Käru

siia käivad üldised teemad, mis teistesse foorumitesse ei sobi
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Kasutaja A23, ma väga loodan, et sa said aru minu tänudest kasutajale RaJy. Proovi oma ajust läbi lasta minu, kunn24, RaJy jne kommentaatorite kirjutatu ja Dalai-laama mõttetera- "Õppige tundma seadusi, et teada kuidas neid õigesti rikkuda". Mitte keegi tulekustutile suvalise kuupäeva kirjutanu ja oma pookstaavid kinnituseks kirjutanu ei rikkunud seadust ehk ei olnud kohustust kontrollida sertifitseeritud asutuses. Võib olla isegi oli, kuid ise otsisin kõrvalteid bürokraatiast(seadust ostnutest). No mis teha. Kui suur % kasvõi siinsetest foorumi kasutajatest on omanud selle 1kg tulekustuti vajadust. Mul ei ole peale ülevaatuse tulekustututi olemasolu veel vaja olnud üle 25 aasta kindlasti. Ka ei mäleta ühtegi kellegi teisega olukorda, kus oleks vaja läinud autos olevat tulekustutit. Ülevalt naabri veelekke tõenäosusteooria % on suurem ehk ölevalt naabrid on meid 24 aasta jooksul rohkem uputanud kui ma olen iidvanu tulekustuteid ära visanud. ;)
Kuna ma pöördusin kommentaari alguses sinu poole, siis avaldan veel ühe saladuse, mida sa ei tohi edasi rääkida. Kui räägid, siis olen sunnitud su ära tapma. Olgu riskin ja räägin ära oma selle saladuse, mida just täna kasutasin ja olen ka varem kasutanud. Mu Dokkeril oli vaja teha põhjalik korraline hooldus, a´la rihma-, õli-, filtrite ja muude asjade korda tegemine ja kuna kohalik autoremonditöökoda pakub tehnoülevaatuse tegemist minu jaoks mõistliku tasu eest, siis olen oma Dokkeri puhul harrastanud seda varianti. Noh, kevadel müüsin oma vana Dacia romulasse, aga tollega harrastasin ülevaatusel käimisega tutvuste varianti. Asi selles, et ma nüüd ei teagi- idee järgi võib auto kerel olla roostet, aga see rooste ei tohi olla läbiv. See, et ei tohi olla läbib, on mulle arusaadav. Aga kui ülevaataja visuaalsel ülevaatamisel pistab sõrmekese roostes kohale ja selles kohas tekib auk, siis, kas see ikka oli visuaalne vaatlus või oli mingi tahtlik vigade otsimine? :scratch: ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1636
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 54 korda
On tänatud: 70 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Ülevaatuse teostajate fantaasia on vahel suht piiramatu ja sellest võiks päris pikalt pajatada. Aga vist ei ole ehitusfoorum selle koht - pigem auto24.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas A23 »

Urmas kirjutas: 22 Aug 2024, 23:13 Kasutaja A23, ma väga loodan, et sa said aru minu tänudest kasutajale RaJy. Proovi oma ajust läbi lasta minu, kunn24, RaJy jne kommentaatorite kirjutatu ja Dalai-laama mõttetera- "Õppige tundma seadusi, et teada kuidas neid õigesti rikkuda". Mitte keegi tulekustutile suvalise kuupäeva kirjutanu ja oma pookstaavid kinnituseks kirjutanu ei rikkunud seadust ehk ei olnud kohustust kontrollida sertifitseeritud asutuses. Võib olla isegi oli, kuid ise otsisin kõrvalteid bürokraatiast(seadust ostnutest). No mis teha. Kui suur % kasvõi siinsetest foorumi kasutajatest on omanud selle 1kg tulekustuti vajadust. Mul ei ole peale ülevaatuse tulekustututi olemasolu veel vaja olnud üle 25 aasta kindlasti. Ka ei mäleta ühtegi kellegi teisega olukorda, kus oleks vaja läinud autos olevat tulekustutit. Ülevalt naabri veelekke tõenäosusteooria % on suurem ehk ölevalt naabrid on meid 24 aasta jooksul rohkem uputanud kui ma olen iidvanu tulekustuteid ära visanud. ;)
Kuna ma pöördusin kommentaari alguses sinu poole, siis avaldan veel ühe saladuse, mida sa ei tohi edasi rääkida. Kui räägid, siis olen sunnitud su ära tapma. Olgu riskin ja räägin ära oma selle saladuse, mida just täna kasutasin ja olen ka varem kasutanud. Mu Dokkeril oli vaja teha põhjalik korraline hooldus, a´la rihma-, õli-, filtrite ja muude asjade korda tegemine ja kuna kohalik autoremonditöökoda pakub tehnoülevaatuse tegemist minu jaoks mõistliku tasu eest, siis olen oma Dokkeri puhul harrastanud seda varianti. Noh, kevadel müüsin oma vana Dacia romulasse, aga tollega harrastasin ülevaatusel käimisega tutvuste varianti. Asi selles, et ma nüüd ei teagi- idee järgi võib auto kerel olla roostet, aga see rooste ei tohi olla läbiv. See, et ei tohi olla läbib, on mulle arusaadav. Aga kui ülevaataja visuaalsel ülevaatamisel pistab sõrmekese roostes kohale ja selles kohas tekib auk, siis, kas see ikka oli visuaalne vaatlus või oli mingi tahtlik vigade otsimine? :scratch: ;)
Panen "kõrva taha". Ei luba küll, et ka ise hakkan seda soovitust järgima, aga hea teada ikkagi.
1-liitriseid vist ei pandagi enam autodega kaasa. Mul on tavaliselt paar tsipa suuremaid.
Ise olen näinud lähedalt 2 autopõlengut, aga ei aidanud jah väiksed käsikustutajad seal suurt midagi, ühel juhul ei saadud kapotikaant lahti ja tuli muudkui kasvas, pressis igast avast välja.

Luban, et ei räägi saladust edasi, hoiame seda siin foorumikeskkonnas turvaliselt!
Üldiselt suhtun ülevaatuse teemadesse nii, et mis puudutab turvalisust, siis seal ei aktsepteeri küll mitte mingeid mööndusi. Kui aga vanemal autol kipuvad väljaheitegaaside näitajad veid üle normi minema, siis kas selle pärast peaks inimene ikka uue auto ostma või kuluka remondi laskma teha, kui muud asjad veel ilusti toimivad. Mul endal oli kunagi kergem variant - üks udutuli ei põlenud. Kasutan seda üldse vast 1...2 x aastas, tuli lasta pirn ära vahetada, ise seda tööd tülikas teha, ei pääse lihtsalt ligi. Küll aga olen näinud ülevaatuse järjekorras ees olnud autol olid šarniirid kaltsudega kinni seotud, omanik tõi põhjenduseks, et kummimuhvid läksid katki. :) Saadeti muidugi pikalt. Teine juhtum, ühel ülevaatusele soovijal oli auto roosteplekke täis, täiesti otseses mõttes nagu kirju lehm. Ja ei olnud rahul, et ülevaatusele keelduti võtmast, tükk aega vaidles.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas Urmas »

A23 kirjutas: 22 Aug 2024, 23:45.
1-liitriseid vist ei pandagi enam autodega kaasa. Mul on tavaliselt paar tsipa suuremaid.
Ise olen näinud lähedalt 2 autopõlengut, aga ei aidanud jah väiksed käsikustutajad seal suurt midagi, ühel juhul ei saadud kapotikaant lahti ja tuli muudkui kasvas, pressis igast avast välja.
Ja mis oli/oleks olnud efekt kui oleks olnud 1l või suurematest kustutitest? Mitte mingit efekti nagu ise kirjeldasid. Ja mis mõte on sel juhul nende tulekustutite kuupäeva järgimisest? Vaat selliste mõtetuste puhul tulebki mul Dalai-laama mõttetera alati meelde. Loodan, et rahalisest kokkuhoiust saate vist ise aru. Kõik suured summad on on väikeste summade liitmise tulemus! ;)
Ja nüüd tõstame selle 1l tulekustuti valmisolku vajaduse veel EV-de teemasse ja arrutleme, et kui hästi me saame EV akude põlemgugaga hakkama 1kg pulberkustutiga. Pritsumehedki ei saa jagu, aga ülevaatusel peab sääsesutsu koha leevenduseks 1 liitrine 80* Stroh pagasnikus olema. ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas A23 »

Urmas kirjutas: 23 Aug 2024, 00:17
A23 kirjutas: 22 Aug 2024, 23:45.
1-liitriseid vist ei pandagi enam autodega kaasa. Mul on tavaliselt paar tsipa suuremaid.
Ise olen näinud lähedalt 2 autopõlengut, aga ei aidanud jah väiksed käsikustutajad seal suurt midagi, ühel juhul ei saadud kapotikaant lahti ja tuli muudkui kasvas, pressis igast avast välja.
Ja mis oli/oleks olnud efekt kui oleks olnud 1l või suurematest kustutitest? Mitte mingit efekti nagu ise kirjeldasid. Ja mis mõte on sel juhul nende tulekustutite kuupäeva järgimisest? Vaat selliste mõtetuste puhul tulebki mul Dalai-laama mõttetera alati meelde. Loodan, et rahalisest kokkuhoiust saate vist ise aru. Kõik suured summad on on väikeste summade liitmise tulemus! ;)
Ja nüüd tõstame selle 1l tulekustuti valmisolku vajaduse veel EV-de teemasse ja arrutleme, et kui hästi me saame EV akude põlemgugaga hakkama 1kg pulberkustutiga. Pritsumehedki ei saa jagu, aga ülevaatusel peab sääsesutsu koha leevenduseks 1 liitrine 80* Stroh pagasnikus olema. ;)
EV akude põlemise teemal parafraseeriks Su enda väljaütlemist, mida fossiilidega seoses kasutasid:
Mul pole aku põlenud ja pole ka juhtunud nägema, et kellelgi põleks ;)
Ja järeldus seega - EV akud ei põlegi?
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12023
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 378 korda
On tänatud: 419 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas Urmas »

A23 kirjutas: 23 Aug 2024, 00:47 EV akude põlemise teemal parafraseeriks Su enda väljaütlemist, mida fossiilidega seoses kasutasid:
Mul pole aku põlenud ja pole ka juhtunud nägema, et kellelgi põleks ;)
Ja järeldus seega - EV akud ei põlegi?
Möh, mis mõtteavaldus nüüd see oli? :scratch: ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas A23 »

Urmas kirjutas: 23 Aug 2024, 01:22
A23 kirjutas: 23 Aug 2024, 00:47 EV akude põlemise teemal parafraseeriks Su enda väljaütlemist, mida fossiilidega seoses kasutasid:
Mul pole aku põlenud ja pole ka juhtunud nägema, et kellelgi põleks ;)
Ja järeldus seega - EV akud ei põlegi?
Möh, mis mõtteavaldus nüüd see oli? :scratch: ;)
See oli nali. Aga väike müks ka Sinu varasemale väljaütlemisele ;)
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1636
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 54 korda
On tänatud: 70 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Sai ka oma uut käru tutkitud veits. Ja ülla-ülla - tagumise käigu tuled ei põle. Helistasin oma konksupaigaldajale, et mis värk on. Vastus oli selline, et varemalt ei olnud kärudel üldse tagurpidikäigu tulesid ja selle funktsiooni kasutamine vajab PIN13 pistikut. Paraku on 99% kasutusel olevatest pistikutest PIN7 pistikuga ja pole võimalik neid tagurdustulesid kasutada. Normaalse ajuga ülevaataja saab aru.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Väide, et 99%, on debiilne. Alates aastast ca 2000 (st ligi 25 a ehk põlvkond tagasi) tulid kõik vähedegi aktsepteeritavate tootjate originaalkonksud 13- klemmiste pistikutega. 7-klemmi on tootjate poolt ammu unustatud. Põhjus oli lihtne, 13 klemmi tagavad haagissuvilate toite ja akude laadimise vedukilt ja tagurdustuled, mis on pimedas ülivajalikud.

Ülevaatajad lähtuvad määrustest ja kui sel on kirjas, et käru küljes olevad KÕIK tuled peavad põlema, siis nii ongi. Kas kuula selle ohmu (kus saare pealt selline on elanud?) juttu, halise kaasa või lase asi teha nii nagu on juba ammu autod tehtud.
Juhe teab kõike.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 23 Aug 2024, 22:50 Väide, et 99%, on debiilne. Alates aastast ca 2000 (st ligi 25 a ehk põlvkond tagasi) tulid kõik vähedegi aktsepteeritavate tootjate originaalkonksud 13- klemmiste pistikutega. 7-klemmi on tootjate poolt ammu unustatud. Põhjus oli lihtne, 13 klemmi tagavad haagissuvilate toite ja akude laadimise vedukilt ja tagurdustuled, mis on pimedas ülivajalikud.

Ülevaatajad lähtuvad määrustest ja kui sel on kirjas, et käru küljes olevad KÕIK tuled peavad põlema, siis nii ongi. Kas kuula selle ohmu (kus saare pealt selline on elanud?) juttu, halise kaasa või lase asi teha nii nagu on juba ammu autod tehtud.
Siin on kõik õige aga tahaksin lisada, et "tagurdustulede" üle arutades on jäänud tähelepanuta, et "kõikide tulede" alla kuulub suurtes haagisetuledes ka tagumine udutuli, mis samamoodi peab ülevaatusel põlema.
Pilt
Pilt
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas A23 »

ping kirjutas: 24 Aug 2024, 00:37
kunn24 kirjutas: 23 Aug 2024, 22:50 Väide, et 99%, on debiilne. Alates aastast ca 2000 (st ligi 25 a ehk põlvkond tagasi) tulid kõik vähedegi aktsepteeritavate tootjate originaalkonksud 13- klemmiste pistikutega. 7-klemmi on tootjate poolt ammu unustatud. Põhjus oli lihtne, 13 klemmi tagavad haagissuvilate toite ja akude laadimise vedukilt ja tagurdustuled, mis on pimedas ülivajalikud.

Ülevaatajad lähtuvad määrustest ja kui sel on kirjas, et käru küljes olevad KÕIK tuled peavad põlema, siis nii ongi. Kas kuula selle ohmu (kus saare pealt selline on elanud?) juttu, halise kaasa või lase asi teha nii nagu on juba ammu autod tehtud.
Siin on kõik õige aga tahaksin lisada, et "tagurdustulede" üle arutades on jäänud tähelepanuta, et "kõikide tulede" alla kuulub suurtes haagisetuledes ka tagumine udutuli, mis samamoodi peab ülevaatusel põlema.
Pilt
Pilt
:hello:
Tagumine udutuli on 7-pinnise lahendusega toimiv. Just sai ka ülevaatusel ära "testitud"
eerik2
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2024, 00:19
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas eerik2 »

10-12 pin'id on ikka natuke teised..
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Vastav standard tuli välja juba 1987. https://www.erich-jaeger.com/en/product ... pplication
13-klemmised pesad/ pistikud on palju korralikumalt valmistatud võrreldes 7-klemmistega, mis on täielik rämps ja tuleks vältida. Näiteks on seal täielikult jäetud tagamata selliste liidete IP nõue ja kaablite mehaaniline kinnitamine.

9 ja 10 on joonisel valed või pole täpsustatud (10 on eriti räme viga, viib tõsiste jamadeni, kui pole järgitud), PIng võiks selle ära koristada.
Vaata lingitud viite tabelit.
10-lülitatatav toide (nn laadimine, 15)
9-pidev toide (30)

Viide õigele PESAskeemile tagantvaates (pistik on peegelpildis, järgida klemmide numbreid):
Pilt

Lisas pilt bemmi kärutulede ja toitemoodulist.
BMW G31 kärutuled.PNG
Viimati muutis kunn24, 24 Aug 2024, 11:53, muudetud 4 korda kokku.
Juhe teab kõike.
Walterscheid
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 114
Liitunud: 18 Jaan 2019, 09:44
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 7 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas Walterscheid »

On olnud kahe autoga probleem, et auto enda tagumine udutuli ei tööta, pirnid terved jne. Lahendus on 7 pin-ises pesades, kus vähe peenematel pesadel on sees lihtne kontaktlüliti, mis katkestab auto udutule ringi ära, kui käru järgi on. See lüliti jääb kinni või on soolast nii ära mädanenud, et ei toimi enam.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

See lahendus on selleks, et autole anda infot käru järgioleku kohta (muudetakse juhiabide toimimist). Uuematel kontrollitakse lihtsalt järgi ühendatud ahelate takistusi. Minu praktikas pole BMW or konksudel kunagi olnud tag udutule katkestusi.
See, et käru tulede kontroll, käru järgiühenduse tuvastamine toimiksid nagu peab, ei tohi kärude puhul kasutada Hiina laiatarbe juhtmooduleid. Lisatud BMW skeemil on näha, et plokile ei võeta infot tulede juhtmetelt, vaid tuleb mööda andmesiini. Kui paigaldaja-tüüp tahab hakata ühendama tulede külge, tuleb öelda:NO- NO! Näiteks LED-tagatulede toitevool võib olla nii mahapiiratud, et käru hõõglampe ei saa selle kaudu toita.
Reeglina tuleb käruelektri lisamise järel muuta auto konfiguratisooni. Kõik on sellised tööd, et tuleb teha originaalseadmetega või esinduses.

Veidi uurisin Pingi skeemi url-i, see on Brentexi oma. Samuti on selline ka Tiki-l.
Kuid enam-vähem õige on Respol. Parandada tuleb seal "Auto pistikul" asemel:"Auto pesal" ja klemm 12 on ametlikult "not used", kuid seal on mingi soga.
https://www.respo.ee/et/pistiku-skeem/1 ... tiku-skeem
Juhe teab kõike.
Walterscheid
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 114
Liitunud: 18 Jaan 2019, 09:44
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 7 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas Walterscheid »

kunn24 kirjutas: 24 Aug 2024, 10:23 See lahendus on selleks, et autole anda infot käru järgioleku kohta (muudetakse juhiabide toimimist). Uuematel kontrollitakse lihtsalt järgi ühendatud ahelate takistusi. Minu praktikas pole BMW or konksudel kunagi olnud tag udutule katkestusi.
Minu jutt oli vanade (kuni 2010a) ja lihtsamate autode kohta, seal pole minul käru mooduleid ega juhiabi süsteeme olnud. Point oli selles, et kui keegi maadleb sama probleemiga auto puhul, siis pole vaja auto enda elektrisüsteemi lahkama hakata.
Siin üleval servas näha see lüliti
Pilt
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Muud ei hakka selles jamas analüüsima (juba tehtud), kuid see lüliti ja pesa ei vasta mingitele soolvee sees ligunemise nõuetete (IP 68). Kui sellise rämspsu sinna külge keerata lased, ära siis aasta pärast käru ühendades imesta ja hädalda. Kiudjuhmeid otse selliste poltide alla ühendada ei tohi. Proovi omale selgeks teha, et poes müüdavat sodi ei ole kohustust su auto külge panna.

Ja kui hakkad ajama huvitavat juttu, et 2010 ei olnud juhiabisid ja or konksusüteemi, siis meil pole milleski rääkida- sa lihtsalt ei valda teemat, näiteks parkimisabi (kas või juurde tellitavana) oli kindlasti ja käruga tuleb tagumine välja lülitada.
Juhe teab kõike.
Walterscheid
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 114
Liitunud: 18 Jaan 2019, 09:44
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 7 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas Walterscheid »

Minu odavatel rahvaautodel pole olnud (ainult abs) ja pole vaja vastupidist tõestada. Mis teha, kui autot ostes juba selline pistik küljes, ei saa selle rämpsu paigaldamise süüd ka endale võtta. Kusjuures need pistikud on eelmistel omanikel autoga esindustest kaasa tulnud.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Auto mark, mudel, aasta? See, et keegi sinna midagi külge käkerdas (kas või esinduse sildi all), ei tähenda, et tehaselahendusena peaks sellele tuginema. Eespool korra ütlesin (kas ei jõudnud kohale?), et konksusüsteemide puhul on tehase lahendus ja Hiina käkk. Tehase lahendus on korrektselt integreeritud, käkk kuidagi külge klemmitud, et midagi veidi töötaks.

Kui ma A24-st otsisin kriteeriumite 2010 ja konks järgi, ei leidnud mitte ühtegi autot, mille lisadeks oleks VAID ABS ja selle ajakriteeriumiga ei ole mitte ühtegi masinat, millel oleks ilma elektroonikata platvorm.
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... =otsi&ak=0
Ehk, kui jätkuvalt midagi väidad, väidan et sa ei tunne asja ja rohkem selle asja peale aega raiskama ei soostu.
Juhe teab kõike.
Walterscheid
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 114
Liitunud: 18 Jaan 2019, 09:44
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 7 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas Walterscheid »

Juba kahetsen, et enda kunagist avastust teistele jagasin. Ega ma enam aru ei saa, mille vastu võitled? Ei usu, et osad käru pesad katkestavad auto tagumise udutule? Googelda näiteks : 7 pin fog light cut out või 7 pin fog light switch
Üks näide minimaalsete juhiabidega autost: Subaru Forester 2007a. SG kere, 2.0l vabalthingaval oli ainult abs, polnud muid abisid, isegi mitte kaapeväldikut ega parkimisandureid.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5524
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 106 korda
On tänatud: 267 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas ping »

Walterscheid kirjutas: 24 Aug 2024, 10:19 On olnud kahe autoga probleem, et auto enda tagumine udutuli ei tööta, pirnid terved jne. Lahendus on 7 pin-ises pesades, kus vähe peenematel pesadel on sees lihtne kontaktlüliti, mis katkestab auto udutule ringi ära, kui käru järgi on. See lüliti jääb kinni või on soolast nii ära mädanenud, et ei toimi enam.
Lüliti pistikupesas tagaudu ahelas oli 80 ja 90 Saksa autodel väga tavaline.
Kallimates pesades (Hella) olid sees tihendusega mikrolülitid ja odavamates lahtised klemmid.
Meie oludes lahtised lülitid mädanesid esimesel talvel ära ja ülevaatuselt saadeti omanik tagasi tagatulesid korrastama.
Remondiks ei hakatud muidugi uut kallist pesa tellima vaid ühendati lüliti otsad kokku.

(See lüliti oli 90'datel, kui kroon veel kallis oli, üks vägagi tulus tulukoht autoelektrikule ja neid on ümberühendatud vast sadu.)
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
eerik2
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 95
Liitunud: 04 Veebr 2024, 00:19
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas eerik2 »

kunn24 kirjutas: 23 Aug 2024, 22:50 Väide, et 99%, on debiilne. Alates aastast ca 2000 (st ligi 25 a ehk põlvkond tagasi) tulid kõik vähedegi aktsepteeritavate tootjate originaalkonksud 13- klemmiste pistikutega. 7-klemmi on tootjate poolt ammu unustatud. Põhjus oli lihtne, 13 klemmi tagavad haagissuvilate toite ja akude laadimise vedukilt ja tagurdustuled, mis on pimedas ülivajalikud.
Haagissuvilate toite jms. jaoks kasutatakse siiani laialdaselt kahte erinevat 7-pin pistikut. Väga levinud Rootsis. Päris palju neid paare ümber ehitatud 13-pin versiooniks. Puutusin kokku ka ühe hübriidiga, kus puudus 13-pin pesas 'ignition live' ja esindus keeldus seda ka ühendamast, samas 'permanent live' oli täiesti olemas. Omanik soovis autosuvilat vedada..
trailer-plug-wiring-diagram-13-pin-trailer-socket.jpg
(pildil on küll märked UK aga muidu sama, mis Skandinaavias)
kunn24 kirjutas: 24 Aug 2024, 10:23 See lahendus on selleks, et autole anda infot käru järgioleku kohta (muudetakse juhiabide toimimist). Uuematel kontrollitakse lihtsalt järgi ühendatud ahelate takistusi. Minu praktikas pole BMW or konksudel kunagi olnud tag udutule katkestusi.
See, et käru tulede kontroll, käru järgiühenduse tuvastamine toimiksid nagu peab, ei tohi kärude puhul kasutada Hiina laiatarbe juhtmooduleid. Lisatud BMW skeemil on näha, et plokile ei võeta infot tulede juhtmetelt, vaid tuleb mööda andmesiini. Kui paigaldaja-tüüp tahab hakata ühendama tulede külge, tuleb öelda:NO- NO! Näiteks LED-tagatulede toitevool võib olla nii mahapiiratud, et käru hõõglampe ei saa selle kaudu toita.
Reeglina tuleb käruelektri lisamise järel muuta auto konfiguratisooni. Kõik on sellised tööd, et tuleb teha originaalseadmetega või esinduses.

Veidi uurisin Pingi skeemi url-i, see on Brentexi oma. Samuti on selline ka Tiki-l.
Kuid enam-vähem õige on Respol. Parandada tuleb seal "Auto pistikul" asemel:"Auto pesal" ja klemm 12 on ametlikult "not used", kuid seal on mingi soga.
https://www.respo.ee/et/pistiku-skeem/1 ... tiku-skeem
Konksu elektri jaoks on rohkem, kui kaks lahendust. BMW elektrisüsteem on paraku üks haigemaid sünnitisi... Olen paigaldanud konksusid ka täiesti tutikatele masinatele. Kasutusel on nii releeplokid, kui CAN-plokid. LED-tuledega ei ühendatagi otse midagi, kõik käib läbi ploki. Ploki releelülitused tarbivad olematu voolu ja ei mõjuta muud elu. Viimane paigaldatud konks oli mõni nädal tagasi 2016 Santa-Fe, LED tagatuledega. Respo skeem on täiesti korrektne. Osadel autodel on näidikupaneelil märgutuli käru jaoks. Mõni auto lülitab ka välja tagurdusandurid. Auto konfiguratsiooni pole küll ühelgi muutnud, kui just selleks ei pea tagurdusanduritele konksu õpetamist..

P.S. Autoelektrikutele toob tänapäeval leiva lauale valdavalt VAG-grupp, saksa ja prantsuse autod... Jaapanlasi on ikka vähe.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas A23 »

Eelmise autoga sai 7-pinnisega asjad ilusti aetud, laenutusest, kust tavaliselt kerghaagiseid võtsin, olid kõik 7-pinnised.
Uuel autol küll paigaldaja soovitas 13-pinnist, aga pidasin seda pigem nendepoolseks turundustrikiks ja jäin 7'se juurde. Vabanduseks niipalju, et põhjenduseks toodi eelkõige haagissuvila, mille veadamise võimaluse oma vaimusilmas välistasin.
Aga ei läinud paigaldusest kuud aegagi mööda, kui tekkis mõte minna kursustele ja osta suurem käru.
Nüüd selge, et järgmisele autole peab panema 13-pinnise või siis kohe valida tehasepaigaldusega.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3183
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 119 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

7-pinnisega, 13-pinnist- mis jama see veel on? :D
Millise loogika alusel võis olla 13-klemmine turundustrikk? :scratch:
Juhe teab kõike.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1098
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 20 korda
On tänatud: 35 korda

Re: Käru

Lugemata postitus Postitas A23 »

kunn24 kirjutas: 27 Aug 2024, 13:09 7-pinnisega, 13-pinnist- mis jama see veel on? :D
Millise loogika alusel võis olla 13-klemmine turundustrikk? :scratch:
Loogika selles, et 13-pinnine oli 50€ kallim. Tollal ei vaevunud kahjuks sügavamat taustauuringut tegema. eeldasin, et 7-pin on mulle piisav. Nüüd vahetust pakuti 250 vms eest + pool päeva raisus.
Takkajärgi põdemisel pole mõtet, järgmis autoga saab kogemusest õppida.
Vasta