Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

rs7 kirjutas: 27 Jaan 2025, 22:20 Ei, miks ainult mopeedautode kategoorias? Ikka kõikide autode 90% kasutamise statistika arvestades, mis siin jutuks on olnud.
Järelkäru - äärmus, pikad sõidud - äärmus, maastikuläbivus - äärmus jne, talvised tingimused ja need eelmainitud asjad kokku - ekstreemne äärmus. Ma ei tea, ma vist näen oma tuttvate auto kasutamise kogemusest rohkem seda niinimetatud 10% äärmust, eriti talviti.
No vaata enda juttu läbi loogilise ruudu , ei tule välja.

Paljud veavad järelkäru ? ei ole 90% ja EU -s on 20 -30% sõiduautodest kärukonks , ilmselgelt ei vea nad 100% ajast haagist.

Paljudel on pikemad sõidud kui 400km päevas ? ei ole 90% ja EU -s on < 50km päevas 90% ja ainult 0.3% eraisikute sõitudest ületab päevas 300km .

Paljud läbivad igapäevaselt autodega maastikku mis ei ole sõidutee? Ei ole 90% vaid ~0.8% autodest mis EU -s müüakse on offroad võimekusega. SUV -ide osas tellitakse offroad võimekus/lisad vaid 3% müüdud SUV -idest. Tõsi SUV segment on suurim.

Paljudel on talvel sõiduteedele EV -dega probleeme ? ei ole 90% vbl on 89% :) ei tea pole seda statistikat, vbl sul on , see mopeedauto pilt kindlalt ei ole see statistika mida sa otsid.

Kui on ja nad ei sõida või ei vali eales EV ei ole ju midagi . Mida sa siin näed, et need inimesed kelle sõidud mahuks ära EV sõiduulatusse (ka järelkäruga) välistavad EV alustel mis jäävad 90% spektrist välja. Selles ei ole midagi kuritegelikku , see on lihtsalt lamp :) ja nad ei peagi seda EV -d eales ostma. Ma teen ise sama moodi kui ma mingeid asju valin.

Mul on olnud elus 3 kärukonksuga autot ma ei ole kordagi vedanud käru ühegi oma autoga, kusjuures olen endale põhjenduseks toonud, et mul on hullutl vaja kärukonksu, automaatilist jne
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2863
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 27 korda
On tänatud: 72 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 22:54 Mis siis muutunud on , keegi keris aja tagasi ja muutis maakera lapikuks ...
Ostujõud, inimeste tarbimis- ja liikumisharjumused - sellise aja jooksul muutub palju.

Ning andmed esitab ikka see pool, kes midagi väidab.
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3105
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas trebla »

no ei ole märganud, et tänavale või maanteele teistmoodi mahuks kui 2011...
Pealegi klapib see enam-vähem statistikaameti järgi imporditud autokütuse kogusega...

mis aga ongi selle asja teine pool..

Kui need 500 000 autot sõidavad aastas 10 000 km ja igaüks kulutavad 6 liitrit sajale, siis on see

0,5 milj x 6 x 10 000 / 100 --> 300 miljonit liitrit --> miski 150-200 milj € läheb aastas putja ja araablaste nuumamiseks siit riigist välja..
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

madis64 kirjutas: 27 Jaan 2025, 22:59
Ostujõud, inimeste tarbimis- ja liikumisharjumused - sellise aja jooksul muutub palju.

Ning andmed esitab ikka see pool, kes midagi väidab.
sai ise ju ei väida midagi :) aga https://transpordiamet.ee/sites/default ... 202023.pdf , aga saad sealt arvutada endale huvitava keskmise.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

trebla kirjutas: 27 Jaan 2025, 23:09 no ei ole märganud, et tänavale või maanteele teistmoodi mahuks kui 2011...
Pealegi klapib see enam-vähem statistikaameti järgi imporditud autokütuse kogusega...

mis aga ongi selle asja teine pool..

Kui need 500 000 autot sõidavad aastas 10 000 km ja igaüks kulutavad 6 liitrit sajale, siis on see

0,5 milj x 6 x 10 000 / 100 --> 300 miljonit liitrit --> miski 150-200 milj € läheb aastas putja ja araablaste nuumamiseks siit riigist välja..
Eks kasv on kindlasti autode arvus, vaevalt , et läbisõidus oleks suurem kui see 15k , sest inimesi on jäänud vähemaks ja nende tegevuste olemus ei muutu, lisaks ei ole sõitmine sissetulekuga võrreldes enam ka nii odav tegevus.

Muidugi kui see EV jõuab üldse konkurentsiks ICE segmendile (täna oma 1.1% ju ei ole konkurent isegi Daciale) ,siis ega sõit jää odavaks või säästvaks :) ja leitakse võimalus see 150-200mil vms sul siin kohapeal ära maksta.
võhik
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 546
Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 14 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas võhik »

Kui kellegi äärmused (näiteks pikad sõidud) statistikat moonutavad, siis seda väiksemad on ülejäänute numbrid - sõidud lühemad, näiteks neil on siis vaja ka väiksemat akut = odavamat autot.

Võib ka nii mõelda, et elektriautode laadimistaristu on umbes samal tasemel kui bensujaamandus nõukaajal- jaamu vähe ja alati polnud kindel, et seal benssu on. Samas oli "akundus" arenenud - igaühel oli kanister pagasnikus ja maameestel vaat kuuri all... täna ei viitsi keegi kanistrit kaasas vedada. Inimesed on mugavaks muutunud.
Aga oma mugavusega pole märgatud, et laadimisvõrgustik on tegelikult palju laiem - iga kolmefaasiline "tööstusvoolu" pesa on ju tegelikult 11 kW laadimispunkt. Ja iga seinakontakt hädaabivõimalus (see ei tähenda, et sa tingimata pead "tühja paagiga " teele jääma)
eerik2
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2024, 00:19
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas eerik2 »

Seda teemat ja eelmist postitust lugedes tekkis mõningaid küsimusi... Kõik peavad elektri olemasolu niivõrd elementaarseks, et mis siis saab, kui elektrit pole näiteks kolm päeva? Nädal aega? Kaks nädalat? Tegelikult ka? See olukord on täiesti reaalne. Lokaalse katkestuse puhul laaditakse naaberlinnas? Aga üldise? Generaatoriga? Mul ei ole elektriauto vastu midagi aga ma ei saa seda mingi 4-5 kuud laadida. Ja kui mul suveautot vaja on, siis selle EV raha eest ostan pigem juba endale Mustangi - kah ainult suveauto. Mis puutub väidetesse, et kui elektrit ei ole, siis ei saa ka kütust tankida - mul on kuuri nurgas vaat kütust alati varuks ja oma ning naise autot arvestades jätkub sellest 2-3 kuuks.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

eerik2 kirjutas: 28 Jaan 2025, 10:00 Seda teemat ja eelmist postitust lugedes tekkis mõningaid küsimusi... Kõik peavad elektri olemasolu niivõrd elementaarseks, et mis siis saab, kui elektrit pole näiteks kolm päeva? Nädal aega? Kaks nädalat? Tegelikult ka? See olukord on täiesti reaalne. Lokaalse katkestuse puhul laaditakse naaberlinnas? Aga üldise? Generaatoriga? Mul ei ole elektriauto vastu midagi aga ma ei saa seda mingi 4-5 kuud laadida. Ja kui mul suveautot vaja on, siis selle EV raha eest ostan pigem juba endale Mustangi - kah ainult suveauto. Mis puutub väidetesse, et kui elektrit ei ole, siis ei saa ka kütust tankida - mul on kuuri nurgas vaat kütust alati varuks ja oma ning naise autot arvestades jätkub sellest 2-3 kuuks.
Mul on kuuris teine naine varuks, noh nii kui peamaja oma 4-5 kuud ei anna! Sa käid teises linnas või lased generaatoriga? See olukord on täiesti reaalne...

Aga ma olen nõus, sellises olukorras kus kütust ei ole ei ole autoga midagi teha. Suurest katkestusest, defitsiidist 92 aasta tasemel (kus ei olnud kütust, aga elekter oli tanklas olemas) , kuu -ja maa kokkupõrkest tõenäolisem on igaühega juhtuvatest asjadest lihtsalt see, et me unustame laadida, meil saab raha otsa või me oleme ise paar kuud haiged ja ei suuda autot kasutada.

Sinu valmisolek tsivilisatsiooni seiskumiseks on suurepärane, aga püüa neid riske natuke reaalsemalt hinnata ja ära ole seal 0.001% äärmuse klubis.
eerik2
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2024, 00:19
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas eerik2 »

Vaata, ma elangi äärmuse klubis, juba aastaid, ja vaatangi asju oma vaatevinklist - mul peavad asjad toimima. Väga vist ei kujutata ette elu ilma elektrita aga nii mõneski kohas on see isegi praegu Eestimaal reaalsus. Mul sõbral on ioniq6, olgu, päris lahe masin. Mina seda endale lubada ei saa, sest mul on talvel niigi elektrit vähe. Pole vaja ilkuda 'kuuris teine naine'. Tõmba oma maja 'rubilnik' võrguga talveks välja ja proovi hakkama saada. Sugulasel küsiti liitumise eest 64k - kas liituksid sellise raha eest? Vaevalt. Nii on teises Eestis lood.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

eerik2 kirjutas: 28 Jaan 2025, 11:17 Vaata, ma elangi äärmuse klubis, juba aastaid, ja vaatangi asju oma vaatevinklist - mul peavad asjad toimima. Väga vist ei kujutata ette elu ilma elektrita aga nii mõneski kohas on see isegi praegu Eestimaal reaalsus. Mul sõbral on ioniq6, olgu, päris lahe masin. Mina seda endale lubada ei saa, sest mul on talvel niigi elektrit vähe. Pole vaja ilkuda 'kuuris teine naine'. Tõmba oma maja 'rubilnik' võrguga talveks välja ja proovi hakkama saada. Sugulasel küsiti liitumise eest 64k - kas liituksid sellise raha eest? Vaevalt. Nii on teises Eestis lood.
Kas teine eesti kus need lood on on 90% Eestist või 0.001% Eestist ?
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1270
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 76 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

eerik2 kirjutas: 28 Jaan 2025, 10:00 Seda teemat ja eelmist postitust lugedes tekkis mõningaid küsimusi... Kõik peavad elektri olemasolu niivõrd elementaarseks, et mis siis saab, kui elektrit pole näiteks kolm päeva? Nädal aega? Kaks nädalat? Tegelikult ka? See olukord on täiesti reaalne.
Teisalt eramajapidamise vaatest on tänapäeval elektrit ise tõenäolisem toota (päikesepaneelid), kui bensiini või diislit.
Kasvõi tänast Ukraina-Venemaa vahelist sõda vaadata, kus nii Venemaa kui Ukraina ja tema liitlaste vaatest on OK rünnata vastast strateegiliselt, sanktsioneerida-blokeerida kaupemist, kaubateid, platvorme, arveldamist kuni tööstuse, taristu sh kütusehoidlate hävitamiseni, võib sõjalise kriisi korral ka vedelkütusest saada defitsiit.
Kunagi minevikus oskajad aretasid oma sõidukitele puugaasi toidet vedelkütuse asemel, just põhjusel, kus vedelkütuse kättesaadavus oli heitlik ja kulukas, ent kuiva kütteklotsi puugaasi generaatori tarbeks suudeti ise metsast teha.
Päikeseelektriga muidugi teatud kuud kasin aga "pooltäis" klaasi mõttes ka Eestis võimalik enamus aastast oma elektritarbimist iseäranis salvestava akuautoga transpordi julgeolekuvaatest ise korraldada ja mitte sõltuda tanklast, riigist jne.
Samuti on riigi elektrikorraldaja märkinud, kus suuremate ikalduste&kriiside korral võidakse elektrit võrku anda jaokaupa, ehk järjekorras, näiteks teatud võrgupiirkonnad saavad oma loetud tunnid tarbida. Ka sel juhul elektriauto või kodune akumajandus oleks abiks.
eerik2
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2024, 00:19
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas eerik2 »

Mõttetu vaidlus. Ma küsisin lihtsalt, et mida teed, kui kaks nädalat elektrit pole? Kas oli raske vastata?
eerik2
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2024, 00:19
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas eerik2 »

Prill kirjutas: 28 Jaan 2025, 11:45 ...
Kasvõi tänast Ukraina-Venemaa vahelist sõda vaadata, kus nii Venemaa kui Ukraina ja tema liitlaste vaatest on OK rünnata vastast strateegiliselt, sanktsioneerida-blokeerida kaupemist, kaubateid, platvorme, arveldamist kuni tööstuse, taristu sh kütusehoidlate hävitamiseni, võib sõjalise kriisi korral ka vedelkütusest saada defitsiit.
Kunagi minevikus oskajad aretasid oma sõidukitele puugaasi toidet vedelkütuse asemel, just põhjusel, kus vedelkütuse kättesaadavus oli heitlik ja kulukas, ent kuiva kütteklotsi puugaasi generaatori tarbeks suudeti ise metsast teha.
Päikeseelektriga muidugi teatud kuud kasin aga "pooltäis" klaasi mõttes ka Eestis võimalik enamus aastast oma elektritarbimist iseäranis salvestava akuautoga transpordi julgeolekuvaatest ise korraldada ja mitte sõltuda tanklast, riigist jne.
Samuti on riigi elektrikorraldaja märkinud, kus suuremate ikalduste&kriiside korral võidakse elektrit võrku anda jaokaupa, ehk järjekorras, näiteks teatud võrgupiirkonnad saavad oma loetud tunnid tarbida. Ka sel juhul elektriauto või kodune akumajandus oleks abiks.
Sellest vaatevinklist tõesti. Sõja korral pole midagi suurt saada enam. Mul oli lihtsalt huvi teada, mida teevad EV omanikud suure elektrikatkestuse puhul. Sõber võtab oma teise auto ja sõidab edasi. Aga kui EV on ainus auto? Ma ei tee midagi ega kedagi maha, nagu võib arvata, ma lihtsalt küsin.
aero
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2058
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 83 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas aero »

eerik2 kirjutas: 28 Jaan 2025, 11:48 Ma küsisin lihtsalt, et mida teed, kui kaks nädalat elektrit pole? Kas oli raske vastata?
EV omanikuna ma püüaks kellegagi, kel on, kokku leppida. Kui ei õnnestu, siis kas sõidujagamine või ostab mingi ICE või läheb osa tegevusi pausile.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

eerik2 kirjutas: 28 Jaan 2025, 11:48 Mõttetu vaidlus. Ma küsisin lihtsalt, et mida teed, kui kaks nädalat elektrit pole? Kas oli raske vastata?
Mitte m*nnigi ei tee, kütan ahju ja praen muna, söön konserve ja võtan kaevust vett. Kui on suvi, siis ilmselt randa.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

eerik2 kirjutas: 28 Jaan 2025, 11:55 Sellest vaatevinklist tõesti. Sõja korral pole midagi suurt saada enam. Mul oli lihtsalt huvi teada, mida teevad EV omanikud suure elektrikatkestuse puhul. Sõber võtab oma teise auto ja sõidab edasi. Aga kui EV on ainus auto? Ma ei tee midagi ega kedagi maha, nagu võib arvata, ma lihtsalt küsin.
Loetle nüüd need juhud viimase 45 aasta jooksul millal oli viimati 90% Eestist see suur elektrikatkestus. Olukorras kus inimene sõidab < 50km päevas ja tal on 360km sõiduulatust ta lihtsalt sõidab vähem , ei sõida üldse, sõidab nagu harjunud või laeb kui elekter on tagasi.

Nüüd need kellel see katkestus on reaalne oht nende elukohast tulenevalt: elu maal , võrguta või nõrga võrguga piirkonnas neil ju puudub põhjus osta EV ? Täna on EV osakaal kogu autopargist 1.1% ja sa muretsed 0.01% inimeste pärast kes seda autot ju ka kaugelt vaatama ei lähe kuna neil pole selleks kütust. Vastus su küsimusele on ju selgelt "poohui, kui elektrit ei ole 2 nädalat".

See mure ei puuduta täna EV omanikke, sest neid on lihtsalt nii vähe. Samas kui tekiks kütuse defitsiit oleks hoobilt 98.9% sõidukite omanikest kriisi kaasatud.

Muidugi võib juhtuda, et EV omanikul ongi kodus generaator millega saab ka autot laadida ja selline sarnane tünn vedelkütust , gaasi vms või isegi päiksejaam. Ka neil on "poohui.

Ma saan aru, et sinu elu on raske sa võitled elektri eest? Siin on inimesi kellel neid muresid ei ole ega tule ja kes ka toovad need 0.001% tõenäosusega piirid EV välistamiseks valikuna kõigile :) arvestamata ka seda, et 1.1% on ainult EV -sid ja 98.9% on ICE ja mingit murrangulist muutust ei tule siia ka 10 - 20 aastaga.

PS: ära unusta katta seda riski, et kui sa homme sured, siis su naine ja pereliikmed on koolitatud kuidas su kokkuehitatud süsteeme , riskiskeeme käidelda. Kui naine sealt tünnist kütust kätte ei saa juhtub ikka nagu minu varuplaanis : "kuuris on teine naine, kui peamaja oma ei anna".
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3105
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas trebla »

tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 23:31
trebla kirjutas: 27 Jaan 2025, 23:09 no ei ole märganud, et tänavale või maanteele teistmoodi mahuks kui 2011...
Pealegi klapib see enam-vähem statistikaameti järgi imporditud autokütuse kogusega...

mis aga ongi selle asja teine pool..

Kui need 500 000 autot sõidavad aastas 10 000 km ja igaüks kulutavad 6 liitrit sajale, siis on see

0,5 milj x 6 x 10 000 / 100 --> 300 miljonit liitrit --> miski 150-200 milj € läheb aastas putja ja araablaste nuumamiseks siit riigist välja..
Eks kasv on kindlasti autode arvus, vaevalt , et läbisõidus oleks suurem kui see 15k , sest inimesi on jäänud vähemaks ja nende tegevuste olemus ei muutu, lisaks ei ole sõitmine sissetulekuga võrreldes enam ka nii odav tegevus.

Muidugi kui see EV jõuab üldse konkurentsiks ICE segmendile (täna oma 1.1% ju ei ole konkurent isegi Daciale) ,siis ega sõit jää odavaks või säästvaks :) ja leitakse võimalus see 150-200mil vms sul siin kohapeal ära maksta.
Kogu seda juttu on kedratud juba 14 aastat auto24 foorumis. "Elektriauto mõttekus ja ELMO" + paar teemat veel.
Just alates aastast 2011. Minge lugege üle, pole mõtet siin ruumi raisata ja ratast uuesti leiutada.

Kui kõikide Eesti sõiduautode elektrifitseerimine nõuaks aastas 1 TWh, siis enne põlevkivielektri koomaletõmbamist 2017? paiku tootis Eesti aastas 10 TWh, tarbis ise 8 ja 2 TWh müüs välja ja sai selle eest u. 35 miljonit eurot/ TWh. Ja samal ajal ostis ikka sisse miljard liitrit naftatooteid, ( 1 barrel = 159 liitrit) mis teeb 6,2 miljonit barrelit, millest autodele vähemalt 4 miljonit (SP mootori kasutegur ju 25 % või vähemgi) ja nafta hind oli 60 ? - 80 ? - 100 $ / barrel.
Valmis autokütus (ilma maksudeta) maksis seega rohkemgi.
Naftat toodeti ka tollal 90-100 miljonit barrelit päevas, USA, vene ja saudid igaüks u 10 miljonit ja laias laastus on see nii ka täna. Sama kolmik annab ikka 30 % umbes.

Norra muutis vahepeal oma autopargi käsukorras ja naftarahade toel selliseks nagu see täna on (keegi seal foorumis ühe korra mainib ka nende korterimajade laadimisprobleeme, aga hiljem rohkem pole neist kuulda) , euroliit promob samuti muudatusi, aga vaadake Hiinat - nemad Brüsseli käske ei pea täitma, kuid elektriautode protsent müügis vist miski 30 ?

Globaalselt tasub sellistele asjadele tähelepanu pöörata:
https://www.aripaev.ee/uudised/2025/01/ ... -tahendada

Hiinas arvavad mõned EA- de müügi osakaalu tänavu 50% peale tõusvat?
Samas per kärss on nad Eestist ka autode arvult ikka pea 2x maas.. Kui nad ükskord meile järele jõuavad, siis on neil juba äkki 75 % autopargist elektri peal?

India ja Aafrika on meist rohkem kordi maas aga eks nemad kah ükskord järele tulevad.
Ja kes neile autod valmistab? Ja millised? Lõpuks ei tooda ka hiinlased enam miskit muud kui ainult elektriautosid..
Kas Euroopa autotootjad, kes koduturult hiinlaste poolt äkki välja tõrjutakse, lähevad kolivad oma ICE vabrikud Aafrikasse, et neegrite liikumishimu rahuldada ?
Viimati muutis trebla, 29 Jaan 2025, 10:25, muudetud 2 korda kokku.
eerik2
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2024, 00:19
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas eerik2 »

tabarabarap kirjutas: 28 Jaan 2025, 12:25
eerik2 kirjutas: 28 Jaan 2025, 11:55 Sellest vaatevinklist tõesti. Sõja korral pole midagi suurt saada enam. Mul oli lihtsalt huvi teada, mida teevad EV omanikud suure elektrikatkestuse puhul. Sõber võtab oma teise auto ja sõidab edasi. Aga kui EV on ainus auto? Ma ei tee midagi ega kedagi maha, nagu võib arvata, ma lihtsalt küsin.
Loetle nüüd need juhud viimase 45 aasta jooksul millal oli viimati 90% Eestist see suur elektrikatkestus. Olukorras kus inimene sõidab < 50km päevas ja tal on 360km sõiduulatust ta lihtsalt sõidab vähem , ei sõida üldse, sõidab nagu harjunud või laeb kui elekter on tagasi.

Nüüd need kellel see katkestus on reaalne oht nende elukohast tulenevalt: elu maal , võrguta või nõrga võrguga piirkonnas neil ju puudub põhjus osta EV ? Täna on EV osakaal kogu autopargist 1.1% ja sa muretsed 0.01% inimeste pärast kes seda autot ju ka kaugelt vaatama ei lähe kuna neil pole selleks kütust. Vastus su küsimusele on ju selgelt "poohui, kui elektrit ei ole 2 nädalat".

See mure ei puuduta täna EV omanikke, sest neid on lihtsalt nii vähe. Samas kui tekiks kütuse defitsiit oleks hoobilt 98.9% sõidukite omanikest kriisi kaasatud.

Muidugi võib juhtuda, et EV omanikul ongi kodus generaator millega saab ka autot laadida ja selline sarnane tünn vedelkütust , gaasi vms või isegi päiksejaam. Ka neil on "poohui.

Ma saan aru, et sinu elu on raske sa võitled elektri eest? Siin on inimesi kellel neid muresid ei ole ega tule ja kes ka toovad need 0.001% tõenäosusega piirid EV välistamiseks valikuna kõigile :) arvestamata ka seda, et 1.1% on ainult EV -sid ja 98.9% on ICE ja mingit murrangulist muutust ei tule siia ka 10 - 20 aastaga.

PS: ära unusta katta seda riski, et kui sa homme sured, siis su naine ja pereliikmed on koolitatud kuidas su kokkuehitatud süsteeme , riskiskeeme käidelda. Kui naine sealt tünnist kütust kätte ei saa juhtub ikka nagu minu varuplaanis : "kuuris on teine naine, kui peamaja oma ei anna".
Nende 0,01% inimeste pärast ma üldse ei muretse, nemad on õppinud natuke teistmoodi elama. Ei muretse ka ülejäänute pärast väga (oma lapse pärast ehk), ma lihtsalt küsin, huvi pärast, nagu juba kaks korda olen öelnud. Aastaid tagasi oli neid muigajaid palju, kui ma oma süsteemi ehitama hakkasin. Praegu on nii mõnigi endine muigaja öelnud, et on kade minu elektrisüsteemi peale (ja see ei ole veel valmis). Kui oma naist nii rumalaks pead, et tekib tal probleeme peale Sinu surma, on Sinu probleem. Kui minu naine seda kogu elektrisüsteemi ehk ei mõika, siis kütuse saab ta küll iga kell tünnist kätte. Kui teemas püsida ei taha ja küsimustele asjalikult ( nagu hr. Aero) vastata ei suuda, siis pole vaja mõttetult plärtsuda. Kui minu käest küsitakse, siis ma vastan, kui oskan, ja kui ei oska siis seda ka ütlen, mitte ei vasta stiilis 'oleks tädi tagurpidi, oleks tädi rahakassa'.

P.S. Mis Norrat puudutab, siis sama teema - autopark linnas ja maal on ikka totaalselt erinev.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

eerik2 kirjutas: 28 Jaan 2025, 14:01Kui teemas püsida ei taha ja küsimustele asjalikult ( nagu hr. Aero) vastata ei suuda, siis pole vaja mõttetult plärtsuda. Kui minu käest küsitakse, siis ma vastan, kui oskan, ja kui ei oska siis seda ka ütlen
Vastupidi sa ju väidad, et EV on mõttetu neile 98.1% ICE omanikele, sest 0.01% suurim hirm on suur elektrikatkestus. Sa ei oska vastata, aga vastad ikka.

Juba EV osakaalu tühisus kogu sõidukipargist näitab, kui tühine on EV omanike mure voolukatkestuse korral. Igal muul juhul , ka see, et enamus tanklad ilma elektrita kütust ei väljasta või kütusedefitsiidi korral on ju asjad hoopis teisiti. Tõenäosus , et see suurem grupp on haavatud on lihtsalt pea 100x suurem.

Ka mina olen su elektrisüsteemi üle uhke :thumbsup: ja kindlasti oled õigel teel. Aga sa oled seal teel üksi või isegi veel väiksema grupiga , kui 0.01% majapidamistest.
eerik2
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2024, 00:19
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas eerik2 »

tabarabarap kirjutas: 28 Jaan 2025, 14:17
eerik2 kirjutas: 28 Jaan 2025, 14:01Kui teemas püsida ei taha ja küsimustele asjalikult ( nagu hr. Aero) vastata ei suuda, siis pole vaja mõttetult plärtsuda. Kui minu käest küsitakse, siis ma vastan, kui oskan, ja kui ei oska siis seda ka ütlen
Vastupidi sa ju väidad, et EV on mõttetu neile 98.1% ICE omanikele, sest 0.01% suurim hirm on suur elektrikatkestus. Sa ei oska vastata, aga vastad ikka.

Juba EV osakaalu tühisus kogu sõidukipargist näitab, kui tühine on EV omanike mure voolukatkestuse korral. Igal muul juhul , ka see, et enamus tanklad ilma elektrita kütust ei väljasta või kütusedefitsiidi korral on ju asjad hoopis teisiti. Tõenäosus , et see suurem grupp on haavatud on lihtsalt pea 100x suurem.

Ka mina olen su elektrisüsteemi üle uhke :thumbsup: ja kindlasti oled õigel teel. Aga sa oled seal teel üksi või isegi veel väiksema grupiga , kui 0.01% majapidamistest.
Millises postituses ma väidan, EV on mõttetu? Ma ütlesin, et mulle see ei sobi. Mul on täiesti savi, kas Sa elektrikatkestuse puhul sööd konservi või kartuleid. Ma lihtsalt küsisin, kuidas pikaajalise elektrikatkestuse puhul toimetate oma EV'ga. Oligi kõik.
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 143
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 22:53
rs7 kirjutas: 27 Jaan 2025, 22:20 Ei, miks ainult mopeedautode kategoorias? Ikka kõikide autode 90% kasutamise statistika arvestades, mis siin jutuks on olnud.
Järelkäru - äärmus, pikad sõidud - äärmus, maastikuläbivus - äärmus jne, talvised tingimused ja need eelmainitud asjad kokku - ekstreemne äärmus. Ma ei tea, ma vist näen oma tuttvate auto kasutamise kogemusest rohkem seda niinimetatud 10% äärmust, eriti talviti.
No vaata enda juttu läbi loogilise ruudu , ei tule välja.

Paljud veavad järelkäru ? ei ole 90% ja EU -s on 20 -30% … EU statistika…
See pagana keskmine statistika… mina sõidan aastas umbes 30t km, seega umbes 82km päevas? Vale!
Ma ei sõida enda autoga nädala sees praktiliselt üldse. Kui sõidan, siis pikk ots. Lühikesi sõite on suht kindlalt alla 10% kogu kilometraažist. Aga minu keskmine on ikka 82km päev..
Tahaks täitsa näha seda berliinlast, kes sõidabki alla 50km päevas. Seal on nii, et linnas pmst ei autoga sõidetagi ja kui autole hääled sisse ajada üle nädala-paari, siis 1000+ km.
See sinu EU statistika kattub ilmselt EV statistikaga.

Jah, mul on kärukonks, see on olnud juba kümme aastat autol küljes. Sellega sai mõned aastad tagas üsna palju veetud, nüüd vähem 2-3 korda aastas midagi. Mis see kärukonks ja veovõimekusega auto ikka nii äärmuslikku on?
Selle puudumisel võiks vajaduse korral rentida vastava võimekusega auto või tellida veoteenus?
Sellised asjad ja võimekused auto lisas on pigem boonus, mitte mõttetu miinus. See, et mingit asja läheb vaja 10% kasutuskordadest või isegi 1%, ei tee asja veel mõttetuks. Kui mul on kodus haamer, ei tähenda, et ma sellega iga päev koksima peaks, et ära tasuks või oleks statistiliselt mõttekas haamrit omada.
Palju kordi sa ikka aasta jooksul istmesoojenduse sisse paned? Kolm kuud aastas? Neli? 20-30% sõitudest? Mõttetu - EU statistika näiteb, et pole vaja. Itaalias ja Kreetal on soe. Seal on soe ja sina kasutad seda ka vähe - järelikult statistilise keskmise järgi absoluutselt mõttetu asi.

Saaremaal käib üks vanapaar veel oma žiguliga poes. 10km ots. Neile soovitaks 25k maksvat autot + päikesepaneeli jms jubinaid, et börsilt odavalt laadida? Aga kui neil seda võimalust pole, siis on äärmus, sest EU keskmine sissetulek näitab 5x suuremat numbrit kui nende penss. Statistiliselt peaks olema ju võimalik soetada kõik see…

Teine tuttav jällegi veab oma Ford F-150 taga raskemaid haagiseid ja käib metsas ulukitele sööta panemas ja jahil. Sellise auto aastamaks on 1000+ euri aasta ja kui tahab uut osta, siis 12 000 euri oli registreerimistasu sellise ekstremismi eest. Alternatiivseid variante nagu pole ka EV maastikult võtta, et pääseda koormistest. Jälle äärmus. Oma viga, ela teisiti. Kui ei kattu sotsialistliku malliga - siis äärmus, mis äärmus.

Paistab, et kõik, mis ei lähe sinna “elan linnas, oma majas, uusarendus kogu uue elektrimajandusega, solar + börsi ajatamine, sõidan mööda siledat linnateed 20km tiir päevas, väga harva 200km ots” on äärmus.
Pigem on äärmus see, kui kellegi elukorraldusega EV sobib nagu valatult.
Viimati muutis rs7, 28 Jaan 2025, 20:37, muudetud 3 korda kokku.
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 645
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 21 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas new1 »

Siin jauratakse mingist kuudepikkusest elektrikatkestusest ja siis vajadusest sel ajal iga päev kusagile jumalteab kuhu sõita. Kuhu teil üldse oleks sellisel juhul vajadus niiväga sõita? Tööle? Mis teete seal, vahite, kuidas kontoris on pimedus ja keerate otsa ringi ja lähete koju edasi passima? Suurem osa töökohtasid oleks nagunii kas kohe teovõimetud või siis peale mõnda päeva, kuna kas kohapeal ei saa midagi teha või siis kui isegi saab, siis peagi pole enam tööks vajalikku materjali/tooret saadaval ja ikkagi poleks seal tööl midagi teha.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

rs7 kirjutas: 28 Jaan 2025, 17:34
See pagana keskmine statistika… mina sõidan aastas umbes 30t km, seega umbes 82km päevas? Vale!
Ma ei sõida enda autoga nädala sees praktiliselt üldse. Kui sõidan, siis pikk ots. Lühikesi sõite on suht kindlalt alla 10% kogu kilometraažist. Aga minu keskmine on ikka 82km päev..
Tahaks täitsa näha seda berliinlast, kes sõidabki alla 50km päevas. Seal on nii, et linnas pmst ei autoga sõidetagi ja kui autole hääled sisse ajada üle nädala-paari, siis 1000+ km.
See sinu EU statistika kattub ilmselt EV statistikaga.

Jah, mul on kärukonks, see on olnud juba kümme aastat autol küljes. Sellega sai mõned aastad tagas üsna palju veetud, nüüd vähem 2-3 korda aastas midagi. Mis see kärukonks ja veovõimekusega auto ikka nii äärmuslikku on?
Selle puudumisel võiks vajaduse korral rentida vastava võimekusega auto või tellida veoteenus?
Sellised asjad ja võimekused auto lisas on pigem boonus, mitte mõttetu miinus. See, et mingit asja läheb vaja 10% kasutuskordadest või isegi 1%, ei tee asja veel mõttetuks. Kui mul on kodus haamer, ei tähenda, et ma sellega iga päev koksima peaks, et ära tasuks või oleks statistiliselt mõttekas haamrit omada.
Palju kordi sa ikka aasta jooksul istmesoojenduse sisse paned? Kolm kuud aastas? Neli? 20-30% sõitudest? Mõttetu - EU statistika näiteb, et pole vaja. Itaalias ja Kreetal on soe. Seal on soe ja sina kasutad seda ka vähe - järelikult statistilise keskmise järgi absoluutselt mõttetu asi.
See oli müüdud sõidukite ja nende lisavarustuste statistika , kui su päevane läbisõit jääb üle sõiduulatuse, siis vahet ei olegi sa pole sihtgrupp. Isegi kui sa ei usu statistikat , et see on 90% kes sõidavad päevas vähem , võta vabamalt, arva oma peas, et on 40% vms iganes number ja kõrvuta reaalsusega kus on 1.1% registris meil EV -sid . Kõik mida siin väidetakse ei ole EV omaniku probleem.

Keksmine läbisõit 15k , riiklik statistika, arvutste järgi selge, et auto seisab 95% ajast , ka juhul kui se 15k sõideti järjest ühe auruga. EV g-a muidugi seda pika otsa nadi lasta :) ilmselt siis ei valiks.
rs7 kirjutas: 28 Jaan 2025, 17:34 Saaremaal käib üks vanapaar veel oma žiguliga poes. 10km ots. Neile soovitaks 25k maksvat autot + päikesepaneeli jms jubinaid, et börsilt odavalt laadida? Aga kui neil seda võimalust pole, siis on äärmus, sest EU keskmine sissetulek näitab 5x suuremat numbrit kui nende penss. Statistiliselt peaks olema ju võimalik soetada kõik see…
Miks ma neile midagi üldse soovitama peaks , ma lihtsalt viitan siin sellele, et need probleemid mida te ette toote ei ole EV omanike jaoks probleemid. Kui nad tahavad osta EV võivad osta ju suvalise hinnaga mis neile sobib , võivad ka 100k osta , võivad osta 15k jne. Tasuta muidugi ei saa.
rs7 kirjutas: 28 Jaan 2025, 17:34 Teine tuttav jällegi veab oma Ford F-150 taga raskemaid haagiseid ja käib metsas ulukitele sööta panemas ja jahil. Sellise auto aastamaks on 1000+ euri aasta ja kui tahab uut osta, siis 12 000 euri oli registreerimistasu sellise ekstremismi eest. Alternatiivseid variante nagu pole ka EV maastikult võtta, et pääseda koormistest. Jälle äärmus. Oma viga, ela teisiti. Kui ei kattu sotsialistliku malliga - siis äärmus, mis äärmus.
Kuidas seostub EV omanike probleemidega, tahab, siis tahab ja automaks on ju selgelt varamaks ja ei ole keskkonnamaks . Kui jõuab maksta, siis jõuabki ja ma ei saa ju teda aidata. Või peaksime nüüd võtma selle % paljud Eestlastest on jahimehed ja sealt veel % keda automaks neist rõhub vms ?
rs7 kirjutas: 28 Jaan 2025, 17:34 Paistab, et kõik, mis ei lähe sinna “elan linnas, oma majas, uusarendus kogu uue elektrimajandusega, solar + börsi ajatamine, sõidan mööda siledat linnateed 20km tiir päevas, väga harva 200km ots” on äärmus.
Pigem on äärmus see, kui kellegi elukorraldusega EV sobib nagu valatult.
Otsustage siis ära mis see äärmus teie jaoks on , 80% pidid meil ju korteris elama , üks põhjusest miks EV ei sobi :) ei saa seal laadida. Siin samas teemas läbi võetud mure.

Mul ei ole sulle eriti midagi lisada, sest kärukonks on väga hea ja maastur ja kõik on väga hea kui see su vajadused katab , siis sõidadki ju sellega. 98.9% sõidab meil ICE.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 372
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

Üks viis kuidas erinevaid akusid ümber töödelda:
https://www.youtube.com/watch?v=s2xrarUWVRQ
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 143
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

rst kirjutas: 29 Jaan 2025, 10:20 Üks viis kuidas erinevaid akusid ümber töödelda:
https://www.youtube.com/watch?v=s2xrarUWVRQ
Mul on küll inglise keel enda arvates suhtlustasandil okei, aga ma nüüd ei saanud aru,
kas see must mass (black mass), kus ta käega sonkis, on nüüd valmis aku või? Tõmba aga kämblaga kotist ja määri tuubidesse?

Ehh.. selles videos ei näidatud küll ühtegi akut, mis oleks ümber töödeldud.
Siin nägime esimest kümmet minutit mitme tuhande tunnisest keemilisest, füüsikalisest ja mehaanilisest töötlemisprotsessist, sh tokisilise keemiaga lahustamised, kuumutamised, põletamised jms.
Ümbertöödeldud akuni on veel pikk pikk maa sealt valgest kotist. See oli rohkem nagu tellitud sisuturunduse artikkel.
Vasta