Õhtust
See sügis uurisin oma Husqvarna 450X rattaid ja üks neist logises natuke. Võtsin koostu lahti ja nähes, et päikeseratas oli kulumise tundemärkidega, tellisin Klipparservisest antud
komplekti.
Osandamine ja kokku panek oli suhteliselt lihtne. Olid kasutada üks väike tõmmits, puurpingi kruustangid, padrunvõtme padrunid ning muidu pudi-padi.
Aga kuna mul on veel kaks aastat tööd teinud 430X, siis soovisin selle reduktoreid samuti määrida, tekkis küsimus komplektiga kaasa pandud määrde osas. Arutelu samal teemal on eelnevalt leheküljel 32. Sealt on lugeda ka mõisted ASTM, NLGI jne, mis esmapilgul valmistasid segadust. Internetis kaevates tegin enesele (võib olla ebatäpselt) selgeks, et ASTM penetration on USA standardisatsiooni ASTM D217 järgne tulemus ja peaaegu samaväärne mittekriitiliste olude tarbeks on ISO 3127.
Ning ASTM järgi teostatud mõõtmiste tulemustest (mis vahemikku satutakse) saadakse NLGI number.
Järelepärimisel sain teada, et komplekiga kaasa pandud määre on Mobil SHC220, mis on liitiumi baasil (NLGI 2, ASTM 280). Samuti, et tema teada on Husqvarna plastikhammasrattad nailonist.
Mida nüüd teha?
Lk 32 pakututest oli kättesaadav OKS 1110 (NLGI 3, ASTM 180-210), kodus olemas samuti (pakub Euronics XAVAX firmamärgi all kohvimasinate liugpindade määrimiseks) aga see on tunnetuslikult märkimisväärselt viskoossem kui 430X originaalmääre ja raskendas reduktori käsitsi pööramist.
Seega sai vaadatud Mobil SHC220 kättesaadavaid analooge ning leidsin Automaailmast CRC Super Adhesive Grease (NLGI 2, ASTM 265-295). Nailonile liitiumi baasil määre - kas on ka midagi paremat?
Ja ongi müügil Liqui-Moly silikooni baasil määre Silikon-Fett (NLGI 2, ISO 265-295), mis aga lähebki homme 430X-i reduktoritesse.
Eks aasta või paari pärast võtan reduktorid uuesti lahti ja saan ehk erinevusi toimivuses näha.