Ka selle kohta mingit uurimisraportit on ka juba avaldatud, et mis täpselt juhtus?kunn24 kirjutas: 17 Aug 2024, 17:52 @kaimagk
Kuidas lood õigekirja ja manustatava joogiga?
@A23
Meil põrutas Testla Vaida kandis poolhaagisele tagant sisse. Kabelimats.
Viide: https://www.delfi.ee/artikkel/120301339 ... tesla-juht
Elektriautodest
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Kadestan Sind praegu. Mul aga õnnestus "c" kallale saada (kuigi vähemalt 3x vaktsineeritud) ja ühe sümptomina keerab pea nüüd koos kehaga. Seni ei plaani ka sõita kuhugi, kui üle ei ole läinud.Urmas kirjutas: 17 Aug 2024, 17:56Nomaitea, mulle küll ei ole siiani tekitanud sirgel teelõigul kui vastutulevaid autosid ei ole, probleemi sirgel teelõigul põlvega rooli kiņni hoidmine ja samal ajal joogipudeli korki avada või oma pahet süüdata. Jah, pea asend muutud, kuid mu silmade lihased ei ole veel halvatud ega ei ole sünkroonis kaela lihastega.![]()
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Nende "jalga piduril hoidjate" seltskonda kuulun vist mina ka. Ükskõik, kas auto sõidab "ise" või mitte, kui eespool teel või tee kõrval märkan miskit "potentsiaalselt ohtlikuks muutuda võiva olukorra alget", panen "igaks juhuks" jala pidurile "hakkama"kunn24 kirjutas: 17 Aug 2024, 14:36 Tesla cybertrackil minuteada mehaaniline roolisidestus puudub. Fly by wire.
Juhi abistamine tähendabki ju, et mingis ajalõigus või funktsioonis jääb juhtmine masina hooleks. Kui pikaks ja millises, see on juba ise teema. Rool pole ainuke, mis on automatiseeritud, varem tuli nn adaptiivne püsikas (radar), mis hoidis distantsi, oli integreeritud ka ABS-i ja ka võttis üle pidurdusfuntsiooni.
Su homeeriline kiljatus tähendaks ka, et hoia jalga pidevalt piduril.
-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Mida teab Texase osariigi vanem -20*-st külmast kui nende osariigi lapsed ei pea kooli minema, sest +3* kraadise välistempreratuuri puhul on neil sea "külmapühad".

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Aga võiks ka nii mõelda, et säästa neid rakke mõneks muuks otstarbeks, kus nende kasutamine suuremat efekti annaks?Urmas kirjutas: 17 Aug 2024, 18:13 Mida rohkem ma loen osade siinsete kommentatorite kirjutisi, siis mulle tundub, et nad hea meelega nõus loobuma oma hallrakkude kasutamisest ja andma mõtlemise kolmandatele, täiesti suvalistele isikutele, kellel on teist täiesti savi.Ja kusjuures selle eest veel maksma! Kurb!
-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Olles 6-7-8 aastat tagasi sõitnud objektidele, mis asusid kodust 2500km kaugisel + tagasi ja nii 8x, siis ma ei arva, et seal oleks rooli taga tegeleda millegi muuga. Jah, Poola teed oma 140km/h lubamisega suht igavad, aga näiteks Saksamaal pidid juba 3- realistel jälgima, et millises reas sõidad. Esimeses reas rekad, teises 100-120km/ h sõitjad ja kui soovisin neid mööda sõita, siis pidi väga pingsalt vasakpoolset tahavaatepeeglit jälgima, et "lennukeid"A23 kirjutas: 17 Aug 2024, 18:23
Aga võiks ka nii mõelda, et säästa neid rakke mõneks muuks otstarbeks, kus nende kasutamine suuremat efekti annaks?
tagant ei tuleks. On's seal siis aega anda hallrakkudele mõneks muuks tegevuseks? Ei, ei ole. Ja ei aita kiirteedel ka juhiabid.
Lugesin paar aastat tagasi mingit autoajakirja(!) promoartklit EV-ga sõitmise kogemusest EU teedel. No ei saanud aru selle ajakirjaniku hallrakkude olemasolust kui ta kirjutas, et aku säästmise nimel õpetas EV sõitma reka tuulekotis, et "kütusekulu" oleks väiksem. Otsene üleskutse mingi arusaamatu kütusekulu säästu nimel rikkuda üleeuroopalisisi liikluseeskirju ehk kahe auto vahelist distantsi. Ja nüüd tahetakse veel mingeid hetkelisi kiirusepirajaid autotootjatele kohustuslikuks teha.

-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Mitte sittagi ei saanud aru. Paluks tõlget!kaimagk kirjutas: 17 Aug 2024, 17:49 ….sellise (tegelt paljude) postituse annaks andeks, sellisel juhul kui vähemalt 1,5L kerget alkot sees, kui ei ole siis paigutub ikka sinna L…a kategooriasse …..
Mis sul nüüd enda kasutajanime puhul vastu hakkas? Süda hakkas läikima? Minu kasutajanimi on sul ju kogu aeg hammaste vahel närimiseks.


-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1139
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 96 korda
- On tänatud: 38 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
…tõlge on selline, sa lihtsalt ajad igas teemas mingit oma soga mis ei puutu asjasse. Arusaadav oleks see ainult siis kui sa oleksid oma kirjutiste ajal tarbinud seda mida ma mainisin. Aga nagu näha siis srda sa pole teinud, järelikult jääb üle see teine variant. UL, koli oma maapäästmis teemasse, seal saad oma rakke ja molekule lahata…..Urmas kirjutas: 17 Aug 2024, 19:52Mitte sittagi ei saanud aru. Paluks tõlget!kaimagk kirjutas: 17 Aug 2024, 17:49 ….sellise (tegelt paljude) postituse annaks andeks, sellisel juhul kui vähemalt 1,5L kerget alkot sees, kui ei ole siis paigutub ikka sinna L…a kategooriasse …..Mis sul nüüd enda kasutajanime puhul vastu hakkas? Süda hakkas läikima? Minu kasutajanimi on sul ju kogu aeg hammaste vahel närimiseks.![]()
-
- autodidakt
- Postitusi: 12023
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 378 korda
- On tänatud: 419 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Tänan "konkreetsete" selgituste eest, milledest ei saanud sittagi aru. Ju siis on lootus, et mul on veel arenguruumi. Ei oska endale täpset diagnoosi panna.kaimagk kirjutas: 17 Aug 2024, 20:43 …tõlge on selline, sa lihtsalt ajad igas teemas mingit oma soga mis ei puutu asjasse. Arusaadav oleks see ainult siis kui sa oleksid oma kirjutiste ajal tarbinud seda mida ma mainisin. Aga nagu näha siis srda sa pole teinud, järelikult jääb üle see teine variant. UL, koli oma maapäästmis teemasse, seal saad oma rakke ja molekule lahata…..


-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5526
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Võib ju 3 korda arvata, et kelle huve kahjustab asjakäigu avalikustamine, kui huvitatud poolteks on kindlustus ja autotootja aga kuna uued autod pidevalt salvestavad juhi tegevust siis loodetavasti asjaolud ka kunagi avaldatakse.A23 kirjutas: 17 Aug 2024, 18:00Ka selle kohta mingit uurimisraportit on ka juba avaldatud, et mis täpselt juhtus?kunn24 kirjutas: 17 Aug 2024, 17:52 @kaimagk
Kuidas lood õigekirja ja manustatava joogiga?
@A23
Meil põrutas Testla Vaida kandis poolhaagisele tagant sisse. Kabelimats.
Viide: https://www.delfi.ee/artikkel/120301339 ... tesla-juht
Tesla kasutusjuhendis on kirjutatud:
*) Halva nähtavuse korral peab juht juhiabid välja lülitama.
*) Kiirusel üle 150km/h lülituvad välja juhiabisüsteemid.
*) Jätkuval kiirendamisel, kui juht hoiab jalga pidevalt gaasipedaalil ja annab sellega autole teada et on ise juhtimise üle võtnud, lülitub välja ka pidurdusassistent.
1 aasta vanune masin ja ise arvan, et juht vajutas pedaali põhja ning lootis juhiabidele nagu tavaliselt aga kuna kiirus oli ülemäärane ja nähtavus puudulik, siis need jätsid seekord juhi hätta.

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5526
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Ise pean oma rekordiks üle 1000 miili 24h jooksul mootorrattaga.A23 kirjutas: 17 Aug 2024, 17:51 ... Mul küll Pingi rekordiga võrdväärset läbisõidupikkust pole välja käia, mul pikim oli ca 1000 km, aga ka siis hotelli parklas autost välja tulles käis "pea ringi". ...
Jaanipäeval Tartust polaarjoone taha ühe jutiga, polaarpäeva vaatama.
Selline seltskond siis: https://www.ironbutt.org/

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
See teeb suht sama 1600 km, mis lemmikloomajuhtumiski. Kui ikka maamiile mõtlesid?ping kirjutas: 17 Aug 2024, 22:17Ise pean oma rekordiks üle 1000 miili 24h jooksul mootorrattaga.A23 kirjutas: 17 Aug 2024, 17:51 ... Mul küll Pingi rekordiga võrdväärset läbisõidupikkust pole välja käia, mul pikim oli ca 1000 km, aga ka siis hotelli parklas autost välja tulles käis "pea ringi". ...
Jaanipäeval Tartust polaarjoone taha ühe jutiga, polaarpäeva vaatama.
Selline seltskond siis: https://www.ironbutt.org/
![]()
Aga igal juhul kõva sõna, ma ise olen tsikliga nii paari - kolmesajaseid otsi teinud.
Kui esimene laps sündis, müüsin tsikli maha.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2058
- Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
- On tänanud: 83 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas aero »
https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... sf?lang=et
annab vastukäiva info. "Pealkirjas" 170 kW aga allpool korduvalt 70 kW.
Vasakul ülanurgas
CUPRA BORN 170 KW 77/82 KWH
VIN: VSSZZZK1XPP023.....
77 / 82 viitab kõige suurema akupaki- ja sõiduulatusega mudelile Born 77 eBOOST.
Kopipasta mnt.ee:
Sõiduki põhiandmed
Esmane registreerimine: 25.05.2023
Kategooria: sõiduauto
Kere nimetus: universaal
Kere värvus: sinine
Mootor: 0 cm³
Mootori võimsus: 70 kW
Kütus: Elekter
...
TEHNILISED DETAILANDMED
Mootori töömaht: 0 cm³
Mootori võimsus: 70 kW
...
Tootja ei tea 70 kW mudelist üldse midagi. Kõige lahjem Cupra Born on 110 kW
https://www.cupraofficial.com.ee/cars/cupra-range/born
Kas ametlikes andmebaasides rakendatakse elektriautode võimsusele mingit Tambovi koefitsienti või mis värk sellega on?
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
See võib küll mõnel tulihingelisel fossiilientusiastil "s**a keema ajada", aga peab tunnistama, et nii on jahaero kirjutas: 21 Aug 2024, 15:36 Aidake aru saada. Seat Cupra sõitis mööda,
https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... sf?lang=et
annab vastukäiva info. "Pealkirjas" 170 kW aga allpool korduvalt 70 kW.
Vasakul ülanurgas
CUPRA BORN 170 KW 77/82 KWH
VIN: VSSZZZK1XPP023.....
77 / 82 viitab kõige suurema akupaki- ja sõiduulatusega mudelile Born 77 eBOOST.
Kopipasta mnt.ee:
Sõiduki põhiandmed
Esmane registreerimine: 25.05.2023
Kategooria: sõiduauto
Kere nimetus: universaal
Kere värvus: sinine
Mootor: 0 cm³
Mootori võimsus: 70 kW
Kütus: Elekter
...
TEHNILISED DETAILANDMED
Mootori töömaht: 0 cm³
Mootori võimsus: 70 kW
...
Tootja ei tea 70 kW mudelist üldse midagi. Kõige lahjem Cupra Born on 110 kW
https://www.cupraofficial.com.ee/cars/cupra-range/born
Kas ametlikes andmebaasides rakendatakse elektriautode võimsusele mingit Tambovi koefitsienti või mis värk sellega on?
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2058
- Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
- On tänanud: 83 korda
- On tänatud: 82 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas aero »
Minu sogakunn24 kirjutas: 21 Aug 2024, 15:44 Su TA viide ei tööta ja VIN pole lòpuni nähtav ehk pead oma soga ise lahendama.

Kahtlen, et sealt midagi rohkem leiad.
Ma ei ole mingi "sombreeroga pvc-paigaldaja", kel kogu aeg kaane pealt ära lööb. Räägime asjast kui oskad? Näiteks Golfi kohta leian vaid 100 kW ja tootjapoolne info ka 100 kW. VAG ei veiderda.A23 kirjutas: 21 Aug 2024, 16:17 See võib küll mõnel tulihingelisel fossiilientusiastil "s**a keema ajada", aga peab tunnistama, et nii on jah
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi
https://elektriautod.ee/elektriautod/volkswagen-e-golf/
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Arvutusmeetodit ei ole uurinud, aga vahed on sees tootja poolt antud numbritel ja ARKi numbritel ja mitte väiksed. ARKi number ei saa küll olla reaalne max võimsus, muidu kiirendukski elektrikas ka samamoodi nagu sarnase võimsusega fossiil kiirendub! Võimalik, et tegu mingi "süvariigi / maksude" teemaga, mida Urmas ja Co siin varasemalt kahtlustanud on.aero kirjutas: 21 Aug 2024, 16:43Minu sogakunn24 kirjutas: 21 Aug 2024, 15:44 Su TA viide ei tööta ja VIN pole lòpuni nähtav ehk pead oma soga ise lahendama.kamoon. Viide töötab nagu mõeldud. Seda lehte ei saagi url kaudu viidata KOOS konkreetse vin-ga. Ma ei tahtnud võõrast vin-i avalikku veebi panna. Kleebi ise kokku: VSSZZZK1XPP ja 023602
Kahtlen, et leiad sealt midagi rohkem leiad.
Ma ei ole mingi "sombreeroga mees", kel kogu aeg kaane pealt ära lööb. Räägime asjast kui oskad? Näiteks Golfi kohta leian vaid 100 kW ja tootjal ka 100A23 kirjutas: 21 Aug 2024, 16:17 See võib küll mõnel tulihingelisel fossiilientusiastil "s**a keema ajada", aga peab tunnistama, et nii on jah
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi
https://elektriautod.ee/elektriautod/volkswagen-e-golf/
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
Allikaid ei otsinud, võib olla ebatäpsusi, kuid umbes nii see on.
-
- Regulaarpostitaja
- Postitusi: 79
- Liitunud: 23 Okt 2008, 14:31
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 4 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Riio12 »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3183
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 38 korda
- On tänatud: 119 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1098
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 20 korda
- On tänatud: 35 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas A23 »
Edasi kiirendad 200'niRiio12 kirjutas: 21 Aug 2024, 20:48 No ja mida peale nn kiirendamist 4-5 sec 0-100kmh teed, edasi nagu ei kiirenda. Et siis pidurdad täiega ja saad õelda paariminuti pärast ei saa 4-5sec uuesti kiirendada?

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5526
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
ARK kuvab võimsuse, millega jõuagregaat on võimeline pidevalt 30 minuti jooksul töötama.kunn24 kirjutas: 21 Aug 2024, 18:42 Roheporno rohkem. On antud erineva koormusgraafiku võimsused, 1 on lühiajaline võimsus (saab kasutada kiirendmisel, pärast mida tuleb paar min rahulikult kulgeda, et aku- inverter- mootor jahtuksid (neil on tavaliselt vesijahtus, kuid sooja äraviimiseks läheb aega), teine on kestvam võimsus, mida saad kasutada piirkiirusega sõitmisel. Ise ei pea sõidustiili korrigeerima, erinevates sõlmedes on lademes temperatuurikontrolle ja vastavalt piiratakse.
Allikaid ei otsinud, võib olla ebatäpsusi, kuid umbes nii see on.
Kõik seadmed kuumenevad koormuse mõjul ja kui "elektri taastamise" kasutegur on näiteks 90% ja tarbitav võimsus on 100kW, siis eralduv soojus on 10kW, mis tuleb kuidagi ära jahutada.
Suured reklaaminumbrid näitavad ainult lühiaegset kiirendusvõimet sirgel, mitte pideva "käru mäkke" vedamise kiirust.
Ka kiiruse tõustes tekkiva õhutakistuse ületamine on "mäkke vedamine" ja ARK võimsuse number annab aimu, et millise kiirusega suudab auto pidevalt kiirteel sõita ja kas see ka maanteel suudab käru vedada.
Viimasel rajapäeval leidus üks julge ja sõideti lõpuks "kiire" Teslaga (Model3) ka Pärnuringil aga tulemus jäi kiireima aja, esimese saja, viimase tulemusele alla ca 5 sek, ajaga 1.30 mis nii raske auto tegelike sõiduomaduste kohta võidusõidul, kus reklaamnumbrid ei aita, ütleb nii mõndagi.

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5526
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 106 korda
- On tänatud: 267 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Kas ei ole elus jalgratast vändanud ja paadiga aerutanud?Riio12 kirjutas: 21 Aug 2024, 20:48 No ja mida peale nn kiirendamist 4-5 sec 0-100kmh teed, edasi nagu ei kiirenda. Et siis pidurdad täiega ja saad õelda paariminuti pärast ei saa 4-5sec uuesti kiirendada?
Kes jalgrattaga on sõitnud peaks teadma ratastranspordi eripära, et pärast kiirendust on energiakulu oluliselt väiksem, kui suurema kiirusega ei kaasne õhutakistust ja väntamata võib hooga läbida pika vahemaa.
Paadis aerutamine on nagu autoga üle 100km/h sõitmine ja paadi kiirus langeb kohe sõudmise lõppedes.
Ühest võrdlusest on jäänud meelde, et kiirusel 300km/h on õhk umbes sama viskoosusega nagu hapukoor.

- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring