Kui igapäevane trajektoor on Tln tipptundide liikluses, siis arusaadav. Aga kui ei pea seal passima, siis pole kiiret ju. Ja kõigil ei ole PV katusel. Tänaste el.hindadega mulle tundub, et ei ole põhjust kiirustada neid panema.kunn24 kirjutas: 20 Sept 2024, 00:12 Üldiselt, need, kellel on oma maja ja paljudel neist ka pv paneelid, on valinud/ valimas vähemalt 1 auto omale elektrilise.
Elektriautodest
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 257
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas optimist88 »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Ping, ma pean ka nüüd ütlema, ära luuleta.ping kirjutas: 20 Sept 2024, 02:17Tagant on väljalaketoru näha ainult võimsatel mootoritel ja diislistel, ehk autodel millede heitgaasid saavad olla kõrge temperatuuriga.kunn24 kirjutas: 20 Sept 2024, 00:12 .... Kui mujalt aru ei saa, vaata nagu naist, tagant.
Tõupuhastel elektrikatel pole torusid. ...
Tagasihoidlikel, väiksemate mootoritega autodel on juba ammu sumpaotsad kõhuall peidus ja eemalt ei paista.
Fenno summutite kataloog, kus saab näha tagumise otsa erinevusi:
https://catalog.fennosteel.com/fennoste ... arch.xhtml
![]()
1. Diisli heitgaas on bensuka omast jahedam tema kõrgema kasuteguri tõttu.
2. Fenno kataloog, mille viite mulle ette torkasid, ei näita mulle mitte kui midagi.

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5524
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Mispärast siis diisli kübemefiltri puhastamise ohutustehnika eeskirjades on nõutud, et protsessi ei tohi kohapeal seistes sundkäivitada süttival või sulaval (asfalt) pinnal?kunn24 kirjutas: 20 Sept 2024, 09:28 ....
1. Diisli heitgaas on bensuka omast jahedam tema kõrgema kasuteguri tõttu.
2. Fenno kataloog, mille viite mulle ette torkasid, ei näita mulle mitte kui midagi.Ma ei hakka seal midagi valima, sina väitsid, sina esita näited valmiskujul.
Võib ka ise sobivama kataloogi valida, näiteks Bosal ja näiteid on nii palju, et sellega ei tasu netiruumi reostada.
Kataloogi sisestad auto andmed ja näed pildil, et milline on lõpupüti väljund, et kas on alla keeratud või läheb otse tagant välja.
Võrreldes sama mudeli erinevaid mootoreid näeb erinevusi.
Alla keeratud ja noortel trippidel rippuvat sumpaotsa, tagant ei pruugi olla üldse näha.
Juba 10 aasta vanusel CNG Opel Combol näiteks ei ulatu sumpa tagumine ots isegi tagarattakoopani vaid pöörab keset autot alla.

-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »


Meist mitte kaugel asuvat Norrat(Euroopa suurim naftatootja) tuuakse pidevalt näitena EV-de hulgiostjate etaloniks, kus võib igapäevaseks kasutamiseks peres olla kasvõi kolm EV-d, kuid millegipärast ei ole keegi neist loobunud igaks juhuks fossiilkütusel oleva auto igaks juhuks talvel sõitmiseks või pikemateks reisideks. Miks? Kas nad ei usalda rohepööret ja igavesti vinget EV-d või on nad kuulunud Kallase Kaja soovitusi, et kõigil peab olema kriisivaru?
Tuli millegipärast pregu meele kunagi laupäeva hommikuti telekast tulnud saade "Vaaderpass", kus ühed enda arvates lõid ja tõid turule kvaliteettööriistade sarja QVALDA ... kuni tuli lause- me käisime Hiina RV-s ja otsisime välja kvaliteettööriistade parima tootja, kellelt tellisime tööriistade valiku ehk tegelikult etiketi tööriistale. Ja mitte kõige kvaliteetsema, vaid odavama. Kuii vaatasin ja kuulasin seda kiidulaulu telekast, siis kui ehituspoodi sattusin, kiikasin ka reklaamitut. No kohe mitte millegi poolest ei erinenud teiste samasuguste hulgast. Olgu, nende tööriistade korpused olid teist värvi plastmassist.


- pancho villa
- Ehitusguru
- Postitusi: 991
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 28 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas pancho villa »
-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Eksid, panhco villa, eksid minu suhtes. Arvan, et mul on veel kusagil kaugetes ajusügavustes alles alevipoeglik mõtlemisvõime ja ei jookse iga hurraakampaaniaga kaasa nagu omaaegsed peale Aurora pauku või nagu mõned tänapäeva ullikesed(kõlavam nimi on vist planeedi Maa päästjad/ rohelised), kes otsustasid koos tšillida lihtsustatud kooliprogrammiga koolis käijaga.pancho villa kirjutas: 20 Sept 2024, 22:56 Urmas võta nüüd üks lonks palderjani ja rahune maha. Sa oled tüüpnäide kergesti mõjutatavast ullikesest, kelle jaoks meeltmööda vale on eelistatav ebamugavale tõele.


Millegipärast olen täheldanud, et kõik, kes on saanud oma diagnoosi, on viimael ajal tegijad? Miks? Kas kasvõi mingisugusegi diagnoosi saamise vajadus on kuulub ka diagnoosi alla? Mingi "polkovniku lese" sündroom?



-
- Ehitusspets
- Postitusi: 546
- Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 14 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas võhik »
- pancho villa
- Ehitusguru
- Postitusi: 991
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 28 korda
- On tänatud: 27 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas pancho villa »
Pikk jutt sitt jutt, anna andeks ei viitsinud seda tiraadi (et mitte iseloomustada muude sõnadega) läbi lugeda. Sinu probleem on kõige nägemine ainult must-valges, jätab väga lapsiku mulje.Urmas kirjutas: 20 Sept 2024, 23:40Eksid, panhco villa, eksid minu suhtes. Arvan, et mul on veel kusagil kaugetes ajusügavustes alles alevipoeglik mõtlemisvõime ja ei jookse iga hurraakampaaniaga kaasa nagu omaaegsed peale Aurora pauku või nagu mõned tänapäeva ullikesed(kõlavam nimi on vist planeedi Maa päästjad/ rohelised), kes otsustasid koos tšillida lihtsustatud kooliprogrammiga koolis käijaga.pancho villa kirjutas: 20 Sept 2024, 22:56 Urmas võta nüüd üks lonks palderjani ja rahune maha. Sa oled tüüpnäide kergesti mõjutatavast ullikesest, kelle jaoks meeltmööda vale on eelistatav ebamugavale tõele.Muide, ajalises mõttes tuleb välja, et see ametliku diagnoosiga ullike on suurema ja kiirema mõjuvõimuga kui omaaegne "partorg/külvivolinik", kes koos oma jõuguga(jüngritega) ringi hulkus. Tootva tööga nad vist ei tegelenud nagu ka Ulli-Greta ja riigi majanduse SKP-le mingit panust nende poolt ei tulnud. Eelmise riigikorra ajal oli selliste tegelinskite kohta kriminaalkoodeksis §-d tööpõlgurluse ja hulkurluse eest.
Huvitav, kui suure panuse on need purgisupi loopijad ja ennast asfaldi külge kleepijad andnud oma riigi majanduse arengusse? Kahtlustan, et nende panuse % on 0,0000 .....1%.
Millegipärast olen täheldanud, et kõik, kes on saanud oma diagnoosi, on viimael ajal tegijad? Miks? Kas kasvõi mingisugusegi diagnoosi saamise vajadus on kuulub ka diagnoosi alla? Mingi "polkovniku lese" sündroom?![]()
https://kultuur.postimees.ee/8095131/ju ... on-petskin
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Eestis olla juba täna 20 000 mikrotootjat? Ehk neil kõigil küsimus, kuidas odaval tunnil ületoodetuga võimalikult kasulikult ümber käia?optimist88 kirjutas: 20 Sept 2024, 09:15Kui igapäevane trajektoor on Tln tipptundide liikluses, siis arusaadav. Aga kui ei pea seal passima, siis pole kiiret ju. Ja kõigil ei ole PV katusel. .......kunn24 kirjutas: 20 Sept 2024, 00:12 Üldiselt, need, kellel on oma maja ja paljudel neist ka pv paneelid, on valinud/ valimas vähemalt 1 auto omale elektrilise.
- Müüa otse võrku maha - päikeselisel ajal kipub hind nullilähedane või lausa negatiivne olema.
- Salvestada statsionaarsesse akusse ja hiljem ehk ütleme keskmiselt 15 s/kWh võrku maha müüa?
Statsionaarse aku hind täna jämedalt "võtmed kätte" 1000 €/ kWh?
- Salvestada mobiilsesse akusse ja 0,2 kWh/km maha sõita?
Mobiilse aku (siin teemas nimetatakse seda elektriautoks) võtmete hind täna u 500 €/kWh. Saab ka odavamalt.
Kui naftaproduktide peal sõites on minu praktika tankimistel näidanud viimastel aastatel keskmist bensiinikulu pigem 15 s/km (sest sh on ka sõidud käruga), siis selle asendamine elektriga annab PV elektri realiseerimisel kWh väärtuseks 15/0,2=75 senti.
Seega 20 000 PV omanikku oleks potentsiaalsed EV kunded. Hetkel on meil laetavaid autosid kokku registris 11 432.
Kui igale paneelipaigaldisele eraldada esialgu vaid 1, siis oleks kohe juurde vaja oma 8 - 9 000 elektriautot..?
Siis mida sa nüüd tahad?Tänaste el.hindadega mulle tundub, et ei ole põhjust kiirustada neid panema.
Kas sa ootad, et elektrihind ( mis avalikkuse arvates on üle mõistuse kallis) peaks veel tõusma , et inimesed hakkaks PV paneele panema?
Herr xxx on siin kogu aeg mananud, et tootjate asi on tootmist ühtlustada...
Seda on aga esimeses ǰärjekorras kõige lihtsam teha akude abil. Ja minu näitest tulenevalt just pigem mobiilsete kui statsionaarsete abil..
Pigem on inimesed ära jaganud, et akude hind on langemas ja seetõttu ei kiirusta ostma...
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Paneelinduse elueaks loetakse teatavasti 25 - 35 + aastat, ehk rohkem kui auto. V.a inverter - elame näeme. Elektriauto hoolduskulud on teatavasti madalamad kui SPM autol. Akuvahetuse teema - samamoodi - elame - näeme.
Tulemuseks kukkus välja sama situatsioon nagu isand pingil, et leibkonna jooksvad aastased energiakulud rahaliselt puuduvad või on negatiivsed. Eeskätt eluasemel aga elektriautode ilmumisel sai ka selle energia siia potti lisada.
Ma tegin küll Alexelale ettepaneku, et miks nad ei võiks ka kiirlaadimisarved samuti ühisele elektri koondarvele lisada - lõpuks ju üks elektrienergia kõk? Gaasiarve ( mis ju hoopis teine energialiik) saavad nad elektriga samale arvele pandud, aga ühte osa elektrienergiast mitte? Alexela igatahes vedu ei võtnud..seda küll klienditeeninduse tasemel aga ehk on vähemalt küsimus ise liikunud edasi ka juhtkonnani. Saaks ju miski täiendava paketi mikrotootjate või auotoomanike enesega liituma meelitamiseks tekitada. Aga ega mul erilist usku sellesse ei ole - omatoodetud elektri "sõbrale müügi" 220Energial nad ju lõpetasid ära. Pealegi on see lihtsalt teoreetiline arutelu, sest nagu ma olen maininud, pole mul Eesti piires liikudes olnud vaja seni avalikke laadijaid kordagi kasutada...
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 257
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas optimist88 »
Vabandust, täpsustan - tasuvusarvutuse mõttes ei ole vahet kas muutub el. hind, PV-paigalduse hind või mobiilse aku hind.trebla kirjutas: 21 Sept 2024, 04:25Eestis olla juba täna 20 000 mikrotootjat? Ehk neil kõigil küsimus, kuidas odaval tunnil toodetuga võimalikult kasulikult ümber käia?optimist88 kirjutas: 20 Sept 2024, 09:15Kui igapäevane trajektoor on Tln tipptundide liikluses, siis arusaadav. Aga kui ei pea seal passima, siis pole kiiret ju. Ja kõigil ei ole PV katusel. .......kunn24 kirjutas: 20 Sept 2024, 00:12 Üldiselt, need, kellel on oma maja ja paljudel neist ka pv paneelid, on valinud/ valimas vähemalt 1 auto omale elektrilise.
- Salvestada statsionaarsesse akusse ja hiljem ehk ütleme keskmiselt 15 s/kWh võrku maha müüa?
Statsionaarse aku hind täna jämedalt "võtmed kätte" 1000 €/ kWh?
- Salvestada mobiilsesse akusse ja 0,2 kWh/km maha sõita?
Mobiilse aku (siin teemas nimetatakse seda elektriautoks) võtmete hind täna u 500 €/kWh. Saab ka odavamalt.
Kui naftaproduktide peal sõites on minu praktika tankimistel näidanud viimastel aastatel keskmist bensiinikulu pigem 15 s/km (sest sh on ka sõidud käruga), siis selle asendamine elektriga annab PV elektri realiseerimisel kWh väärtuseks 15/0,2=75 senti.
Siis mida ?Tänaste el.hindadega mulle tundub, et ei ole põhjust kiirustada neid panema.
Kas sa ootad, et elektrihind peaks veel tõusma , et inimesed hakkaks PV paneele panema?
Võrrelda kütusekulu või hoolduskulu eraldi on teatavasti mõttetu. Võrrelda tuleb KOGUkulusid km peale PIKAS perioodis (s.h. mobiilse aku taastamine/vahetus). Minu teada on aku kogu selle PV-EV majanduse kalleim komponent ... mis muudab kogu süsteemi tasuvusarvutuse väga akukeskseks. Kui akuteema on lahtine...
Lisaks on mobiilsesse akusse salvestamisega veel üks kitsendus, millest sa sujuvalt üle libised: mobiilne aku peaks "aktiivsetel töistel" tundides kaabli otsas passima. See eeldab, et töökoht ja elukoht langevad kokku. Kas toimub töötamine kodus või asub PV-paigaldus töökohas. Nt Urmasele ei sobi kumbki variant. Soovitate tal kaubiku katuse ja kapoti pv-ga katta?
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Kas sa " tead" või oled " kuulnud/lugenud" ?). Minu teada on aku kogu selle PV-EV majanduse kalleim komponent ... mis muudab kogu süsteemi tasuvusarvutuse väga akukeskseks. Kui akuteema on lahtine...
Lisaks on mobiilsesse akusse salvestamisega veel üks kitsendus, millest sa sujuvalt üle libised: mobiilne aku peaks "aktiivsetel töistel" tundides kaabli otsas passima. See eeldab, et töökoht ja elukoht langevad kokku.
Mina vähemalt kasutan/proovin praktikas ise. Ma kirjutasin ju kahe punkti kohta, et elame-näeme.
Ei eelda, et kohad langeks kokku .Tänavu suvel(mis kestab veel paar tundi) on elektrihinna dünaamika olnud paneeliomanikele küllaltki kasutajasõbralik - nädalavahetusel laed auto täis, sest miinushinnaga ei tasu elektrit võrku müüa. Nädala sees on majanduse tarbimine suurem ja elekter läheb võrku plusshinnaga. See on üldskeem - ei pea ju 100 % paneelidest tulema...
Kui inimese liikumismuster on vastassunaline, et auto on kogu valge aja lennus, siis ei anna see skeem samasugust efekti ja tuleb midagi teisiti teha.. statsionaarne aku aga on hetkel kallim. Kuid akutehnoloogia areneb.
Loogiliselt kunagi peax fix akud mobiilsetest odavamaks muutuma.
Ka mina pean pikka perioodi silmas .... muide pikk periood lõpeb ükskord matustega... ei pea tingimata järeltulijatele pärandama tutikat laetud akut... Aga kui üks pensionär on 30 aastat elanud ilma jooksvate energiakuludeta... siis on tal ehk olnud rohkem võimalusi miskite muude huvide jaoks...?Võrrelda tuleb KOGUkulusid km peale PIKAS perioodis
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
ping-i käest sai küsitud mis summas "investeering" tagas 0 energiakulu EUR
Vastust ei saanud
Sinu käest küsiks sama - mis summas "investeeringut" on vaja, et tagada 0 energiakulu EUR
Ilma (esialgu aga see pole kõik) selleta on jutt tühi...
Esimene kõige labasem asi oleks vaadata mitu aastat sellest "investeeringust" oleks kaetud energiakulud arvestades raha ajaväärtust
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Ühikuhinnad ja ühikute elektrilised tootlused ma ju andsin - sealt saab arvutada vajaliku mahu...
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Aga milleks siis üleüldse mingid hinnad välja tuua ja sinna juurde rääkida "nii odav" vms???
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Lihtsalt see kommentaar tõi elektriautode teema sumbutite erikujude lahkamise juurest tagasi elektriautode kasutamiskriteeriumite juurde.. eh, kui sul on juba päikesepaneelid, siis on mõistlik osta ka elektriauto...optimist88 kirjutas: 20 Sept 2024, 09:15Kui igapäevane trajektoor on Tln tipptundide liikluses, siis arusaadav. Aga kui ei pea seal passima, siis pole kiiret ju. Ja kõigil ei ole PV katusel. Tänaste el.hindadega mulle tundub, et ei ole põhjust kiirustada neid panema.kunn24 kirjutas: 20 Sept 2024, 00:12 Üldiselt, need, kellel on oma maja ja paljudel neist ka pv paneelid, on valinud/ valimas vähemalt 1 auto omale elektrilise.
St. Kui sa leiad, et autot üldse vaja on, (sest selle omamine pole tasuv) siis pigem elektriline..
Seda rida saab muidugi jätkata... päikesepaneele on mõtet paigaldada siis, kui sul oma maja juba on (sest majaomamine pole tasuv..)
Et maja omamine pole tasuv, siis saab elada ka korteris ja investeerida (ilma jutumärkideta)
Ja kui oled piisavalt investeerinud, siis saad rajada hotelli, mille sviidis ise elad ja hotelli tulud katavad muuhulgas ka su eluaseme ja söögikulud...
Ainult maksuamet tahab vist erisoodustusmaksu....?
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
2. Kui on oma maja milleks PV?
Mingid loogilised argumendid?
Või üks lähtub teisest - so nagu eelnevalt mainitud "ostad PV ja siis ostad EV, et seda EV-d PV-st tankida"
Täiesti mõistetav on nö "innovaatiline lähenemine" - ka see on argumentatsioon
Aga jätaks selle juures EUR välja ja ongi kõik korras
Või kui tuua EUR sisse siis ikka nö "adekvaatsel kujul"
PS
Võib elada ka telgis - ei puutu siinsesse konteksti...
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3105
- Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
- On tänanud: 1 korda
- On tänatud: 66 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas trebla »
Selleks et neid katta, võiks kinnisvara ise tekitada ka tulusid.
Võib osaliselt välja üürida. Aga see nõuab askeldamist ja muutuvad kulud kasvavad sellest veelgi, kulumine intensiivistub ja privaatsus saab häiritud.
Samas saab kinnisvara enese panna energiat tootma. Ja kui seda teha piisavalt palju, siis see katab oma kulud nö "ise" ja ei sega samal alal seal sees elamist...
Ning et autokasutus on lihtsalt üks energia kasutuse viise, siis on loogiline ka see siia potti kaasata.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Muidugi on loogiline, et kui on võimalus teenida tulu on see mõistlik
Aga mõistlik ainult siis kui selle tulu teenimiseks ületavad tulud kulusid ja lisaks ületavad need tulud mõne lihtsamat sorti alternatiivi tulusid
Vot selles kohas on meil erinevad arusaamad tuludest ja kuludest
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 257
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 9 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas optimist88 »
Kuulsin tuttavalt PV-EV kasutajalt.trebla kirjutas: 22 Sept 2024, 10:37Kas sa " tead" või oled " kuulnud/lugenud" ?Minu teada on aku kogu selle PV-EV majanduse kalleim komponent ...
-
- Regulaarpostitaja
- Postitusi: 79
- Liitunud: 23 Okt 2008, 14:31
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 4 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Riio12 »
Seal kogemata mainiti , et Pransusmaal on nn ev-autode tarne raskused, saksamaa kohta seda ei tõlgitud. Jääb siis tõde -43,9 % kuna autosi ei ole mida müüja. Ja uus tõde on ,et EV autosi ei osteta enam selles mahus ja neid turul enam ei soovita. Eestis oli 7% müüdud uutest autodest EV. Urmasele, Tln linnapildis muidugi Daciate osakaal versus EV on Renoo kahjuks..EH.INS. kirjutas: 19 Sept 2024, 18:19https://majandus.postimees.ee/8099265/e ... ektriautodAugustis osteti Euroopa Liidus 43,9 protsenti vähem elektriautosid kui eelmisel astal samal ajal
-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Muide, umbes seitse aasta tagasi kui sai viimati Šveitsis käidud, hämmastas mind jälle omakorda Daciate rohkus sealses linnapildis ja kiirteedel. Miks? Sealsel rahval peaks ju ometi raha olema.Riio12 kirjutas: 22 Sept 2024, 18:30 Urmasele, Tln linnapildis muidugi Daciate osakaal versus EV on Renoo kahjuks..


- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring