Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

new1 kirjutas: 27 Nov 2024, 19:50 https://vi.aliexpress.com/item/40000158 ... ry_from%3A , nii kaua aega möödas, et ma ei tea, kas vahepeal on seal tootes midagi muutunud. ...
On spets äpp Elm327 adapterite versioonide kindlaks tegemiseks, mille abil saab kontrollida iga vealugemise vidina versiooni ja võimekust.
https://play.google.com/store/apps/deta ... fier&hl=et

https://mynissanleaf.com/threads/leafsp ... 022.33159/
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

Oomipoest saab kohe kohapealt osta Autel maxi AP200
https://www.oomipood.ee/product/autel_a ... utel_ap200

Koduleht:
https://www.autel.com/c/www/mk1/3262.jhtml

Ja mida sellega auto juures saab teha, leiab valikust:
https://autel.com/vehicle-coverage/coverage2
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Sm new, kirjelduse ja läbisõidu järgi on cellid kindlasti küpse. Ilus pikk tiraad, kuid selle solgib ära lõpp ja vahele pistetud täiesti kohatu kiljatus (kui asja ei tunne, pole vaja pläriseda):
"Fossiilikal sellist lõbu ei ole, sa ei saa enne kunagi kindel olla, mis sul seal mootoris tegelikult toimub, kuniks sa seda kapremondiks laua peale laiali pole kiskunud enamvähem."
Ilma nende osadeta oleks su jutt olnud vägagi ok ja mulje sinust, kui akude asjatundjast.
Juhe teab kõike.
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 991
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 28 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

Ameerikas on rasketehnikal väga levinud õlianalüüs - erinevate metallide osakeste järgi õlis teeb suht hästi kindlaks, mis mineku peal on.
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 645
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 21 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas new1 »

No ikka üksjagu keeruline on teada saada, mis seisus mootori kett/hammasrihm on, kuidas turbode/käigukastide olukord, võibolla tõsine spetsialist saab hääle järgi aru, kui midagi kuskil äkki teist tooni kõlab või midagi. Sellest pole juttugi, et lükkad obd pulga järgi ja see kannab sulle ette, et hammasrihm/mootorikett on sellise protsendi peal, turbo seesuguse protsendi peal, automaatkasti seis seesugune jnejne. Elektrimasina peal põhiliselt ainuke asi, millele tähelepanu pöörata ongi aku ja selle jaoks viskad pulga järgi ning asi suht selge. Et fossiilikaga mitte persest saada, selleks pead ikka paras õlinäpp olema eelnevalt, ega muidu nii palju neid huiamishuhtumeid kuulda/näha poleks, kus ostes hiljem selgub, et paras räim saadakse ja remonditakse veel pool masina raha hiljem masina alla juurde. Olen ka ise osaliselt seesuguse õnnetuse otsa sattunud, kus kohe hui midagi aru said, et mootor pole nii korras ikka, nagu müüja rääkis ja endale ka algselt tundus.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

pancho villa kirjutas: 27 Nov 2024, 23:05 Ameerikas on rasketehnikal väga levinud õlianalüüs - erinevate metallide osakeste järgi õlis teeb suht hästi kindlaks, mis mineku peal on.
Seda tehakse ka Eestis
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1371
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 57 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Ardi kirjutas: 27 Nov 2024, 19:32 Pane mõni tongli link ka, nt aliexpressist?
https://www.amazon.com/dp/B00QJRYMFC?re ... wisterOG=1
aero
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2058
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 83 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas aero »

new1, sa võiksid sisepõlemismootorite osas lühilausetega piirduda edaspidi. Su teadmised on naised saunas rääkisid tasemel. Keti kulumist on kuulda ja saab ka mõõta. Turbo lõtkusid samuti. Norm. tootja atm kast eluiga (kui seda hooldada) on kordades pikem kui ev akul ja kui kast ei ole hooldatud, siis tunned-kuuled seda ka ilma obd pulgata. Terve mõistusega inimene laseb diagnostika teha enne ostu. Ei ole kallis teenus.
Viimati muutis aero, 28 Nov 2024, 10:08, muudetud 1 kord kokku.
elektron
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 502
Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 32 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas elektron »

aero kirjutas: 28 Nov 2024, 08:44 Keti kulumist on kuulda ja mõnel autol saab ka mõõta, turbo lõtkusid samuti. Norm. tootja atm kast eluiga (kui seda hooldada) on kordades pikem kui ev akul ja kui kast ei ole hooldatud, siis tunned-kuuled seda ka ilma obd pulgata. Terve mõistusega inimene laseb diagnostika teha enne ostu. Ei ole kallis teenus.
Jutu point oli ikka vist pigem selles, et EV aku diagnost on lihtsalt ja odavalt teostatav ning tegelikult on aku halba seisukorda üsna raske (kui mitte võimatu) varjata. Ehk siis selle tegevusega peaks keskmine ratsionaalselt mõtlev indiviid piisava huvi korral hakkama saama.

Ma väga ei usu, et keskmine autoostja hakkab turbo voolikuid lahti katkuma ja sõrmega lõtku kontrollima või oskab hääle järgi diagnoosida, kas DPF-i jagub veel aastateks või läheb kahe kuu pärast umbe. Võimalusi millega ostjale mütsi pähe tõmmata jagub piisavalt.
aero
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2058
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 83 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas aero »

Ma ei öelnud kusagil, et ostja ISE peaks autot diagnoosima. Ostu-eelne diagnostika (pädeva tegija poolt) selgitab probleemid välja ja lahendamise kulud pannakse ritta. Rahanumbritest saavad kõik aru. Ma olen alati lasknud auto üle vaadata ja pole kordagi halbu üllatusi olnud. Ei ostu-eelses diagnostikas ega hiljem.
elektron
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 502
Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 32 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas elektron »

aero kirjutas: 28 Nov 2024, 10:18 Ma ei öelnud kusagil, et ostja ISE peaks autot diagnoosima. Ostu-eelne diagnostika (pädeva tegija poolt) selgitab probleemid välja ja lahendamise kulud pannakse ritta. Rahanumbritest saavad kõik aru. Ma olen alati lasknud auto üle vaadata ja pole kordagi halbu üllatusi olnud. Ei ostu-eelses diagnostikas ega hiljem.
See asja point ongi, et EV aku testimisega saab ISE hakkama, ilma, et peaks auto kuskile kontrolli vedama või kedagi kohale kutsuma.
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 143
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

elektron kirjutas: 28 Nov 2024, 12:26
aero kirjutas: 28 Nov 2024, 10:18 Ma ei öelnud kusagil, et ostja ISE peaks autot diagnoosima. Ostu-eelne diagnostika (pädeva tegija poolt) selgitab probleemid välja ja lahendamise kulud pannakse ritta. Rahanumbritest saavad kõik aru. Ma olen alati lasknud auto üle vaadata ja pole kordagi halbu üllatusi olnud. Ei ostu-eelses diagnostikas ega hiljem.
See asja point ongi, et EV aku testimisega saab ISE hakkama, ilma, et peaks auto kuskile kontrolli vedama või kedagi kohale kutsuma.
Kõike, millel on andur küljes saab ISE üsna hästi kontrollida. Kaasaegsed autod on andureid täis ja näitavad ära kulumise/muutuse jms. Piisab kaablist, läpakast ja vastavast tarkvarast.
Loomulikult mehaanilisi asju arvutiga tuvastada ei saa, selleks on teised meetodid. Aga päris nii see asi ka ei käi, et kui kuuled mingit “imelikku häält” siis võtad kohe ice laua peale juppideks lahti :D

Diagnost näitab ära üldise tervise. Kui andurid on korras, saad vaadata nt mootori rõhku. Kui normis, siis see on juba hea näitaja. Kui rõhk on maas, siis tuleb tõenäiliselt mootoriga lähiajal probleeme (silindrites vms). Samuti pihustite tagasivoolu kontroll jne. Ega neid kriitilise tähtsusega näitajaid väga palju ei ole ju.
Samuti ei näita ev diagnostipulk ära pukside või laagrite seisukorda, ega ju? Tavaline asi iga auto juures on neid vahetada xxx km tagant.

Teine asi on muidugi see, et müüjad üldiselt ei lase enda auto külge igasugu suvalist alibaba pudipadi ühendada. Ma ise ka ei laseks. Enda autoga tee, mis pähe tuleb.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 372
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

rs7 kirjutas: 28 Nov 2024, 13:11 ...
Kui andurid on korras, saad vaadata nt mootori rõhku. Kui normis, siis see on juba hea näitaja. Kui rõhk on maas, siis tuleb tõenäiliselt mootoriga lähiajal probleeme (silindrites vms).
...
Loen ja imestan.
"Mootorirõhk" :confused:
rs7 kirjutas: 28 Nov 2024, 13:11 ...
Teine asi on muidugi see, et müüjad üldiselt ei lase enda auto külge igasugu suvalist alibaba pudipadi ühendada. Ma ise ka ei laseks. Enda autoga tee, mis pähe tuleb.
Mis kahju teeb OBD lugeja, kui see auto külge panna? Kui müüja sellisest asjast keeldub, siis lihtsam on antud sõiduki juurest minema kõndida kiiresti.
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 143
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

rst kirjutas: 28 Nov 2024, 13:23
rs7 kirjutas: 28 Nov 2024, 13:11 ...
Kui andurid on korras, saad vaadata nt mootori rõhku. Kui normis, siis see on juba hea näitaja. Kui rõhk on maas, siis tuleb tõenäiliselt mootoriga lähiajal probleeme (silindrites vms).
...
Loen ja imestan.
"Mootorirõhk" :confused:
rs7 kirjutas: 28 Nov 2024, 13:11 ...
Teine asi on muidugi see, et müüjad üldiselt ei lase enda auto külge igasugu suvalist alibaba pudipadi ühendada. Ma ise ka ei laseks. Enda autoga tee, mis pähe tuleb.
Mis kahju teeb OBD lugeja, kui see auto külge panna? Kui müüja sellisest asjast keeldub, siis lihtsam on antud sõiduki juurest minema kõndida kiiresti.
Ilmesta imesta. Kompressiooni. Mõõdetakse läbi küünalde ava manomeetriga bar-ides. Parem?

https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/m ... r-keermega
:this:

Sellest, millise käki need alibaba diagnostipulgad on suurelised kokku keerama on autofoorumites juba 20 aastat räägitud. Eks sa siis arva ise, mida tahad.

Aga puhtalt huvi pärast küsin, et mida ev elektroonine diagnost on üldse võimeline näitama peale aku? On veel midagi? Ilma igasuguse sarkasmita.
Viimati muutis rs7, 28 Nov 2024, 14:15, muudetud 1 kord kokku.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1270
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 76 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

Ei ole meistermehhaanik aga suvel kogetu põhjal pole see sisepõlemismootoriga auto diagnostika nii imeline midagi. Uuena ostetud 8 aastat vana 140k läbi sõitnud skoda bensukas hakkas sõidul aegajalt "vahele jätma", alguses vaevumärgatavalt, aja möödudes süvenevalt, kus tuli tee ääres peatuda, sest automaatkastiga katkudes võimatu sõita, natuke seistes uuesti käivitades sai edasi sõita. Enda OBDEleven pulk luges välja "Multiple Cylinder Misfire Detected". Esinduses hoolduses sai muret kurdetud, sain hooldatud sõiduki tagasi märkega "auto on korras", nende diagnostika minu väidetud vigasid ei näita ja ühtegi viga ei suudetud tuvastada. Hooldusest koju sõites avaldus viga jälle, hommikul esinduse jutule, tahtsid sõidukit paariks päevaks lähemale testimisele. Paari päeva pärast sain auto tagasi koos hinnapakkumisega grammike 3000€ alla, 2 lk pikk juppidest ja töödest mida ära tuleb teha, kahemassiline hooratas neist kõige kallim - päev-paar, kui šokiseisund leevenemas, autot on vaja, tuleb üle elada. Remont tehtud sain 2-3 nädalat sõita kui sama jama, katkub ja kiiresti süvenes nii, kus sõita võimatu ja mootorituli põleb, võeti sõiduk mõneks päevaks uuesti remonti, sain tagasi ettepanekuga, et kuu aega sõidaksin, kas viga avaldub uuesti. Kuu pärast helistati, uuriti viisakalt kas auto sõidab ilusti, vastatud - sõidab kenasti, neil minu sõiduki tööleht üleval ja võiks ära arveldada - ca500€. Minu pretensiooni, kas antud töö ei lähe selle suure-kalli remondi garantii alla - sümptomid olid ju samad, sain eitava vastuse, kus teine remont oli teine teema, üks süütepool vahetusse, klappide puhastus, küttesüsteemi puhastus miski lisandiga, küünalde kontroll jne. ehk ei olevat esimese remondiga seotud..

Ehk tagantjärgi tarkusena vbl oligi see süütepooli vm kala ja need hoorattad jm jutud ei puutunud asjasse :banghead:

Võib ka tavaautoga saada kulukaid remonte, ei julgeks ka väita, et diagnostika alati lihtne on, internet on täis lugulaule erinevatest eriti elektroonika kaladest, mida keeruline diagnoosida ja kus isegi tehasevolitatud spetsid ei oska targemini teha, kui hakata otsast juppe vahetama. Muidugi remondikohale on tulusam alustada kallimate asjade vahetamisest :)
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 143
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

Prill kirjutas: 28 Nov 2024, 14:14 Ei ole meistermehhaanik aga suvel kogetu põhjal pole see sisepõlemismootoriga auto diagnostika nii imeline midagi.
Kirjeldatu põhjal ongi raske kindlaks teha, milles asi. Võib olla küünal, küünla juhtmed, pihustid, kütuse ettekanne, kütusepump vms.
Te pole esimene, kellele autoteeninduses kõik need asjad pähe määritakse. Ega ka viimane.

Pole öelnud, et ice diagnost on mingi imeasi. Annab sulle lihtsalt asukoha, kus andur viga loeb. Igal viimasel detailil pole ju elektroonilist andirit küljes, ei ole seda ka ev-l. Mõnel margil on rohkem andureid, teisel vähem. Aga ütleb umbes nii palju, et “cylinder misfire” ja te ei hakka “vahele jätmise” pärast käigukasti laiali lammutama.

See jutt oli selle peale, et kui siin keegi üleval rääkis, et ice tõmmatakse iga probleemi korrali pulkadeka lauale laiali ja siis sinna juurde, et EV OBD-d saad ISE teha. No, hästi. Teed ISE, aga mida sa siis selle iseteadmisega peale hakkad, kui probleem jääb? Siis saad ISE auto esindusse toimetada ja oodata, miline on otsus. Kui ise meistermehaanik või -elektroonik ei ole.

EV peale tagasi tulles, ole vb õnnelik, et teil teslat või ev porchet ei ole, mis annab “error 404”. Siis vaatad, kas on 500 eurine arve, 50k või mahakandmine.

Esinduses ei käi ma oma masinaga juba ammu. See on päris selgeks saanud, et seal saad maksta 6x normaalsest üle, aga kvaliteedi osas… on kuidas juhtub.
Viimati muutis rs7, 28 Nov 2024, 15:08, muudetud 1 kord kokku.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Mis firma oskab teha 20-50 € süütepoolist 3000 € arve? Tase.
Elektriauto remont pole sugugi nii roosiline. Isolatsioonirikke ajuden..s võib sellistes remondiaukudes, kus süütepooliga hakkama ei saada, tähendada ka auto mahakandmist.
Juhe teab kõike.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 372
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

rs7 kirjutas: 28 Nov 2024, 14:46 ...
EV peale tagasi tulles, ole vb õnnelik, et teil teslat või ev porchet ei ole, mis annab “error 404”. Siis vaatad, kas on 500 eurine arve, 50k või mahakandmine.
...
Palun mõnda fakti või viidet, sest muidu tuleb seda juttu jälle käsitleda kui teise küla naised ühes kauges külas kuskil saunas rääkisid.

Muideks KÕIK autod lagunevad ning veadiagnoosimine ei ole veakoodide lugemine!
eerik2
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2024, 00:19
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas eerik2 »

Prill kirjutas: 28 Nov 2024, 14:14 ... Enda OBDEleven pulk luges välja "Multiple Cylinder Misfire Detected"...
See ütleb juba ära, kust viga otsima hakata. Hooratta jutuga võinuks selle hoorattaga mõnele seal esinduses piki pead anda, ehk tuleb mõistus koju.
Veateatest - kui kõik silindrid vahele jätavad, siis polegi palju valikuid enam. Süütepool, -juhtmed, toide. Põhimõtteliselt kogu süüteahela kontroll.
Mis EV diagnostikasse puutub, siis nagu eespool mainiti, mehhaanilisi vigasid ei näe ka seal. Huvitav oleks teada, kaua EV rattalaagrid vastu peavad?
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 143
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

rst kirjutas: 28 Nov 2024, 15:28
rs7 kirjutas: 28 Nov 2024, 14:46 ...
EV peale tagasi tulles, ole vb õnnelik, et teil teslat või ev porchet ei ole, mis annab “error 404”. Siis vaatad, kas on 500 eurine arve, 50k või mahakandmine.
...
Palun mõnda fakti või viidet, sest muidu tuleb seda juttu jälle käsitleda kui teise küla naised ühes kauges külas kuskil saunas rääkisid.

Muideks KÕIK autod lagunevad ning veadiagnoosimine ei ole veakoodide lugemine!
Mis fakti või viidet ma siin anda suudan, mis argimendina rahuldaks? Soome saadetud teslade remondiarveid või? Need, kes omavad natukenegi eksootilisemat autot võivad oma auto omamise mõnudest ise rääkida.

Aga viiteks vaata ülevalt kasutaja Ardi probleemi. Ametlik esindus andis esimese hoobiga 45 000.- euri. Mujalt jamades sai 10k peale (ja see ka veel kasutatud/putitatud!) ja ülejäänud töömehe jutt kõlab natuke kval-antsuna.
Kui Sul ei olegi kokkuvõttes mujale pöörduda kui margiesindusse, siis 45k arve 10k maksvale autole tähendab siiski reaalselt auto mahakandmist.

Siin suudetakse ka kasutaja Prilli süütepoolist või tont teab millest teha margiesinduses 100x arve. Mis viiteid?

Või vaata kasutaja A23 poolt eelmisel lehel postitatut. Rääkis ev omanikuga (mitte saunas) ja 1000km enne garantiiaja lõppu mõõdeti esinduses õnnetukese aku kenasti täpselt 71%. 70% (või 69%?) oleks kuulunud garantii sisse. Võin kihla vedada, et 2000km hiljem antakse samale autole aku tervisekontrollis ca 10% madalam tulemus ja öeldakse, et aku pooleldi õhtal, uus aku on viiskänd tuhhi. Tahad v?
Ega kogu see pull ja “huiamine” ei muutu ev sektori laienemisega. Saad lihtsalt raskema kirvega.

Aga see, et kõik autod lagunevad… noh.. amen!
Oma auto 300k km peale ma vist ei ole 10k ka kokku kulutanud remondi-hoolduse peale. Auto ise on sõitnud 500k km ja ilmselt üle selle.
Riio12
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 79
Liitunud: 23 Okt 2008, 14:31
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Riio12 »

Ardi kirjutas: 27 Nov 2024, 09:40 Kuna pooltühja aku näidud on hakanud kõikuma, nt eelmisel reedel oli nii, et kodust startides oli akujääk 60%, sõites 5km oli akujääk 35%, siis 1km pärast näitas 50% ja siis veel 2km ja akujääk oli 25%. Uurisin, et palju uus aku esinduses maksab, öeldi 45 000eur. Tegu siis 2020 Nissan Leafiga, aku 62kwh. Kasutatud akude eest tahetakse 9-11 000eur VOK-i esitasin varuosapäringu, mitte üht pakkumist. Täna lasen ära mõõta akuelemendid ja siis saan ka mingi pakkumise üksikute elementide vahetuse kohta.
222tkm sõitnud auto, see teeb selle suure akule 740 tsüklit. 1200 peaks olema 80% mahtuvust alles.
60% on cell 3,92V ja 35% 3,85V. Kas mingi soojus paisumine klemmil, või lae aeglaselt hoia pistikus 24h , et BMS tasakaalustaks lõpuni. Seal on 96 celli jadas ja 6 vist paraleelselt
60% 5km 0,07 V langus 35% ja taastumine allamäge 1km 50% ja 2km 25% !
https://www.auto24.ee/soidukid/3999046 kas see 45000 euri on ikka õige number? Või Ardi meil siin mingi EV kalamees?
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Esindused koos tehastega on rämedad kalamehed. See, et 11 Mm sõitnud auto on odavam kui aku hinnapakkumine, tõestabki veenvalt, et EV ei allu remondile, vaid läheb kohe utiili- kui just 3. partei töökoda teda sel korral ära ei päästa. Tehase vaates "aidaa" utiili poole. Võtke järgmine (kui veel soovite).
70 või 71 % on veidigi nõudlikuma isiku jaoks pekkis aku.
Igasugune "lae aeglasemalt" vms posimine ei muuda asja. BMS oleks pidanud juba ammu tasakaalustamisega saama hakkama, kui ei, on viga kas BMS-i lahenduses või elementides.

Igaks juhuks mainin, et vähedegi kallimad plokid on masina külge paaritatud VIN-i ja iga kaliibriga koodidega- lammutuse tükkide toppimine on VÄÄGA problemaatiline. Tehas kaitseb oma rahavoogu nii, et ninast veri välja. Selle auto vähedegi keerulisem remont algab küsimusega: "Peaks proovima teist plokki, aga kas me saame ta üldse tööle?"
Viimati muutis kunn24, 28 Nov 2024, 20:48, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 143
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

Riio12 kirjutas: 28 Nov 2024, 19:10 https://www.auto24.ee/soidukid/3999046 kas see 45000 euri on ikka õige number? Või Ardi meil siin mingi EV kalamees?
45k eurist arvet on raske saada isegi siis, kui su ferrari mootoriga maserati itaaliasse kärutatakse, aga ma isiklikult seda numbrit väga kahtluse alla ei seaks.
Kui ma oma ligi 20 aastat vana kolmesega läheks united motorsisse, ja ütleks, et “vahetage ära kõik, mis vahetamist vajab”… siis noh, vahetatakse ära kogu auto, kuna pool autost ei ole enam originaalvaruosa ja teine pool on paberite järgi oma eluea kolmekordselt ületanud.

Vanasti pandi UM-is iga külastuse peale klaasipesu vedeliku paak täis ja lisati arvele 30 eurtsi otsa, tahad või ei taha. Seejuures tehti nägu nagu oleks tegu premium teenusega. Seal saad ikka mõnuga by the book.

Eks siingi on ju öeldud, et aku on suurem osa EV-st ja kui see suurem osa vajab vahetamist pluss tööraha ja kõik muu ka, mida ametlik remondimanuaal ette näeb, siis saadki sellise numbri.
Ardi
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 835
Liitunud: 26 Okt 2006, 21:32
Asukoht: Raplamaa,Juuru
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Ardi »

Kas oskab keegi kosta ka neist B varuosa akudest või nende elementidest? https://vivnevs.com/products/?fbclid=Iw ... 0cwdvSNSGw
Müün küttepuid,osutan kallurveoteenust(3T).5280616
Osutan ka palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Omal käel pole mõtet teemaga tegeleda, tehas võib ette veeretada selliseid "miine", et anna kannatust. Näiteks pead teadma, milline pistik esimesena lahti võtta, mida teha, kui aku blokeeritakse jne. Sul oli ju spetsialitsi pakkumine.
Viidatud auto24 kuulutuse järgi oleks äkki mõistlik järgmine võtta ja edasipidi 10x mõelda, kas osta äratrööbatud akuga taksosid? :grin:
Kusjuures korraliku ICE puhul oleks 160 Mm läbisõit alles asjalik keskiga.
Juhe teab kõike.
Vasta