Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12027
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 420 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Sattusin lugema artiklit EV kasutusmugavusest. No ei suutnud enda jaoks sealt midagi vägapositiivset. Kurb muidugi.
«Kui küsid, kas ma täna uuesti ostaks elektriauto, siis natuke mõtleks. Üks asi on sõiduulatus ühe laadimisega. Arvud, mis automüüja kodulehel kirjas, ja reaalsed arvud sõites on oluliselt erinevad,» nentis ta.
«Selle auto puhul on tootja öeldud läbitavus ühe akutäiega 390 kilomeetrit. Praegu näitab 291. Kui hommikul sõitu alustasin Tartus, oli 390. Sõit oli 84 kilomeetrit, läinud on 100 ühikut. Ja praegu on suvi. Talvel on sõiduulatus veel väiksem,» rääkis Tammaru Valga Priimetsa kooli juures.
Eelmise aasta detsembris oleks ta äärepealt autoga tee peale jäänud. «Tallinnast Ülemistelt hakkasin Tartu poole sõitma. Vaatasin, et 156 kilomeetrit on sõiduulatuse jääk, jõuan kenasti Tikupoissi ära (vahemaa umbes 102 kilomeetrit – toim). Aga jõudsin nipa-napa, viis protsenti akut oli alles. Sõitsin Tallinna–Tartu maanteel 30 kilomeetrit tunnis, kõik tuututasid,» muigas Tammaru.
Ja see viimasena tsiteeritud ajab teda selline juhtum veel muigama? Kodanik tekitab tähistamata aeglaselt liikuva sõidukiga liiklusohtlikke olukordi ja tema ainult muigab selle peale? Kas tal ohutuled põlesid 30km/h sõites? Ja selline on veel kooli direktor! Hämmastav eeskuju tulevastele põlvedele? Mida tema hallatavas koolis õpetatakse? Pohhuismi teiste liiklejate suhtes?
«Elektriauto on ka tuulele vastuvõtlikum. Kui on vastutuul, siis sisepõlemismootoriga autol mõjutab see kütusekulu vähem.»
Nüanss, millest ma kuulen esimest korda. Miks sellest ei ole siiani räägitud? Kas tulevikus peavad EV omanikud oma teekonna planeerimisel hakkama jälgima ka ilmateateid "tasuta kütuse" kokkuhoiu nimel? :scratch: Meenus kunagine "reklaam" Tele2 klientidele, et buss levipiirkonda väljub ABC6 eest laupäeval kell 10. ;)
Omaette küsimus on tema sõnul ka laadijate asukohad. «Kui need oleks bensiinijaamades, oleks lihtsam elektriautodele üle minna. Paned juhtme taha, lähed jood kohvi. Aga laadijad on tihtipeale kuskil mujal, pead vaatama ja mõtlema, eraldi kuhugi sõitma. Kui kohvikut ümber pole, pead talvel sel ajal autos istuma.»
Minu ja direktori Daciatel selleseid probleeme ei teki. Miks?
Elektriga sõita on aga oluliselt odavam – eeldusel, et sul on kodus laadija. Tema paigaldas endale koju 11-kilovatise laadija.
Järgmine kodanik, kes krooksub oma mätta otsast ehk eramu omanik.
«Vahel loen, et avalikes laadimispunktides on lahe ja odav laadida – see on tegelikult jura. Parem ikkagi kodus laadida, siis on see tõesti poole odavam kui sisepõlemismootoriga autole kütust osta. Laadimispunktis ei ole hinnavahe bensiiniga võrreldes väga suur,» kinnitas koolijuht.
MOTT!!!!

Tsitaadid sellest artiklist https://lounapostimees.postimees.ee/810 ... -on-paigas
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1637
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 54 korda
On tänatud: 70 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Ja kui kohvi üldse ei tarbi - mis siis saab? Mul on elus selline periood olnud ja täitsa probleem oli - iga kord seleta miks ei tarbi.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12027
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 420 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

RaJy kirjutas: 05 Okt 2024, 19:40 Ja kui kohvi üldse ei tarbi - mis siis saab? Mul on elus selline periood olnud ja täitsa probleem oli -iga kord seleta miks ei tarbi.
Huvitav, kas nendele küsijatele sinu poolt öeldud "ei" nende jaoks ei tähendagi "ei"-d? Imelikuks on läinud tänapäeva maailm! Ilusa ja hinge rõõmsaks tegeva olukorra nagu näiteks tänaval MINISEELIKUS vastutuleva naisterahva(mida ta tahtis näidata või millega eputada miniseelikut selga pannes, siis vaatamine ja vaimustushüüete kõlava häälega, noh nii ca 64 detsibellise helitugevusega, väljaütlemine toob kohtukaasuse, aga küsimuse esitamine, et miks sa kohvi ei taha, ei olegi tungimine sinu privaatsusse? Mõned võiks oma uudishimu rahuldamist alustada küsimusele, et miks sa enam kohvi ei soovi, veidi poliitkorrektsemalt nagu a´la tahad sa sellest kohvist keeldumisest rääkida. ;)
Ärge seda heietust väga tõsiselt ka võtke, kuigi mõned võiks järeldusi teha? ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1637
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 54 korda
On tänatud: 70 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Kohvijutt käis selle lõigu kohta kus toodi näiteks ühe kohvi tellimine ja joomine võrdub EV laadimise ajaga ja kui ma üldse kohvi ei tarbi või seda tanklast ei osta siis on kogu laadimisaeg minu jaoks mahavisatud aeg
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12027
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 420 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

RaJy kirjutas: 05 Okt 2024, 20:43 Kohvijutt käis selle lõigu kohta kus toodi näiteks ühe kohvi tellimine ja joomine võrdub EV laadimise ajaga ja kui ma üldse kohvi ei tarbi või seda tanklast ei osta siis on kogu laadimisaeg minu jaoks mahavisatud aeg
Mitte mahavisatud aeg, vaid kellegite ambitsioonide/hallrakkude puuduse tõttukonkreetselt sinu MÕTETULT RAISATUD ELU! Ja siis meiele tambitakse pähe, et oma tegemisi tuleb planeerida! Rohepöörajajad planeerivad meie tegemiste aega?No ei nõustu sellega. Jah, on asju/tegemisi, milega ma pean arvestama, aga nende rohepööraliste ideedega ei luba mu ajaliselt piiratud eluaeg nõustuda. Meie kõigi eksisteerimise aeg planeedil Maa on vist enam-vähem määratletud kasvõi keskmise statitilise elueaga. On mul võimalust EV laadimisele kulutatud aega konverteerida millekski kasulikumaks tegevuseks? Kas rohepöörajad soovitavad mul ära õppida laamavillast käpikute kudumise või soolaräime uimedest kunstküünte tootmise asendustegevuseks laadimise ajal? Arvestades EV-de laadimistiheduste vajadust avalikes laadimispunktides(no ei ole muud võimalust) ei lähe vist eriti kaua aega, a´la 20 minutit ja vasaku jala sokk valmis. Kolme tunni(talvel kahe, sest armatuuril on näit, et aku mahutusest ei ole sittagi järgi) pärast jälle sukavardad kätte. Sukavarrastega vehkelmine pidavat kah olema rahustav tegevus ja millegipärast arvan, et lähitulevikus saavad EV-de laadimiskohtades täiesti tavaline kästö toodete müügiletid või ramatute vahetuspunktid. Mine või igaks juhuks kudumiskursustele mittemidagitegemise viitsimise asemel. ;)
Viimati muutis Urmas, 05 Okt 2024, 22:27, muudetud 1 kord kokku.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1637
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 54 korda
On tänatud: 70 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Ma paneks ilmselt vibuga töötava treipingi üles .natukenegi erialane töö ja aeg lendab.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12027
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 420 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

RaJy kirjutas: 05 Okt 2024, 22:27 Ma paneks ilmselt vibuga töötava treipingi üles .natukenegi erialane töö ja aeg lendab.
Noh, see on küll uitmõtte tasandil, kuid mõni võiks vabast teha oma startapi ja üles panna drenažöörid EV-de omanikele laadimise ooteaja sisutamiseks. Noh, väntad drenažööri genekat 20 minutit ja saad 0,7% soodust sprodiklubi juhtme otsas istumisest auto laadimiseks kulutatud energia hulgast või mis veel parem boonus- kõik, mida sa väntad, läheb konkreetselt sinu autosse. Noh, umbes nagu 2in1. Ka trenni minevad ja fossiilkütust kasutavate autode omanikud võiksid "jala vereringe" säilitamise huvides vändata. Kuigi, sel juhul tuleks neile natuke maksta, sest nad toiavad EV-de omanikke. Või suvel võiks igavlevatele õpilastele väntamisega suvel tööd pakkuda? Las kompenseerivad inimeste hulgas sagedusest tekkinud segadust. Kas ei olegi hea äriidee? :scratch:
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5535
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

Urmas kirjutas: 05 Okt 2024, 19:23 ....
Omaette küsimus on tema sõnul ka laadijate asukohad. «Kui need oleks bensiinijaamades, oleks lihtsam elektriautodele üle minna. Paned juhtme taha, lähed jood kohvi. Aga laadijad on tihtipeale kuskil mujal, pead vaatama ja mõtlema, eraldi kuhugi sõitma. Kui kohvikut ümber pole, pead talvel sel ajal autos istuma.»
Minu ja direktori Daciatel selleseid probleeme ei teki. Miks?
MOTT!!!!

Tsitaadid sellest artiklist https://lounapostimees.postimees.ee/810 ... -on-paigas

Ning kui (ohutuse pärast) ei ole ettenähtud laadimise ajal inimeste autos viibimine, siis tulebki istuda autos külmas ja vaikuses, kui auto sisselülitamisel laadimine katkeb.
Urmas kirjutas: 05 Okt 2024, 21:32 ... Sukavarrastega vehkelmine pidavat kah olema rahustav tegevus ja millegipärast arvan, et lähitulevikus saavad EV-de laadimiskohtades täiesti tavaline kästö toodete müügiletid või ramatute vahetuspunktid. Mine või igaks juhuks kudumiskursustele mittemidagitegemise viitsimise asemel. ;)

See, mis Jüris laadimisel süttis, seal tekkiski väike paanika reisijate tagapingilt väljumisega.
Akude "kaitseklapid" on auto külgedel, uste all ja sees olev inimene peab väljumisel jalad ees, üle tule hüppama.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
aero
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2058
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 83 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas aero »

RaJy kirjutas: 05 Okt 2024, 20:43 Kohvijutt käis selle lõigu kohta kus toodi näiteks ühe kohvi tellimine ja joomine võrdub EV laadimise ajaga ja kui ma üldse kohvi ei tarbi või seda tanklast ei osta siis on kogu laadimisaeg minu jaoks mahavisatud aeg
Mul suht istuv töö. Reisil teen 200-300 km tagant hea meelega väikese pausi. Saab sirutada, keegi tahab vetsu jne. Sul ilmselt vaheldusrikkam töö ja parem füüsis, pole üldse pause vaja?
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1373
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 58 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Urmas kirjutas: 05 Okt 2024, 21:32On mul võimalust EV laadimisele kulutatud aega konverteerida millekski kasulikumaks tegevuseks?
Laed öösel kodus, magad ja jõuad isegi naist panna. 90% autodest ei sõida päevas üle 400km ja need kes kusemata Tallinnast Kaunasesse kütavad lasevad diisliga. 90% liiklejatest võiks sobida. Valik on ju vaba.

Kas vedelkütuse tankimise aja saad tagasi :) või paned sama ajaga naise ka ära.

Loen seda teemat siin ja naera puruks ja kõik need ajuvabad asjad mis te siin loetlete on ju puhas kogemuse puudumine.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Tore teada.
Viimati muutis kunn24, 07 Okt 2024, 06:54, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1637
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 54 korda
On tänatud: 70 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Pause ikka teen, aga ei sisusta seda kohvi joomisega. Reisidel üldiselt üritan ise mitte roolis olla - las sõidavad need kellele see meeldib või kes selle eest palka saavad, mina ei kuulu kummassegi kategooriasse.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12027
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 420 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 06 Okt 2024, 20:36 Laed öösel kodus, magad ja jõuad isegi naist panna. 90% autodest ei sõida päevas üle 400km ja need kes kusemata Tallinnast Kaunasesse kütavad lasevad diisliga. 90% liiklejatest võiks sobida. Valik on ju vaba.
Kas seda kogemust jagab Tallinna 16-korruselise kortermaja viimase korrusel elava korteri omanik? Kui ei, siis võiks mitte sõna võtta. Jah, olen ka Kaunasesse sõitnud 1 sirutuspausiga a´5-10minutit. Ei olnud tankimispaus. EV omanik oleks pidanud tegema 2x vähemalt 20 minutilist "tankimist". Seda ainult ühes suunas. Ja siis veel talvel?
tabarabarap kirjutas: 06 Okt 2024, 20:36 Kas vedelkütuse tankimise aja saad tagasi :) või paned sama ajaga naise ka ära.
Kirjutasin eelmises lõigus ajakulust. Arvuta ise.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kaimagk
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1139
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 96 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

U,L , sinul puudub samuti ev'ga kogemus, paluks ka mitte sõna võtta, nagu teistel soovitad. Ehk, sa ei tea elektriautoga sõitmisest, laadimisest, kuludest, mugavusest jne mitte sittagi aga pläkutad nii mis kole. :doh:. Sõida ama tasiaga ja ära aja oma pläma siin teemas.
Viimati muutis kaimagk, 06 Okt 2024, 21:23, muudetud 1 kord kokku.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12027
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 420 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kaimagk kirjutas: 06 Okt 2024, 21:16 U,L , sinul puudub samuti ev'ga kogemus, paluks ka mitte sõna võtta, nagu teistel soovitad.
Mulle esialgu piisab EV kogemustega inimeste kogemuste kirjeldustest, et mitte sama reha otsa astuda. ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1373
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 58 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Ega keegi keelagi sõna võtta, aga te ajate soga. Täna , Eestis, ei jää keegi EV laadimisega hätta. Ka juhul kui peaks ainult kiirlaadijas laadima ja elama seal 16 korrusel. Ka kaduva chademo liidesega jne.

Mul olid endal ennem samad hirmud, asjatud kõik. Sõitudega hätta ei jää ja sõit on mugav, laadimise järgi ootama ei pea ja talvel pole ka midagi katki jne jne.

Aga trend mida ennustasin ennem EV ostmist , et pole põhjust miks EV ga sõitmine peaks ICE autost odavam olema ei ole ja isegi kui hetkel see 3x soodsam diislist, siis see eelis pigem kaob.
võhik
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 546
Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 14 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas võhik »

.....et pole põhjust miks EV ga sõitmine peaks ICE autost odavam olema ei ole ja isegi kui hetkel see 3x soodsam diislist, siis see eelis pigem kaob.
Kaob siis, kui neile miski maks välja mõeldakse. Aga paistab, et enne maksustatakse veel fossiilipõletajad ära..
https://www.aripaev.ee/saated/2024/10/0 ... roni-tosta

Ma just rehkendasin, et oma üüritava korteri 1-faasilisest garaazhipistikupesast (mis pärineb juba 70-ndatest) saan autosse voolu 15 senti/kWh, kui arvestan ainult muutuvkulu (kuutasusid on vaja niikuinii kogu aeg maksta olnud ka ilma elektriautota). Seni on see minu vajadused juba 2 aastat rahuldanud. Oleks ise omanik, oleks ammugi kolmefaasilise pesa sinna tekitanud ja saaks kolm korda kiiremini laadida. Aga nagu öeldud - pole vaja olnud.
Kui peaks tekkima vajadus peale tühja akuga koju saabumise järel uuest edasi kimada, siis minu lähimasse bensukasse (800 m) pandi äsjase reki käigus 3 vänget kiirlaadijat, elektri hind on seal muidugi kah kõvasti kõrgem. Too riistapuu pidavat maksma miski üle 20 000 € (?) - hind vaja ju tagasi teenida.
EH.INS.
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1297
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 38 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Kuhu ka ei vaataks - ikka jõutakse lõpuks "odava" ja "taastuva" juurde...
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5535
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

Uudiseid välismaalt, lühendatud:
https://www.autoexpress.co.uk/car-insur ... ir-support
Eksklusiivne: mõned Hiina autod on "peaaegu kindlustuskõlbmatud", kuna osade ja remonditugi kõikub
Varuosade nappus ja tehnilise toe puudumine panevad kindlustusandjad segadusse, kui tegemist on Hiina autode uue lainega Ühendkuningriigis.


Probleem ei ole Hiina autodes endis, vaid arusaamatuses Euroopa remondituru toimimisest ning suutmatusest pakkuda õigeid osi ja teavet, mis võimaldaks pärast õnnetusi kulutõhusalt remontida. Ben Townsend on kindlustustööstuse rahastatava riskianalüüsi ettevõtte Thatcham Research autotööstuse juht: "Nende toodetavatel autodel pole põhimõtteliselt midagi viga," ütleb ta. "Need on head tooted. BYD on maailma suurim akutootja, maailma suurim päikesepaneelide tootja ja toodab pooled maailma iPadidest. Kuid Townsendi sõnul ei ole ettevõtetel piisavalt teadmisi Ühendkuningriigi remondi- ja kindlustusturu toimimise kohta, sest see pole midagi, mida nad varem teadma ei pidanud.

Sealt saavad alguse probleemid. Martyn Rowley on National Body Repair Associationi tegevdirektor ja räägib remondiettevõtete eest kogu riigis. Ta kritiseerib otse Hiina tootjaid, sealhulgas GWM Orat , mis turustab mudelit 03 , varem tuntud kui Funky Cat. "Meil on remonditöökodasid, kes on selle auto rumalate põhjuste tõttu maha kandnud, millegi pärast, mis lendaks keretöökojast läbi, kui see oleks Ford või Vauxhall ," ütleb ta. “Kahjuks lihtsalt ei saa osasid; need pole selle sõiduki jaoks saadaval, mis on minu arvates naeruväärne, arvestades, et tegemist on mitme miljoni naelase ettevõttega.

Lisaks Hiina mudelitega seotud raskustele on probleeme ka teabe edastamisega. Ühendkuningriigi autokindlustus lähtub eeldusest, et kahjustused tuleb parandada vastavalt kinnitatud tootjastandardile, kuid paljude Hiina mudelite puhul puudub asjakohane remonditeave, sest Hiina siseturg ei vaja seda.

Townsendi sõnul tähendab asjaolu, et tööjõukulud on Hiinas "suurusjärku" madalamad, ootused väga erinevad. “Autol terve kerekülje parandamine on Hiinas normaalne; kui teil on külgkokkupõrge, parandavad nad lihtsalt kogu kehapoole, sest tööjõud on nii odav," ütleb ta. "Nii et nad annavad teavet Ühendkuningriigi keretöökojas kerepoolse remondi tegemiseks, kuid siin lõppeks kerepoolse remondiga auto mahakandmine, sest tööjõukulud muudavad selle elujõuetuks."

On selge, et vaja on kiiret õppimiskõverat. Kuid kuna Hiinas, Indias ja isegi Vietnamis kerkib esile lugematu arv uusi elektrisõidukite kaubamärke, mis kõik loodavad Euroopa müügist kasu saada, tundub kiire lahenduse väljavaade kauge. Eriti kuna probleemid ei piirdu uute kaubamärkidega, millest olete vaevu kuulnud, ja puudutavad ka väljakujunenud kaubamärke. Oleme kuulnud teateid, et põhiteavet, nagu rataste joondamise mõõtmised, võib MG mudelite puhul olla raske leida ja ka brändil on osade puudus.

UK foorumis kurdavad kasutajad, et kohustuslik kindlustus on aastaga tõusnud ca 4 korda ja varuosade tarne võib kesta mitmeid kuid.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12027
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 420 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 06 Okt 2024, 21:42 Ega keegi keelagi sõna võtta, aga te ajate soga. Täna , Eestis, ei jää keegi EV laadimisega hätta. Ka juhul kui peaks ainult kiirlaadijas laadima ja elama seal 16 korrusel. Ka kaduva chademo liidesega jne.
Jah, hätta ei jää, kuid EV tankimisel on minu(nagu lugeda, siis mitte ainult minu) jaoks päris mitmeid miinuseid kasvõi tankimisvajaduse tihedus. Kordan uuesti seda punasega rõhutatut.
«Vahel loen, et avalikes laadimispunktides on lahe ja odav laadida – see on tegelikult jura. Parem ikkagi kodus laadida, siis on see tõesti poole odavam kui sisepõlemismootoriga autole kütust osta. Laadimispunktis ei ole hinnavahe bensiiniga võrreldes väga suur,» kinnitas koolijuht.
Lisasin tsitaadi algusesse veel ühe punasega rõhutatud lause ja seda ei öelnud mitte mina, vaid oma EV kogemusi kirjeldava koolijuhi öeldu. Koolijuht ajab soga? Minu jaoks tähendab see seda, et EV ei ole veel konkrentsivõimeline võrreldes fossiilkütust kasutatavate autodega. Kas tõesti mõni arvab, et kulutused transpordile üldse ei kajastu minu poolt pakutavate teenuste hindades? Ikka kajastuvad ja mitte ainult kütusekulu näol, vaid transpordikulude hulka kuuluvad kindlustused, liisingusummad, amortisatsioon, rehvid, maksud jnejne. Soetusmaksumuse hinnavahest pole mõtet rääkidagi.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
kaimagk
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1139
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 96 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

Iga päevaga suureneb rahulolu selle ev’ga. Naine oma ‘head truud’ golfi kasutab aina vähem. Öised/ päevased madalad(olematud :) ) elektrihinnad saab ilusti ära kasutatud. Paaris kohas mida me kasutame( ikea, T1) on ka tasuta laadimine, T1 sellesmõttes on hea, et lähed kinno ja saad ka tasuta auto laadima panna.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 372
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 15 korda
On tänatud: 16 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

EV omamise üheks mugavaks kasutamise eelduseks on laadimisjaam parkimiskoha juures on. Kurb küll kui iga paneelmaja elanik ei saa endale laadimisjaama parkimiskoha juurde. Vanemate magalarajoonide juures ei ole isegi alati kindel, et saad üldse enda elamiskoha lähedale parkida. Seega koguaeg seda vaest ja armetut 16 korruselise kortermaja elaniku tuua näiteks, kuidas tema oma autot laadida ei saa on lihtsalt jama. Palju on neid potensiaalseid EV omanike seal?
See, et kiirlaadijas on elektrihind kallim ei oma tegelikult tähtsust. Kui mul on vaja läinud kiirlaadijat, siis olen tavaliselt Circle K oma kasutanud, sest seal on Autocharge funktsioon olemas. Ehk sõidad laadija juurde paned kaabli külge ja võtad küljest kui vaja ning ühtegi äppi/kaarti pole vaja kasutada.
Ma olen 1 aasta omanud ja 30000km sõitnud EVga.
Siin on sella aja laadimise statistika.
IMG_2916.jpeg
Kõikide EV vastaste mured ja probleemid EV omamisega on minu isikliku kogemuse järgi kas ülepaisutatud või ei ole kordagi eksisteerinud.

Minu jaoks on imelik, kuidas saavad EV omamise asjus kõige tulisemalt sõrgu vastu ajada kodanikud, kes pole suure tõenäosusega mitte ühtegi km EVga sõitnud. :confused:
Walter2
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 527
Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Walter2 »

kaimagk kirjutas: 07 Okt 2024, 11:30 Iga päevaga suureneb rahulolu selle ev’ga. Naine oma ‘head truud’ golfi kasutab aina vähem. Öised/ päevased madalad(olematud :) ) elektrihinnad saab ilusti ära kasutatud. Paaris kohas mida me kasutame( ikea, T1) on ka tasuta laadimine, T1 sellesmõttes on hea, et lähed kinno ja saad ka tasuta auto laadima panna.
Kas see tasuta laadimine tähendab sellist tegevust: :mrgreen:
geenius.jpg
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5535
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

kaimagk kirjutas: 07 Okt 2024, 11:30 ... Paaris kohas mida me kasutame( ikea, T1) on ka tasuta laadimine, T1 sellesmõttes on hea, et lähed kinno ja saad ka tasuta auto laadima panna.
Millegi pärast meenub sellist kiitlemist kuuldes alati see asjakohane laul nõukaajast:
"Võõra raha eest joob purju end ka karske,
taimetoitlane sööb liha, kui saab tasuta.
Pidulauast lahkuda on kuradima raske,
kui oled mulk ja muidu saad,
siis juhust kasuta!”

:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1637
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 54 korda
On tänatud: 70 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

kaimagk kirjutas: 07 Okt 2024, 11:30 Iga päevaga suureneb rahulolu selle ev’ga. Naine oma ‘head truud’ golfi kasutab aina vähem. Öised/ päevased madalad(olematud :) ) elektrihinnad saab ilusti ära kasutatud. Paaris kohas mida me kasutame( ikea, T1) on ka tasuta laadimine, T1 sellesmõttes on hea, et lähed kinno ja saad ka tasuta auto laadima panna.
Ikka leidub neid kes ei taha kuidagi aru saada, et kõik inimesed ei ela kilulinnas. Mul on kodust ülemiste keskusessse 150 km - peaks ma seal laadimas käima? Kodust lähima tanklani on 2,5 km - arva ära miks mul diiselmootoriga auto on. Sõidan ca 40000 km aastas.
Vasta