Ära pläma, korduvalt juba räägitud, et rooli"karp" võimendab juhi poolt rakendatavat jõudu, mis rattaid pöörab (täpsemalt pöördemomenti) ja see on just selle VÕIMENDAMISE eesmärgil sinna pandud, mitte niisama ning sisuliselt ongi mehaaniline VÕIMENDI.kunn24 kirjutas: 29 Apr 2025, 00:26 Kas tungraud on ka võimendi? Aga mutrivõti? Aga naine, kui teda p..st näpistad ja sulle vastu kõrvu annab?
Kui vähe huvitab, siis pead otsima omasuguste seltskonna, kellele samamoodi meeldib mõisteid pea peale keerata ja eks siis jaurake koos. Näiteks on juristid suutnud keerata nii mitmedki tavamõisted segamini ja aru saavad ühtemoodi asjast vaid siis, kui pistavad juurde krüptilise sõna:"juriidiliselt", eriti tavainimese ees poosetades (omavahel nad võivad seda eeldust rakendada vaimisi). Näiteks:"juriidiliselt korrektne"- mis tavatähenduses võib tähendada parajat jama.
Kas sellest on vaja eeskuju võtta ja leiutada võimendi puhul täiend:"vkoliselt"?
Kuna sigulli roolikarp täiendavat välist energiat ei tarbi, siis ta muundab pöördemomenti. Samamoodi ka sillareduktor.
Näiteks E30 BMW-l oli 2 varianti roolilatte- võimendiga (külge tulid hüdrovoolikud) ja ilma. Mõlemas oli sinu mõistes "pöördemomenti võimendav" reduktor/ hammaspaar.
Kui ikka keeruline või tekitab vaimset erutust, proovi võtta rahunemispaus. Siia jaburduste tootmine ei ole kohustus.![]()
Elektriautodest
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Kõik saavad aru, mida mõtled, aga Sa kasutad valesid termineid!Vko kirjutas: 29 Apr 2025, 10:40Ära pläma, korduvalt juba räägitud, et rooli"karp" võimendab juhi poolt rakendatavat jõudu, mis rattaid pöörab (täpsemalt pöördemomenti) ja see on just selle VÕIMENDAMISE eesmärgil sinna pandud, mitte niisama ning sisuliselt ongi mehaaniline VÕIMENDI.kunn24 kirjutas: 29 Apr 2025, 00:26 Kas tungraud on ka võimendi? Aga mutrivõti? Aga naine, kui teda p..st näpistad ja sulle vastu kõrvu annab?
Kui vähe huvitab, siis pead otsima omasuguste seltskonna, kellele samamoodi meeldib mõisteid pea peale keerata ja eks siis jaurake koos. Näiteks on juristid suutnud keerata nii mitmedki tavamõisted segamini ja aru saavad ühtemoodi asjast vaid siis, kui pistavad juurde krüptilise sõna:"juriidiliselt", eriti tavainimese ees poosetades (omavahel nad võivad seda eeldust rakendada vaimisi). Näiteks:"juriidiliselt korrektne"- mis tavatähenduses võib tähendada parajat jama.
Kas sellest on vaja eeskuju võtta ja leiutada võimendi puhul täiend:"vkoliselt"?
Kuna sigulli roolikarp täiendavat välist energiat ei tarbi, siis ta muundab pöördemomenti. Samamoodi ka sillareduktor.
Näiteks E30 BMW-l oli 2 varianti roolilatte- võimendiga (külge tulid hüdrovoolikud) ja ilma. Mõlemas oli sinu mõistes "pöördemomenti võimendav" reduktor/ hammaspaar.
Kui ikka keeruline või tekitab vaimset erutust, proovi võtta rahunemispaus. Siia jaburduste tootmine ei ole kohustus.![]()
Tehnikainimesed teavad, et võimendi eeldab välise jõu, energia vms kaasmist, ehk siis väljundis on töö suurem kui sisendis. Võrdluseks võid võtta nt transistori vooluvõimendina, kui see teema kodusem.
Roolikarp, igasugune reduktor või ka tali, ei ole võimendid, nende sisendis ja väljundis on töö võrdne. (Kui ei arvesta sisehõõrdekadusid)
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 6389
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 89 korda
- On tänatud: 142 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Küülaline »
See ei ole eriti süvafüüsika, selliseid seadmeid nimetatakse lihtmehhanismideks - Lihtmehhanismid ei muuda töö hulka, mida tuleb teha. Lihtmehhanism muudab vajaminevat jõudu ja läbitud teepikkust. Nii mitu korda, kui lihtmehhanismi kasutamisel võidetakse jõus, kaotatakse läbitud tee pikkuses, ja vastupidi.Vko kirjutas: 29 Apr 2025, 17:45Ei huvita mingi "süva"füüsika teooria ... pöördemomendi seisukohast võib nimetada võimendiks
Selleks et võita jõus, (võimendada) tuleb rooli rohkem keerata.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 257
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas optimist88 »
Küülaline kirjutas: 29 Apr 2025, 18:52See ei ole eriti süvafüüsika, selliseid seadmeid nimetatakse lihtmehanismideks - Lihtmehhanismid ei muuda töö hulka, mida tuleb teha. Lihtmehhanism muudab vajaminevat jõudu ja läbitud teepikkust. Nii mitu korda, kui lihtmehhanismi kasutamisel võidetakse jõus, kaotatakse läbitud tee pikkuses, ja vastupidi.Vko kirjutas: 29 Apr 2025, 17:45Ei huvita mingi "süva"füüsika teooria ... pöördemomendi seisukohast võib nimetada võimendiks
Selleks et võita jõus, (võimendada) tuleb rooli rohkem keerata.
Mulle, tehnilise hariduseta inimesele selge ja loogiline seletus aga mõne jaoks kindlalt liiga “süva” ja “ei huvita”.
Tõsimeeli väide - žigullidel on roolivõim - sobib naljanurka väga hästi! Pole põhjust rohkem vaielda.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2862
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 27 korda
- On tänatud: 72 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas madis64 »
Sa pole ilmselgelt vanade traktorite rooli keeranud, sestap ka üleolev suhtumine roolikarbi poolt pakutavasse momendivõimendusse.optimist88 kirjutas: 29 Apr 2025, 19:05 Tõsimeeli väide - žigullidel on roolivõim - sobib naljanurka väga hästi!
Noorus, mis teha

Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »
Tore ju kui nalja edasi teed.optimist88 kirjutas: 29 Apr 2025, 19:05 Mulle, tehnilise hariduseta inimesele selge ja loogiline seletus aga mõne jaoks kindlalt liiga “süva” ja “ei huvita”.
Tõsimeeli väide - žigullidel on roolivõim - sobib naljanurka väga hästi! Pole põhjust rohkem vaielda.


-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 6389
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 89 korda
- On tänatud: 142 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Küülaline »
Kus sa näed üleolevat suhtumist?madis64 kirjutas: 29 Apr 2025, 19:22sestap ka üleolev suhtumine roolikarbi poolt pakutavasse momendivõimendusse
Aga selleks, et rattad keeraks 45 kraadi, tuli "barankat" vändata ikka päris mitu tiiru.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2862
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 27 korda
- On tänatud: 72 korda
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 143
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 5 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas rs7 »

On tegu võimendiga? Siin jaurate semantika üle.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Üldiselt, kui elementaarmehaanika mõisted ära hägustate, siis võib varsti leida ennast nurka värvituna. Tulemuseks on omaette jauramine ja mõistete leiutamine. Kõrgkoolist reeglina visati sellised kulibinid välja (erand oli siis, kui mõni vanem oli mõjukas isik või Kulibin avaldas siiski sellist muljet, et mõned veidrused anti andeks).
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 546
- Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 14 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas võhik »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 6389
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 89 korda
- On tänatud: 142 korda
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Ma pulli pärast palusin AI-l kolme liikuva plokiga tali skeemi joonistada ja seletada, kuidas see töötab.
Igasugu kentsakaid pilte tuli...
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Aga miski skeemiga peaks ka geomeetriline progressioon võimalik olema? Nagu hammasratastel käigukastis on.....?
Siis peaks ilmselt ka "liikumatu " ploki kinnituskoht liikuma, ehk "liikumatute " plokkide vahekaugused töö käigus muutuma...
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Selles suhtes on lihtne, et niimitu X, kui tõmmatavat otsa pead pikemalt (tõmbava otsa suhtes) tõmbama, on ka jõud tõmbavas otsas samapalju X suurem. Olgu plokkide skeem milline tahes.trebla kirjutas: 30 Apr 2025, 07:56 krt... tuleb jah välja, et õige on. Ma ka esimese hooga mõtlesin, et iga liikuv plokk suurendab jõudu 2x ehk tegemist on geomeetrilise progressiooniga, mitte aritmeetilisega...
Aga miski skeemiga peaks ka geomeetriline progressioon võimalik olema? Nagu hammasratastel käigukastis on.....?
Siis peaks ilmselt ka "liikumatu " ploki kinnituskoht liikuma, ehk "liikumatute " plokkide vahekaugused töö käigus muutuma...
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Kui mõisted segi aetakse, terendub "Baabeli torni efekt"

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2862
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 27 korda
- On tänatud: 72 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas madis64 »
Mis parata, kui ka laias maailmas mõisted eri kohtades erinevalt määratletud on:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mechanical_amplifier
"Electrical amplifiers increase the power of the signal with energy supplied from an external source. This is generally not the case with most devices described as mechanical amplifiers; all the energy is provided by the original signal and there is no power amplification."
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
A torque amplifier is a mechanical device that amplifies the torque of a rotating shaft without affecting its rotational speed.
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_am ... plications
Kui samamoodi jätkata, on perpentum mobile valmis.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
- On tänanud: 54 korda
- On tänatud: 70 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas RaJy »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5523
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Üks autopoe müüja püüdis kunagi mulle seletada, et Eesti keeles ei saagi olla sõna "nookur", sest Eestlased elasid autode leiutamise ajal koobastes ja alles "vabastajad" tõid siia autod.madis64 kirjutas: 30 Apr 2025, 13:13Mis parata, kui ka laias maailmas mõisted eri kohtades erinevalt määratletud on:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mechanical_amplifier
"Electrical amplifiers increase the power of the signal with energy supplied from an external source. This is generally not the case with most devices described as mechanical amplifiers; all the energy is provided by the original signal and there is no power amplification."
"Laiatarbe Inglishc" on palju vähem arenenud, kui Eesti tehniline keel ja Eesti keeles on sellise keeraja jaoks olemas väljend nagu "Pöördemomendikordisti":
https://www.google.com/search?q=p%C3%B6 ... client=img
Ingliskeeles sama asi:
https://www.google.com/search?q=torque+ ... client=img
Edasijõudnutele erinevate plokkide ja nööride kinemaatika uurimiseks sobib "plokkvibu" tööpõhimõttega tutvumine.
https://www.google.com/search?newwindow ... 99&dpr=1.5

-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 257
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas optimist88 »
Näen, et sa jäid numbrimaagiasse kinni. GAZ 51-ga olen piisavalt sõitnud. '86 lõpetatud keskkool sisaldas BC juhtimisõigust, millele eelnes paar aastat autoõpetuse tunde. Vene veokate tehnosüsteemid arutati pulkadeni läbi, sõidukad põgusalt. VAZ-ide, GAZ-24, M2140, ZAZ965-ga olen sõitnud. Teooria ja praktika klapivad sellega, mida kunn24, Küülaline, A23, ping jne kirjutavad. Olgu rooli mehh. ülekanne mis tahes, hüdrauliselt (või elektriga) võimendatud rool on täiesti teine tubakas. Pole võimalik segi ajada. Sama lugu - võimendamata vs vaakumvõimendiga sõidupidur (VAZ-id).madis64 kirjutas: 29 Apr 2025, 19:22Sa pole ilmselgelt vanade traktorite rooli keeranud, sestap ka üleolev suhtumine roolikarbi poolt pakutavasse momendivõimendusse.optimist88 kirjutas: 29 Apr 2025, 19:05 Tõsimeeli väide - žigullidel on roolivõim - sobib naljanurka väga hästi!
Noorus, mis teha![]()
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring