Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

madis64 kirjutas: 26 Jaan 2025, 23:03
new1 kirjutas: 26 Jaan 2025, 22:53 .. ei oska öelda, ent midagi müstilist seal ei ole, seda julgen kindlasti väita ja saaksin ise sellise ploki loomisega ehk isegi hakkama, kui piisavalt tahtmist oleks.
Upsti, ehk oleks kui oleks, siis äkki isegi midagist oleks?
....
Jõudu ja jaksu oma väidete arvutuslikul tõestamisel ja mudeldamisel.
Jõudu inimesele, kes ei suuda sedagi elementaarset asja mõista, et praegu ühe tarbija piires olev dünaamiline laadimine (rehepapi mängimine) ei lahenda ühe alajaama piirkonnas dünaamilist laadimist ja selle moderniseerimise maksavad võrgutasu tõusuga kinni 5-10 aasta pärast ka need tarbijad, kes autot isegi ei oma.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

ping kirjutas: 27 Jaan 2025, 11:57 Jõudu inimesele, kes ei suuda sedagi elementaarset asja mõista, et praegu ühe tarbija piires olev dünaamiline laadimine (rehepapi mängimine) ei lahenda ühe alajaama piirkonnas dünaamilist laadimist ja selle moderniseerimise maksavad võrgutasu tõusuga kinni 5-10 aasta pärast ka need tarbijad, kes autot isegi ei oma.
:hello:
palju peab olerma neid autosid , et tekiks probleem ühe alajaama piires?

Sinu vastuste puhul on eriti näha seda lõputut äärmuse, hirmu ja negatiivse külvamise hõngu. Ka päike kustub kunagi :) kes selle kõik veel kinni maksab? Meil on infra , meil on supelrannad? Keegi kes kodust eales väljas ei käi maksab selle kõik ju kaudselt kinni :) elementaarne hahaha
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

See ei ole ironiseerimise koht, kui fiidril on 200 A kaitsme taga ca 50 20A liitumist ja kui neist kas või veerand üritavad oma kärusid odava hinnaga laadida (lisaks tarbimise foonile, mida ka sel aja tõstetakse igasuguste Shellyde jms-ga), midagi head ei terenda.
Juhe teab kõike.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1270
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 76 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

kunn24 kirjutas: 27 Jaan 2025, 13:51 See ei ole ironiseerimise koht, kui fiidril on 200 A kaitsme taga ca 50 20A liitumist ja kui neist kas või veerand üritavad oma kärusid odava hinnaga laadida (lisaks tarbimise foonile, mida ka sel aja tõstetakse igasuguste Shellyde jms-ga), midagi head ei terenda.
Norras kuidagi nad toimetavad ja saavad ka laaditud, seda statistika valguses kus eelmine aasta uute sõiduautode müügist moodustasid elektriautod 88.9% vs Eesti 12.7% ehk kümnest norrakast üheksa lahkub autopoest EV sõidukiga ja Eestis üks kümnest.
Samas meil hüsteeria ja mure elektriautostumise pärast on suur igas kommentaariumis ja foorumis.
Peaks grupireisi tegema Norra, kaasata elektriala spetsialistid uurima, kuidas norrakas saab oma elektrikad laetud aga eestlane kellel elektrikat ei ole, ei saa seda isegi teoorias-hüpoteetiliselt laetud :D
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 10:07
https://chat.deepseek.com/

Palun vasta eesti keeles ja aita arvutada EV ja ICE auto rahalise kütusekulu erinevus ja hinnavahe 40k km läbimisel. EV tarbib 19kWh energiat 100km kohta ja ICE auto tarbib 6l diislikütust 100km kohta. 1 kWh elektrit maksab 0.19€ ja 1l diislikütust maksab 1.5€. : ....
Need andmed, mis sa AI-le söötsid, ei kehti Minu Dacia kohta. Mu Dacia keskmine on 5,5l/100km kohta ja kütuse hind on mul viimased 3-4 aastat olnud tanklate postihindadest 13 senti odavam. Kui mul on vaja sõita Ida-Virumaale(sai sealsetel objelktidel käia mingi 4 kuud), siis ma kohe kuidagi ei pääse vahepealsest "sundpuhkusest" ja "sundpuhkuse" ajal on elektri hinnaks 0,29-0,59€/kWh. Ja kui "sundpuhkus" satub veel tööajale, siis lisandub mingi % ka minu teenus tunnihindest. Ära unusta kuluarvestuses ka näiteks EV puhul kõrgemaid kindlustuse ja kasko ning remonditööde hindasid.
Ahjaa, veel, ära unusta AI-le algandmetesse söötmast ka ICE ja EV hinnavahet! ICE kohe välja ostes jääb mul rahakotti 20-25000€ alles. Mitu kilomeetrit ma saan selle hinnavahega sõita? :scratch:
Avalike laadijate hinnad esimesest ettejuhtunud viitest https://elektriautod.ee/kiirlaadijate-v ... k-punktid/
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Urmas kirjutas: 27 Jaan 2025, 15:35 Need andmed, mis sa AI-le söötsid, ei kehti Minu Dacia kohta.
Urmas me juba teame, et sa ei suuda neid 5 klassi tekstülesanedeid lahendada , sellepärast ma andsingi lingi AI -le mis seda sinu eest teha oskab :) lisaks ei oksa sa neid vist ka koostada ja isegi juba koostatud osas algandmeid muuta sinu lohutuseks:

* EV -l ei ole kallim kindlustus
* EV -l ei ole kallim hoolduskulu
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

kunn24 kirjutas: 27 Jaan 2025, 13:51 See ei ole ironiseerimise koht, kui fiidril on 200 A kaitsme taga ca 50 20A liitumist ja kui neist kas või veerand üritavad oma kärusid odava hinnaga laadida (lisaks tarbimise foonile, mida ka sel aja tõstetakse igasuguste Shellyde jms-ga), midagi head ei terenda.
No väga tore, siis oleks ju ka päeval tipptarbimisel probleem ju olemas või ongi täna see probleem juba tipptarbimisel ja ilma EV -deta ? Või on see probleem ainult öösel? Probleem on vist sõltumatu hinnast?

Kui 200 A kaitsme taga ca 50 20A liitumist ja kui neist kas või veerand üritavad oma vett elektriboileriga soojendada, samal ajal õ/v pumbaga kütta, elektriradikatega kütta ja muna praadida ? Lihtsamalt kui kõik üritavad üheaegselt tarbida on probleem?
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Urmas kirjutas: 27 Jaan 2025, 15:35 Need andmed, mis sa AI-le söötsid, ei kehti Minu Dacia kohta.

et su elu oleks lihtsam las Hiinlane pingutab :
EV kütusekulu:
Tarbimine: 19 kWh/100 km

Kogu tarbitud energia:
(40 000 km / 100) * 19 kWh = 7 600 kWh
Kulu:
7 600 kWh * 0,29 €/kWh = **2 204 €**

ICE kütusekulu:
Tarbimine: 6 L/100 km
Kogu tarbitud kütus:
(40 000 km / 100) * 6 L = 2 400 L
Kulu:
2 400 L * 1,37 €/L = **3 288 €**

Hinnavahe ja protsentuaalne erinevus:
Kütusekulude vahe:
3 288 € (ICE) − 2 204 € (EV) = **1 084 €**

Protsentuaalne erinevus:
[(ICE kulu − EV kulu) / ICE kulu] * 100 = [(3 288 € − 2 204 €) / 3 288 €] * 100 ≈ **33,0%**

Kokkuvõte:
Kui diislikütuse hind on 1,37 €/L ja elektri hind 0,29 €/kWh, siis elektriauto kütusekulu on ~33% väiksem (ehk 33,0% odavam) võrreldes diiselautoga 40 000 km läbimisel.
Sääst on 1 084 €.
ja ennetamaks su järgmist küsimust
Et hinnavahet ei tekiks, peavad elektri- (EV) ja diiselauto (ICE) kütusekulud 40 000 km läbimisel olema võrdsed.

ICE kütusekulu:
Kulu: 3 288 € (eelmisest arvutusest, kui diisli hind on 1,37 €/L).

EV kütusekulu:
Kogu tarbitud energia: 7 600 kWh (40 000 km läbimisel).

Kulu peab olema võrdne ICE kütusekuluga: 3 288 €.

Elektri hind (x):
7 600 kWh * x = 3 288 €
x = 3 288 € / 7 600 kWh ≈ **0,433 €/kWh**

Kokkuvõte:
Et hinnavahet ei tekiks, peaks 1 kWh elektri hind olema ~0,433 €. Kui elektri hind on sellest kõrgem, on diiselauto odavam; kui elektri hind on sellest madalam, on elektriauto odavam.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Prooviks aru saada 3-f vs 1-f ühenduse koormamismustritest. EV puhul koormatakse väga tihti KESTVALT 11 kW laadijaga kõiki 3-e faasi ehk kui tuleb juba igasse faasi 16 A koormus ja seda üritatakse küsida kohe ca 15-le majale, lisaks ka muu kraam, siis.... Süsteemid on mõningas osas üle koormatavad, trafod külmaga kuni 2,5 korda jne, kuid kuskil tuleb piir ette, kus võib öösel mõni sular maha kärsata ja siis imege midagi. Kui tahad aru saada, saad. jaurata ma siin küll ei viitsi.
Muideks, kui üritate Norrat siin eeskujuks tuua, siis seal on 1-f laadmispistikute vool normeeritud 10 A peale (2,3 kW). Ka nii saab elada, kuid mis elu see on. 2 korda päevas poeskäimiseks, laste sõidutamiseks ja lõpuks tööle/ tagasi veeremiseks vb olla isegi sobib. Kuid ma ei kujuta hästi ette, kuidas kasutada EV-d polaarjoone lähedal või taga. See peab olema täielik suitsiidik, kui riskib sellisega minna trassile nii nagu nad seal tihti on, eriti mägedes.
Viimati muutis kunn24, 27 Jaan 2025, 16:41, muudetud 2 korda kokku.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 16:02 * EV -l ei ole kallim kindlustus
* EV -l ei ole kallim hoolduskulu
Mina jälle loen, et on kallim ja seda kirjutab kindlustusfirma.
Samas võivad elektriautode omanikud olla üllatusega märganud ka, et elektriauto kaskokindlustuse hind on tavalise sisepõlemismootoriga auto omast oluliselt kõrgem.
Need kaks faktorit tõstavad elektriauto kaskokindlustuse hinda järgmistel põhjustel.
1. Elektriautode keskmine kindlustushüvitis on suurem
2. Õnnetused elektriautodega on sagenenud
Tsitaatide allikas https://www.if.ee/eraklient/kindlustuse ... stuse-hind

Või liikluskindlustuse kohta.
Elektriautodel on suurem mass ja kiirendusvõime, nendega juhtub keskmisest rohkem kahjusid ja nende remondikulu on suurem, mistõttu on kallim ka nende liikluskindlustus, kinnitavad kindlustusfirmad, kelle sõnul võib sellise auto kindlustushind umbes viiendiku võrra suurem olla.
Tsitaadi allikas https://iizi.ee/uudised/elektriauto-lii ... rra-kallim
Huvitav, mis nurgataguses garaažis sa käid oma autot hooldamas? ;) Esimene ettejuhtuv, kus olid mõlemite hoolduse hinnad.
Hooldus- ja remonditööd (normtund), Laagri/Lasnamäe 87 €
Elektriautode hooldus- ja remonditöö ( normtund) 99 €
Hindade allikas https://www.citymotors.ee/hinnakiri

Või üks teine firma
Hooldus- ja remonditööd (üle 5-aastastele sõidukitele -10% ja üle 7-aastastele -20% allahindlust)
89.00 €/h
Hooldus- remonditööd ja diagnostika elektriautole
115.00 €/h
Teise firma hinnakirja allikas https://www.topauto.ee/et/teeninduse-hinnakiri-tallinn

Kas kõik tsiteeringute autorid valetavad ja tegelikult on õigus ikkagi sinul? :scratch: ;)
Viimati muutis Urmas, 27 Jaan 2025, 17:40, muudetud 1 kord kokku.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Urmas kirjutas: 27 Jaan 2025, 16:20 Kas kõik tsiteeringute autorid valetavad ja tegelikult on õigus ikkagi sinul? :scratch: ;)
See sõltub sellest mille vastu võrrelda :) mu eelmisel autol oli see kõik ikkag palju kallim, kui on praegu. Ma võrdlen reaalseid kulusid mis mul endal on läbi ajaloo olnud. Lisaks sa tood elektritööde hinnad. Veermiku, keretööde remont on ju sama.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 16:41 Lisaks sa tood elektritööde hinnad. Veermiku, keretööde remont on ju sama.
Möh? Mis elektritöödest sa räägid? Tsitaadis on minu arvates konkreetselt, teine rida kehtib EV-le tehtavate tööde kohta. Või ei oska ma tõesti aru saada? :scratch:
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

kunn24 kirjutas: 27 Jaan 2025, 16:14 Kui tahad aru saada, saad. jaurata ma siin küll ei viitsi.
MA ei jauragi teie teadmiste või olemasolevate süsteemide vastu. Te ise kipute seda tegema, kes rohkem kes vähem ja võtad 11kW laadijad kohe kõik taha ja polaarjoone taga vms. Võtad võrrandisse kohe äärmused. Reaalsuses ei lase keegi kellelgil ju võrku lõhki laadida/tarbida ja ennem sekkutakse ja neil ei lubata täisvõimsusega laadida ja peavad laadima madalama võimsusega või tarbima vähem.

Selgelt jagad kõlike koormamismustritest, aga arengu välistad :) . Ma viitan siin palju lihtsamale arusaamale kui sinu, Pingi, Urmase jne peas juba olemasolev arusaam. Te võtate äärmused , kunagi ei võta head äärmust ja välistate arengu. Ometigi on ju nutti piisavalt, et need taluvused välja arvutada, näha , et turul on koormuse jaotuse jaoks olemas lahendused. Lisaks ka elukogemus, et ega keegi süsteemi ennem ei muuda kui häda pole käes või selle laiendamiseks on (kasumlik) põhjus.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Urmas kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:20
tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 16:41 Lisaks sa tood elektritööde hinnad. Veermiku, keretööde remont on ju sama.
Möh? Mis elektritöödest sa räägid? Tsitaadis on minu arvates konkreetselt, teine rida kehtib EV-le tehtavate tööde kohta. Või ei oska ma tõesti aru saada? :scratch:
Ilmselt ei oska sa aru saada või nemad ennast väljendada, et seal mõeldaks elektirtöid sisaldavaid tegevusi. Selline hinnastamine oleks ju vastasel juhul tarbijakaitse keiss.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Tabarapap kirjutas:
Reaalsuses ei lase keegi kellelgil ju võrku lõhki laadida/tarbida ja ennem sekkutakse ja neil ei lubata täisvõimsusega laadida ja peavad laadima madalama võimsusega või tarbima vähem.
Kes piirab? Pole vaja ajada abstraktset juttu (maakeeli: umbluu), selline juhtimine eeldab, et iga viimase astme trafo juures oleks nn nodede'le commander piirata võimsust (näiteks PLC kaudu) jne.
Kui see tõesti realiseeruks, siis jõuaksime sinna, mida kiruvad jänkid. Kõrvuti on 10 laadimiskohta ja võimus on nende vahel ära jagatud. Tulevad 10 käru korraga, saavad vaid 1/10 võimsust per kärss. See on juba seal tegelikkus. Ning kitkuvad kubemest karvu või ähvardavad kõrvallaadijale augu pähe lasta kui kiirelt "uttu ei tõmba".
Viimati muutis kunn24, 27 Jaan 2025, 17:57, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:25 Ilmselt ei oska sa aru saada või nemad ennast väljendada, et seal mõeldaks elektirtöid sisaldavaid tegevusi. Selline hinnastamine oleks ju vastasel juhul tarbijakaitse keiss.
Muutsin seda hinnakirjadega postitust ja rõhutasin punasega sõna "elektriauto", et oleks arusaadavam. Vähemalt minu jaoks ei ole hinnakirjas kaksipidi arusaamist, et kas elektritööd või ikkagi elektriauto.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3105
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 66 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas trebla »

Ärge müstifitseerige üle. Ma läheneks asjale teisest küljest.
Maksimaalne energiakulu 500 000 auto 10 000 km aastaläbisõidu laadimiseks à 20 kWh/100 km teeb 1 TWh.
Praegu on Eesti tarbimine 8 TWh. On olnud ka 10 TWh.
Isegi seda 1 TWh-d poleks ilmselt problemaatiline olemasolevasse võrku (reeglina väljaspoole tipptundi, sest kes see ikka palju maksta tahab kui saab ka odavamalt) ära mahutada, aga pole ka lähemal 10 aastal vajadust.
Hea kui 10 aastaga ka 200 000 elektriautoni jõuame?

Ioniq 6 promoti kuskil hinnaga alates 25 000 €, kuni 500 km laadimisga.
promotakse ka 600 km laadimisega, aga see on Audi..
Viimati muutis trebla, 27 Jaan 2025, 23:06, muudetud 1 kord kokku.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

kunn24 kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:41 Tabarapap kirjutas:
Reaalsuses ei lase keegi kellelgil ju võrku lõhki laadida/tarbida ja ennem sekkutakse ja neil ei lubata täisvõimsusega laadida ja peavad laadima madalama võimsusega või tarbima vähem.
Kes piirab? Pole vaja ajada abstraktset juttu (maakeeli: umbluu), selline juhtimine eeldab, et iga viimase astme trafo juures oleks nn nodede'le commander piirata võimsust (näiteks PLC kaudu) jne.
Kui see tõesti realiseeruks, siis jõuaksime sinna, mida kiruvad jänkid. Kõrvuti on 10 laadimiskohta ja võimus on nende vahel ära jagatud. Tulevad 10 käru korraga, saavad vaid 1/10 võimsust per kärss. See on juba seal tegelikkus. Ning kitkuvad kubemest karvu või ähvardavad kõrvallaadijale augu pähe lasta kui kiirelt "uttu ei tõmba".
Sa ju ise kirjutasid juba ära kes piirab, äärmuses põleb maha. Mu jutt ei saagi olla täpsem ,sest meil ei ole täna piisavalt EV -sid. Teie jutt näiks olevat konkreetne: ei ole võimalik, ei ole vaja, ei tasu ära ja seda ikkagi äärmuste pealt. On kas 0 või 200% p*rses.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 16:12
Kokkuvõte:
Et hinnavahet ei tekiks, peaks 1 kWh elektri hind olema ~0,433 €. Kui elektri hind on sellest kõrgem, on diiselauto odavam; kui elektri hind on sellest madalam, on elektriauto odavam.
Kui arvestada avalike laadijate hindasid, siis Õismäe "hiina müüri" elaniku jaoks on ICE isegi odavam kui arvestada just mõlema variandi autode soetusmaksumust. Või jälle on mul matemaatikaga lood kehvad? :scratch:
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Urmas kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:51
tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:25 Ilmselt ei oska sa aru saada või nemad ennast väljendada, et seal mõeldaks elektirtöid sisaldavaid tegevusi. Selline hinnastamine oleks ju vastasel juhul tarbijakaitse keiss.
Muutsin seda hinnakirjadega postitust ja rõhutasin punasega sõna "elektriauto", et oleks arusaadavam. Vähemalt minu jaoks ei ole hinnakirjas kaksipidi arusaamist, et kas elektritööd või ikkagi elektriauto.
Just, peaks küsima mis on selle põhjus, kas roolivardast võib tulla elektrilöök või on selle ahetamiseks vaja elektrikku?
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Mu jutt ei saagi olla täpsem ,sest meil ei ole täna piisavalt EV -sid.
Ok, et ootame nn laadimisummikud ära ja siis vb olla keegi asub tegutsema? Kah mõte. Variant pista pakiruumi kokkupandav kastiratas või norrakate kombel, jämedate kummidega ratas, ja edasi kulgeda. Põnevaks läheb kindlasti ja kus ikka nalja saab, kui ise ei tee. :yahoo:
Juhe teab kõike.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

Prill kirjutas: 27 Jaan 2025, 14:53
kunn24 kirjutas: 27 Jaan 2025, 13:51 See ei ole ironiseerimise koht, kui fiidril on 200 A kaitsme taga ca 50 20A liitumist ja kui neist kas või veerand üritavad oma kärusid odava hinnaga laadida (lisaks tarbimise foonile, mida ka sel aja tõstetakse igasuguste Shellyde jms-ga), midagi head ei terenda.
Norras kuidagi nad toimetavad ja saavad ka laaditud, seda statistika valguses kus eelmine aasta uute sõiduautode müügist moodustasid elektriautod 88.9% vs Eesti 12.7% ehk kümnest norrakast üheksa lahkub autopoest EV sõidukiga ja Eestis üks kümnest.
Samas meil hüsteeria ja mure elektriautostumise pärast on suur igas kommentaariumis ja foorumis.
Peaks grupireisi tegema Norra, kaasata elektriala spetsialistid uurima, kuidas norrakas saab oma elektrikad laetud aga eestlane kellel elektrikat ei ole, ei saa seda isegi teoorias-hüpoteetiliselt laetud :D
Norras ja Soomes, kus elekter on odav, on elurajoonide jaotusvõrgud ehitatud nii, et majad oleksid võimalikult otseelektriküttega ja autod elektrisoojendustega.

Kuna viimasel ajal on nende majades kasutusele võetud soojuspumbad, siis nendes võrkudes on ka suur reserv olemas mida praegu saab sobivalt e-autode laadimiseks kasutada.

Aga meie elamuvõrgud on arvestatud lühiaegsete koormustega - elektripliit.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

trebla kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:53 aga pole ka lähemal 10 aastal vajadust.
Hea kui 10 aastaga ka 200 000 elektriautoni jõuame?
https://www.transpordiamet.ee/soidukite-statistika > täna on meil registris 8388 EV -d ja 7568 Daciat (nende seas ka 53 elektrilist) ja ma ei usu, et me jõuaks 10 aastaga 200k EV või Daciani.

Lineaarse kasvuprognoosi põhjal me jõuaks ehk kuskile 18000 EV -d 10 aasta pärast ja ekspodentsiaalne (5% aastane kasv, võtsin näiteks eelmise aasta andmed) ennustus viiks meid ~110k EV lähedale.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 18:03
Urmas kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:51
tabarabarap kirjutas: 27 Jaan 2025, 17:25 Ilmselt ei oska sa aru saada või nemad ennast väljendada, et seal mõeldaks elektirtöid sisaldavaid tegevusi. Selline hinnastamine oleks ju vastasel juhul tarbijakaitse keiss.
Muutsin seda hinnakirjadega postitust ja rõhutasin punasega sõna "elektriauto", et oleks arusaadavam. Vähemalt minu jaoks ei ole hinnakirjas kaksipidi arusaamist, et kas elektritööd või ikkagi elektriauto.
Just, peaks küsima mis on selle põhjus, kas roolivardast võib tulla elektrilöök või on selle ahetamiseks vaja elektrikku?
Jah, ongi nii, et suvaline õlinina võib oma tarkusega oma või teiste elu ja vara ohustada ning seepärast peab personal olema eraldi koolitatud.

Jah, elektriauto pädevusega isik valmistab töökoha ette ja alles siis lubatakse lukksep auto ligi.

Kusjuures kuna e-auto remondil on ohutuseeskirjade järgi ettenähtud teatud ohutsoonid ümber auto, siis e-auto remondikoht vajab suuremat põrandapinda kui tavaauto.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

kunn24 kirjutas: 27 Jaan 2025, 18:08
Mu jutt ei saagi olla täpsem ,sest meil ei ole täna piisavalt EV -sid.
Ok, et ootame nn laadimisummikud ära ja siis vb olla keegi asub tegutsema? Kah mõte. Variant pista pakiruumi kokkupandav kastiratas või norrakate kombel, jämedate kummidega ratas, ja edasi kulgeda. Põnevaks läheb kindlasti ja kus ikka nalja saab, kui ise ei tee. :yahoo:
Paratamatult ju paljuski meil nii läheb, vaata ka rattateed ja kunstlikud liikluspiirangud Tallinnas. Nalja ju saab ka sellega juba täna. Kusjuures 40km sõiduulatusega elektritõuks auto pagassis on suth tavaline nähe.

Samas laadimisummikute aega peab veel pikalt ootama. Tüüpiliseim laadimisummik täna on laadimiskohale pargitud teine sõiduk (mis parasjagu ei lae või ei ole elektriline).
Vasta