Fossiilidel on sama võimsus nii auto dokumentatsioonis kui ARKis. Kas fossiilid on suutelised max võimsusega 30 min sõitma? Seal on ju soojaeraldus veelgi suurem.ping kirjutas: 21 Aug 2024, 21:19ARK kuvab võimsuse, millega jõuagregaat on võimeline pidevalt 30 minuti jooksul töötama.kunn24 kirjutas: 21 Aug 2024, 18:42 Roheporno rohkem. On antud erineva koormusgraafiku võimsused, 1 on lühiajaline võimsus (saab kasutada kiirendmisel, pärast mida tuleb paar min rahulikult kulgeda, et aku- inverter- mootor jahtuksid (neil on tavaliselt vesijahtus, kuid sooja äraviimiseks läheb aega), teine on kestvam võimsus, mida saad kasutada piirkiirusega sõitmisel. Ise ei pea sõidustiili korrigeerima, erinevates sõlmedes on lademes temperatuurikontrolle ja vastavalt piiratakse.
Allikaid ei otsinud, võib olla ebatäpsusi, kuid umbes nii see on.
Kõik seadmed kuumenevad koormuse mõjul ja kui "elektri taastamise" kasutegur on näiteks 90% ja tarbitav võimsus on 100kW, siis eralduv soojus on 10kW, mis tuleb kuidagi ära jahutada.
Suured reklaaminumbrid näitavad ainult lühiaegset kiirendusvõimet sirgel, mitte pideva "käru mäkke" vedamise kiirust.
Ka kiiruse tõustes tekkiva õhutakistuse ületamine on "mäkke vedamine" ja ARK võimsuse number annab aimu, et millise kiirusega suudab auto pidevalt kiirteel sõita ja kas see ka maanteel suudab käru vedada.
Viimasel rajapäeval leidus üks julge ja sõideti lõpuks "kiire" Teslaga (Model3) ka Pärnuringil aga tulemus jäi kiireima aja, esimese saja, viimase tulemusele alla ca 5 sek, ajaga 1.30 mis nii raske auto tegelike sõiduomaduste kohta võidusõidul, kus reklaamnumbrid ei aita, ütleb nii mõndagi.
![]()
Elektriautodest
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5524
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Ei ole vahet, et mis ühikutes mõõdetakse, peaasi on et sarnaste asjade mõõtmiseks (võrdlemiseks) kasutatakse samasugust joonlauda.A23 kirjutas: 21 Aug 2024, 22:01Fossiilidel on sama võimsus nii auto dokumentatsioonis kui ARKis. Kas fossiilid on suutelised max võimsusega 30 min sõitma? Seal on ju soojaeraldus veelgi suurem.ping kirjutas: 21 Aug 2024, 21:19ARK kuvab võimsuse, millega jõuagregaat on võimeline pidevalt 30 minuti jooksul töötama.kunn24 kirjutas: 21 Aug 2024, 18:42 Roheporno rohkem. On antud erineva koormusgraafiku võimsused, 1 on lühiajaline võimsus (saab kasutada kiirendmisel, pärast mida tuleb paar min rahulikult kulgeda, et aku- inverter- mootor jahtuksid (neil on tavaliselt vesijahtus, kuid sooja äraviimiseks läheb aega), teine on kestvam võimsus, mida saad kasutada piirkiirusega sõitmisel. Ise ei pea sõidustiili korrigeerima, erinevates sõlmedes on lademes temperatuurikontrolle ja vastavalt piiratakse.
Allikaid ei otsinud, võib olla ebatäpsusi, kuid umbes nii see on.
Kõik seadmed kuumenevad koormuse mõjul ja kui "elektri taastamise" kasutegur on näiteks 90% ja tarbitav võimsus on 100kW, siis eralduv soojus on 10kW, mis tuleb kuidagi ära jahutada.
Suured reklaaminumbrid näitavad ainult lühiaegset kiirendusvõimet sirgel, mitte pideva "käru mäkke" vedamise kiirust.
Ka kiiruse tõustes tekkiva õhutakistuse ületamine on "mäkke vedamine" ja ARK võimsuse number annab aimu, et millise kiirusega suudab auto pidevalt kiirteel sõita ja kas see ka maanteel suudab käru vedada.
Viimasel rajapäeval leidus üks julge ja sõideti lõpuks "kiire" Teslaga (Model3) ka Pärnuringil aga tulemus jäi kiireima aja, esimese saja, viimase tulemusele alla ca 5 sek, ajaga 1.30 mis nii raske auto tegelike sõiduomaduste kohta võidusõidul, kus reklaamnumbrid ei aita, ütleb nii mõndagi.
![]()
Ja 30 min võrdlus sobib hetkel kõige paremini ostjale, sõidusisepõletajatega võrdlemiseks.
(Traktorid/veoautod peavad mitmeid tunde järjest koormat vedama ja seetõttu nende ostjaid niisama lihtsalt petta ei saa, sest see selgub kohe kui masin tööd teha ei jõua).
Ostja meelitamiseks reklaamis võib tootja suvalisi numbreid näidata, või vastupidi väiksemaid numbreid maksusoodustuste saamiseks.
E-autol võib ju reklaamtekstis olla näidatud (kiirenduse kiitmiseks) suur võimsus aga kui pidev võimsus on ainult 70kW, siis selline auto ei suuda füüsiliselt Tallinn-Tartu maanteel sõita 110km/h kiirusega Tikupoisini, kõrge tendiga järelhaakega.
Või läbima sama teekonda lahtises tuisulumes.
Vanemaid võimsusühikuid "hobujõudusid", on palju erinevaid, erinevate nähtuste mõõtmiseks:
https://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower
Sellest erinev on "maksuhobujõud":
https://en.wikipedia.org/wiki/Tax_horsepower
Mitmed riigid nõudsid sõiduautode numbrimärkide ostmise ja uuendamise tasu maksustatavate hobujõudude alusel. Maksuhobujõu reitingut ei arvutatud mitte mootori tegeliku võimsuse , vaid silindri mõõtmetel põhineva matemaatilise valemi alusel.
Kahekümnenda sajandi alguses oli maksuvõim suhteliselt lähedal tegelikule võimule; sisepõlemismootori arenedes muutus aga tegelik võimsus kümne või enam korda suuremaks kui nominaalne maksustatav võimsus.

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
Või läbima sama teekonda lahtises tuisulumes.
[/quote]
…..kas on olemas vastavad testid ja ka automark? Kui ei , siis järjekordne niiske ja leige jutumula…..
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 6391
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 89 korda
- On tänatud: 142 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Küülaline »
Kui suur Sapika ja Žiguli 01 võimsus oli?ping kirjutas: 22 Aug 2024, 12:30 kui pidev võimsus on ainult 70kW, siis selline auto ei suuda füüsiliselt Tallinn-Tartu maanteel sõita ... lahtises tuisulumes
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2058
- Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
- On tänanud: 83 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas aero »
Ma ei näe siin uut infot. V.a. et tavaline (enamvähem kruntvärvi-) hall toon on ümbernimetatud, see on nüüd haruldane "Nardo Gray"

Rohetsirkus kW-de ümber - no ok, veiderdage terviseks. Imestan vaid, et Cupra teeb seda aga VAG jätab võimaluse kasutamata.
E: ma viitasin tootjaga/esindusega seotud veebilehele kust ei leia 70 kW mudelit.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Viide ju oli, et tootja ei tea midagi
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 6391
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 89 korda
- On tänatud: 142 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Küülaline »
Nendegagi sõideti talvel Tartusse, aga isand ping väidab, et 70 kW võimsusega autoga ei saa.
-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
No kuulge, osad siinse foorumi kasutajad, kas teil hakkavad juba ilmnema esimesed dementsuse sümptomid ja lühimälu kadunud, et ei mäleta kui VW grupile(?) tehti hiigeltrahvid diiselmootori(?) mingite näitajatega nihverdamise eest. Kus kohast on pärit teie naiivne arvamus, et sedasama ei hakka tegema või juba ei tee ka EV-de tootjad?aero kirjutas: 22 Aug 2024, 17:29 Rohetsirkus kW-de ümber - no ok, veiderdage terviseks. Imestan vaid, et Cupra teeb seda aga VAG jätab võimaluse kasutamata.

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2058
- Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
- On tänanud: 83 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas aero »
Õige jah. Sama grupi sees nii erinevad lǎhenemised.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Ikkagi ... kas oled juhtunud kusagilt lugema, et selle võimsusega, mis fossiilsõiduautol ARK'is kirjas (= tehaseandmetega) on tehase poolt lubatud järjest 30 min sõita?ping kirjutas: 22 Aug 2024, 12:30Ei ole vahet, et mis ühikutes mõõdetakse, peaasi on et sarnaste asjade mõõtmiseks (võrdlemiseks) kasutatakse samasugust joonlauda.A23 kirjutas: 21 Aug 2024, 22:01Fossiilidel on sama võimsus nii auto dokumentatsioonis kui ARKis. Kas fossiilid on suutelised max võimsusega 30 min sõitma? Seal on ju soojaeraldus veelgi suurem.ping kirjutas: 21 Aug 2024, 21:19ARK kuvab võimsuse, millega jõuagregaat on võimeline pidevalt 30 minuti jooksul töötama.kunn24 kirjutas: 21 Aug 2024, 18:42 Roheporno rohkem. On antud erineva koormusgraafiku võimsused, 1 on lühiajaline võimsus (saab kasutada kiirendmisel, pärast mida tuleb paar min rahulikult kulgeda, et aku- inverter- mootor jahtuksid (neil on tavaliselt vesijahtus, kuid sooja äraviimiseks läheb aega), teine on kestvam võimsus, mida saad kasutada piirkiirusega sõitmisel. Ise ei pea sõidustiili korrigeerima, erinevates sõlmedes on lademes temperatuurikontrolle ja vastavalt piiratakse.
Allikaid ei otsinud, võib olla ebatäpsusi, kuid umbes nii see on.
Kõik seadmed kuumenevad koormuse mõjul ja kui "elektri taastamise" kasutegur on näiteks 90% ja tarbitav võimsus on 100kW, siis eralduv soojus on 10kW, mis tuleb kuidagi ära jahutada.
Suured reklaaminumbrid näitavad ainult lühiaegset kiirendusvõimet sirgel, mitte pideva "käru mäkke" vedamise kiirust.
Ka kiiruse tõustes tekkiva õhutakistuse ületamine on "mäkke vedamine" ja ARK võimsuse number annab aimu, et millise kiirusega suudab auto pidevalt kiirteel sõita ja kas see ka maanteel suudab käru vedada.
Viimasel rajapäeval leidus üks julge ja sõideti lõpuks "kiire" Teslaga (Model3) ka Pärnuringil aga tulemus jäi kiireima aja, esimese saja, viimase tulemusele alla ca 5 sek, ajaga 1.30 mis nii raske auto tegelike sõiduomaduste kohta võidusõidul, kus reklaamnumbrid ei aita, ütleb nii mõndagi.
![]()
Ja 30 min võrdlus sobib hetkel kõige paremini ostjale, sõidusisepõletajatega võrdlemiseks.
(Traktorid/veoautod peavad mitmeid tunde järjest koormat vedama ja seetõttu nende ostjaid niisama lihtsalt petta ei saa, sest see selgub kohe kui masin tööd teha ei jõua).
Ostja meelitamiseks reklaamis võib tootja suvalisi numbreid näidata, või vastupidi väiksemaid numbreid maksusoodustuste saamiseks.
E-autol võib ju reklaamtekstis olla näidatud (kiirenduse kiitmiseks) suur võimsus aga kui pidev võimsus on ainult 70kW, siis selline auto ei suuda füüsiliselt Tallinn-Tartu maanteel sõita 110km/h kiirusega Tikupoisini, kõrge tendiga järelhaakega.
Või läbima sama teekonda lahtises tuisulumes.
Vanemaid võimsusühikuid "hobujõudusid", on palju erinevaid, erinevate nähtuste mõõtmiseks:
https://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower
Sellest erinev on "maksuhobujõud":
https://en.wikipedia.org/wiki/Tax_horsepowerMitmed riigid nõudsid sõiduautode numbrimärkide ostmise ja uuendamise tasu maksustatavate hobujõudude alusel. Maksuhobujõu reitingut ei arvutatud mitte mootori tegeliku võimsuse , vaid silindri mõõtmetel põhineva matemaatilise valemi alusel.
Kahekümnenda sajandi alguses oli maksuvõim suhteliselt lähedal tegelikule võimule; sisepõlemismootori arenedes muutus aga tegelik võimsus kümne või enam korda suuremaks kui nominaalne maksustatav võimsus.![]()
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Nt elektrikas nõuab 110'ga 25kW võimsust (mitte üle). Kütusekulu kasvu võtame 50%, fossiili analoogi põhjal.kaimagk kirjutas: 22 Aug 2024, 15:35 E-autol võib ju reklaamtekstis olla näidatud (kiirenduse kiitmiseks) suur võimsus aga kui pidev võimsus on ainult 70kW, siis selline auto ei suuda füüsiliselt Tallinn-Tartu maanteel sõita 110km/h kiirusega Tikupoisini, kõrge tendiga järelhaakega.
Või läbima sama teekonda lahtises tuisulumes.
…..kas on olemas vastavad testid ja ka automark? Kui ei , siis järjekordne niiske ja leige jutumula…..
Siis koos käruga tuleks 37,5kW. Kõrget tenti ise ei kasuta, eks selle puhul võib kõrgem tulla küll, aga 70kW peaks ikka piisama.
Ise kaldun arvama, et see elektrikate masendav käruvõimekus on pigem aku teemaga seotud, et "range" ebarahuldavalt väikseks ei läheks.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5524
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Teemas kirjutasin ju kõrge tendiga haagise vedamisest Tartu maantee kiirteeosal.
Elektriautode omanikud on võrdlenud energiakulu suurenemist ja täisõrge kerghaagise vedamisel kiirusel 90km/h tõuseb energiakulu ca 25kWh/100km võrra, mis vastab ka minu kogemusele.
Oma isiklikest kogemustest.
Omal peetud ca 70 auto jooksul on mul olnud aegade jooksul 8 erinevat ca 50kW masinat, milledega olen vedanud haagist ka pikemaid otsi.
*) Madalat kasthaagist ca 95km/h.
*) Voolujoonelist paati saab vedada ca 80km/h.
*) Kõrge tendiga haagist kuni 75km/h.
Kõrge haagise vedamisel sõltub kütusekulu ka veduki kõrgusest, et kas haagis mahub veduki tuulekotti mis vähendab õhu turbulentsi.
Ehk madala autoga haagist vedades suureneb energiakulu rohkem kui kõrge autoga vedades.
Kuna õhutakistus suureneb võrdeliselt kiiruse ruuduga aga võimsustarve õhutakistuse ületamiseks kiiruse kuubiga, siis Tall-Tartu maantee kiirtee alas, ühtlases liiklusvoos harjumuspäraselt sõites kiirusega 110-120km/h on energiakulu haagisega vastavalt oluliselt suurem, kui aeglaselt sõites.
https://et.wikipedia.org/wiki/%C3%95hut ... %A060%20kW.
Õhutakistuse ületamiseks seisvas õhus vajalik võimsus on arvutatav järgmise valemiga:
𝑃𝑑=𝐹𝑑⋅𝑣=1/2𝜌𝑣3𝐴𝐶
{\displaystyle P_{d}=\mathbf {F} _{d}\cdot \mathbf {v} ={\tfrac {1}{2}}\rho v^{3}AC},
ehk võimsus suureneb võrdeliselt kiiruse kuubiga.
Näiteks kui auto (takistusteguriga 0,3) sõidab kiirusel 80 km/h, siis on kiiruse säilitamiseks vajalik võimsus 7,5 kW, samas kui kiirusel 160 km/h läheb kiiruse säilitamiseks vaja võimsust 60 kW.
Sõites kiirusega 110km/h jõuab 30 minutiga ainult 55km kaugusele ja see, et millise võimsusega suudab auto edasist teekonna läbida, seda MNT register ega auto tootja ei avalda aga Tikupoisini on veel hulga maad sõita.
Kindlasti on suuri (suure akuga) autosid, mis seda suudavad aga mitte iga e-auto ei ole hetkel käru veoks maantee liiklusvoos võimeline vaid enne läheb avariirežiimi ja edasi liigub piiratud võimsusega.

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5524
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Kui sul on näiteks 330kW/450hp masin, siis sellega Eestis ei saagi pikalt täiskoormusega sõita aga Saksa kiirteedel ei saa tundi aegagi jutti sõita, sest enne saab kütusepaak tühjaks, sest "kes teeb tööd see peab sööma".A23 kirjutas: 22 Aug 2024, 21:45 ...
Ikkagi ... kas oled juhtunud kusagilt lugema, et selle võimsusega, mis fossiilsõiduautol ARK'is kirjas (= tehaseandmetega) on tehase poolt lubatud järjest 30 min sõita?
https://www.ultimatespecs.com/car-specs ... 0-W12.html
Aga 50kW autodega olen vedanud jätkuvalt, võimsuse piiril, haagiseid üle Eesti.

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5524
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Muidugi ei pea aga kui inimene on omale ostnud "nii ägeda, naabrist parema, masina", siis tema süda ei kannata välja, kui külamehed "Pasteediga" mööda kimavad ja jalg alateadlikult hakkab pedaali suruma.kunn24 kirjutas: 23 Aug 2024, 09:22 Haagisega ei pea 120-ga ringi tõmbama. Tuisuvaaludes tänapäeva lillelapsed ei rooma, vaid helistavad 112 või puksiirile ja paluvad ära koristada.
Kuna Tartu maanteel on kaherealist päris pikalt, siis on võimalus jälgida, et kui "ilma torudeta" auto on kõrvalt mööda kiirendanud, siis varsti töllerdab see ees, sest juht on vist märganud suurema kiirusega kaasnevat energiakulu tõusu.
Isegi kui arvuti lubab elektrikal 10sek jooksul suurema võimsusega kiirendust, siis loodusseaduste eest ei ole pääsu ja pikemal või rasketes oludes sõidul annab see tunda ning seepärast ei ole lubatud nendega ka haagist vedada.
Hetkel Eestis pakutavad kuni 60kW mootoriga e-autod:
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... =otsi&ak=0
Näiteks siin on kena e-auto, MNT järgi mootori võimsusega 45kW, tühimass 1,7T ja max kiirusega 135km/h aga tegelikult on sellise võimsusega päris julgustükk maanteel veoautost möödumine (suure auto turbulents), mida iga juhi "süda välja ei kannatagi".
Kuigi arvatavasti on tegu kindlasti hea linnaautoga mis sobib ummikutes tiksumiseks.
https://www.auto24.ee/soidukid/3831298

Siin on Hunday Kona tühimass 1,6T, võimsus 26kW ja max kiirus 155km/h.
https://www.auto24.ee/soidukid/3999714


-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Värkendame mälu "Teel tulevikku" osas, : https://www.youtube.com/watch?v=P9kC47iuqXE
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 372
- Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
- On tänanud: 15 korda
- On tänatud: 16 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas rst »
Kes soovib näha EV enamvähem reaalseid läbisõite soojemas ja külmemas kliimas, siis on üks hea lehekülg: https://ev-database.org/
Seal lehekülje all on ka arhiiv EV autodest, mida pole enam tootmises.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
…see kes endale sellise auto on ostnud ei pea seda kohe kindlasti naabrist paremaks. Miks kuvad ja maha teed ainult väikse võimsusega ev’ si. On olemas ka korralikke. https://www.auto24.ee/soidukid/4062995ping kirjutas: 23 Aug 2024, 10:22Muidugi ei pea aga kui inimene on omale ostnud "nii ägeda, naabrist parema, masina", siis tema süda ei kannata välja, kui külamehed "Pasteediga" mööda kimavad ja jalg alateadlikult hakkab pedaali suruma.kunn24 kirjutas: 23 Aug 2024, 09:22 Haagisega ei pea 120-ga ringi tõmbama. Tuisuvaaludes tänapäeva lillelapsed ei rooma, vaid helistavad 112 või puksiirile ja paluvad ära koristada.
Kuna Tartu maanteel on kaherealist päris pikalt, siis on võimalus jälgida, et kui "ilma torudeta" auto on kõrvalt mööda kiirendanud, siis varsti töllerdab see ees, sest juht on vist märganud suurema kiirusega kaasnevat energiakulu tõusu.
Isegi kui arvuti lubab elektrikal 10sek jooksul suurema võimsusega kiirendust, siis loodusseaduste eest ei ole pääsu ja pikemal või rasketes oludes sõidul annab see tunda ning seepärast ei ole lubatud nendega ka haagist vedada.
Hetkel Eestis pakutavad kuni 60kW mootoriga e-autod:
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... =otsi&ak=0
Näiteks siin on kena e-auto, MNT järgi mootori võimsusega 45kW, tühimass 1,7T ja max kiirusega 135km/h aga tegelikult on sellise võimsusega päris julgustükk maanteel veoautost möödumine (suure auto turbulents), mida iga juhi "süda välja ei kannatagi".
Kuigi arvatavasti on tegu kindlasti hea linnaautoga mis sobib ummikutes tiksumiseks.
https://www.auto24.ee/soidukid/3831298
![]()
Siin on Hunday Kona tühimass 1,6T, võimsus 26kW ja max kiirus 155km/h.
https://www.auto24.ee/soidukid/3999714
![]()
Mingi hull kiiks ikka neid ev ‘ si maha teha. Mine parem metsa seeni korjama ……
….ps: nende punnidega ikka siga hea linnas liigelda…..
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5524
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Jah, ainult autoga saab "lühiaegset võimsust korraks" küll aga kui "siduda sangpomm" taha ja lisada pikemal teel, suuremal kiirusel tekkiv suurem koormus, siis olukord muutub.rst kirjutas: 23 Aug 2024, 13:06 Maksimaalne võimusus Focus'l on 107kW ja Kona'l 100kW seega eeldan, et mõlemaga saab ilusti möödasõidud ära teha.
Kes soovib näha EV enamvähem reaalseid läbisõite soojemas ja külmemas kliimas, siis on üks hea lehekülg: https://ev-database.org/
Seal lehekülje all on ka arhiiv EV autodest, mida pole enam tootmises.
Ei maksa "lapse kombel" aega raisata omale "asjade ilusamaks mõtlemisega", vaid tõestage füüsikutele ja autode konstruktoritele, et nad on rumalad ja loodusseadused mõne mudeli juures ei kehti.
Tasub arvestada, et kaasaegsed autod salvestavad kogu oma ajalugu, mida saab vajadusel ostja kahjuks arvestada.
Olen ise näinud ja uurinud selle auto tehnilisi lahendusi, Mosse mille mootorile on 1500hp võimsust tehtud aga ei maksa arvata nagu selle autoga oleks mõnus igapäevaselt poevahet sõita.
https://www.youtube.com/watch?v=gFZkkjkkOt4
https://www.youtube.com/results?search_ ... ppajamosse

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5524
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Pikad juhtmed?
Kas alles nüüd jõuab pärale, et juba pikemat aega kirjutan, et: "Linnasõiduks projekteeritud autoga ei maksa kiirteel käru vedada"?
Ja ma pole kuskil väitnud, et mõni auto oleks paha aga järjepidevalt keegi kuskil püüab väita, et "ilusad reklaamnumbrid muudavad füüsikaseadusi".

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5524
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
See "korralik auto" veel arvel ei ole ja seega andmeid ei näe aga see, reklaami järgi 150kW e-auto on registri andmetel tegelikult 70kW võimsusega ja tema max kiirus 160km/h tulenebki sellest, et sellise võimsusega ei olegi vastavalt füüsikaseadustele võimalik kiiremini liikuda.kaimagk kirjutas: 23 Aug 2024, 13:35 ... On olemas ka korralikke. https://www.auto24.ee/soidukid/4062995
Mingi hull kiiks ikka neid ev ‘ si maha teha. Mine parem metsa seeni korjama ……
https://www.auto24.ee/soidukid/4009422
Suure tõenäosusega sai omanik poole aastaga aru numbrimaagiast, et müüb maha 6000km sõitnud masina.
Ma ei tee mitte "autosid maha" vaid paljastan rumalatele "reklaamipettust".

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
…. mis juhtmed, ise sina sogad mingit käru juttu et võtan mingi 25kw aito ja 750 kg käru sappa ja siis kukud kurtma et ei suudagi 120 km/h sõita. Ise ajad mingit soga siin ja siis hakkad midagi tsiteerima. Loogiline ju et nii väikeste mootoritega ei sõiteta selliste haagistaga. Muide, kas sul seal maanteel tihti segavad need lahjad autod koos kärudega? Milleks ajada jälle mingit leiget auru suust välja…….ping kirjutas: 23 Aug 2024, 14:21Pikad juhtmed?
Kas alles nüüd jõuab pärale, et juba pikemat aega kirjutan, et: "Linnasõiduks projekteeritud autoga ei maksa kiirteel käru vedada"?
Ja ma pole kuskil väitnud, et mõni auto oleks paha aga järjepidevalt keegi kuskil püüab väita, et "ilusad reklaamnumbrid muudavad füüsikaseadusi".
![]()
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
…..jäjekordne mula! See on esinduse demoauto.ping kirjutas: 23 Aug 2024, 14:35See "korralik auto" veel arvel ei ole ja seega andmeid ei näe aga see, reklaami järgi 150kW e-auto on registri andmetel tegelikult 70kW võimsusega ja tema max kiirus 160km/h tulenebki sellest, et sellise võimsusega ei olegi vastavalt füüsikaseadustele võimalik kiiremini liikuda.kaimagk kirjutas: 23 Aug 2024, 13:35 ... On olemas ka korralikke. https://www.auto24.ee/soidukid/4062995
Mingi hull kiiks ikka neid ev ‘ si maha teha. Mine parem metsa seeni korjama ……
https://www.auto24.ee/soidukid/4009422
Suure tõenäosusega sai omanik poole aastaga aru numbrimaagiast, et müüb maha 6000km sõitnud masina.
Ma ei tee mitte "autosid maha" vaid paljastan rumalatele "reklaamipettust".
![]()
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring