Re: Elektriautodest
Postitatud: 12 Juul 2024, 09:40
Ega pingi-sugused soolapuhujad ei eksisteerikski, kui poleks kergeusklikke, kes takka kiidaks.
No selle postituse põhjal on sul mentaliteediga probleeme. Planeedi Maa päästmise teemas, kui julgesin tunnistada, et ei kavatsegi kulutada maal tekkiva prügi(papp ja ja natuke plastikut) viimiseks lähimasse jäätmejaama fossiilset kütust, vaid põletan tünnis ja minu jalajälg on väiksem, siis sain nii sinu kui ka kasutaja xil poolt sõimulaadsete(halvustavate) kommentaaride sisu osaliseks. Ja nüüd sa räägid, et sul on lausa kaks fossiilkütust põletavat autot. Miks sa ainult EV-ga hakkama ei saa ja mis võiks olla selle aus põhjendus sinu arvates?kaimagk kirjutas: 11 Juul 2024, 15:15 … ei oska selle mentaliteedi müümisest midagi öelda. Oman nii diislit, bensukat kui elektriautot. Iga kell sõidan esimese valikuga elektri jõul …..
…..kuidas kahjustab fossiili jõul edasiliikuv sõiduk kliimat mis seisab? Selles kõrgemast ajurakkude skeemist saab aru sinul u.Urmas kirjutas: 12 Juul 2024, 18:11No selle postituse põhjal on sul mentaliteediga probleeme. Planeedi Maa päästmise teemas, kui julgesin tunnistada, et ei kavatsegi kulutada maal tekkiva prügi(papp ja ja natuke plastikut) viimiseks lähimasse jäätmejaama fossiilset kütust, vaid põletan tünnis ja minu jalajälg on väiksem, siis sain nii sinu kui ka kasutaja xil poolt sõimulaadsete(halvustavate) kommentaaride sisu osaliseks. Ja nüüd sa räägid, et sul on lausa kaks fossiilkütust põletavat autot. Miks sa ainult EV-ga hakkama ei saa ja mis võiks olla selle aus põhjendus sinu arvates?kaimagk kirjutas: 11 Juul 2024, 15:15 … ei oska selle mentaliteedi müümisest midagi öelda. Oman nii diislit, bensukat kui elektriautot. Iga kell sõidan esimese valikuga elektri jõul …..![]()
Kas peaksin taaskasutatava prügi vedamiseks maalt ostma EV, et olla planeedi Maa päästja roheliste silmis?kaimagk kirjutas: 12 Juul 2024, 18:47 ….95% sõidud ( 20 km tööle, 20 km tagasi) elektriga, kui vaja suuremaid asju vedada siis caravelle ja golf on naisel….. nii lihtne see ongi…….põleta oma sodi seal aias edasi…..
Tegelikult peaks EV teema olema ka naljanurga rubriigis, sest ma ei suuda seda kiidulaulu EV-dele tõsiselt võtta. Ole mureta, küll hakatakse varsti EV-dest kirjutama ka naljanurgas. Lihtsalt kannatust on vaja.kaimagk kirjutas: 12 Juul 2024, 20:10 …..u, siin on teema elektriautodest, ära risusta oma prügiga teemasi. Tegid ju oma naljanurga, kirjuta sinna…..
üleminek hobuvankritelt oli ka dramaatiline.Urmas kirjutas: 12 Juul 2024, 20:26
Tegelikult peaks EV teema olema ka naljanurga rubriigis, sest ma ei suuda seda kiidulaulu EV-dele tõsiselt võtta. Ole mureta, küll hakatakse varsti EV-dest kirjutama ka naljanurgas. Lihtsalt kannatust on vaja.![]()
Jah, kuid see käis nn evolutsiooni käigus ja vabatahtlikult, mitte sunniviisiliselt nagu EV-dele pealesundimine hetkel käib. Hobuvankrid surid "loomulikku surma".
….lihtsalt sellise ila mis siit nende ev vastaste poolt tuleb, peab ju nati reageerima. Aga, kes siin tige ev peale on? Kus kohas on keegi siin oma ev maha teinud? Aga jaurane edasi, nii nagu igas teemas, onju.kunn24 kirjutas: 12 Juul 2024, 21:02 Mind imestab, miks on EV omanikud nii tigedad? Vanasti öeldi pideva tigetsemise kohta, et kõht kinni ja vähe keppi. Mis nüüd lahti on?
seleta palun lähemalt.
@Kunn, mulle tundub just vastupidi, et mida kaugemalt on elektriautot nähtud, seda "verisemalt" sellesse suhtutakse. Nagu keegi sunniks elektrikat soetama ja on vaja meeleheitlikult mõelda välja põhjendusi, miks seda mitte teha.kunn24 kirjutas: 12 Juul 2024, 21:02 Mind imestab, miks on EV omanikud nii tigedad? Vanasti öeldi pideva tigetsemise kohta, et kõht kinni ja vähe keppi. Mis nüüd lahti on?
Sunnitakse ja seda lausa riiklikul tasemel. Kas sa tõesti ei ole aru saanud kaudsetest sunnimeetoditest? Tõesti ei viitsi välja otsida ministrite sõnavõtte fossiilide najal sõitvate autodest loobumise kohta kasvõi automaksu põhjendamisel.A23 kirjutas: 12 Juul 2024, 21:17 Nagu keegi sunniks elektrikat soetama ja on vaja meeleheitlikult mõelda välja põhjendusi, miks seda mitte teha.
Mina ei reklaami midagi, igaüks otsustab vastavalt vajadusele ja eelistusele, millega sõidab.
Kas aku ei ole mitte EV auto sõiduvalmiduse põhikomponent? EV akupanga vigastuse vs bensupaagi vigastuse ja vahetuse maksumuse vahe ja jalajälg on milline? Ja selle põhikomponendi koostisosade kaevandamine käib tasuta päikese ja tuuleenergia najal? Aku kaevandamiseks vajalike töömasinate tootmine käib ikka sellesama tasuta energia najal? Ega liitiumi ja muu aku tootmiseks vajaliku koostisosade jaoks ei ole vaja maapinda üles sonkida. Kaua võtab aega selle ülessongitud maapinna taastumine? Oeh, ärge olge nii sinisilmsed!A23 kirjutas: 12 Juul 2024, 21:17 Lepime aga kokku, et elektrikas on igas muus suhtes fossiilist üle, välja arvatud aku ja sellega seotud teemad.
Põhimõtteliselt vastasin su küsimusel oma kommentaari esimeses osas kasutaja A23-le vastates.
Selge, pidev teekonna planeerimine ja mõtlemine, kas veab välja, ajab tigedaks.Lepime aga kokku, et elektrikas on igas muus suhtes fossiilist üle, välja arvatud aku ja sellega seotud teemad.
@ Urmas,Urmas kirjutas: 12 Juul 2024, 21:30Sunnitakse ja seda lausa riiklikul tasemel. Kas sa tõesti ei ole aru saanud kaudsetest sunnimeetoditest? Tõesti ei viitsi välja otsida ministrite sõnavõtte fossiilide najal sõitvate autodest loobumise kohta kasvõi automaksu põhjendamisel.A23 kirjutas: 12 Juul 2024, 21:17 Nagu keegi sunniks elektrikat soetama ja on vaja meeleheitlikult mõelda välja põhjendusi, miks seda mitte teha.
Mina ei reklaami midagi, igaüks otsustab vastavalt vajadusele ja eelistusele, millega sõidab.Kas aku ei ole mitte EV auto sõiduvalmiduse põhikomponent? EV akupanga vigastuse vs bensupaagi vigastuse ja vahetuse maksumuse vahe ja jalajälg on milline? Ja selle põhikomponendi koostisosade kaevandamine käib tasuta päikese ja tuuleenergia najal? Aku kaevandamiseks vajalike töömasinate tootmine käib ikka sellesama tasuta energia najal? Ega liitiumi ja muu aku tootmiseks vajaliku koostisosade jaoks ei ole vaja maapinda üles sonkida. Kaua võtab aega selle ülessongitud maapinna taastumine? Oeh, ärge olge nii sinisilmsed!A23 kirjutas: 12 Juul 2024, 21:17 Lepime aga kokku, et elektrikas on igas muus suhtes fossiilist üle, välja arvatud aku ja sellega seotud teemad.
Püüdsin otsida mõne päeva tagust artiklit, kuid hetkel ei leidnud, kuid kus olid numbrid uute EV ja fossiilkütusel sõitvate autode jalajälg tehaest väljununa.
PS. Ei, ma ei ole EV-de vastane, vaid isegi meie vanasõna ütleb, et ära sülita vanasse kaevu enne kui uus valmis. No ei ole EV veel valmis, aga foosiilkütust autode peale juba sülitatakse riiklikul tasemel. EV on veel nagu kokanduses "medium" ehk pooltoores.![]()
Ütleks nii, et pikemate sõitude puhul, eriti talvel, võib tüütuks muutuda küll. Kas ajab ka tigedaks, loodetavasti mitte, vähemalt ise ei ole aru saanud. Olen sportlikust huvist kõige ekstreemsemal juhul sõitnud aku nii tühjaks, et 1 km jäi veel "range"'t.kunn24 kirjutas: 12 Juul 2024, 21:57 A23 kirjutas: ↑12 Juul 2024, 21:17Selge, pidev treekonna planeerimine ja mõtlemine, kas veab välja, ajab tigedaks.Lepime aga kokku, et elektrikas on igas muus suhtes fossiilist üle, välja arvatud aku ja sellega seotud teemad.
Kuni VEEL on võimalik, siis ei lase.A23 kirjutas: 12 Juul 2024, 22:00 @ Urmas,
1) Kas Sa lased ministrite vms sõnavõttudest oma hankeotsust mõjutada?
No miks on sel juhul vaja mingeid tähtaegasid, a´la aastaks 2030 on fossiilkütust tarbivate autode tootmine keelatud? Kas ajaloost on teada mõni fakt, et kehtestame hobuste kasutamise maksu, sest autod on tulnud selleks, et jääda ja hobuse tapamajja viimisel maksame boonust? Minu teada ei ole. Arvestades tolleaegsete hobuste arvu ja nende toitmiseks vajavaid ressursse kasvõi heinamaade näol, siis hobused olid ühed keskkonnavaenulikumad transpordivahendid. Hobuste peeru mõjust keskkonnale ma parem ei hakka heietamagi.A23 kirjutas: 12 Juul 2024, 22:00 2) Sellega olen nõus, et akunduses on arenguruumi veel küll. Ma isegi ei pea põhiprobleemiks Sinu viidatud remondi maksumuse "kääre", küll see paika loksub, samuti ka laadimiskiirus kasvab suht silmanähtavalt, et sellest kui probleemist varsti ei saa enam rääkida. Küll aga ei ole hetkel reaalselt lahendust aku energiatiheduse tõstmiseks, samuti selle sõltumisest temperatuurist ja kasutuseast.
Aga soomlastel see eetiline probleem juba on olemas. Ei viitsi viidet otsida, kuid mälu järgi oli selleteemaline artikkel Postimehes.A23 kirjutas: 12 Juul 2024, 22:10 Sa ei sõida ju sõbrale külla, et paluda, kas juhet saad laenata, ikka vajadusel planeerid enne või pärast mingi laadija juures peatuse või siis võtad fossiiliga selle reisu ette.
Variant 1) Kõik keeratakse tagasi ja Volkswagenipoest saab endale osta tutika B5.5 1.9tdi.Urmas kirjutas: 12 Juul 2024, 22:22
Mainisin mingis kommentaaris, et jaapanlased leidsid kusagil oma territooriumilt akude tootmiseks vajalikku toorainet ja kilkasid rõõmuga, et seda jätkub seal 75 aastaks. Mis on 75 aastat kui rahvastik ja EV-sid vajavate inimeste hulk kasvab kiiremini. 75 aastat on kõiget 2-3 põlvkonda. Ja edasi?![]()
See 75 aastat sellepärast, et absoluutselt kõik rohelised räägivad sellest, et millise pärandi praegune fossiilide kasutajate põlvkond jätab oma tulevastele põlvkondadele. Aga kui kui mõni osavam psühholoog teeks magistritöö sellest, et kas konkreetne roheline indiviid ikka ka tegelikult mõtleb nii globaalselt, siis millegipärast arvan tulemus tuleb kardinaalselt vastupidine. Inimene oma olemuses on arenenud piisavalt egoistlikuks. Kaasaarvatud mina ise.pancho villa kirjutas: 12 Juul 2024, 22:27 Mis vanus see on, millal sedavõrd totaalselt kinni kiilub?