Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1270
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 76 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

RaJy kirjutas: 01 Veebr 2025, 23:42 Mul on Volvo V70 D5 2006, maksab mingi 1000€ vist täna (3 aastat tagasi maksis 2000€) kütusekulu maanteel 4,5/100 km. Tee järgi või maksa kinni! Mugavus? Oled korra ikarus bussiga Pariisis käinud siis on 200 km läbimiseks ka sapakas lux (mina olen ja kusjuures Pariisist kõvasti edasi)
Teemasse - kas ma saaksin sõidukõlbuliku EV soetada 2000€ eest? No mis teeniks mind vähemalt 5 aastat arvestades igaaastaseks hooldus/remondi kuluks 1000€? (umbes nii on siiani kulunud)
"Teemasse" - vastupidi, see on teemast möödarääkimine, elektrisõidukid on tulnud peamise eesmärgiga vähendada oluliselt transpordisektori CO2 heitmejälge. Kui tahta midagi võrrelda, tuleb võrrelda õigeid mõõdikuid elektriauto CO2 emissioon on 0 g/km, antud Volvol vist 177g/km ehk 177x suurem. Ainult sõiduki maksumuse ja läbisõidu võrdlemine ei ole kohane, see on umbes sama võrdlus, kui keskajal sai oma rooja ja reovee üle ukse otse rentslisse heita ja praalida ainult napakad ehitavad linnaaluse torusid ja kollektoreid täis, lisaks torude otsa suure reoveepuhastusjaama ja terve firma seda käitama - mis see kõik maksab.. ja takkatipuks iga linnaelanik maksab igas kuus mingit napakat maksu reovee liitrite ärajuhtimise ja puhastamise eest. Ehk vana aja reostaja saabki odavamalt toimetada..
Autodega sama, need sõidukid mis 10-15-20-jne aastat tagasi ja aina suureneva autostumisega oli OK 25% kasuteguriga liigelda, ülejäänud jääksoojus ja reostus atmosfääri lasta, kus suudeti terve planeedi kliima pekki keerata - enam ei ole OK..

Paneme selle Volvo ja akuauto joonele CO2 mõõdiku järgi, kaugele ka kui odavalt 0 emissooniga sõidad..
Sõiduki maksumus, odav ülalpidamiskulu jne üksikult ei ole ju korrektne näitaja kui oluline osis nagu reostamine võrdlusest välja jätta..
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2863
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 72 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

Prill kirjutas: 02 Veebr 2025, 11:27 Paneme selle Volvo ja akuauto joonele CO2 mõõdiku järgi, kaugele ka kui odavalt 0 emissooniga sõidad..
Sõiduki maksumus, odav ülalpidamiskulu jne üksikult ei ole ju korrektne näitaja kui oluline osis nagu reostamine võrdlusest välja jätta..
Kui reostamisest rääkida, siis tuleb alustada ikka akude tootmiseks vajaliku toorme kaevandamisest, autode tootmisheitmetest, vajaliku elektritaristu loomiseks kuluvast CO2-st, auto elukaare pikkusest (mitu autot koos nende toomisheitmetega kulub 20 aasta kasutusea peale) jne.

Ainult "summuti otsast väljuva" (või elektrijaama korstna otsast väljuva) heitme mõõtmine on lühinägelik ja mõttetu.
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1636
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 54 korda
On tänatud: 70 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Lisaks Madis64 postitusele, et 25% on ehk bensiinimootori kasutegur - diislil on see number oluliselt suurem.
Ja millegipärast ei taha elektrifännid kuidagi aru saada, et suurem osa nende autode, paneelide, tuulikute komponentidest tulevad tehastest mida hoitakse töös kivisõe põletamisega.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

RaJy kirjutas: 02 Veebr 2025, 10:44 Siis selleks, et säästa kütuselt 8000€ (sinu pakutud nr - ei tea kuskohast selle võtsid, kui see on kogu kulu kütusele siis miks ei lahuta maha kulu elektrile?) peaksin soetama 16-20 k€ maksva sõiduki? 10x kallima kui praegune?
P.S. Meil siin maapiirkonnas on vähemalt kord aastas rohkem kui 2 päeva kestvaid elektrikatkestusi. Kõige pikem aeg 20 aasta jooksul mil siin olen elanud oli 14 päeva.
Kui sa teemat jälgiksid, siis paar lehte tagasi Urmase Dacia kasutuse/kulu andmetel arvutatud kütusekulu kokkuhoid viewtopic.php?p=454989#p454989

Ja sul ei ole mõtet küsida mida sa tegema peaks, keegi ei sunni sind midagi tegema. Tee nagu heaks arvad.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

madis64 kirjutas: 02 Veebr 2025, 11:35
Kui reostamisest rääkida, siis tuleb alustada ikka akude tootmiseks vajaliku toorme kaevandamisest, autode tootmisheitmetest, vajaliku elektritaristu loomiseks kuluvast CO2-st, auto elukaare pikkusest (mitu autot koos nende toomisheitmetega kulub 20 aasta kasutusea peale) jne.

Ainult "summuti otsast väljuva" (või elektrijaama korstna otsast väljuva) heitme mõõtmine on lühinägelik ja mõttetu.
Ka see on siin läbi arutatud mõned lehed tagasi ja EV oma elukaare jooksul on vähem saastavam. Kui küsid linke, siis lappa need lehed siin läbi , need arvutused on toodud.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

ping kirjutas: 02 Veebr 2025, 10:53
tabarabarap kirjutas: 02 Veebr 2025, 02:27 ... Kui su läbisõit on nagu Urmasel, siis 5 aastaga hoiad kütuselt 8000€ kokku ja võid vabalt ka valida 10k€ maksva auto ja igaaastaseks hoolduseks arvestada 350€. ....
Et siis suurema soetusmaksumusega loota väiksemaid jooksevkulusid, teadmata soetatava seadme planeeritud kasutusiga ja jooksevkulusid ning jääkväärtust?

Kui ma PV paneelide ostmisega "ostan elektrit ette", siis paneelid ise tehniliselt peaks toimima vähemalt 20 aastat aga e-auto eluea pikkuse kohta puudub kindlus, sest see ei sõltu enam mitte "loomulikust kulumisest" vaid (pilves oleva) tehnilise toe toimimisest.

Kui pikk on tänapäevase "ratastega nutiseadme" tootja poolt planeeritud eluiga, kui on teada, et Hiinas ei tohi liigelda üle 10 aasta vanused sõiduautod?

(Kas inimesed on lugenud näiteks mitu aastat tootja pakub uuendusi nende nutiseadmetele ja mitu aastat parandab neis turvaauke?)
:hello:
Mis sa ütlesid, et sul on olnud 80 autot :scratch: EV aku garantii on 10 aastat. Millisele ICE autole antakse osaliselt 10 aastat garantiid ja millise ICE auto nutiseadmed tehakse teisiti? Need (negatiivsed) äärmused on ikka väga teravad millel te elate.

Mida ma olen siin üritanud väita, et need äärmused mida te välja toote, nendega ei puutu 90% sõidukite kasutajatest (ei ICE, ei EV) lihtsalt kokku kuna nende kasutusmudel on lihtsalt liiga ette aimatav ja nad saavad seda oma elu planeerides alvestada ja lisaks arvestada ka väiksemate jooksevkulude osa.

Ka need äärmused mida te alati katta tahate , need alluvad "äärmusmudelile" ja neid on võimalik ju alati arvutada. Kui EV sinna mudelisse ei mahu, siis ei mahu, aga ela teadmisega, et 90% juhtudest see EV tõenäoliselt mahub sinna plaanidesse ja need mured ei ole EV omaniku mured.

Paneelide puhul sa ostsid elektrit ette, arvutasid, sõiduki puhul võid ju tõesti teha sama. Lisaks võta seda eelkõige kui finantseerimisülesannet kus Autolaen pakub 6.5% intressi ja Toyota pakub 1.5% intressi 5ks aastaks. Vastad küsimusele kui palju kallima ja uuema Toyouta saad Autolaenuga finantseerimise asemel osta ja oma läbisõidu pealt saad ju ka arvutada väiksemate jooksevkulude osa ja toetuste osakaalu.

Seda teemat tagasi lapates saad teada, et enamus uusi autosid ostetakse liisinguga , et nad seisavad 95% ajast ja nende kütusekulu on arvutatav, hoolduskulu on arvutatav. Kui hind on oluline osa auto ostmise juures, siis EV on täna (ka tänu toetustele) eelises . Eelises on ka vähe kasutatud (vanus -5 a ja läbisõit -30k km) EV -d kuna on juba kaotanud hinnas, saab soetada toetusega , aga ei ole veel kaotanud kvaliteedis.
Viimati muutis tabarabarap, 02 Veebr 2025, 12:24, muudetud 1 kord kokku.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

RaJy kirjutas: 02 Veebr 2025, 11:48 Lisaks Madis64 postitusele, et 25% on ehk bensiinimootori kasutegur - diislil on see number oluliselt suurem.
Ja millegipärast ei taha elektrifännid kuidagi aru saada, et suurem osa nende autode, paneelide, tuulikute komponentidest tulevad tehastest mida hoitakse töös kivisõe põletamisega.
mis on elektrimootori kasutegur .... topelt diiselmootori omast? Kas sind ICE auto omanikuna on kunagi kottinud kuskohast tuleb su auto, kuidas töötas see tehas ja kuidas jõudis sinuni see kütus :D
Vko
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänatud: 8 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

elektron kirjutas: 01 Veebr 2025, 11:38
Vko kirjutas: 01 Veebr 2025, 09:58 Mõned on oma ElektriVankri ostuga vist nii valusalt "lutti" saanud, et nüüd on vaja seda valusat ostu püüda pidevalt õigustada ja ka üritada teisi meelitada samasse S*-ämbrisse astuma. Püüdke palju tahate, ei lähe läbi! :lol:
Aga miks sa ennast siin sellega piinamas käid? Kui ei küündi elektriautoni sõida diisliga edasi ja ongi rahu maailmas.
See asi on pigem nii, et ElektriVanker asub oluliselt madalamal positsioonil ja ei küündi ühe keskmise diisel-passatinigi. :lol:
Kuigi- kas ma olen rääkinud, et üldse autot oman või ElektriVankrite mitte pooldajad peaksid kindlasti omama sisepõlemismootoriga autot? Väga paljud inimesed ei ela kusagil perifeerias ega olematu infrastruktuuriga, põllule ehitatud majas ja reaalne vajadus isikliku auto järgi puudub... :scratch:
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1270
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 76 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

Erinevate artiklite järgi 6-8 kasutusaasta järel tootmissaaste võrdsustub ja edasi tarbides elektriauto väidetavalt saastab vähem.
Mind ennast huvitaks ka see täisahela saastus, kuigi mõistan, et seda teha keeruline kus fossiiliahelat on ehitatud&investeeritud ca 200 aastat ja mõni lisapuurauk meres ei kõla nii halvasti kui väidetavad lapsorjatööjõul avatava uued akumaterjalide kaevandused, milleks väidetavalt võetakse maha vihmametsi ja reostatakse meretäis vett, ehk kõik rohepöörde jaoks tehtav on väidetavalt kõige hullem, niiöelda põhjakiht, orjatööjõud jm. mida foorumites levitatakse.
Või on see parimal juhul poolttõde, kus nagu muudes sektorites võidakse ka akumaterjali kaevandustes kuskil ilmakrera peal kasutada orjatööjõudu, eirata keskkonnanorme jne. ning seda on mugav laiendada kõigile-kõikjale..
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Prill kirjutas: 02 Veebr 2025, 12:28 Mind ennast huvitaks ka see täisahela saastus, kuigi mõistan, et seda teha keeruline kus fossiiliahelat on ehitatud&investeeritud ca 200 aastat ja mõni lisapuurauk meres ei kõla nii halvasti kui väidetavad lapsorjatööjõul avatava uued akumaterjalide kaevandused, milleks väidetavalt võetakse maha vihmametsi ja reostatakse meretäis vett, ehk kõik rohepöörde jaoks tehtav on väidetavalt kõige hullem, niiöelda põhjakiht, orjatööjõud jm. mida foorumites levitatakse.
Või on see parimal juhul poolttõde, kus nagu muudes sektorites võidakse ka akumaterjali kaevandustes kuskil ilmakrera peal kasutada orjatööjõudu, eirata keskkonnanorme jne. ning seda on mugav laiendada kõigile-kõikjale..
Ma millegipärast ei ole sattunud ei kuulma ega lugema, et hiinlased oleks kogu oma PV paneelide, tuugenite, EV-de jms rohepöördeks vajaliku tootmise üle viinud taastuvenergiale, vaid rõõmsalt ehitavad aga juurde uusi söejaamasid. Ehe õpikunäide Pyrrhose võidust!
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1636
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 54 korda
On tänatud: 70 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

tabarabarap kirjutas: 02 Veebr 2025, 12:23
mis on elektrimootori kasutegur .... topelt diiselmootori omast? Kas sind ICE auto omanikuna on kunagi kottinud kuskohast tuleb su auto, kuidas töötas see tehas ja kuidas jõudis sinuni see kütus :D
Küsimusele küsimusega vastata ei ole üldiselt viisakas, aga proovin siiski - mis on elektritootmiseks kivisöega käitatava turbiini kasutegur?
Minu autost rääkides: see on varsti 20 aastane ja ilmselt teenib mind veel mõned aastad. Kas on EV-de hulgast võrdväärset asendust pakkuda?
Sinu viimasele küsimusele vastaks jah! Võimalikult odavalt otstarvet silmas pidades.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

RaJy kirjutas: 02 Veebr 2025, 13:08 Küsimusele küsimusega vastata ei ole üldiselt viisakas, aga proovin siiski - mis on elektritootmiseks kivisöega käitatava turbiini kasutegur?
Minu autost rääkides: see on varsti 20 aastane ja ilmselt teenib mind veel mõned aastad. Kas on EV-de hulgast võrdväärset asendust pakkuda?
Sinu viimasele küsimusele vastaks jah! Võimalikult odavalt otstarvet silmas pidades.
Kuidas see seostub EV teemadega? Tore , et sul on ICE :) 98.1% registreeritud sõidukitest on meil ICE . Lisaks uudise link sulle https://www.err.ee/1609568230/uute-auto ... kaks-korda kust saad teada ,et 2024 müüdi meil 25 386 uut sõiduautot. Lapates seda teeamt saad teada, et kui ostja oleks 90% hulgas kellele oleks sobinud ka EV (peamiselt päevane läbisõit oleks väiksem, kui auto sõiduulatus ja ta ei ela Lasna 16 korrusel ja ta ei pea saama kusemata Kaunasesse) oleks seda teinud oleks meil keskkond puhtam , neil kuluks vähem raha ja nende tarbitav kütus oleks võimalik toota kohapeal. Nad ei teinud seda ja kedagi ei koti :)

Nüüd sinu 20 aastat auto omamist ja kütusekulu, hoolduseid , rehve jne arvuta kokku oma läbisõidu põhjal km hind. Kui pead uut autot ostma, siis tee sarnane arvutus ja saadki võimalikult odavalt otstarvet silmas pidades oma otsuseid teha. Keegi ei hakka ju seda sinu eest tegema.
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1636
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 54 korda
On tänatud: 70 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Sõejaama kasuteguri jätsid meelega vahele
Kiire arvutus andis tulemuseks, et koos auto soetamisega,rehvidega, kütusekulude, hooldustega, remondiga on minu kulu autole 30000 km aastas ca 1500€ 5 aastases vaates. S.h kütus ca 1000€mille eest saan u.650 liitrit kütust millega on võimalik läbida üle 30000 km eeldusel, et kütusekulu keskmiselt on 5l/100km. P.S. enamasti sõidan maanteel - linnadesse on harva asja
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

RaJy kirjutas: 02 Veebr 2025, 13:59 Sõejaama kasuteguri jätsid meelega vahele
Kiire arvutus andis tulemuseks, et koos auto soetamisega,rehvidega, kütusekulude, hooldustega, remondiga on minu kulu autole 30000 km aastas ca 1500€ 5 aastases vaates. S.h kütus ca 1000€mille eest saan u.650 liitrit kütust millega on võimalik läbida üle 30000 km eeldusel, et kütusekulu keskmiselt on 5l/100km. P.S. enamasti sõidan maanteel - linnadesse on harva asja
Väga tore, kui sa tead söejaama või põlevkivijaama kasutegurit, siis anna tulla. Miks see peaks EV kasutajat murestsema panema oleks ka huvitav teada.

Lihtsam oleks kui lihtsalt ütled oma aastase läbisõidu ja keskmise kütusekulu, kui tead ka keskmist hoolduskulu. Kui tead ka palju sa keskmiselt päevas sõidad oleks huvitav.

Sinu andmete põhjal 30k aastas ja 5l sajale diislit 1.5€ liiter:
Diisel: 30000km/100 x 5l x 1.5€ = 2250€/a
Elekter: 30000km/100 x 19kWh x 0.19€ = 1083€/a
Erinevus: 2250€−1083€ = 1167€ sääst/a (elektriautoga)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Elektril on keegi jätnud sujuvalt võrgutasud jms välja. Miskipärast elektrikate omanikel pidevalt nii "juhtub", et kõik kaasnev unustatakse.
Elektriauto vs tavaauto väärtuse langus või amortisatsioon on ka jäänud välja.

Tegelikult selle lemma elekter vs ICE lahendab sujuvalt ära hübriidsõiduk. Kui lugeda AutoGeeniust, siis sellega on selles mõttes nukrad lood, et kütusekulu rämedalt valetatakse ja enamus aega elektrit ei kasutata, kuigi rohepööraste peade "lõhkumiseks" olevat see kõva näitaja ja kajastub ka automaksu rehkenduses.
Viimati muutis kunn24, 02 Veebr 2025, 15:03, muudetud 2 korda kokku.
Juhe teab kõike.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5526
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

madis64 kirjutas: 02 Veebr 2025, 11:18
ping kirjutas: 02 Veebr 2025, 10:53 ... on teada, et Hiinas ei tohi liigelda üle 10 aasta vanused sõiduautod?
See väide tundub esmapilgul rahvaluule valdkonda minevat - kas on mingeid linke, kus tegeliku olukorra kohta infot saaks?

Silmaringi laiendamise mõttes...
Palun.
Olen juba korduvalt jaganud.
Ei ole luule ja samas tasub uurida EU Remondiseadust kust saab sama suundumust EU's välja lugeda.
(Viid auto esindusse remonti ja kui esindus kuulutab selle auto "remondi ebamajanduslikuks" (volitatud esindaja omab sellist õigust hindamaks, et kas remondi maksumus ületab seadme jääkväärtust) ja kõrvaldab selle käibelt (romulasse), siis omanikul ei jäägi muud üle uus auto osta (kui omab vahendeid).

Hiina romusõidukite standardid:
https://www.global-regulation.com/trans ... F5LyehxRpw
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5526
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

RaJy kirjutas: 02 Veebr 2025, 11:19 ....
Ja tuleb üks korralik golfipalli suuruste teradega rahehoog ja ei jää sellest 20 aasta unistusest midagi alles.
See on loodusõnnetus ja selleks puhuks on kindlustus.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1636
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 54 korda
On tänatud: 70 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Ja miks peaks ICE kasutajat huvitama mootori kasutegur? Ise tõid välja, et elektrimootoril suurem kasutegur (see ei ole ka eriline saladus - seda tarkust õpetati põhikooli füüsikatunnis juba siis kui mina sel 40 aastat tagasi õppisin, aga ega siis ei maksnud elekter ka suurt midagi), arvestamatta EV tootmise ja sellele vajaliku elektritootmise kasutegurit.
Minu sõidud on ajas muutuvad - praegu sõidan alla 100 km keskmiselt päevas, aga on olnud aasta tagasi aegasid kui sõitsin 300+ km päevas. Vastavalt vajadusele. Mõni päev ei ole vaja üldse sõita.
Minu elektri hind kipub pisut kõrgem olema kui 19 senti/kwh - väga väikese tarbimisega (ca 200 kwh kuus) börsihinna ja kõikide maksudega.
Viimati muutis RaJy, 02 Veebr 2025, 15:08, muudetud 1 kord kokku.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 02 Veebr 2025, 14:28
Diisel: 30000km/100 x 5l x 1.5€ = 2250€/a
Elekter: 30000km/100 x 19kWh x 0.19€ = 1083€/a
Erinevus: 2250€−1083€ = 1167€ sääst/a (elektriautoga)
Olen ennemgi palunud panna nüüd võrdlusesse mõlemi soetusmaksumused(uutena). Paar lehekülge tagasi autode hinnavõrdluses oleks jäänud nagu 5000€ plussi ICE(Renault) ostes. Või on mu matemaatikaga jälle midagi nihu? :scratch:
Sina tood välja EV plussid, mina ja mõned teised toovad välja EV miinused endi jaoks. On selles midagi halba?
Viimati muutis Urmas, 02 Veebr 2025, 15:09, muudetud 2 korda kokku.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Sm Ping jutustas:
samas tasub uurida EU Remondiseadust
Mis asi on EU remondiseadus? Palun viidet.
Juhe teab kõike.
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1636
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 54 korda
On tänatud: 70 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

tabarabarap kirjutas: 02 Veebr 2025, 14:28
RaJy kirjutas: 02 Veebr 2025, 13:59 Sõejaama kasuteguri jätsid meelega vahele
Kiire arvutus andis tulemuseks, et koos auto soetamisega,rehvidega, kütusekulude, hooldustega, remondiga on minu kulu autole 30000 km aastas ca 1500€ 5 aastases vaates. S.h kütus ca 1000€mille eest saan u.650 liitrit kütust millega on võimalik läbida üle 30000 km eeldusel, et kütusekulu keskmiselt on 5l/100km. P.S. enamasti sõidan maanteel - linnadesse on harva asja
Väga tore, kui sa tead söejaama või põlevkivijaama kasutegurit, siis anna tulla. Miks see peaks EV kasutajat murestsema panema oleks ka huvitav teada.

Lihtsam oleks kui lihtsalt ütled oma aastase läbisõidu ja keskmise kütusekulu, kui tead ka keskmist hoolduskulu. Kui tead ka palju sa keskmiselt päevas sõidad oleks huvitav.

Sinu andmete põhjal 30k aastas ja 5l sajale diislit 1.5€ liiter:
Diisel: 30000km/100 x 5l x 1.5€ = 2250€/a
Elekter: 30000km/100 x 19kWh x 0.19€ = 1083€/a
Erinevus: 2250€−1083€ = 1167€ sääst/a (elektriautoga)
Arvutuse kohaselt oleks minu sääst siis 5835€ viie aastaga. Arvestades EV soetamismaksumust vs ICE on sääst miinuses ju. Ainuüksi liising maksaks rohkem kui minu sääst.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5526
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

tabarabarap kirjutas: 02 Veebr 2025, 12:19 ... Mis sa ütlesid, et sul on olnud 80 autot :scratch:
EV aku garantii on 10 aastat. ...
Kas ikka ise oled lugenud, peenikeses kirjas olevat teksti, ei millele laieneb "10 aasta garantii akule"?
.... võta seda eelkõige kui finantseerimisülesannet kus Autolaen pakub 6.5% intressi ja Toyota pakub 1.5% intressi 5ks aastaks. ...
... Seda teemat tagasi lapates saad teada, et enamus uusi autosid ostetakse liisinguga , et nad seisavad 95% ajast ja nende kütusekulu on arvutatav, hoolduskulu on arvutatav. ...
Vaesed laenavad raha tarbeeseme ostuks (liisivad), mina olen oma autod omale ostnud.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2863
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 72 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

ping kirjutas: 02 Veebr 2025, 15:01 Hiina romusõidukite standardid:
https://www.global-regulation.com/trans ... F5LyehxRpw
Tänud, lugesin seda teksti - natuke raskevõitu mõista, kuid hea tahtmise korral peaks seda väidet saama sealt välja lugeda küll.

Standard jõustus üle kümne aasta tagasi - järelikult peaks Hiina sõiduautod praeguseks olema kõik nooremad kui 10 aastat (rendisõidukitest osa välja arvata, samuti liisingusõidukid) - kas mingit usaldusväärset raportit ka kuskil leida on, mis praegust autopargiseisundit kirjeldab?
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

ping kirjutas: 02 Veebr 2025, 15:01 Hiina romusõidukite standardid:
https://www.global-regulation.com/trans ... F5LyehxRpw
:hello:
EU remondiseadus on meiega siin samas ruumis , või ütled direktiivi nime, lingi?

Me ei ole Hiinas, miks peaks meid kottima see mis toimub Hiinas :) pealegi Hiinas on sarnane ülevaause ja emissiooni kontrolli süsteem, kui läbi ei saa, siis läbi ei saa. Ja see millele sa "Hiinas" viitad või mis sind ilmselt kuskile äärmusesse jälle ajab on Hiina ametlik "lammutusprogramm" mis annab uue auto ostul ja vana lammutamisel uuele hinnasoodustuse. Tegu on riikliku toetusega, lihtsamalt riik maksab selle eest , et lammutustööstus toimiks.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

RaJy kirjutas: 02 Veebr 2025, 13:59 Arvutuse kohaselt oleks minu sääst siis 5835€ viie aastaga. Arvestades EV soetamismaksumust vs ICE on sääst miinuses ju. Ainuüksi liising maksaks rohkem kui minu sääst.
Ma ei tea, oleneb mida sa arvutad. Ma ei saa ilma sinu algandmeid teadmata midagi sulle arvutada. Kui sul on kaks uut autot kõrvuti mis maksid sama palju ja üks säästab 5835€ viie aastaga kütuselt , siis on see sääst. Kui üks oli säästu võrra kallim, siis lihtsalt olid 5 aasta jooksul ühe kulukad. Igale ühele oma ja säästmine ei pea olema eesmärk. SA ei pea endale EV -d ostma
Vasta