Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
tcumen
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 390
Liitunud: 16 Juun 2006, 22:12
Asukoht: Läänemaa
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tcumen »

kunn24 kirjutas: 15 Apr 2025, 16:24
Või on siis innovatsioon teatud maani aktsepteeritav ja edasi enam mitte?
Kust sa innovatsiooni näed? Võeti läpakas või tahvel, keerati rattad alla ja novatsioon. Ime, et veel Win12 sinna ei tehtud. Tesla kohta tõi mõiste "ratastega läpakas" sisse mu tuttav juba 5a tagasi. Ma autorlusele ei pretendeeru.
Küll see windows 12 ka sinna tuleb. :grin:
Krt. mul lõi kohe filmi käima vaimusilmas:
Tahad tööle sõita, autu aga teeb parasjagu uuendust, ega luba end segada: " Please wait! Do not switch power off or ignition on!"
Nett maas on: "Your account not validated! Access denied!"
Jne.
:jooma
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Nihverdatakse ka EV-ga ja seda lausa tehase poolt.
Reutersi 2023. aasta juulis avaldatud eriraport näitas, et Tesla oli loonud salajase meeskonna, et suruda maha juhtide kaebused sõiduulatuse kohta. Tesla vastu esitati kaks hagi, mis mõlemad tsiteerisid seda raportit.
Tsitaadi allikas https://forte.delfi.ee/artikkel/1203715 ... ikohustusi
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

tcumen kirjutas: 18 Apr 2025, 17:41 ...
Krt. mul lõi kohe filmi käima vaimusilmas:
Tahad tööle sõita, autu aga teeb parasjagu uuendust, ega luba end segada: " Please wait! Do not switch power off or ignition on!"
Nett maas on: "Your account not validated! Access denied!"
Jne.
:jooma
See on juba aastaid reaalsus, pidevalt võrgus olevatel autodel.
Uuri, et mis aastal jõustus kohustus, et kõik müüdavad autod peavad omama kaughalduse seadmeid.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

ping kirjutas: 19 Apr 2025, 10:50
tcumen kirjutas: 18 Apr 2025, 17:41 ...
Krt. mul lõi kohe filmi käima vaimusilmas:
Tahad tööle sõita, autu aga teeb parasjagu uuendust, ega luba end segada: " Please wait! Do not switch power off or ignition on!"
Nett maas on: "Your account not validated! Access denied!"
Jne.
:jooma
See on juba aastaid reaalsus, pidevalt võrgus olevatel autodel.
Uuri, et mis aastal jõustus kohustus, et kõik müüdavad autod peavad omama kaughalduse seadmeid.
:hello:
@Ping, on Sul mingid isiklikud kogemused või ainult oletad? Omast kogemusest:
- Uuendust saab katkestada, edasi lükata või sellest loobuda, sõitmist see ei takista
- Kui kaughalduse all pead silmas hädaolukorra teavituse süsteemi, siis mis selle vastu saaks olla? Lisaks avarii korral automaatselt rakendumisele saad ka ise hädaabi kutsuda, kui nt telefoni kaasas pole. Kui süsteem on toimimispiirkonnast väljas, siis kuvab vastavat teavet ka ekraanil, ühe korra on sellist ette tulnud, ilmselt toimib üle GSM võrgu.
Vko
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänatud: 8 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

Tore ju kui keegi saab pidevalt luurata kus sa oma autoga sõidad. :)
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

Vko kirjutas: 21 Apr 2025, 10:41 Tore ju kui keegi saab pidevalt luurata kus sa oma autoga sõidad. :)
Asukohaandmed saab soovi korral ka välja lülitada, valik täiesti olemas.
Käib fossiilide kohta ka...
Vko
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänatud: 8 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

Sellised "välja lülitamised" on vaid virtuaalne. Telefonist saab ka asukohainfo välja lülitada, aga teatud tegelased saavad ikka asukohta vaadata. :)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

A23 kirjutas: 21 Apr 2025, 07:22 ....
- Kui kaughalduse all pead silmas hädaolukorra teavituse süsteemi, siis mis selle vastu saaks olla? Lisaks avarii korral automaatselt rakendumisele saad ka ise hädaabi kutsuda, kui nt telefoni kaasas pole. Kui süsteem on toimimispiirkonnast väljas, siis kuvab vastavat teavet ka ekraanil, ühe korra on sellist ette tulnud, ilmselt toimib üle GSM võrgu.
Ostjatele reklaamiti pideva võrguühenduse vajadust, kui "hädateavituse süsteemi" aga tegelikult võimaldab see süsteem vajadusel tootjal isegi näha, et millises maakera punktis kütusepaaki täideti, lisaks kõikidele andmetele mida saab edastada OBD pistiku kaudu.
Iseasi on, et kellele autode toojad võimaldavad nendele andmetele ligipääsu.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
eerik2
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2024, 00:19
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas eerik2 »

ping kirjutas: 14 Apr 2025, 19:35 ....
Kui auto hakkab sirgel teel ujuma ja peatudes on tunda pidurite kärsahaisu, siis on peeglite sulatus sisse jäänud ja sõiduabi kuivatab ABS abil piduriklotse.
:hello:
Päriselt ka selline lahendus tehtud? :confused:
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Tere tulemast tänapäevaste kärude maailma. Millise järjekordse käkiga on programistid saanud hakkama, teab vaid Jumal taevas.
Juhe teab kõike.
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6390
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 89 korda
On tänatud: 142 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

eerik2 kirjutas: 21 Apr 2025, 19:21
ping kirjutas: 14 Apr 2025, 19:35 ....
Kui auto hakkab sirgel teel ujuma ja peatudes on tunda pidurite kärsahaisu, siis on peeglite sulatus sisse jäänud ja sõiduabi kuivatab ABS abil piduriklotse.
:hello:
Päriselt ka selline lahendus tehtud? :confused:
Huvitav mis autol selline lahendus on?
Minu Kial on ka peeglite soojendus ja see on esiklaasi soojendusega sama nupu all. See lülitub alati ise mõne aja pärast välja, vahel isegi liiga vara. Sisse unustada seda ei saa. Aga see piduriklotside kuivatamine koos peeglite soojendusega ei tundu küll usutav.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

BMW-l näiteks on piduriklotside kuivatamine alates F-seeriast ja kui rakendub, hakkab masin tuiama ja kettad kuluma, kütusekulu tõuseb. Peeglite küte kas kogu aeg või mingi anduri taga (vihm, temperatuur).
Ka teistel uuematel masinatel on kõik need kellad- viled olemas, ilma ei lubata toota. Lollide lumehelbekeste jaoks on vaja tagada, et alati (ka pärast suuremast loigust läbisõitmist) pidurid toimiksid.
Kui tundub uskumatu, siis veel uskumatum on tänapäevastel masinatel, kui näiteks teed parema esinurgaga väikse kõksu, siis on enamus AB-si lahti, lagi, armatuur jne p...s- st kanna masina maha. Baieri saastavabrik on selles suhtes eriti jube, mersu veidi parem.
Juhe teab kõike.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

Vko kirjutas: 21 Apr 2025, 11:25 Sellised "välja lülitamised" on vaid virtuaalne. Telefonist saab ka asukohainfo välja lülitada, aga teatud tegelased saavad ikka asukohta vaadata. :)
GPS'i info lülitab välja. Mobiilimastide järgi positsioneerimine, see pole nii täpne, on operaatori poolne "teenus", see toimib ikka edasi. On kohalikke mobiilioperaatoreid, kellelt (kasutaja enda poolt manageeritavatele numbritele) saab seda teenust ka vaevatult saada. Telefoni suhtes peaksid rohkem põdema, see ju koguaeg taskus, kas siis kui autost eemal oled.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

kunn24 kirjutas: 22 Apr 2025, 00:10 BMW-l näiteks on piduriklotside kuivatamine alates F-seeriast ja kui rakendub, hakkab masin tuiama ja kettad kuluma, kütusekulu tõuseb. Peeglite küte kas kogu aeg või mingi anduri taga (vihm, temperatuur).
Ka teistel uuematel masinatel on kõik need kellad- viled olemas, ilma ei lubata toota. Lollide lumehelbekeste jaoks on vaja tagada, et alati (ka pärast suuremast loigust läbisõitmist) pidurid toimiksid.
Kui tundub uskumatu, siis veel uskumatum on tänapäevastel masinatel, kui näiteks teed parema esinurgaga väikse kõksu, siis on enamus AB-si lahti, lagi, armatuur jne p...s- st kanna masina maha. Baieri saastavabrik on selles suhtes eriti jube, mersu veidi parem.
AB rakendumine peaks kiirusest ja kokkupõrke suunast ka sõltuma?
Omal kogemus, kui otse ette keerati, padi virutas vastu nina, ninakont andis veel 2 nädalat hiljem tunda, külgkardinad näiteks ei rakendunud. Mäletamist mööda kõrvalistuja padi ka ei avanenud (olin autos üksi), aga ei ole ka 100% kindel enam. Uut patja oodati 2 kuud, ei tohtinud õhutranspordiga saata, väidetavalt tuli Jaapanist.
Kindlustus aitab rahalise poole osas.
Vko
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänatud: 8 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

A23 kirjutas: 22 Apr 2025, 07:33
Vko kirjutas: 21 Apr 2025, 11:25 Sellised "välja lülitamised" on vaid virtuaalne. Telefonist saab ka asukohainfo välja lülitada, aga teatud tegelased saavad ikka asukohta vaadata. :)
GPS'i info lülitab välja.
Näiliselt jah. See on lihtsalt tarkvaraline "trikk", mitte reaalne välja lülitamine, nagu näiteks GPS-seadmel füüsiliselt katkestaks toite. :)
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6390
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 89 korda
On tänatud: 142 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

Vko kirjutas: 22 Apr 2025, 11:39Näiliselt jah. See on lihtsalt tarkvaraline "trikk", mitte reaalne välja lülitamine
Tähendab, et siis KUSKIL salvestatakse kõigi (ka välja lülitatud) telefonide asukoht ja liikumine koos telefoninumbriga, st isikustatult?
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

Küülaline kirjutas: 22 Apr 2025, 12:36
Vko kirjutas: 22 Apr 2025, 11:39Näiliselt jah. See on lihtsalt tarkvaraline "trikk", mitte reaalne välja lülitamine
Tähendab, et siis KUSKIL salvestatakse kõigi (ka välja lülitatud) telefonide asukoht ja liikumine koos telefoninumbriga, st isikustatult?
Loe näiteks telo äpi "Leia mu telefon" või VW kasutaja käsiraamatust ,kasutus- ja privaatsustingimusi.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Vko
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänatud: 8 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

Küülaline kirjutas: 22 Apr 2025, 12:36
Vko kirjutas: 22 Apr 2025, 11:39Näiliselt jah. See on lihtsalt tarkvaraline "trikk", mitte reaalne välja lülitamine
Tähendab, et siis KUSKIL salvestatakse kõigi (ka välja lülitatud) telefonide asukoht ja liikumine koos telefoninumbriga, st isikustatult?
Ma ei tea, kas ja mida salvestatakse, aga kindlasti soovi korral on igal hetkel võimalik "reaalaja" infot vaadata.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Mis puudutab neid hüpermoodsaid ja ajaga kaasakäivaid puutetundlikke ekraane, siis osadel autotootjatel on hakanud mõistus koju tulema. On hakatud aru saama, et tänapäev, kasutusmugavus ja sõiduohutus on kolm täiesti erinevat asja ning nende kolme asja ühte potti panekust ei tule välja eriti head suppi.
Subaru ei ole oma tarkuses üksi. Ka teised autotootjad, nagu Hyundai ja Volkswagen, on hakanud mõistma, et liigne klammerdumine ekraanide külge pole alati parim lahendus.

Volkswageni disainijuht lausa deklareeris firma teates: «Me ei tee seda viga enam kunagi!». Need sõnad kõlavad nagu muusika neile, kes hindavad selget ja kiiret kontrolli auto üle vanamoodsate füüsiliste hoobade ja nuppudega.

Miks on see nii suur asi?

Vastus on üsna lihtne: ohutus ja kasutusmugavus. Füüsilised nupud lubavad juhil olulisi funktsioone kasutada ilma silmi teelt võtmata, kui nupud on nii-öelda lihasmällu sisse salvestunud. Sa tunned, kus nupp asub, ja saad seda vajutada ka pimesi ja kobamisi. Puutetundlikud ekraanid seevastu nõuavad pidevat tähelepanu, muutes sõidu ohtlikumaks ja tekitades frustratsiooni, sest ekraani pind on ühtlaselt sile ja sa ei tea kunagi, millise ikooni kohal näpp asub. Lisaks muutuvad ekraanil menüüd ja vaated, nii et peab navigeerima õigesse aknasse, et midagi teha.
Tsitaadi allikas https://tehnika.postimees.ee/8234824/su ... uud-tagasi
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1270
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 76 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

Eks Subaru võib nupumaailma tagasi sukelduda aga suurt pilti ei muuda ehk hambapastat tagasi tuubi enam enam topi. Üldises tendentsis panustatakse vastupidisele, kus piloot ei peaks end nuppude, kangikeste, rattakestega treenima lihasmäluni, vaid sõiduk juhiks ja seadistaks end ise. Kasvõi sõiduki lampide peale mõelda, kus suunatule plinkimisega tegelikult anname visuaalse märguande teisele inimesele, samamoodi öösel sõitmisel see pidev kaugtulede ja pimestamise teema on inimese silma jaoks, et inimene näeks teed ja seal sõidukit opereerida. Kui sõiduk ise sõidab vbl ei olegi vaja inimese silmaga sarnaseid kaameraid ja robotkäsi mis rooli pööraks ja robotjalgu mis pedaalidega liikumiskiirust reguleeriks. Lidarid, radarid, öönägemisseadmed näevad öösel paremini kui mistahe sinimsilm iial suudaks, sõiduki juhiabid suudavad juba täna ohuolukorras pidurdada ja ohtu vältida kiiremini kui kestahes inimene seda suudab.

Puutetundlikud ekraanid on pelgalt veider vaheetapp, sealjuures puutetundlike ekraanide maailm ei ole vist ka ühene, nii nagu kõik muugi, üks puutetundlik süsteem võib olla disainitud intuitiivseks, reageerivaks ja ei tekita frustratsiooni aga teine ekraan võib olla kõik vastupidine, kus uimane, segane, pidevad valeklikid ja vihale ajav.

Ei imestaks kui osade tootjate tung "nupumaailma" tagasi turundusliku sõnumiga "tulime klientide soovile vastu", põhineb taustal kalkulatsioonist, kus ise ei suudeta head ekraanisüsteemi toota, sissostetavatega saadakse parimal juhul keskpärane kohandatud, rohkem poogitud tulemus, mis on kulukas, samal ajal on laod unifitseeritud nuppe täis, maksavad sente - ehk autotootja teeniks rohkem.
Tootjate massilist tagasipöördumist nupumaailma pigem ei usu, ekraanid on tulnud, et jääda. Ennem võib tekkida miski retroteema, kus on kasutatud ka pisikesi nupusuuruseid puutetundlikuid ekraane ehk visuaalselt nupp aga tegelikult ei ole lüliti vaid pisike ekraan, millele saab kuvada mistahes ikooni ja "nupuvajutus" on tegelikult ikka ekraaniklikk, mis liigub läbi arvuti. See puutetundliku nuputeema taandus suuremate ekraanide ees pelgalt hinna pärast, kus suur ühtne ekraan olla odavam toota-teostada kui kümned eraldi nutinupud.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

Prill kirjutas: 23 Apr 2025, 08:19 Eks Subaru võib nupumaailma tagasi sukelduda aga suurt pilti ei muuda ehk hambapastat tagasi tuubi enam enam topi. Üldises tendentsis panustatakse vastupidisele, kus piloot ei peaks end nuppude, kangikeste, rattakestega treenima lihasmäluni, vaid sõiduk juhiks ja seadistaks end ise. Kasvõi sõiduki lampide peale mõelda, kus suunatule plinkimisega tegelikult anname visuaalse märguande teisele inimesele, samamoodi öösel sõitmisel see pidev kaugtulede ja pimestamise teema on inimese silma jaoks, et inimene näeks teed ja seal sõidukit opereerida. Kui sõiduk ise sõidab vbl ei olegi vaja inimese silmaga sarnaseid kaameraid ja robotkäsi mis rooli pööraks ja robotjalgu mis pedaalidega liikumiskiirust reguleeriks. Lidarid, radarid, öönägemisseadmed näevad öösel paremini kui mistahe sinimsilm iial suudaks, sõiduki juhiabid suudavad juba täna ohuolukorras pidurdada ja ohtu vältida kiiremini kui kestahes inimene seda suudab.

Puutetundlikud ekraanid on pelgalt veider vaheetapp, sealjuures puutetundlike ekraanide maailm ei ole vist ka ühene, nii nagu kõik muugi, üks puutetundlik süsteem võib olla disainitud intuitiivseks, reageerivaks ja ei tekita frustratsiooni aga teine ekraan võib olla kõik vastupidine, kus uimane, segane, pidevad valeklikid ja vihale ajav. ...
Kõik see "digijuhitav robotiseeritud juhtimine" on juba ammu olemas, kui vaadata lennukite ja laevade komandosildu aga milline "tavaauto ostja" on nõus selle soetamise ja pidevad ekspluatatsioonikulud kinni maksma?

Lisaks juriidiline probleem, et kes õnnetusjuhtumi puhul vastutab, kas autot juhtiv isik või auto tootja?

Lumehelbekestele muidugi meeldib arvutimäng, kus saab "osta uue elu" aga praeguseni on kõikide autode kasutusjuhendites korduvalt rõhutatud, et vastutab juht ja sõiduabid on ainult juhi abistamiseks, ega vabasta juhti õiguslikust vastutusest.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Kuna EV teema tõsteti naljanurka, siis alustame humoorikamalt. Numbrimaagiast lugege ise, kogu sisu tsiteerimiseks liiga pikk artikkel.
Eks oleks seda numbrimaagiat vaadates ehk kohane tsiteerida president Lennart Meri: raskel ajal on ka perše laululind.
Või millest ma olen juba kaua jahunud.
Elektrimobiilsus võiks olla vabatahtlik alternatiiv sisepõlemismootoritele ja riik peaks lõpetama «nügimise» hirmutamise, häbimärgistamise ja ebaõiglaste rahaliste koormistega.
Ei ole ammu lugenud EV omaniku poolt kirjutatud ausat ja võltshäbita arvamust EV-de kohta ja muidugi lisaks veel läbi huumoriprima.

Tsitaatide allikas https://arvamus.postimees.ee/8235527/pr ... tagahoovis

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

A23 kirjutas: 21 Apr 2025, 11:16
Vko kirjutas: 21 Apr 2025, 10:41 Tore ju kui keegi saab pidevalt luurata kus sa oma autoga sõidad. :)
Asukohaandmed saab soovi korral ka välja lülitada, valik täiesti olemas.
Käib fossiilide kohta ka...
Mis kasu on autol asukohaandmete väljalülitamisest kui sul on telefon taskus ja sinu ligikaudne asukoht suudetakse tuvastada väga kiiresti. Noh, on variant, et kui su telefon on taskus 5mm paksusest tinast vutlaris, siis võib-olla asukoha tuvastamiseks puudub levi. Kunagi, kui suhtlus käis kirja teel, siis avati ümbrikke kirja sisuga tutvumiseks ja kuulati pealt lauatelefone, siis mobiiltelefonide ajastul oleme juba ammu-ammu oma privaatsuse ära andnud. Sularahata arveldamisest ehk ainult pangakaardid, ma ei hakka rääkimagi. Millisest poest, millal, kui palju, mida jnejne ..., tuvastada ei ole pangakaardi kauda ei ole tänapäeval enam üldse probleem. Poe igas riiulivahes olevatest "turvakaameratest" privaatsuse nõudmiseks ei ole ka vist mõtet jahuda. ;) Lugege seda artiklit Eesti Vabariigis autoga sõitmise anonüümsusest. ;) https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1203 ... utonumbrit
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 143
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

Urmas kirjutas: 23 Apr 2025, 23:26 Lugege seda artiklit Eesti Vabariigis autoga sõitmise anonüümsusest. ;) https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1203 ... utonumbrit
Kenake andmebaas jah, aga.. Eelmise aasta lõpus, jõulude paiku ärandati mu tuttava uus škoda octavia tema kortermaja eest, linnas.
Autol oli kogu see jälgimise krempel peal ja puha. Oli sellest midagi kasu? Mitte tuhkagi! Politseil võttis nädal aega, et taodelda prokuratuurist luba sõiduki positsioneerimiseks, mida auto omanikuga siiani pole jagatud. Ainus asi, mis tal oma autost järgi on, on üks tänavakaamera pilt, mille politsei kuu aega hiljem auto omanikule saatis ja kõik.
Mega jälgimisühiskond, aga kui seadust rikud, siis alles saad teada, kui palju õiguseid sul on ja et privaatsus on püha asi.
Auto on loomulikult teadmata kadunud ja suht kindel, et nii jääbki.
Vko
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänatud: 8 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

Isegi "välja lülitatud" telefonid pole tegelikult välja lülitatud. :wave:
https://www.delfi.ee/artikkel/120372913 ... lefonidele
Vasta