Elektriautodest
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1371
- Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 57 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas tabarabarap »
-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
tabarabarap kirjutas: 26 Apr 2025, 09:25 https://www.engadget.com/transportation ... 29155.html kõikide ekraanivihkajate unelm


PM-s ilmus ka eesti keeles artikkel selle "üliodava" EV kohta. https://tehnika.postimees.ee/8237972/se ... -alla-tuua

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5524
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Kui noorematele võib tunduda see imelik, siis veel 30-40 aastat tagasi oligi nii, et varustuse valikuvõimalused olid oluliselt laiemad, kui tänapäevaste klassifikatsioonide ja sunduslike paketivalikutega.Urmas kirjutas: 27 Apr 2025, 09:30tabarabarap kirjutas: 26 Apr 2025, 09:25 https://www.engadget.com/transportation ... 29155.html kõikide ekraanivihkajate unelmAga see-eest on 100 ühikuga lisavarustuse paketis kõigi jaoks vist midagi olemas. Umbes nagu IKEA köögikapp, kus on ainult seinad ja ülejäänut hakkad juurde ostma. Mis siis selle kastika maksumuseks tegelikult tuleb?
PM-s ilmus ka eesti keeles artikkel selle "üliodava" EV kohta. https://tehnika.postimees.ee/8237972/se ... -alla-tuua
Näiteks A100 universaali võis osta kas 60kW mootoriga või 4x4 sedaani V8 mootoriga.
700BMW sai ka vändaga akendega.
Kui inimesel oli vaja 7 kohalist autot, siis ei pidanud "lux lisadega" ennast vigaseks maksma vaid sai valida vastavalt vajadusele lihtsama ja odavama auto.
Kui kõige kallim Eestis müüdav sõiduauto oli max varustuses VW Karavelle, hinnaga üle 1000 000eek siis üks esindus oli nõus müüma ka ilma roolivõimuta auto, kui teha tehasetellimus.

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 546
- Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 14 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas võhik »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5524
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Kuluefektiivsusega ei ole siin vist mitte midagi pistmist, pigem on võimalus müüa lisana "ostjale mittevajalikku toodet", pannes teda uskuma, et ostjal on seda seadet vaja.võhik kirjutas: 27 Apr 2025, 23:33 Masstootmise loogika põhjal on kõige kuluefektiivsem vast see, kui kõik tellijad saavad ühe ja sellesama auto, kuid sind huvitavad lisad lihtsalt aktiveeritakse üle interneti pärast vastava papi ülekandmist ....?
Näiteks ainult häälkäskusega avatav armatuurlaua laegas, mille avamise õiguse saab osta lisaks kuupõhise hinnaga?
Kui seda lisa ei osta, siis laegast muul moel avada ei saagi aga laegas on ostjale maha müüdud.
Või näiteks see sama 5 aasta vanuse tehnoloogiaga ekraan mis (tasulisi?) uuendusi vajab, mis on tarkvaravõrkude kaudu seotud autoga ja mille eest küsitakse mitmeid tuhandeid on ju näiteks minu jaoks mõttetu lisa seade, kui selle asendab palju funktsionaalsem 100eur maksev androidekraan, kust saab näha lisaks reaalajas liiklusinfole ka reaalajas kõiki auto jõusedame andmeid, jne.

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 372
- Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas rst »
Palun maini mõni autotootja ära, kes antud kuupõhist tasu küsib lisade kasutamise eest.ping kirjutas: 28 Apr 2025, 09:50...
Või näiteks see sama 5 aasta vanuse tehnoloogiaga ekraan mis (tasulisi?) uuendusi vajab, mis on tarkvaravõrkude kaudu seotud autoga ja mille eest küsitakse mitmeid tuhandeid on ju näiteks minu jaoks mõttetu lisa seade, kui selle asendab palju funktsionaalsem 100eur maksev androidekraan, kust saab näha lisaks reaalajas liiklusinfole ka reaalajas kõiki auto jõusedame andmeid, jne.
![]()
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
- On tänanud: 54 korda
- On tänatud: 70 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas RaJy »
Ma olen kasutajana märgitud autole mis toodeti 1996 ehk 29 aastat tagasi. Roolivõimu ei olnud, aknad käisid vändaga, kojamehed käisid ainult 2 režiimis - kas aeglaselt või kiirelt. Ainus mugavus oli raadio - isegi sigarisüütaja pesa ei olnud. Kriitiliselt suhtudes ei olnud tegu muidugi autoga - oli Opelping kirjutas: 27 Apr 2025, 22:04 Kui noorematele võib tunduda see imelik, siis veel 30-40 aastat tagasi oligi nii, et varustuse valikuvõimalused olid oluliselt laiemad, kui tänapäevaste klassifikatsioonide ja sunduslike paketivalikutega.
Näiteks A100 universaali võis osta kas 60kW mootoriga või 4x4 sedaani V8 mootoriga.
700BMW sai ka vändaga akendega.
Kui inimesel oli vaja 7 kohalist autot, siis ei pidanud "lux lisadega" ennast vigaseks maksma vaid sai valida vastavalt vajadusele lihtsama ja odavama auto.
Kui kõige kallim Eestis müüdav sõiduauto oli max varustuses VW Karavelle, hinnaga üle 1000 000eek siis üks esindus oli nõus müüma ka ilma roolivõimuta auto, kui teha tehasetellimus.
![]()
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 527
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 4 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Walter2 »
Vahest täpsustad millest jutt?Vko kirjutas: 28 Apr 2025, 14:07 Kui "tähte närida", siis isegi 50 aastat vanal Žigulil on roolivõimendi. Ei ole jah elektriline ega ka hüdrauliline, aga on mehaaniline. Ilma mingi võimendita poleks sisuliselt võimalik rooli keerata.![]()
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
- On tänanud: 54 korda
- On tänatud: 70 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas RaJy »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2058
- Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
- On tänanud: 83 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas aero »
Sa oled nõrk v? Mul on päris mitu autot olnud roolivõimuta, s.h. paar Ladat. Žigulli rehvilaius algas 135 mm-st, ka poisike sai hakkama. Roolivõimuga Ladat ma küll ei mäleta. Ajad pidurivõimuga segi.Vko kirjutas: 28 Apr 2025, 14:07 Kui "tähte närida", siis isegi 50 aastat vanal Žigulil on roolivõimendi. Ei ole jah elektriline ega ka hüdrauliline, aga on mehaaniline. Ilma mingi võimendita poleks sisuliselt võimalik rooli keerata.![]()
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
- On tänanud: 54 korda
- On tänatud: 70 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas RaJy »
Meenub oma 2105 Sain kuskilt 110 mm laiusega naastrerhvid. jube hästi sõitis lumes.aero kirjutas: 28 Apr 2025, 16:40Sa oled nõrk v? Mul on päris mitu autot olnud roolivõimuta, s.h. paar Ladat. Žigulli rehvilaius algas 135 mm-st, ka poisike sai hakkama. Roolivõimuga Ladat ma küll ei mäleta. Ajad pidurivõimuga segi.Vko kirjutas: 28 Apr 2025, 14:07 Kui "tähte närida", siis isegi 50 aastat vanal Žigulil on roolivõimendi. Ei ole jah elektriline ega ka hüdrauliline, aga on mehaaniline. Ilma mingi võimendita poleks sisuliselt võimalik rooli keerata.![]()
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »
Mida su arust siis "roolikarp" teeb kui ta mehaaniliselt ei võimenda, kus roolist tulev võll teeb mitu pööret ja väljuv hoob pöörab end vaid väikese osa? Pane see hoob otse rooli otsa ja proovi siis keerata.aero kirjutas: 28 Apr 2025, 16:40Sa oled nõrk v? Mul on päris mitu autot olnud roolivõimuta, s.h. paar Ladat. Žigulli rehvilaius algas 135 mm-st, ka poisike sai hakkama. Roolivõimuga Ladat ma küll ei mäleta. Ajad pidurivõimuga segi.Vko kirjutas: 28 Apr 2025, 14:07 Kui "tähte närida", siis isegi 50 aastat vanal Žigulil on roolivõimendi. Ei ole jah elektriline ega ka hüdrauliline, aga on mehaaniline. Ilma mingi võimendita poleks sisuliselt võimalik rooli keerata.![]()

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1636
- Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
- On tänanud: 54 korda
- On tänatud: 70 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas RaJy »
Lase hüdraulilise võimuga süsteem'õlist tühjaks ja proovi sõita! Sõidetud saab, aga kõvasti jõudu on vajaVko kirjutas: 28 Apr 2025, 17:10Mida su arust siis "roolikarp" teeb kui ta mehaaniliselt ei võimenda, kus roolist tulev võll teeb mitu pööret ja väljuv hoob pöörab end vaid väikese osa? Pane see hoob otse rooli otsa ja proovi siis keerata.aero kirjutas: 28 Apr 2025, 16:40Sa oled nõrk v? Mul on päris mitu autot olnud roolivõimuta, s.h. paar Ladat. Žigulli rehvilaius algas 135 mm-st, ka poisike sai hakkama. Roolivõimuga Ladat ma küll ei mäleta. Ajad pidurivõimuga segi.Vko kirjutas: 28 Apr 2025, 14:07 Kui "tähte närida", siis isegi 50 aastat vanal Žigulil on roolivõimendi. Ei ole jah elektriline ega ka hüdrauliline, aga on mehaaniline. Ilma mingi võimendita poleks sisuliselt võimalik rooli keerata.![]()
![]()
. Tiguülekandega rool ei ole võimendi. Otserool on jalgrattal - ilma igasuse võimendita.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »
Täpselt nii- kui auto juhtimine ka jalgratta sarnaseks teha, siis saab öelda, et roolivõimendi puudub. See tiguülekanne ei ole sinna "niisama" pandud, vaid just võimendamise eesmärgil ja oma põhimõttelt ongi mehaaniline võimendi.RaJy kirjutas: 28 Apr 2025, 17:39 Lase hüdraulilise võimuga süsteem'õlist tühjaks ja proovi sõita! Sõidetud saab, aga kõvasti jõudu on vaja
. Tiguülekandega rool ei ole võimendi. Otserool on jalgrattal - ilma igasuse võimendita.

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5524
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
See on vist nüüd küll selline koht, mis näitab kenasti kaasaegse autoõppe taset, kus ei teata "roolikarbi" ja "roolivõimendi" funktsioonide erinevust?Vko kirjutas: 28 Apr 2025, 17:10 .....
Mida su arust siis "roolikarp" teeb kui ta mehaaniliselt ei võimenda, kus roolist tulev võll teeb mitu pööret ja väljuv hoob pöörab end vaid väikese osa?
Pane see hoob otse rooli otsa ja proovi siis keerata.![]()
Muide igasusu rahvaralli, rallikrossi, jne. sõitjad võtavad võimalusel maha hüdraulilise roolivõimendid, sest see lisab auto kaalu, vähendab töökindlust, tarbib mootorist energiat ja pealegi keeratakse rooli enamuses sõidu ajal.

Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »
ping kirjutas: 28 Apr 2025, 17:57 See on vist nüüd küll selline koht, mis näitab kenasti kaasaegse autoõppe taset, kus ei teata "roolikarbi" ja "roolivõimendi" funktsioonide erinevust?
Ei oska selkaasaegse autoõppe kohta midagi öelda, kes mida teab ja kes mitte, aga antud juhul (näitena Žigulil) see "karp" (või ükskõik kuidas seda nimetada) just võimendab või väidad vastupidist?

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 527
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 4 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Walter2 »

Wiki muide ütleb päris lihtsas keeles ära mis on võimendi, tasub mõttega lugeda.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2863
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 27 korda
- On tänatud: 72 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas madis64 »
Tasub lugeda.Walter2 kirjutas: 28 Apr 2025, 19:56 Wiki muide ütleb päris lihtsas keeles ära mis on võimendi, tasub mõttega lugeda.
Energia jäävuse seaduse järgi saab - ilma välist energiat kaasamata - võimendada pöörlemiskiirust või pöördemomenti.
Selle viimase võimendamisega roolikarp tegelebki.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »

https://et.wikipedia.org/wiki/Võimendi
https://web.archive.org/web/20160305075 ... y=võimendi
võimendi
võimendi, seade, mis suurendab mingi suuruse väärtust väljastpoolt antava energia arvel
Võimendiks ei saa lugeda trafot, mis muudab küll signaali pinget ja voolu, kuid mitte selle võimsust. Üht liiki signaali teiseks muutev seade ei ole võimendi, vaid muundur või andur.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Kui vähe huvitab, siis pead otsima omasuguste seltskonna, kellele samamoodi meeldib mõisteid pea peale keerata ja eks siis jaurake koos. Näiteks on juristid suutnud keerata nii mitmedki tavamõisted segamini ja aru saavad ühtemoodi asjast vaid siis, kui pistavad juurde krüptilise sõna:"juriidiliselt", eriti tavainimese ees poosetades (omavahel nad võivad seda eeldust rakendada vaikimisi). Näiteks:"juriidiliselt korrektne"- mis tavatähenduses võib tähendada parajat jama.
Kas sellest on vaja eeskuju võtta ja leiutada võimendi puhul täiend:"vkoliselt"?
Kuna sigulli roolikarp täiendavat välist energiat ei tarbi, siis ta muundab pöördemomenti. Samamoodi ka sillareduktor.
Näiteks E30 BMW-l oli 2 varianti roolilatte- võimendiga (külge tulid hüdrovoolikud) ja ilma. Mõlemas oli sinu mõistes "pöördemomenti võimendav" reduktor/ hammaspaar.
Kui ikka keeruline või tekitab vaimset erutust, proovi võtta rahunemispaus. Siia jaburduste tootmine ei ole kohustus.

-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »

Tsitaadi allikas https://forte.delfi.ee/artikkel/1203736 ... e-ara-tehaMaailma suurim akutootja CATL esitles Shanghais uudseid tehnoloogiaid, mis tõenäoliselt teevad konkurentidele ärtust ära. Aku, mis suudab viie minutiga ahmida endasse 500 kilomeetrit sõiduraadiust, on uus maailmarekord. Lisaks näitasid hiinlased täiesti uut akumudelit, mis teeb võimalikuks kuni 1500 kilomeetri läbimise ühe laadimisega, kirjutab Accelerista.com.

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Eks siit need "õiguskantslerid" tulevadUrmas kirjutas: 23 Apr 2025, 23:26Mis kasu on autol asukohaandmete väljalülitamisest kui sul on telefon taskus ja sinu ligikaudne asukoht suudetakse tuvastada väga kiiresti. Noh, on variant, et kui su telefon on taskus 5mm paksusest tinast vutlaris, siis võib-olla asukoha tuvastamiseks puudub levi. Kunagi, kui suhtlus käis kirja teel, siis avati ümbrikke kirja sisuga tutvumiseks ja kuulati pealt lauatelefone, siis mobiiltelefonide ajastul oleme juba ammu-ammu oma privaatsuse ära andnud. Sularahata arveldamisest ehk ainult pangakaardid, ma ei hakka rääkimagi. Millisest poest, millal, kui palju, mida jnejne ..., tuvastada ei ole pangakaardi kauda ei ole tänapäeval enam üldse probleem. Poe igas riiulivahes olevatest "turvakaameratest" privaatsuse nõudmiseks ei ole ka vist mõtet jahuda.Lugege seda artiklit Eesti Vabariigis autoga sõitmise anonüümsusest.
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1203 ... utonumbrit

Kuhu nii suundume, seda kirjeldab Rs7 23 Apr 2025, 23:26 postitus üheselt arusaadavalt.
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring