42. leht 93-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Okt 2024, 21:37
Postitas elektron
Vko kirjutas: 23 Okt 2024, 18:46
Naftapõhiste kütuste tanklad on juba ammu olemas ja võrgustikku oluliselt suurendada pole vajadust. Elektriautode jaoks on vaja ikka väga palju laadijaid paigaldada ja kaableid vedada. Selle tegevuse jalajäge aga ei arvesta keegi, kuigi on otseselt just elektriautodega seotud. Laadijaid on vaja toota ja utiliseerida, kaableid toota, elektroonika komponentide tootmiseks vajalike metallide kaevandamine toimub saastaval viisil, asjad transporditakse kaugetest riikidest fossiilkütust kasutava transpordiga, laadimisjaamade ehitajad sõidavad tööle tossava diiselbemmiga, kaabli maasse paigaldamise jaoks kaevamistööd teeb tossav ekskavaator...
Miks sa sellest ei räägi kuidas kütus tanklasse jõuab? Naftapuurornid, torujuhtmed, tankerid, rafineerimistehased, tsisternautod, naftareostused jms. Kaablivedu selle kõrval pole isegi mainist väärt.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 23 Okt 2024, 23:48
Postitas Vko
Pole see elektriauto maailmapäästja midagi. Me räägime tänasel päeval elektrisõidukite puhul peamiselt sõiduautodest. Sõiduautod ei ole suurim kütuse tarbija. Naftapuurornid, torujuhtmed, tankerid... see kõik jääb seniks kuni naftat on. Elektriautodega seonduv lisandub.
Teiseks: Euroopa Liit (kus seda elektriautode teemat erilise hüsteeriaga üritatakse "pilpa peale" upitada)
ei võrdu maailm. Pool maailma tossutab edasi. Samuti elektriautode (ja nende komponentide) tootmiseks aetakse pooles maailmas kivisütt jms ahjudesse rõõmuga edasi. Kas on loota, et Venemaa, Hiina, India, Põhja-Korea... enamik Aafrika riigid... hakkavad EL taktikepi järgi sammuma?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 00:34
Postitas võhik
Venemaa läheb samuti elektriautodele üle - seda siis kui Hiinast midagi muud sisse vedada enam pole.
Kui nad muidugi Aafrikast importima ei hakka....
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 00:39
Postitas tabarabarap
Vko kirjutas: 23 Okt 2024, 23:48
Pole see elektriauto maailmapäästja midagi. Me räägime tänasel päeval elektrisõidukite puhul peamiselt sõiduautodest. Sõiduautod ei ole suurim kütuse tarbija. Naftapuurornid, torujuhtmed, tankerid... see kõik jääb seniks kuni naftat on. Elektriautodega seonduv lisandub.
Teiseks: Euroopa Liit (kus seda elektriautode teemat erilise hüsteeriaga üritatakse "pilpa peale" upitada)
ei võrdu maailm. Pool maailma tossutab edasi. Samuti elektriautode (ja nende komponentide) tootmiseks aetakse pooles maailmas kivisütt jms ahjudesse rõõmuga edasi. Kas on loota, et Venemaa, Hiina, India, Põhja-Korea... enamik Aafrika riigid... hakkavad EL taktikepi järgi sammuma?
Hiinas on vast 20mil EV -d tänaval ja seal tehakse täna 50% globaalsest EV -de müügist. Esimest korda sellel aastal Hiinas EV -de müük ületanud ICE autode müügi ja üle 50% uutest sõidukitest mida müüakse on EV -d.
Kui sa ütled, et sõiduautod ei ole suurim kütuise tarbija , siis kogu sõidukitest tulenevast CO2 -st pea pool on just sõiduautode pooolt tekitatud. JA muidugi EV lisandub , lihtsalt läheb pikalt aega ennem kui domineerima hakkab.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 00:44
Postitas Vko
Ehk siis hetkel on mõttetu. Võibolla räägime kunagi teisiti.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 06:43
Postitas pancho villa
Eks kui seniilid kaane alla ära lähevad, on seda lolli vingumist tõesti vähem.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 08:26
Postitas optimist88
tabarabarap kirjutas: 24 Okt 2024, 00:39
Vko kirjutas: 23 Okt 2024, 23:48
Teiseks: Euroopa Liit (kus seda elektriautode teemat erilise hüsteeriaga üritatakse "pilpa peale" upitada)
ei võrdu maailm. Pool maailma tossutab edasi. Samuti elektriautode (ja nende komponentide) tootmiseks aetakse pooles maailmas kivisütt jms ahjudesse rõõmuga edasi. Kas on loota, et Venemaa, Hiina, India, Põhja-Korea... enamik Aafrika riigid... hakkavad EL taktikepi järgi sammuma?
Hiinas on vast 20mil EV -d tänaval ja seal tehakse täna 50% globaalsest EV -de müügist. Esimest korda sellel aastal Hiinas EV -de müük ületanud ICE autode müügi ja üle 50% uutest sõidukitest mida müüakse on EV -d.
On sul allikas ka käepärast?
pancho villa kirjutas: 24 Okt 2024, 06:43
Eks kui seniilid kaane alla ära lähevad, on seda lolli vingumist tõesti vähem.
Ühe väikese mutri vaates ehk jah aga suures plaanis vaevalt. Ühed lähevad ära, järgmised teen rebelid (sombreerodega ja ilma) jõuavad meheikka, täiskasvanud jäävad seniilseks, tehnoloogiad ka arenevad...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 09:40
Postitas elektron
Vko kirjutas: 24 Okt 2024, 00:44
Ehk siis hetkel on mõttetu. Võibolla räägime kunagi teisiti.
Eks igaühel on õigus oma subjektiivsele arvamusele.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 11:30
Postitas pancho villa
optimist88 kirjutas: 24 Okt 2024, 08:26
Sinu, väikese mutri, vaates ehk jah aga suures plaanis vaevalt. Ühed lähevad ära, järgmised teen rebelid (sombreerodega ja ilma) jõuavad meheikka, täiskasvanud jäävad seniilseks, tehnoloogiad ka arenevad...
Kloun, kellele viis sekundit guugeldamist üle jõu käib, kujutab ennast vist suure mutrina. Väga arusaamatu tekst muidu.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 12:08
Postitas optimist88
Kohendasin teksti, et keegi ei tunneks end solvatuna ega ülejäänud mutritest väiksemana. Teen rebel = mässav noorus. Sa ju soovisid seniilidele vastanduda? Mõte oli, et kõik areneb aga suures plaanis ei muutu (vingumise osas) midagi. Varsti oled ise samasugune vinguja ja nooremad ootavad, et saaks kaane peale keerata.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 15:28
Postitas tabarabarap
Vko kirjutas: 24 Okt 2024, 00:44
Ehk siis hetkel on mõttetu. Võibolla räägime kunagi teisiti.
Vastupidi, hetkel on veel mõttekas kuna on soodustused, pärast on paratamatus ja kallim.
Ma ise ostsin elektrika prooviks, et ise kõik need hirmud läbi elada, sest ka mul endal olid need samad hirmud. Tuli välja , et neid hirme niiväga ei olegi ja pigem kardame uusi asju proovida. Keksonnamõju ma niiväga ei arvestanud, aga tore aspekt.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 16:26
Postitas optimist88
tabarabarap kirjutas: 24 Okt 2024, 15:28
hetkel on veel mõttekas kuna on soodustused, pärast on paratamatus ja kallim.
Praegu vs pärast - see selgub tagantjärele.
tabarabarap kirjutas: 24 Okt 2024, 15:28
Ma ise ostsin elektrika prooviks, et ise kõik need hirmud läbi elada, sest ka mul endal olid need samad hirmud.
Ostsid põhiautoks v teiseks autoks? Pikemal reisil ka käinud? Ma ei mõtle kusemata Kaunasesse vaid perepuhkust, Euroopa, Skandinaavia, näiteks 500-600 km päevas.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 16:33
Postitas ping
tabarabarap kirjutas: 24 Okt 2024, 00:39
....
Hiinas on vast 20mil EV -d tänaval ja seal tehakse täna 50% globaalsest EV -de müügist. Esimest korda sellel aastal Hiinas EV -de müük ületanud ICE autode müügi ja üle 50% uutest sõidukitest mida müüakse on EV -d. ...
Ühe parteiga totalitaarset riiki ei ole vist mõtet
sunniviisilise innovatsiooni eeskujuks tuua, sest kui ka meil keelataks üle 10 aasta vanuste sõiduautode kasutamine (nagu on hiinas), siis oleks meil ka palju rohkem kastirattureid.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 16:41
Postitas tabarabarap
optimist88 kirjutas: 24 Okt 2024, 16:26
Ostsid põhiautoks v teiseks autoks? Pikemal reisil ka käinud? Ma ei mõtle kusemata Kaunasesse vaid perepuhkust, Euroopa, Skandinaavia, näiteks 500-600 km päevas.
Mul on põhiauto juba viimased 3 aastat ja ma sõidan sellised ~1500 kuus ja 99% saan laadida kodus. Ppikemaid otsi on ikka ette tulnud päevas nagu Tallinn - Riia - Tallinn jne.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 17:12
Postitas tabarabarap
ping kirjutas: 24 Okt 2024, 16:33
tabarabarap kirjutas: 24 Okt 2024, 00:39
....
Hiinas on vast 20mil EV -d tänaval ja seal tehakse täna 50% globaalsest EV -de müügist. Esimest korda sellel aastal Hiinas EV -de müük ületanud ICE autode müügi ja üle 50% uutest sõidukitest mida müüakse on EV -d. ...
Ühe parteiga totalitaarset riiki ei ole vist mõtet
sunniviisilise innovatsiooni eeskujuks tuua, sest kui ka meil keelataks üle 10 aasta vanuste sõiduautode kasutamine (nagu on hiinas), siis oleks meil ka palju rohkem kastirattureid.
Aga võta see Hiina sealt näitest välja ja mõtle, et kuskil on 20mil EV -d ja kuskil tehakse 50% EV-de müügist ja müüakse rohkem EV -d kui ICE .
Kas Eesti on või ei ole ei koti vist kedagi peale eestlaste , komakoha komakoht
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 17:51
Postitas eerik2
tabarabarap kirjutas: 24 Okt 2024, 15:28
...
Vastupidi, hetkel on veel mõttekas kuna on soodustused, pärast on paratamatus ja kallim.
...
Justnimelt - soodustused, toetused jms... Kui kõik see nn toetuste jama ära kaotada, siis selgub alles EV õige hind. Praegu makstakse lihtsalt EV tootmisele peale, sest päris hinnaga oleks ostjaid ikka omajagu vähem.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 21:58
Postitas pancho villa
optimist88 kirjutas: 24 Okt 2024, 16:26
Ostsid põhiautoks v teiseks autoks? Pikemal reisil ka käinud? Ma ei mõtle kusemata Kaunasesse vaid perepuhkust, Euroopa, Skandinaavia, näiteks 500-600 km päevas.
Kui sa oma sisepõlemismootoriga sõidukiga kolmetonnise haagisega Teravmägedele ringi peale pole teinud, ei ole sul sõnaõigust.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 24 Okt 2024, 23:50
Postitas tabarabarap
pancho villa kirjutas: 24 Okt 2024, 21:58
Kui sa oma sisepõlemismootoriga sõidukiga kolmetonnise haagisega Teravmägedele ringi peale pole teinud, ei ole sul sõnaõigust.
Kusemata !!!
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Okt 2024, 00:12
Postitas pancho villa
Ei kusema peab ikka. Õigel TDi-vennal on part kaasas.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Okt 2024, 00:47
Postitas kunn24
Õnnestub peaaegu ka elektriautoga (eriti 2 "t"-ga)
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/5 ... a7a7fafa6a
Toimittaja ajoi sähköautolla Lappiin kusematta – Näin se onnistui
Eesti keeles:
pesema
ta, olema
ta, kusema
ta
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Okt 2024, 18:36
Postitas Urmas
Saksamaal põles elektriauto pärast maani maha tuletõrjedepoo. Irooniline, kas pole? Keegi võiks viite panna, ma ei saa telefonis hakkama ja läpaka võimalus alles järgmine nädal.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Okt 2024, 19:21
Postitas Vko
Elektriautosid on vähe, aga selle arvu kohta põlenguid tundub päris palju olema. Mis veel siis saaks kui kõik autod elektriautod oleks.

Ei tea kas mingit statistikat ka leiab selle kohta, kui palju nö. isesüttimisi ja avariide tagajärjel süttimisi on olnud elektriautode ja sisepõlemismootoriga autode hulgas, süütamised, suitsukonist põlema minemised jms peaks arvestusest välja jätma. Ilmselt esineb ka laadijate põlenguid?
Kuidas elektriautode korral likklusõnnetuste puhul käitutakse? Seal on ju palju kaableid, elektroonikat ja suured akud. Kas keegi suvatseb kõik nö. peidus olevad kaablid ja asjad järgi kontrollida ja veenduda, et neid on ohutu edasi kasutada. Ja akude seisukord, kas on nõutud mingi põhjalik kontroll teha või nõuab tootja teatud liiklusõnnetuste puhul akude või muude asjade välja vahetamist?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Okt 2024, 19:56
Postitas pancho villa
Urmas kirjutas: 25 Okt 2024, 18:36
Saksamaal põles elektriauto pärast maani maha tuletõrjedepoo. Irooniline, kas pole? Keegi võiks viite panna, ma ei saa telefonis hakkama ja läpaka võimalus alles järgmine nädal.
Norras põles 3000 autot parkimismajja elektriauto pärast.
Või siis oli süüdlaseks teada-tuntud tõrvik nimega Opel Zafira. Kuid kindlasti põlesid seal ka elektriautod, seega sa vali see lõik mu jutust ja muu viska kõrvale, sest see muu sinu ideoloogiaga ei klapi.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Okt 2024, 19:57
Postitas pancho villa
Vko kirjutas: 25 Okt 2024, 19:21
Elektriautosid on vähe, aga selle arvu kohta põlenguid tundub päris palju olema. Mis veel siis saaks kui kõik autod elektriautod oleks.

Ei tea kas mingit statistikat ka leiab selle kohta, kui palju nö. isesüttimisi ja avariide tagajärjel süttimisi on olnud elektriautode ja sisepõlemismootoriga autode hulgas, süütamised, suitsukonist põlema minemised jms peaks arvestusest välja jätma. Ilmselt esineb ka laadijate põlenguid?
Kuidas elektriautode korral likklusõnnetuste puhul käitutakse? Seal on ju palju kaableid, elektroonikat ja suured akud. Kas keegi suvatseb kõik nö. peidus olevad kaablid ja asjad järgi kontrollida ja veenduda, et neid on ohutu edasi kasutada. Ja akude seisukord, kas on nõutud mingi põhjalik kontroll teha või nõuab tootja teatud liiklusõnnetuste puhul akude või muude asjade välja vahetamist?
On tõesti statistikat, aga see ei klapi su maailmavaatega, seega ära seda artiklit loe:
https://www.motor.no/aktuelt/29-elbilbr ... 021/215947
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Okt 2024, 21:28
Postitas ping
Vko kirjutas: 25 Okt 2024, 19:21
.... Ja akude seisukord, kas on nõutud mingi põhjalik kontroll teha või nõuab tootja teatud liiklusõnnetuste puhul akude või muude asjade välja vahetamist?
Kui akul on väline vigastus (silmaga nähtav mõlk) ja kui sellise vigastusega auto ei läbi kohustuslikku tehnoülevaatust, siis tootja juhendi järgi tuleb selline aku välja vahetada.
Kui metsas kännu otsa või kõnnitee äärekivile sõites vigastada akut, siis on remont päris kallis.
