«Kui küsid, kas ma täna uuesti ostaks elektriauto, siis natuke mõtleks. Üks asi on sõiduulatus ühe laadimisega. Arvud, mis automüüja kodulehel kirjas, ja reaalsed arvud sõites on oluliselt erinevad,» nentis ta.
«Selle auto puhul on tootja öeldud läbitavus ühe akutäiega 390 kilomeetrit. Praegu näitab 291. Kui hommikul sõitu alustasin Tartus, oli 390. Sõit oli 84 kilomeetrit, läinud on 100 ühikut. Ja praegu on suvi. Talvel on sõiduulatus veel väiksem,» rääkis Tammaru Valga Priimetsa kooli juures.
Ja see viimasena tsiteeritud ajab teda selline juhtum veel muigama? Kodanik tekitab tähistamata aeglaselt liikuva sõidukiga liiklusohtlikke olukordi ja tema ainult muigab selle peale? Kas tal ohutuled põlesid 30km/h sõites? Ja selline on veel kooli direktor! Hämmastav eeskuju tulevastele põlvedele? Mida tema hallatavas koolis õpetatakse? Pohhuismi teiste liiklejate suhtes?Eelmise aasta detsembris oleks ta äärepealt autoga tee peale jäänud. «Tallinnast Ülemistelt hakkasin Tartu poole sõitma. Vaatasin, et 156 kilomeetrit on sõiduulatuse jääk, jõuan kenasti Tikupoissi ära (vahemaa umbes 102 kilomeetrit – toim). Aga jõudsin nipa-napa, viis protsenti akut oli alles. Sõitsin Tallinna–Tartu maanteel 30 kilomeetrit tunnis, kõik tuututasid,» muigas Tammaru.
Nüanss, millest ma kuulen esimest korda. Miks sellest ei ole siiani räägitud? Kas tulevikus peavad EV omanikud oma teekonna planeerimisel hakkama jälgima ka ilmateateid "tasuta kütuse" kokkuhoiu nimel?«Elektriauto on ka tuulele vastuvõtlikum. Kui on vastutuul, siis sisepõlemismootoriga autol mõjutab see kütusekulu vähem.»


Minu ja direktori Daciatel selleseid probleeme ei teki. Miks?Omaette küsimus on tema sõnul ka laadijate asukohad. «Kui need oleks bensiinijaamades, oleks lihtsam elektriautodele üle minna. Paned juhtme taha, lähed jood kohvi. Aga laadijad on tihtipeale kuskil mujal, pead vaatama ja mõtlema, eraldi kuhugi sõitma. Kui kohvikut ümber pole, pead talvel sel ajal autos istuma.»
Järgmine kodanik, kes krooksub oma mätta otsast ehk eramu omanik.Elektriga sõita on aga oluliselt odavam – eeldusel, et sul on kodus laadija. Tema paigaldas endale koju 11-kilovatise laadija.
MOTT!!!!«Vahel loen, et avalikes laadimispunktides on lahe ja odav laadida – see on tegelikult jura. Parem ikkagi kodus laadida, siis on see tõesti poole odavam kui sisepõlemismootoriga autole kütust osta. Laadimispunktis ei ole hinnavahe bensiiniga võrreldes väga suur,» kinnitas koolijuht.
Tsitaadid sellest artiklist https://lounapostimees.postimees.ee/810 ... -on-paigas