "üldse". Elektrikal, nagu ka hübriidil, läheb suur osa pidurdusenergiast taaskasutusse. Paljudel elektrikatel on ka taga jälle trummelpidurid, kuna vähem koormust.rs7 kirjutas: 05 Nov 2024, 11:55 Tegelikult alati, kui elektrilahendustest räägitakse, siis on nagu aamen kirikus väiksema keskkonnamõju jutt. No, vb tõesti, aga vaatame.
Aastake tagasi ostsin uue Samsungi külmiku, värviline energiamärgise silt on veel külmiku ukse servas.
See näitab B klassi ja 134kwh/aasta. Teatavasti on külmikid sees 24/7.
Proovitud tesla Y mudeli aku oli mahuga 75kwh. Oletame, et selle autoga saab sõita 4 tundi jutti, oleme lahked ja arvutame 5 tundi sõitu, lihtsam arvutada ka.
Nüüd proovime arvutada välja mitu külmkappi või 2000W veekeedukannu saab viieks sõidutunniks järgi lülitada, et tarbida sama kogus energiat?
Sedasorti näide võib tunduda jällegi pastakast imetuna, aga see ei ole sugugi marginaalne kogus energiat. Võttes arvesse siin mõni aeg tagasi saadud elektrišoki arveid ja selle avalikku järelkaja. Siis tehti palju juttu sellest, kui mitu külmkappi inimestel kodudes ikka on ja kas on vaja eraldi sügavkülmakirstu ulukiliha jaoks või käib sulle pisike külmkapp kah. Osta 30W hõõglambi asemel 4W led. Kui kuumaks on üldse vajalik teevesi ajada jne. Need olid need reaalsed arutelud, nügimised ja sellisel kujul on praegune elektrimajanus noh.. varsti ostuloa- ja talongimajandus, sest võrgukoormused ja kogu muu keberniit sinna otsa. Saastega on nii, et raske auto lõhub teid rohkem, rehvide kulumise tolm, piduriketaste kiirem kulumine (keraamilised nad ju ei ole) jne. Kolm pool minu autot kaalub umbes sama palju kui kaks näitena toodud teslat.
Vahe on lihtsalt selles, et kui kaugel sinu kodust see paha hais välja lastakse.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 143
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 5 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas rs7 »
Märkus on põhimõtteloselt õige pidurite osas.A23 kirjutas: 05 Nov 2024, 12:07 Üldiselt jutt õige, va pidurikettad, need ei kulu "üldse". Elektrikal, nagu ka hübriidil, läheb suur osa pidurdusenergiast taaskasutusse. Paljudel elektrikatel on ka taga jälle trummelpidurid, kuna vähem koormust.
Aga ma siiski arvan, et sellist arvutust ja avalikku arutelude käiku, elektrimajanduse suundasid jms ei tohiks võrrandist välja jätta, kui jutuks tuleb eksponentsiaalselt kasvav energiavajadus ja tulevikuvaade.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
Ja beniin, diisel on tasuta ja taastuv ja üleüldse niisama olemas. Mida nüüd öelda tahad? EA mootori kasutegur ju suurem kui sisepõlemis mootoril, möh. Mis energiamärk su 20a pemmil on?rs7 kirjutas: 05 Nov 2024, 11:55 Tegelikult alati, kui elektrilahendustest räägitakse, siis on nagu aamen kirikus väiksema keskkonnamõju jutt. No, vb tõesti, aga vaatame.
Aastake tagasi ostsin uue Samsungi külmiku, värviline energiamärgise silt on veel külmiku ukse servas.
See näitab B klassi ja 134kwh/aasta. Teatavasti on külmikid sees 24/7.
Proovitud tesla Y mudeli aku oli mahuga 75kwh. Oletame, et selle autoga saab sõita 4 tundi jutti, oleme lahked ja arvutame 5 tundi sõitu, lihtsam arvutada ka.
Nüüd proovime arvutada välja mitu külmkappi või 2000W veekeedukannu saab viieks sõidutunniks järgi lülitada, et tarbida sama kogus energiat?
Sedasorti näide võib tunduda jällegi pastakast imetuna, aga see ei ole sugugi marginaalne kogus energiat. Võttes arvesse siin mõni aeg tagasi saadud elektrišoki arveid ja selle avalikku järelkaja. Siis tehti palju juttu sellest, kui mitu külmkappi inimestel kodudes ikka on ja kas on vaja eraldi sügavkülmakirstu ulukiliha jaoks või käib sulle pisike külmkapp kah. Osta 30W hõõglambi asemel 4W led. Kui kuumaks on üldse vajalik teevesi ajada jne. Need olid need reaalsed arutelud, nügimised ja sellisel kujul on praegune elektrimajanus noh.. varsti ostuloa- ja talongimajandus, sest võrgukoormused ja kogu muu keberniit sinna otsa. Saastega on nii, et raske auto lõhub teid rohkem, rehvide kulumise tolm, piduriketaste kiirem kulumine (keraamilised nad ju ei ole) jne. Kolm pool minu autot kaalub umbes sama palju kui kaks näitena toodud teslat.
Vahe on lihtsalt selles, et kui kaugel sinu kodust see paha hais välja lastakse.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 372
- Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas rst »
Tesla Model Y (Performance) andmed näiteksrs7 kirjutas: 05 Nov 2024, 11:55...
Kolm pool minu autot kaalub umbes sama palju kui kaks näitena toodud teslat.
...
Täismass 2532 kg
Registrimass 2532 kg
Tühimass 2072 kg
Kandevõime 460 kg
Piduritega haagise lubatud mass 1600 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 750 kg
Autorongi mass 4032 kg
Lubatud koormus haakeseadmele 100 kg
Ehk, siis kui ainult tühimassi võrdleme, siis mis sisepõlemismootoriga auto (suuruselt samaväärne model y'ga) tühimass on ca 1184kg?
Lisaks peab tõesti EV'ga pikemaid otsi tehes natukene planeerima, et saaks kiiresti oma sõidud tehtud. Nimelt enamus elektriautot laevad kiiresti kui aku on tühi ja laadimiskiirus väheneb jõudsalt alates 60-70% aku täituvusest. Ehk pikematel sõitudel peaks just pigem tegema tihedamalt peatusi ja sõitma aku võimalikult tühjaks (näiteks 5-10%ni). Kahju, et sa (rs7) igapäevaseteks sõitmisteks ei proovinud EV'd. Ma arvan, et sellisel juhul oleks parem mulje jäänud. Eeldusel, et sõidad päevas alla 350km.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 143
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 5 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas rs7 »
Ma tahaks, et sa selle suht lihtsa matemaatika ära tweksid ja numbrid siia paneksid. Et sa ka ise näeksid, milline on elektrikulu. Mitu korda kuus nö “täis paagi jagu” laed ja millega see võrdub.kaimagk kirjutas: 05 Nov 2024, 12:28
Ja beniin, diisel on tasuta ja taastuv ja üleüldse niisama olemas. Mida nüüd öelda tahad? EA mootori kasutegur ju suurem kui sisepõlemis mootoril, möh. Mis energiamärk su 20a pemmil on?
Teatavasti autodele ei panda energiamärgiseid. Mul võtab ca 6 kesmist sajale. Ei tea, mis see tänase päeva võrdluses teeb ka.. ega need numbrid väga muutunud ei ole viimase 20 aasta jooksul. Liiter siia-sinna.
Mis puutub nn. fossiilkütustesse, siis selle infra on arenenud välja suht evolutsiooniliselt viimase saja aasta vältel, kiirenenud märgatavalt pealt II MS, hoo sai sisse 70ndatel ja sealt edasi. Areng on olnud suuresti käsikäes muu majanduse ja tööstuae arenguga. Algaastatel vedas mootorite are gut tööstua, laevandus ja põllumajandus. Isiklik auto oli palju hilisem asi. Aga see ei ole tegelikult üldse teema siinkohal.
Tasuta pole, aga erinevates piirkondadesmaailmas on hinnavahed kümne ja enamgi kordsed.
Elektriga on sama, eks ole. Ja kui palju maksumaksja rahast läheb totatsioonidesse on ka riigiti väga erinev. See on muidugi ev kasutaja puhaskasum, seda ei saa ka tegelikult laiemas plaanis vrrandist välja jätta. Kui riigi ja EL toel ei ehitataks laadimisjaamasid välja, siis turumajanduse põhireegleid järgides peaks laadija välja ehitanud ettevõte sellega kasumisse jääma iseseisvalt. Ja seega kõiki hindu kokku liites saaksime hoopis teise kw hinna laadijates. Aga nii see pole ja me kõik panustame ev kasutajate taskukohasesse elektrisse sotsialistliku voluntarismi kohaselt. Lisaks siia beel laekuvad ja laekumata jäänud aktsiisid ja kugu muu totatsioon ja tühja koha pealt eeliste pakett (bussiread, tasuta parkimine, sissesõidu piirangud fossilkütusega autodele jne).
Kütuste logistika ja infra on suht lahendatud asi. Standardid on olemas. Kõik toimib. Elektrivõrkude kohta ei saa sama öelda. Siin kummitab praegu energiakriis igal pool, tõmmake pistikuid stepslitest välja jms jutt.
Ja siis kulutab üks ühe kahe e-autoga majapidamine väikese tisleritöökoja mahus energiat kuus. Ja seda soositakse, toteeritakse jne. Tee see võrrand ära ja vaata ise otsa sellele elektrikulule. See on tegelt keskne teema elektrisuuna jutus laiemalt.
Mis puutub minu ev sõitude hinda,siis ma külle ei mäleta, et see oleks olnud jahmatavalt odav. Ma nagu mäletan, et lihtsamaks peastarvutamiseks tegin endale 0,5 euri kwh süsteemi. Mitte kunagi ei laadinud nullist sajani. Tavaline oli kusagil 30 pealt 80 peale või nii. Ehk siis 50%. Selle laadimise hind oli tavaliselt 15-20 euri kanti. Oleneb kus ja mis.. aga see on siis tegelikult umbes 35-40 kwh, millega läbin reaalseltca 200 km. Oma autol, 6 sajale saan ca 12 liitriga sama distantsi, ehk 200km. Mis see disla praegu maksab? 1,5 euri poole L. Saame tulemuseks 12x1,5 = 18 euri. Siin on kindlasti mingi lõtk sees ja suht kirvemeetodil ümarate numbritega arvutamine. Aeglasemad laadijad maksavad vähem ja kodus äppidega börsi ajatamine maksab veel vähem jne. Aga point being … ilma totatsioonideta oleks elektrilaadimine tanklates siiski kallim kui hetkel veel fossiilid.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1371
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 57 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 143
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 5 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas rs7 »
No, objektiivselt võttes pole see ju tegelikult progress, see on regress.
Tehniliselt võttes pole elektrimootor midagi uut. See on tavaline auto, tavalistel teedel kogu selle olemasoleva infra peale, mis välja on arendatud. Lihtsalt tarbib vedelkütuse asemel elektrit, muud midagi. Ja mitte vähe elektrit. Palju elektrit. Sellega seoses kerkivad esile uued probleemid, mida lahendada. See pole areng. See on elektriauto. Milles seisneks areng, kui kogu fossiilmajandus koliks elektri peale üle? Sõidaks 1200 km “täispaagiga” ja laeks sama kiiresti kui praegu tangime. Tulemus oleks olemasolevaga 1:1 Aga kusagil uugaksid lokaalsed tuumajaamad, et saada paras kogus vajalikku juhitavat elektrit ja vso. Kõik. Kus oleks siin areng? Milles seisneks areng? Ega meil siin ratast ei leiutata ju. Vahetatatakse pelgalt kütust ja mootorit.
Eks sa loed ikka sellest välja, mida sa tahad. Tüüpiline ev vs ice teema. A’la me läheme hobuvankritelt uude ajastusse. Ainult et ev on sagedaste joogipausidega hetkel rohkem hobuvankri moodi kui ice. Aga loe teemat uuesti.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1371
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 57 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Hahaha kuidas see regress, täna on sisuliselt 15 aastaga tehtud EV revolutsioon ja on olemas ka 1000km läbiv akulahendus (ei ole veel massides) ja keskmiset uute autode sõiduulatus 400km ja laadimiskiirus kuni 80% 20min.rs7 kirjutas: 05 Nov 2024, 14:21No, objektiivselt võttes pole see ju tegelikult progress, see on regress.
Tehniliselt võttes pole elektrimootor midagi uut. See on tavaline auto, tavalistel teedel kogu selle olemasoleva infra peale, mis välja on arendatud. Lihtsalt tarbib vedelkütuse asemel elektrit, muud midagi. Ja mitte vähe elektrit. Palju elektrit. Sellega seoses kerkivad esile uued probleemid, mida lahendada. See pole areng. See on elektriauto. Milles seisneks areng, kui kogu fossiilmajandus koliks elektri peale üle? Sõidaks 1200 km “täispaagiga” ja laeks sama kiiresti kui praegu tangime. Tulemus oleks olemasolevaga 1:1 Aga kusagil uugaksid lokaalsed tuumajaamad, et saada paras kogus vajalikku juhitavat elektrit ja vso. Kõik. Kus oleks siin areng? Milles seisneks areng? Ega meil siin ratast ei leiutata ju. Vahetatatakse pelgalt kütust ja mootorit.
Eks sa loed ikka sellest välja, mida sa tahad. Tüüpiline ev vs ice teema. A’la me läheme hobuvankritelt uude ajastusse. Ainult et ev on sagedaste joogipausidega hetkel rohkem hobuvankri moodi kui ice. Aga loe teemat uuesti.
Sa räägid sadadest/kümnetest aastatest ICE arengust jne sa ei pane eriti neid dimensioone kokku (et volvo xc60 sõidab linnas paagiga 480km) ja see areng on ju paratamatu. Sa väidad jälle (ilma eelnevaid lehti siin lappamata) , et ei ole ökonoomne , saastab rohkem jne. Sa paned lihtsalt puusalt väiteid mida on juba uuringutega (millel ka siin teemas ilmselt viidatud) on juba ümber lükatud. Mis seal ikka

Olgu siis sinu jaoks ja uuesti : Elektrimootori efektiivsus elektrienergia muundamisel kineetiliseks energiaks on 90% ja sisepõlemismootori efektiivsus kütuse põletamisel ja sellest tekkiva energia muundamisel kineetiliseks energiaks on 30% . Lihtsamalt võid ütelda, et on saavutatud 60% efektiivsem lahendus liikumiseks. Või kui vedelkütustest rääkida, siis 70% läheb kütteks ja saasteks ja seda igas selle tarneahelas kus sisepõlemismootorit vajatakse.
Sa muidugi ootad vaieldamatult rohkemat , et selle ajaga oleks lahendatud kõik need probleemid (eriti häirib sõiduulatus) mis ICE arengus lahendati vaieldamatult pikema aja jooksul. Ma ei ole väga vana, mäletan Zigulli ja selle tehnilist võimekust ja on muidugi vapustav areng sellest tänapäevase ICE autoni , EV areng on olnud kordades kiirem.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 143
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 5 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas rs7 »

Eestis on registris ca 750 000 sõidukit, ka ühistrantsport, veokid jms. Ütleme 500 000 M1 kategooria sõidukit. See teeks 250 000 megavat-tundi kuus 25 gigavatti ja üle.

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1371
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 57 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
Sa lähed seda sama äärmuse teed mis kõik EV oponendid. Kõik, kõigile ja kohe ja paremini kui varem. Maailm lihtsalt ei toimi nii. Me ei jõua sinna kohe ja meie eluealgi mitte (isegi kui sa oleks täna 19a)rs7 kirjutas: 05 Nov 2024, 15:11 600kwh kuus on tegelt ikka päris ränk kogus, ole nüüd aus. Üle poole MEGAVAT-tunni.![]()
Eestis on registris ca 750 000 sõidukit, ka ühistrantsport, veokid jms. Ütleme 500 000 M1 kategooria sõidukit. See teeks 250 000 megavat-tundi kuus 25 gigavatti ja üle.![]()
Bensiini energiatihedus liitri kohta: 34.2 MJ/L
konventeeri kWh: 34.2 MJ/L * 0.2778 kWh/MJ = 9.49 kWh/L
ja selle 30% efektiivsus: 9.49 kWh/L * 0.30 = 2.85 kWh
Mul ei ole täpseid andmeid, aga ajalehed väidava,et 2021 novembris müüdi meil 21 miljonit liitrit bensiini (diislit veelgi rohkem) ja selle 30% liikumiseks jõudev energia oleks 60 GWh . Arvesta, et sellele lisaks 70% läheb soojuseks ja saasteks.
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring