Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
EH.INS.
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1297
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 38 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Nõustun täielikult kunn-ga...
Innovatsiooniga pole siin midagi pistmist
Uuendusi võib ju proovida - uuendustel võiks olla mingi sisuline väärtus mitte tilu-lilu
Puutetundlik suur ekraan jms pole ei innovatsioon ega uuendus millel oleks sisuline väärtus
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 372
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

kunn24 kirjutas: 26 Mär 2025, 15:33 Hetkel on jutt sellest, et Musk lasi omale ja oma fännidele kummikusse. Peab olema räme massohist muretseda omale toodang, mida vihatakse, lõhutakse küljest peegleid, pannakse põlema, lüüakse klaase sisse, tulistatakse ja liikluses "unustatakse" 1s hiljem pidurdada. ...
Palun too mõni näide kus Eestis tehakse kõiki neid rüüstamisi Teslade vastu?
Sõidan igapäevselt Teslaga ringi ja ma ei näe, et keegi isegi vaataks mind imeliku pilguga. :lol:
99,9% inimeste jaoks on see lihtsalt suvaline auto nagu ka minu jaoks. See on lihtsalt tarbeesse.
kunn24 kirjutas: 26 Mär 2025, 15:33 ... Leia see penn ja loe artikkel läbi, siis ei tule järgmist puusalt paugutamise lugu.
Ei saa lubada seda näed, sest kõik raha kulus mõttetu ja kalli EV peale ära.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Jutt ei käi Eestist, kuid see trall võib ka siin mõjutada Tesla auto hinda. Kuid ole tänulik, et see info sulle kandikul kätte toodi, kui äkki mõtled sõita kaugemale.
Kui ei taha artiklit lugeda, siis miks sa sel teemal jutustad? Arvan, et raha ärakulumise jutt on napakas oksüümoron. Esimene eeldus aruteluks on, et viiakse ennast kurssi.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

rst kirjutas: 26 Mär 2025, 15:23 Jääb mulje, et antud foorumis palju ei taha innovatsiooni ja uuendusi proovida ning alati otsitakse põhjuseid miks mingi asi on kehv ilma, et ise oleks seda toodet isegi proovinud.
Loomulikult tahan innovatsiooni, kuid kui see innovatsioon ei rahulda minu vajadusi, siis võiks innovatsiooni pooldajad ka minu arvamusega arvestada, mitte kisada, et olen tagurlane. Clarkson ütles ilma keerutamata, et
2008. aastal andsin ühele tema varajastest autodest Top Gearis karmi, kuid õiglase hinnangu. Ma ütlesin, et see on ebausaldusväärne – mida ta oligi; et see on naeruväärselt kallis – mida ta ka oli; ja et kuna see kaalub rohkem kui enamik, siis see ei ole eriti hästi juhitav. Mida ta ka ei olnud.
..., aga näed Muskile see ütlemine ei meeldinud, andis kohtusse ja jäi mitmes astmes kaotajaks. Miks uskus kohtunik Clarksoni? Kohtunikud olid samuti tagurlased?
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5523
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

Talvetestis vaadati ka autode põhjaalla, sest mõlkis akukaitse või akuga e-auto ei läbi seal maal tehnilist ülevaatust:
https://tekniikanmaailma.fi/kia-ev3n-ak ... 1742989340
Kia EV3 kliirens on 14 cm, mis on koos Suzukiga (v.a. kõige madalamas asendis õhkvedrustusega Porsche) kõige madalam. Põhi on sile ja löögi korral saab aku põhjaplaadi vahetada. Vahetuse hinnaks tuleb 2964 eurot + vahetustöö.

Pilt
Vahetu kukkumise, tulekahju, lühise või kiilude tekkimise oht. Kahjustatud või korrodeerunud osad, mis kujutavad endast otsest allakukkumise, lühise või kiilumise ohtu. Leke. Kaitsmed ei ole paigas või on kahjustatud ning tekib otsene kukkumise, lühise või kiilumise oht. Kahjustatud või nõrgenenud elektriisolatsioon, mis kujutab endast otsest kukkumis-, lühise- või kiilumisohtu. Kinnitus on mittetäielik, kahjustatud või nihkunud. Kahjustatud või korrodeerunud osad. Kaitsmed ei ole paigas või on kahjustatud. Elektriisolatsioon on kahjustatud või nõrgenenud.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Jälle uus probleem(häda) elektriautodega!
Elektriautodele ülemineku laineharjal kiiret rikastumist lootnud jäätmekäitlusettevõtted on silmitsi ootamatu murega: elektriautode akud kestavad oodatust palju kauem ning nende ümbertöötlemiseks pole piisavalt nõudlust.
Tsitaadi allikas https://arileht.delfi.ee/artikkel/12036 ... liiga-kaua

Kas ma sain sellest uudisest õigesti aru, et kellegite kiire rikastumise huvides tuleb hakata tootma sitemaid akusid?
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
optimist88
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 257
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 9 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

Tesla on mingile autole näotõste (feisslifti) valmis saanud. Aga tegelt see auto ega video ei huvita kedagi. Kommentaarid on peaasi. https://www.youtube.com/watch?v=pgvEnDkNUfg

- The new model Y has incognito mode, changes the map to Argentina and gives you spanish name.
- I love the new ‘superior race’ drive mode.it’s just so incredibly fast. Goes from 0 to 88 in just 1 tweet (88 = HH ehk "elagu ... üks chaplini vuntsiga mehike")
- Can't decide which color to get, Supreme White or Foreva Braun.
- Does it come in Kriegsmarine White and Luftwaffe Blau? Or just the traditional Wehrmacht Grey?
- Apparently it went through extensive trials at the Nürnburgring.
- After a test drive I asked the salesman how much the deposit is...he slapped me across the face with his leather glove and shouted "Vee ask the questions!!!" (Wir stellen hier die Fragen!)
- Obviously it needs more range because of all the right turns it's going to take.
- All the map updates just make Germany bigger?
- All jokes aside, a price increase of nein grand for a facelift? Pfft.
- The new tesla autopilot always takes the third reicht.
- It lost 20 liters of Lebensraum with the new variant.
- model SS coming soon?
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 372
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

Urmas kirjutas: 26 Mär 2025, 17:16 ..., aga näed Muskile see ütlemine ei meeldinud, andis kohtusse ja jäi mitmes astmes kaotajaks. Miks uskus kohtunik Clarksoni? Kohtunikud olid samuti tagurlased?
Loodan, et Urmas, et sa saad inglise keelest aru, sest all olevas kirjatükis on asi suhteliselt ilusti kokku võetud.

Incident
Clarkson's scathing review of the Tesla Roadster aired during the seventh episode of the twelfth series of Top Gear. In the item, the two Roadsters that were provided by Tesla were depicted as having broken down or run out of charge, eventually both at the same time. Footage was also shown of the Teslas needing to be pushed into a garage for repairs or recharging during the review. Clarkson stated that the range of the roadster was a mere fifty-five miles and that it would take more than sixteen hours to recharge fully.

Response
Tesla countered most of the claims made by Clarkson during his review. A spokesperson for the company claimed that neither of the cars provided ever needed to be pushed into the garage as the level of charge on the batteries never dipped below twenty-percent. The spokesperson also claimed that the recharge time of the Roadster was actually three and a half hours, rather than the claimed sixteen, and that the faulty brakes on one of the cars was actually just a blown fuse. The BBC later responded by saying that they "stood by the findings of the film" and "were content that it offered a fair representation of the Tesla's performance on the day". Later, the CEO of Tesla, Elon Musk, reignited the controversy again by claiming that the Tesla team, while delivery the cars to the test track, noticed a script for the segment on a bench that had the Tesla's already malfunction written. Top Gear, the BBC, and Clarkson deny this.

Lawsuit
Tesla attempted to sue the BBC for libel in March, 2011. The courts ruled in favour of the BBC, saying that no viewer of the show would be likely to reasonably compare the Roadster's performance on the show with its performance in the real world. The courts threw out Tesla's remaining malicious falsehoods claims against the BBC at the end of October, 2011. Tesla's appeal was eventually ruled against in 2013, with the courts deciding that the film "had not damaged Tesla's reputation".


Ei tasu Clarksoni ja tolleaegse Top Geari vastuseid ka sulatõena võtta. Võid googeldada, mida arvab üks Top Geari saatejuht (aastatel 2016-2022) Chris Harris antud asjast.

Üritaks ikka elektriautosid puudutavates teemades püsida.
Võite julgelt mainida, mis innovatsioone teised autotootjad on viimasel ajal tootmise lasknud.
EH.INS.
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1297
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 38 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Võite julgelt mainida, mis innovatsioone teised autotootjad on viimasel ajal tootmise lasknud
Ega polegi...
Pigem ikka vastupidi so "tagurpidi innovatsioon" - so polegi saada paljude mudelite ICE masinat / ainult "hübriid"
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

1) Kui Clarkson on autoriteet, siis edasine argumenteerimine oleks suht kasutu ;) Konkreetset episoodi pole ise vaadanud, aga üldisest sarja poliitikast saab küll järelduse teha, et adekvaatsus ei olegi seal kusagilt otsast eesmärk, eesmärk on show. Sama liini jätkatakse ka uues sarjas, lisaks Clarksoni farmisarjast aga saab igaüks järeldusi teha, kui "osav" ta tehnikaga tegelikult on.
2) Kas keegi tunneb kahjurõõmu Teslade vastasest vandalismikampaaniast? Siis võiksid samad isikud tolereerida ka purgisupi loopimist maalidele, arhitektuuriväärtuste rikkumisi jms. Lõpuks taandub kõi loodud väärtuste hävitamisele.
EH.INS.
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1297
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 38 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

1) Ei ole autoriteet
2) Ei ole kahjurõõmus

PS
Tahan tavalist mitte kellade ja viledaga ning ICE masinat
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

rst kirjutas: 27 Mär 2025, 10:04 Loodan, et Urmas, et sa saad inglise keelest aru, sest all olevas kirjatükis on asi suhteliselt ilusti kokku võetud.
Kui Muski arvates Clarkson ikkagi laimas, siis kas Musk palkas ennast kohtus esindama II kursuse suvalise juuratudengi, kes ei suutnud ära tõestada, et Clarkson laimas? Eriti arvestades tema rahakoti paksust.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

"Film ei kahjustanud Tesla mainet"- kohtu poolt öeldud ja saadeti Musk metsa seeni korjama.
Juhe teab kõike.
eerik2
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2024, 00:19
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas eerik2 »

A23 kirjutas: 27 Mär 2025, 10:45 1) Kui Clarkson on autoriteet, siis edasine argumenteerimine oleks suht kasutu ;) Konkreetset episoodi pole ise vaadanud, aga üldisest sarja poliitikast saab küll järelduse teha, et adekvaatsus ei olegi seal kusagilt otsast eesmärk, eesmärk on show. Sama liini jätkatakse ka uues sarjas, lisaks Clarksoni farmisarjast aga saab igaüks järeldusi teha, kui "osav" ta tehnikaga tegelikult on.
2) Kas keegi tunneb kahjurõõmu Teslade vastasest vandalismikampaaniast? Siis võiksid samad isikud tolereerida ka purgisupi loopimist maalidele, arhitektuuriväärtuste rikkumisi jms. Lõpuks taandub kõi loodud väärtuste hävitamisele.
Autoga sõitmise oskus ei tähenda traktoriga sõitmise oskust, ammugi mitte põllutöömasinatega ümberkäimist. Ma arvan, et kõik siinsed foorumlased oskavad autoga sõita aga kui paljud suudavad künniatra seadistada?
Teise punktiga täiesti nõus.
Hiinat ka euroopas ei tolereerita aga hiina elektriautod sobivad küll. Kas peaks need ka põlema panema?
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

eerik2 kirjutas: 28 Mär 2025, 15:44 Hiinat ka euroopas ei tolereerita aga hiina elektriautod sobivad küll. Kas peaks need ka põlema panema?
Ärge olge nii kahepeelised! Millegipärast arvan, et 3/4 nn Euroopa kvaliteetkaubamärkide toodangust on tegelikult valmis tehtud Hiinas. Minu teada BMW-l ja veel kellegil überkaubamärgiga autode osade mudelite tootmine on Hiinas. Miks?
Kui Tesla avas oma esimese välisvabriku Shanghais, tervitas Peking teda soojalt. Muskile omistatakse Hiina elektriautotööstuse käivitamise au.
Kui Eestis poeginud emise põrsad viiakse üleskasvatamiseks ja nuumamiseks Poolasse ja tapetakse ka Poolas, kuid lihakeha tuuakse mahamüümiseks tagasi Eestisse, siis kas see on kodumaine sealiha või ikkagi importsealiha? No toideti neid põrsaeast nuumseani ikka Eesti Vabariigis välja töötatud söödaretseptide järgi, aga toit valmistati poolakate kohalikust viljast. ;)
Tsitaadi allikas https://majandus.postimees.ee/8209476/t ... ektriautot
eerik2 kirjutas: 28 Mär 2025, 15:44 Ma arvan, et kõik siinsed foorumlased oskavad autoga sõita aga kui paljud suudavad künniatra seadistada?
Näedsa, Urmas saab jälle saba liputada, sest mina oskan ühehõlmalist atra meie "ükssarviku"(Yanmar 165) taha panna ja seadistada ader tagumise parema rattaga joonduma. ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
EH.INS.
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1297
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 38 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

rs7 kirjutas: 02 Apr 2025, 13:10
EH.INS. kirjutas: 02 Apr 2025, 09:24 Ei ole hoonete "energiatõhususe" nõuetel lolluse piire...
Ja nagu näha on Eesti poolt "tublid" parasiitidest sotsid...

https://www.err.ee/1609651235/suurejoon ... -miljardit

Tavaliselt sellised uudised ei tule teemaks, kui elektriauto omanikud kukuvad järjekordselt pasundama sellest, kui odav neil ikka EV-ga sõita on. Infrat pole vaja järele aidata, kõik on super läbimõeldud ja kõik on kohe olemas, no problem.

10% riigi SKT-st kulutada 1% eraautode peale on ikka julm “kokkuhoid” küll. See odavus on näiline ainult. Las see 8000 EV omanikku siis klapivad rahad kokku ja panevad need 2 miljardit välja, palju siis kärsa peale eurosid tuleb? Ja see pole veel kõik. Miljardid on juba läinud ja miljardid tulevad veel. Kaks miljardit 8000 EV peale teeb 250 000 eurot ühe EV kohta. Kui lõpuks kulutada kokku 10miljardit 10 000 auto peale, siis kulu ühe EV auto kohta on üks miljon odavat eurot. Palju õnne! Rääkige veel, kui odav see ikka on.
optimist88
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 257
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 9 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

Urmas kirjutas: 28 Mär 2025, 17:18Minu teada BMW-l ja veel kellegil überkaubamärgiga autode osade mudelite tootmine on Hiinas. Miks?
Suurtel tootjatel on odavam omada mitu tehast. Hiinlaste jaoks Hiinas, vankade jaoks Venemaal, mikide jaoks Usas jne. Saab kasutada kohalikke allhankijaid ja tööjõudu, valmistoodangu logistika palju lihtsam. Kõik tarneahelad on palju lühemad ja odavamad.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

optimist88 kirjutas: 02 Apr 2025, 15:46 Suurtel tootjatel on odavam omada mitu tehast. Hiinlaste jaoks Hiinas, vankade jaoks Venemaal, mikide jaoks Usas jne. Saab kasutada kohalikke allhankijaid ja tööjõudu, valmistoodangu logistika palju lihtsam. Kõik tarneahelad on palju lühemad ja odavamad.
Teslal on samuti Hiinas tehas. Ei tea küll konkreetseid tarneahelaid, kuid millegipärast arvan, et Hiinas valmistatud Tesla on tehtud siiski kohapealsetest materjalidest, sest muidu muutuks seal tootmine mõtetuks. Kellele ikkagi kuulub valmistaja au ja mis on kirjutatud sildile, et kelle poolt on see Tesla toodetud? Tesla by China? Ma ei oleks nii kindel, et Hiinas toodetud Teslasid mujal ei müüda. Kas mitte mõned aastad tagasi üks transpordilaev koos Tesladega ei läinud kaladele EV-dega tutvumiseks? Eelmises kommentaaris toodud sealiha näite tõin sellepärast, et kord sattusin COOP-is lugema sealiha kilohinnale lisaks teksti- "kasvanud Eestis, tapetud Eestis". Vähemalt minul läks sellist teksti lugedes nägu nalja täis. :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
võhik
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 546
Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 14 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas võhik »

praktika nende poodide aeglaste laadimiskohtadega on pigem see, et kaubanduskeskuse omanik arvab, et kui klient jätab oma auto sinna laadima (elekter on tasuta) siis ta töllerdab kaubanduskeskuses kauem ringi ja kui ta lapsele kasvõi jäätise ostab (kallimast kaubast rääkimata), on kasum suurem kui elektrikulu.
Iseasi, on see et plussina võib seal olla parkimiskohti, kui mujal on kohad täis, aga praktika on tipptundidel vastupidine - kohad on hõivatud ja kui ka ei ole, siis mina ei viitsi oma kaablit pagasnikust välja tirima selleks hakata. Asjal oleks rohkem jumet, kui need oleks juba kaabliga kohad. Ehk siis tegelikult oleks turgu miskile minimaalse võimsusega laadimispesale ilma igasuguse peene võimsusjagamise elektroonikata aga juba koos kaabliga...
EH.INS.
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1297
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 38 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

...tegelikult oleks turgu...
Need asjad millele on turgu ka tehakse
Ja ilma mingi direktiivita, regulatsioonita, toetusteta jms-ta
Kõik, mis vajab eelpool nimetatut pole turutingimustes konkurentsivõimeline (näiteid ei pea kaugelt otsima)
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

EH.INS. kirjutas: 02 Apr 2025, 18:06
...tegelikult oleks turgu...
Need asjad millele on turgu ka tehakse
Ja ilma mingi direktiivita, regulatsioonita, toetusteta jms-ta
Kõik, mis vajab eelpool nimetatut pole turutingimustes konkurentsivõimeline (näiteid ei pea kaugelt otsima)
Kas ettepanek kohustada kõiki EL tegelinskeid oma palgast 50% suunama igatsugu rohetehnoloogiate aktsiate ostmiseks oleks piisav, et panna neid direktiivide väljamõtlejaid ja heakskiitjaid süvenema direktiivide sisusse? Kas roheaktsiate ostmisega oleks EL tegelinskitel muretu vanaduspõlv kindlustatud? :scratch: Esialgu kahtlen.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Kas peaks hakkama Tesla EV aktsiad ostma, sest ... https://maailm.postimees.ee/8222542/pol ... alitsusest
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
optimist88
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 257
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 9 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

Urmas kirjutas: 02 Apr 2025, 16:55
optimist88 kirjutas: 02 Apr 2025, 15:46 Suurtel tootjatel on odavam omada mitu tehast. Hiinlaste jaoks Hiinas, vankade jaoks Venemaal, mikide jaoks Usas jne. Saab kasutada kohalikke allhankijaid ja tööjõudu, valmistoodangu logistika palju lihtsam. Kõik tarneahelad on palju lühemad ja odavamad.
Teslal on samuti Hiinas tehas. Ei tea küll konkreetseid tarneahelaid, kuid millegipärast arvan, et Hiinas valmistatud Tesla on tehtud siiski kohapealsetest materjalidest, sest muidu muutuks seal tootmine mõtetuks. Kellele ikkagi kuulub valmistaja au ja mis on kirjutatud sildile, et kelle poolt on see Tesla toodetud?
Ikka Tesla poolt. Made by Tesla. Samamoodi Venemaal, enne sõda Ukrainaga, toodetud bemmid ja renault'd olid made by BMW ja Renault.
Urmas kirjutas: 02 Apr 2025, 16:55Ma ei oleks nii kindel, et Hiinas toodetud Teslasid mujal ei müüda.
Mina ka mitte.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

optimist88 kirjutas: 02 Apr 2025, 20:45 Ikka Tesla poolt. Made by Tesla. Samamoodi Venemaal, enne sõda Ukrainaga, toodetud bemmid ja renault'd olid made by BMW ja Renault.
:) Kui ma 2008 ostsin oma esimese tutika Dacia, siis müügimees teadis küll, et see tuleb Rumeeniast, aga kui oma praeguse Dokkeri ostmist käisin vormistamas ja küsisin, et kus mu Dokker valmis tehakse, siis laiutati käsi ja öeldi, et hea küsimus, paluks järgmine. Noh, lootus ei olnud mind veel maha jätnud ja tellisin ikkagi sellesama müügimehe käest. Otsuse põhjuseks oli aus vastus. :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Tasuline
PRIIT TAMMERAID ⟩ Elektriauto – munadeni külmas vees või elitaarne talisuplus?
https://arvamus.postimees.ee/8153302/pr ... talisuplus
Juhe teab kõike.
Vasta