Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

kunn24 kirjutas: 15 Apr 2025, 15:58 Väsi ära, roheline tammetõru sulle pähe või püksi kukkunud.
Kas peaks moderaatorile esildise tegema?
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

ping kirjutas: 15 Apr 2025, 14:34
A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 11:16
ping kirjutas: 15 Apr 2025, 10:08
A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 07:45 ... Võtame algatuseks või sellise ebamugava rudimendi, nagu vajadus fossiilil mootorit käivitada / seisata.
Kui Sa mingi kuu aega järjest elektrikaga sõidaksid ja iseenda vastu 100% ausaks jääksid, olen suht kindel, mida seejärel asjast arvaksid ;)
Inimpsühikast.
Juht pöörab võtit ja mootor käivitub mürinal.
Siinkohas peaks juht aduma, et tema tegevusel ja tema kasutatava energia vabastamisel on otsene seos tema ja teda ümbritsevate inimeste eluga.

"Mugav käivitamine" on nagu lapsele sisse harjunud arvutimäng, kus kaob kasutaja ohutaju ja raundi lõppedes saab jälle uued elud osta.
Mugava elu ohutaju puudumine on hästi näha helbekeste sots.meedia postitustes, kus hädaldatakse: "miks koolis ei öeldud kohe, et autosõit on ohtlik" või "miks talvel on teedel lumi" jne.
Sinu teooria järgi peaks olema mida vanem auto seda turvalisem!
Nt automaatkasti asemel käsikast, veel parem, kui vahegaasiga, siis adud täpselt, et järgmise käiguga sõidad kiiremini :) ...
Milline haige fantaasia sellist ulmet minu tekstist välja loeb?

Pigem peaks juhiabidega (invaliidi) "mugava auto" või "kiire tsikli" juht enne iga liikuma hakkamist näpujäljega kinnitama teadmist, et: "liikuma hakates on ta kõrgendatud ohu allikas ja teadlik füüsikaseaduste kehtimisest ning et tema edasisest käitumisest sõltuvad elud".
:hello:
Lugesin Su postitusest välja, et kui juht kuuleb auto käivitamise mürinat, käitub ta tänu sellele liikuses ettevaatlikumalt, erinevalt elektrika juhist, kellel mürinat ei ole võimalik kuulda. Või kui eksin, siis mida Sa öelda tahtsid?
Nii võibki ajaloos kuitahes kaugele tagasi minna. Või on siis innovatsioon teatud maani aktsepteeritav ja edasi enam mitte?
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Või on siis innovatsioon teatud maani aktsepteeritav ja edasi enam mitte?
Kust sa innovatsiooni näed? Võeti läpakas või tahvel, keerati rattad alla ja novatsioon. Ime, et veel Win12 sinna ei tehtud. Tesla kohta tõi mõiste "ratastega läpakas" sisse mu tuttav juba 5a tagasi. Ma autorlusele ei pretendeeru.
Juhe teab kõike.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

kunn24 kirjutas: 15 Apr 2025, 16:24
Või on siis innovatsioon teatud maani aktsepteeritav ja edasi enam mitte?
Kust sa innovatsiooni näed? Võeti läpakas või tahvel, keerati rattad alla ja novatsioon. Ime, et veel Win12 sinna ei tehtud. Tesla kohta tõi mõiste "ratastega läpakas" sisse mu tuttav juba 5a tagasi. Ma autorlusele ei pretendeeru.
Ikka näen, ... kõik ei pruugi muidugi ajaproovile vastu pidada. Kas Sa aga nt 15 a tagasi oleksid uskunud, kui keegi väitnuks, et ainult akujõul saab 500+ km maha sõita?
eerik2
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2024, 00:19
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas eerik2 »

A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 07:45 Ei ole mingit mõtet ilmselge vastu vaielda, vastasel korral läheks jutt sinna juba varasemalt kellegi poolt viidatud "raudlaevade mitteujuvuse" kategooriasse. Võtame algatuseks või sellise ebamugava rudimendi, nagu vajadus fossiilil mootorit käivitada / seisata.
Kui Sa mingi kuu aega järjest elektrikaga sõidaksid ja iseenda vastu 100% ausaks jääksid, olen suht kindel, mida seejärel asjast arvaksid ;)

(Me ei räägi siin ülipikkadest otsadest, see on teema, millega vaja veel tegeleda)
Ma ei vahetaks mittemillegi vastu seda tunnet, kui kuuled, kuidas ameerika V8 käima läheb, ega selle sõiduheli ka. :D
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 16:48
kunn24 kirjutas: 15 Apr 2025, 16:24
Või on siis innovatsioon teatud maani aktsepteeritav ja edasi enam mitte?
Kust sa innovatsiooni näed? Võeti läpakas või tahvel, keerati rattad alla ja novatsioon. Ime, et veel Win12 sinna ei tehtud. Tesla kohta tõi mõiste "ratastega läpakas" sisse mu tuttav juba 5a tagasi. Ma autorlusele ei pretendeeru.
Ikka näen, ... kõik ei pruugi muidugi ajaproovile vastu pidada. Kas Sa aga nt 15 a tagasi oleksid uskunud, kui keegi väitnuks, et ainult akujõul saab 500+ km maha sõita?
1L bensiiniga on "4 rattalise motoriseeritud liikuri" rekordläbisõit üle 1000km ja asi siis akuga 500+km on läbida?
Juba üle 50 aasta tagasi sõitis laotransport ja kaevandustes rongid akudaga ja ei olnud selles midagi imelikku.

Aga kuna akuautod ja põlemisautod on olnud olemas juba 100 aastat tagasi, siis nagu näha, et põhimõttelist tehnilist progressi ei ole selle aja jooksul toimunud.
Ikka tõukavad kolvid väntvõlli või võetakse akuplaatidelt juhtmetega voolu.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3105
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas trebla »

ping kirjutas: 14 Apr 2025, 11:20 ...
Hiinat ei maksa näiteks tuua, sest seal kuulub 10 aasta vanune sõiduauto kohustuslikule utiliseerimisele ja sellist riiki vaevalt eurooplane (veel) tahab. (Olen lingi siia varem toonud.)
Sõltuvalt 10 aastasest auto ettenähtud kasutusajast saab Hiina autosid odavamalt toota.
:hello:
kui saab odavamalt toota, siis saab ka odavamalt müüa..
Ja miks peaks keegi midagi muud kallimalt ostma.. ?
:hello:
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3105
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas trebla »

Prill kirjutas: 14 Apr 2025, 15:46 ....
Lisaks AI trügib telefonide ja muude ekraanide kasutamisel vahele, ehk varsti ei olegi vaja pingutada seal ekraanil näpuga vaid lihtsalt ütled autole mida vaja lahti või kinni panna. Eriti vahva oleks AI assistent kes juba sinu autosse istudes teab mis protokollid-rutiinid-heeblid tuleb enne "õhkutõusu" sobivaks seada.
...
Kui inimesed neid abilisi nagunii välja lülitavad, kerkib küsimuseks kas see ohutusabiliste nõudmine ja igal sõidul kohustuslik sisselülitatud olek ise adekvaatne on.

ma olen siiani AI-käest midagi teada tahtes ikka klaviatuuril toksinud, aga mõte on küll olnud, et ehk lihtsalt küsiks.. pole viitsinud jännata.. aga äkki ükskord hakkkan.. ?

järgmisele autole ilmselt ise ütlen kuhu sõita ja siis kohale jõudes ilmselt auto ise ütleb, kuhu saabusime, ja ka seda, mispärast ma sinna sõitsin... :P
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

trebla kirjutas: 15 Apr 2025, 23:49
Prill kirjutas: 14 Apr 2025, 15:46 ....
Lisaks AI trügib telefonide ja muude ekraanide kasutamisel vahele, ehk varsti ei olegi vaja pingutada seal ekraanil näpuga vaid lihtsalt ütled autole mida vaja lahti või kinni panna. Eriti vahva oleks AI assistent kes juba sinu autosse istudes teab mis protokollid-rutiinid-heeblid tuleb enne "õhkutõusu" sobivaks seada.
...
Kui inimesed neid abilisi nagunii välja lülitavad, kerkib küsimuseks kas see ohutusabiliste nõudmine ja igal sõidul kohustuslik sisselülitatud olek ise adekvaatne on.

ma olen siiani AI-käest midagi teada tahtes ikka klaviatuuril toksinud, aga mõte on küll olnud, et ehk lihtsalt küsiks.. pole viitsinud jännata.. aga äkki ükskord hakkkan.. ?

järgmisele autole ilmselt ise ütlen kuhu sõita ja siis kohale jõudes ilmselt auto ise ütleb, kuhu saabusime, ja ka seda, mispärast ma sinna sõitsin... :P
Kas maksab soovida, neid soove mis võivad äkki isegi täituda, rutem kui oodata võib?

Juba on olemas võimalus, et kindalaegas avaneb ainult häälkäskluse peale aga see kindalaeka avamine häälkäsklusega on tasuline teenus, mis tuleb osta kuutasuga juurde.

Ja kui tahta salongisoojendust talveks, siis ostad talveks juurde salongisoojenduse režiimi.

Kasutajad kurdavad, et täpselt sammuti nagu ajaga kaovad vanemad äpid telost, nii kaovad ajaga ka moodsate autode tootja poolt eelinstallitud funktsioonid.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

trebla kirjutas: 15 Apr 2025, 23:44
ping kirjutas: 14 Apr 2025, 11:20 ...
Hiinat ei maksa näiteks tuua, sest seal kuulub 10 aasta vanune sõiduauto kohustuslikule utiliseerimisele ja sellist riiki vaevalt eurooplane (veel) tahab. (Olen lingi siia varem toonud.)
Sõltuvalt 10 aastasest auto ettenähtud kasutusajast saab Hiina autosid odavamalt toota.
kui saab odavamalt toota, siis saab ka odavamalt müüa..
Ja miks peaks keegi midagi muud kallimalt ostma.. ?
:hello:
Paistab, et piiratud kujutlusvõime ei suuda mõista, et kui tootja on planeerinud auto elueaks 10 aastat, siis millise hinna eest oleks keegi nõus ostma 8 aasta vanust kasutatud autot, mis 2 aasta pärast peaks vanarauda minema?
Kui autole panna alla uued talverehvid, siis auto läheb 2x kallimaks?

Kui praegu müüa 15 aasta vanune auto (Audi,BMW, jne.), siis heal hooldusel võib see auto olla kasutatav veel 10 aastat aga millise hinnaga õnnestuks müüa autot mis aasta pärast kindlasti ülevaatust ei läbi? Kas üldse õnnestub?

Kas täna õnnestub müüa 5 aasta vanust mobla, mille tootja ise ütleb, et uuendusi saab see mobla ainult 4 aastat alates tootmisest?
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

trebla kirjutas: 15 Apr 2025, 23:44 kui saab odavamalt toota, siis saab ka odavamalt müüa..
Ja miks peaks keegi midagi muud kallimalt ostma.. ?
Mis on selle tsivilisatsiooni nimetus, kus elad sina? ;) Alles hiluti lugesin mingit artiklit, kus seoses Trumpi tollidega Hiinale kukkusid hiinlased avalikustama näiteks moetoodete tootmishindasid. Mainitud oli kellegi Brikini käekotti, mida mujal maailmas müüakse hinnaga 28 000€, siis tootmise hind pidavat jääma 1000€juurde. 27 000€ kasumit ei olegi nii väga paha tulemus. Kui seda käekotti müüdaks odavamalt, kas see siis enam ei olekski Birkini käekott? See, et väga paljud nimekad Euroopa, Ameerikamaa või Jaapani tootjad on odavama omahinna nimel tootmised üle viinud Hiinasse ja mujale Kagu-Aasia maadesse, siis ma millegipärast ei ole täheldanud, et neid tooteid müüdaks odavamalt. Lihtsalt brändide kasum on suurenenud.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

kunn24 kirjutas: 15 Apr 2025, 11:56 ...Uuematel start- stop masinatel võid masinast ilma väljalülitamata tõmmata leebet ja ukse lukku lasta ...
Proovisn omal täna hommikul fossiili. Kui mootor on nö "sees", aga start/stop aktiveeritud ja kui start/stop on parasjagu mootori seisanud, kui tahad välja minna, siis auto küll röögib (piiksutab), aga lasebki ukse lukustada ja paneb ka mootori "seisma"! Aga kui mootor käib reaalselt ringi, siis uksekäepidet puutudes midagi ei juhtu, mootor seisma ei jää ja uks lukku ei lähe.

Kas Sul paneb ka töötava mootoriga ukse lukku ja lülitab mootori välja?
Viimati muutis A23, 16 Apr 2025, 07:24, muudetud 2 korda kokku.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

eerik2 kirjutas: 15 Apr 2025, 17:14
A23 kirjutas: 15 Apr 2025, 07:45 Ei ole mingit mõtet ilmselge vastu vaielda, vastasel korral läheks jutt sinna juba varasemalt kellegi poolt viidatud "raudlaevade mitteujuvuse" kategooriasse. Võtame algatuseks või sellise ebamugava rudimendi, nagu vajadus fossiilil mootorit käivitada / seisata.
Kui Sa mingi kuu aega järjest elektrikaga sõidaksid ja iseenda vastu 100% ausaks jääksid, olen suht kindel, mida seejärel asjast arvaksid ;)

(Me ei räägi siin ülipikkadest otsadest, see on teema, millega vaja veel tegeleda)
Ma ei vahetaks mittemillegi vastu seda tunnet, kui kuuled, kuidas ameerika V8 käima läheb, ega selle sõiduheli ka. :D
See on hoopis teine teema, n.ö. "entertainment", pole otseselt seotud võimalikult mugavalt ja vaevatult punktist a punkti b kulgemisega.
Umbes sarnasel põhjusel "pidasin" ise mõnda aega tagasi mootorratast.
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3105
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas trebla »

moetoodete tootmishindasid. Mainitud oli kellegi Brikini käekotti, mida mujal maailmas müüakse hinnaga 28 000€, siis tootmise hind pidavat jääma 1000€juurde. 27 000€ kasumit ei olegi nii väga paha tulemus.
Tubli ..Urmas.
Pane siia moetoodete ritta ka nafta hind...
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 372
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

ping kirjutas: 14 Apr 2025, 19:35 Näiteks 2024 VW, kus on lisaks puudutusele ka pühkimise funktsioon, et kui täpselt otse ekraanile ei vajuta ja näpp liigub küljele, siis keerab ette teise lehe, millelt peab omakorda tagasi liikuma.
Ja kui tahta mõnda toimingut teha, siis tuleb alustada peamenüüst, sest puuduvad otse kiirvaliku võimalused.
Raadio kuulamisel ei saa otse valida tämbrit vaid see tuleb teha läbi peamenüü.
Kui tahta aktiveerida kiirusepiirik, siis see tuleb igal sõidu alustamisel liikumisel (mitte kohapeal seistes) aktiveerida ja seadistada iga sõidukorra jaoks uuesti piirkiirus.
Kui talvekülmas on ekraan hangunud, siis istmesoojendusi ja aknasoojendust sisse lülitada ei saa, sest need toimingud on juhitavad ainult ekraani kaudu.
Kui auto hakkab sirgel teel ujuma ja peatudes on tunda pidurite kärsahaisu, siis on peeglite sulatus sisse jäänud ja sõiduabi kuivatab ABS abil piduriklotse.
:hello:
Antud teema pealkiri on Elektriautod. Kui sind häirivad kõik uued autod, vahet ei ole kas tegu on EV või ICE'ga, siis palun tee endale uus teema või otsi A24 foorum ülesse, kus on hea vinguda.
Täna ei ole väga vahet kas tegu on EV või ICE'ga, sest salongi poolest tegu peaaegu, et samade autodega vähemalt saksa auto tootjate leeri vaadates (BMW, VAG, MB).

123.jpg
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

A23 kirjutas: 16 Apr 2025, 07:18 Kas Sul paneb ka töötava mootoriga ukse lukku ja lülitab mootori välja?
Ukse paneb lukku. Võib olla erisus CA-ga või ilma. Kuid siis ametliku lahendusena teeb korraks kräuksu (annab märku, et unustasid mootori tööle). Kräuksu saab maha ka kodeerida.
Juhe teab kõike.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

rst kirjutas: 16 Apr 2025, 10:39
ping kirjutas: 14 Apr 2025, 19:35 Näiteks 2024 VW, kus on lisaks puudutusele ka pühkimise funktsioon, et kui täpselt otse ekraanile ei vajuta ja näpp liigub küljele, siis keerab ette teise lehe, millelt peab omakorda tagasi liikuma.
Ja kui tahta mõnda toimingut teha, siis tuleb alustada peamenüüst, sest puuduvad otse kiirvaliku võimalused.
Raadio kuulamisel ei saa otse valida tämbrit vaid see tuleb teha läbi peamenüü.
Kui tahta aktiveerida kiirusepiirik, siis see tuleb igal sõidu alustamisel liikumisel (mitte kohapeal seistes) aktiveerida ja seadistada iga sõidukorra jaoks uuesti piirkiirus.
Kui talvekülmas on ekraan hangunud, siis istmesoojendusi ja aknasoojendust sisse lülitada ei saa, sest need toimingud on juhitavad ainult ekraani kaudu.
Kui auto hakkab sirgel teel ujuma ja peatudes on tunda pidurite kärsahaisu, siis on peeglite sulatus sisse jäänud ja sõiduabi kuivatab ABS abil piduriklotse.
Antud teema pealkiri on Elektriautod. Kui sind häirivad kõik uued autod, vahet ei ole kas tegu on EV või ICE'ga, siis palun tee endale uus teema või otsi A24 foorum ülesse, kus on hea vinguda.
Täna ei ole väga vahet kas tegu on EV või ICE'ga, sest salongi poolest tegu peaaegu, et samade autodega vähemalt saksa auto tootjate leeri vaadates (BMW, VAG, MB).
Kui nagu nüüd ka ise kenasti tõid võrdluse välja, et kuna erinevate mootoritega autode salongid on tänapäeval "sama mugavad", siis vist võib e-autode "eriliselt mugava salongi" jutu, kui ostueelistuse, siinkohal ära lõpetada?

Leiaks nüüd mingi järgmise e-auto "eriti hea eelise", sest nagu eelnevast näha on kõik argumendid alates kliimapäästmisest koledal kombel auklikuks lastud. ;)

Arusaadavalt paistab ikkagi, et e-autode omanike põhiline loodetav eelis on vist "sendiraiumine" ja soov paista välja "naabrist parem"?
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 372
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

ping kirjutas: 16 Apr 2025, 11:30 Kui nagu nüüd ka ise kenasti tõid võrdluse välja, et kuna erinevate mootoritega autode salongid on tänapäeval "sama mugavad", siis vist võib e-autode "eriliselt mugava salongi" jutu, kui ostueelistuse, siinkohal ära lõpetada?

Leiaks nüüd mingi järgmise e-auto "eriti hea eelise", sest nagu eelnevast näha on kõik argumendid alates kliimapäästmisest koledal kombel auklikuks lastud. ;)

Arusaadavalt paistab ikkagi, et e-autode omanike põhiline loodetav eelis on vist "sendiraiumine" ja soov paista välja "naabrist parem"?
:hello:
Päriselt?!? :banghead:

Vabandust aga nii palju, kui mina olen erinevate autodega sõitnud, siis viimane auto millel sai muusika tämbrit NUPPUST sättida kuulus 90ndate keskpaika, ehk siis 30+a vanustel autodel sai sellist nalja teha.
Ma arvan, et kõik antud teemat lugenud inimeset teavad, et sinu 50 auto omamise kogemuse põhjal kuidas kõik juhiabid on saatanast ja kõiki asju PEAB saama nupust sätida sinu arvates.
Tean muideks milline näeb välja sinu ideaalne auto salong, kus enamus asjad on kõik manuaalsed ja puutetundlikud ekraanid puuduvad.
1122.jpg
Ping, keegi ei KÄSI sul osta uut autot. Sõida rahulikult oma praeguse autoga edasi ja haugu kuskil teise puu all.
Viimati muutis rst, 16 Apr 2025, 13:17, muudetud 1 kord kokku.
optimist88
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 257
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 9 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

ping kirjutas: 16 Apr 2025, 11:30
rst kirjutas: 16 Apr 2025, 10:39 Antud teema pealkiri on Elektriautod. Kui sind häirivad kõik uued autod, vahet ei ole kas tegu on EV või ICE'ga, siis palun tee endale uus teema või otsi A24 foorum ülesse, kus on hea vinguda.
Täna ei ole väga vahet kas tegu on EV või ICE'ga, sest salongi poolest tegu peaaegu, et samade autodega vähemalt saksa auto tootjate leeri vaadates (BMW, VAG, MB).
Kui nagu nüüd ka ise kenasti tõid võrdluse välja, et kuna erinevate mootoritega autode salongid on tänapäeval "sama mugavad", siis vist võib e-autode "eriliselt mugava salongi" jutu, kui ostueelistuse, siinkohal ära lõpetada?

Leiaks nüüd mingi järgmise e-auto "eriti hea eelise", sest nagu eelnevast näha on kõik argumendid alates kliimapäästmisest koledal kombel auklikuks lastud. ;)

Arusaadavalt paistab ikkagi, et e-autode omanike põhiline loodetav eelis on vist "sendiraiumine" ja soov paista välja "naabrist parem"?
:hello:
Osa ev-ostjaid on need, kelle PV-paneelid katusel ei ole loodetud tulu toonud, tekitavad tarbimist juurde. Mingi osa püüavad keskeakriisi lahendada. Mõnel on kodust kontorisse 2-3-5 km, ice ei lähe soojaks, jala on väsitav, tõuks ei sobi talveks, velo pannakse tuuri jne. Kas just naabrist paremaks aga natuke erineda oleks ikka hea. Kui naabril on hall metallik toyota, siis halli metalliku honda või nissani ost ei lahendaks midagi :).

@rst, käskima ainsuse 3. pööre on käsib/ei käsi
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

Mingis osas olen Pingiga nõus, kõige elementaarsemad funktsioonid võiksid füüsiliste otsenuppude all olla küll, et toimiks ka kui suvaline kinnas käes juhtub olema. Nt siseringluse nupp, kui mõne tossutava fossiili taha juhtud, saaks kiirelt vajutada. :)
Vähestel autodel on see otse rooli peal, mis kõige parem koht
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

kunn24 kirjutas: 16 Apr 2025, 10:40
A23 kirjutas: 16 Apr 2025, 07:18 Kas Sul paneb ka töötava mootoriga ukse lukku ja lülitab mootori välja?
Ukse paneb lukku. Võib olla erisus CA-ga või ilma. Kuid siis ametliku lahendusena teeb korraks kräuksu (annab märku, et unustasid mootori tööle). Kräuksu saab maha ka kodeerida.
Et jalutad eemale ja uks läheb lukku, mootor jääb tööle?
Kas kui keegi salongi jääb, siis tunneb ära või paneb ikka lukku?
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Ei ole huvitanud, ei oska vastata. Kuid arvan, et ju paneb lukku. Kuid on meeldiv, et tunned detailset huvi fossiili nimega 530xdrive vastu. :wave:
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

trebla kirjutas: 16 Apr 2025, 08:33 Tubli ..Urmas.
Pane siia moetoodete ritta ka nafta hind...
Mis vahet on tootel mida tõin näiteks kui muu maailma kuulsate brändide firmad on viinud tootmise Hiinasse ja nad nagunii odavamalt ei müü. Kui sa arvad, et Hiinas saab odavamalt toota ja saab ka odamalt müüa, siis miks nad odavamalt ei müü? Loe viitest kui palju on Tesla hind langenud. Kas paar aastat tagasi tehti Teslasid ülekullatud välisviimistlusega ja nüüd värvitakse lihsalt Bindo7-ga üle, et hind on langenud 50 ja rohkem %? Ma ei räägi Tesla aktsiatest, vaid ikka füüsilisest EV-st.
https://www.google.com/search?q=tesla+h ... e&ie=UTF-8
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2863
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 72 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

Urmas kirjutas: 16 Apr 2025, 19:52 Kui sa arvad, et Hiinas saab odavamalt toota ja saab ka odamalt müüa,..
Odavamalt saavad Hiina tootjad EL-is müüa, kuna nende keskkonnamõju ei maksustata (impordil) sama räigelt ja adekvaatselt kui kohalike tootjate oma.
Teiste sõnadega - võõraid toidame, omasid tapame.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

trebla kirjutas: 16 Apr 2025, 08:33
Pane siia moetoodete ritta ka nafta hind...
Kas sul on tuua mulle näiteks nafta hinnaerinevused, mida hiinlased ostavad venelaste käest või araabia naftaseikide käest? Millegipärast olen meediast lugenud, et hiinlased on üpris usinad vene nafta ostmisel? On neil selles osas meile veel arusaamatu tagamõte? :scratch:
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Vasta